Jump to content

2012.09.23 Man City B


Mr Chapman

Recommended Posts

Grusomt feltarbeid av Mannone, typisk at vi får en sånn i mot etter en veldig god første omgang så langt.

 

Grusomt er ordet ja. Kan virkelig ikke vente til vi får Szczesny tilbake.

 

Blir viktig å ikke slippe inn flere mål før pausen nå hvertfall. Det hadde virkelig vært en moral dreper..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Som med så mange unge keepere, er det feltarbeidet som så langt er Mannones største svakhet, ja.

 

Men når det er sagt synes jeg ikke forsvarsspillet var fantastisk heller...

 

Mannone er jo faktisk 2 år eldre enn Szczesny også. Feltarbeidet hans er ikke-eksisterende.

 

Når det gjelder forsvarsspillet så virket det som om de lot den gå fordi de trodde Mannone hadde kontroll..

 

Ellers er jeg ikke i tvil om at det beste fotballaget ute på banen er Arsenal. Ramsey har vært strålende.

Link to comment
Share on other sites

Vil noen fortelle meg hva Gervinho gjør som midtspiss? Mannen er omtrent like målfarlig som Dixon. To ganger viser han at han fortsatt har fjorårssesongen i beina. Er vel ikke noe som kommer som et sjokk, men Arsenal har et enormt keeperproblem, om Vito og Woj er de som skal knive om plassen. Mulig de hat mye i seg, men det er de ikke i stand til å få ut. Rett og slett fryktelig. Men også Kos har vært svak. Unødvendige tilbakespill til en utrygg keeper, og svak i duellene. Bra Per er der bak.

 

Ut med Gervinho, slik at Podolski i større grad kan være den som går på Ramsey og Cazorlas flotte gjennomspill.

Link to comment
Share on other sites

Mannone på bærtur der ja. Men ville han tatt den headingen uansett? Hard heading oppe i hjørnet. Jeg tror ikke han hadde greid det, uansett hvor my han hadde stått på streken.

Jeg ser på en stream fra SkySports. De snakker mye om hvordan vi forsvarer oss på cornere. Soneforsvar hvor vi bare venter på at svære Lescott skal komme i stor fart og banke den inn. Som de også sier. Soneforsvar er til for at motstanderen ikke skal nå til ballen. Fungerte hvert fall ikke i dette tilfellet.

 

Håper vi får satt en tidlig kontring i andre omgang. Hadde noen nydelige gjennomspill av midtbanen vår. Bare synd med dårlig førstetouch og lignende. Har fortsatt trua.

Mulig å få meg seg noen poeng herfra!!

Link to comment
Share on other sites

 

Hva i alle dager baserer du det på? at de scorer 1 mål på den eneste sjansen de har? Vi har strengt tatt hatt initiativet etc. i kampen.

 

 

Vi har hatt hele kampen helt sant.

Men grunnet at vi ikke våger å skyte. I tillegg til feltarbeidet til Mannone, så gjør det til at jeg ser svart på denne kampen.

Om vi klarer å score mål, og faktisk skyte litt oftere. Og gervinho fikser touchene sine, så kan det derimot bli en veldig bra!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder forsvarsspillet så virket det som om de lot den gå fordi de trodde Mannone hadde kontroll..

Jeg ser ikke at den "troen" skal frikjenne forsvarsspillerne for en merkbar medvirkning til at vi ligger under, selv om jeg legger hovedskylden på en dårlig plassert Mannone.

Og jeg skal gjerne gjenta til det kjedsommelige at jeg mener Wenger & Co gjorde en feil når de ikke styrket keeperstallen i sommer. Den unge polakken har sine problemer, men vil for meg fungere i en keeper-"duo", den eldre polakken og italieneren ville jeg (og vil fremdeles) bytte ut.

 

Ellers så er vi godt på høyde med City i banespillet, og med litt mer besluttsomhet fremme så kan vi lage virkelig farlige sjanser og ikke bare nesten-sjanser som i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Det har vi drevet med lenge på dødballer i mot. Husker ikke når første gang vi starta med det var, men husker jeg la veldig merke til det åra etter Invincibles

 

Vi begynte med det igjen etter at vi slapp inn så mange baller på dødballer for 2 sesonger siden. Steve Bould har bortsett fra i dag gjort det til en nærmest perfekt forsvarsmetode når det kommer til dødballer.

Link to comment
Share on other sites

Mannone kunne ikke tatt headingen uansett, men når han kommer ut så forstyrrer han også forsvarerne.

Sone er fornuftig, men du må ha markeringsspillere som fungerer som bølgebrytere i tillegg til spillere i sone. Det var ikke tilfellet denne gangen.

Alt i alt bra, men blir lite farligheter ut av det. Nå kommer City til å ligge enda dypere og satse på kontringer.

Link to comment
Share on other sites

For en frustrerende førsteomgang! Vi har full kontroll på banespillet og kommer til flere farlige situasjoner og burde ledet til pause, hadde bare Gervinho klart å fått en skikkelig førstetouch. Målet i mot er elendig fra start til slutt - starter med at Gibbs gir bort et unødvendig hjørnespark grunnet dårlig timing i opphoppet og manglende informasjon om å la den gå ut fra Koscielny/Mannone. Når det kommer til sonespillet så har det fungert bra mange ganger om man klarer å gjøre jobben sin. Denne gangen ble det en fatal glipp av Mannone som feilberegner ballbanen totalt og Podolski som passer på bakerste sone sover der Lescott kom flygende uten motstand og stanget ballen i åpent mål. Skjerpings!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...