Jump to content

2012.09.23 Man City B


Mr Chapman

Recommended Posts

Slik bevist nedbrytning burde vært straffet med rødt kort.

 

Er kynisk ja, men dessverre så er det nok ikke et rødt kort såfremt han ikke er siste mann eller ødelegger en åpenbar målsjanse.

 

Banens beste? Står mellom Mertesacker og Jenkinson for min del!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Greit resultat på en dag da det var mange vi kunne forventet mer av. Likevel er vi vel verdt poenget. Usikker på hva jeg mener om Mannone annet at han ikke representerer det jeg skulle like å sett i vårt mål.

 

Spillerbørsen er klar her: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

Link to comment
Share on other sites

Latterlig at slik nedbrytning kun blir straffet med gult kort. Er jo kun en ting i tankene, å hindre en Arsenalkontring. Og de får fordelen av det, vi gjør jo ikke det. Men veldig sterkt å ta ett poeng på Etihad. Vi spiller ikke veldig bra, men vi har grei organisering bakover. Vi er dog heldige ved et par anledninger bakover og uheldige fremover. En Gervinho med mer øye for mål hadde avgjort dette for oss i dag.

 

Fornøyd med ett poeng og håper vi er friskere neste kamp!

Link to comment
Share on other sites

Diby ned på det vandte nivået og Gervinho viser at han så absolutt ikke bør være den spilleren som kommer til flest sjanser. Rett og slett en fryktelig avslutter! God kamp av Jenkinson og Arteta, mens Mertesacker er banens klart beste spiller. Svært mye rot av de to svakeste i dag, men med opplagte og kvikkere spillere, ville nok dette vært en glimrende mulighet til 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Deilig resultat og for det meste god kontroll i andre omgang. Syns laget var bra og bortsett fra en kontring i det 80. min så er det god kontroll selv om vi angriper med mange.

Ramsey, Arteta, Mertesacker og Jenkinson var de beste i dag. Sistnevnte blir gått av en gang i første omgang av Aguero (hvem blir ikke det i løpet av en kamp..) ellers tør de nesten ikke utfordre en mot en fordi de vet at de vil tape. Jenkinson har tatt enorme steg denne sesongen og det gleder meg. Posisjoneringen er i dag feilfri og ingen grusomme pass bortsett fra en litt skummel på midten i første omgang. Da er vi riktig nok i balanse og det ble ikke farlig.

 

Alt i alt en meget god kamp på den verste arenaen i ligaen. Vi kunne fått mer ut av det hvis Gervinho hadde vært en bedre avslutter, men han kommer til ekstremt mange sjanser og skaper kaos bare ved å være på banen.

Link to comment
Share on other sites

Resultatmessig er jeg fornøyd.

Spillemessig også, med unntak av at jeg savnet besluttsomheten og lysten til å skyte fremme. Blir litt feigt av og til (ikke noe nytt i Arsenalangrepet) og det blir viktigere å skyve ballen videre til nestemann enn å prøve selv.

 

City imponerte på ingen måte, og jeg så ingen seriemester her i dag (gjelder begge lag), men det kan selvsagt endre seg utover (gjelder begge lag).

 

Var litt skeptisk før denne kampen og den neste kampen, men nå begynner jeg faktisk å glede meg litt til Chelseakampen

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er helt rimelig å diskutere kortet til Garcia på slutten der. Dommeren gjorde korrekt i samsvar med regelverket, men det bør jo ideelt sett være slik at det ikke skal lønne seg å gjøre en slik takling. Det gule kortet tok Garvia i mot med et stort takk.

Link to comment
Share on other sites

Lurer også på hvorfor vi brukte £13M på Giroud hvis han ikke skal få spille. Han har tross alt vist at han kan score regelmessig i motsetning til Gervinho. Javel, så sliter han litt under presset etter RvP, men han får i alle fall ikke forløsningen på det ved å sitte på benken. Jeg skjønner det egentlig ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ett godt resultat på en veldig vanskelig arena. Den første virkelig store testen for sesongens mannskap og laget får "godkjent" av meg. Forsvaret står godt og spesielt Mertesacker og Jenkinson var meget gode i dag. Midtbanen var litt lett i dag og Arteta og Diaby klarte ikke å sette ett preg på kampen som vi vet de kan, men de jobbet godt og kjempet seg inn mot Toure & Co. Vi beviser at vi kan spise kirsebær med de største gutta i dag. Nå må hodene nullstilles og rettes mot en ny stor kamp.

Link to comment
Share on other sites

Lurer også på hvorfor vi brukte £13M på Giroud hvis han ikke skal få spille. Han har tross alt vist at han kan score regelmessig i motsetning til Gervinho. Javel, så sliter han litt under presset etter RvP, men han får i alle fall ikke forløsningen på det ved å sitte på benken. Jeg skjønner det egentlig ikke.

Gervinho hadde 15 mål i siste sesong for Lille som ving/spiss, Giroud hadde 21 for serievinneren som spiss. Forskjellen er ikke så stor.

Så langt i sesongen har Gervinho vært langt bedre enn det Giroud har vist og da er det vel rett og rimelig at han spiller?

Link to comment
Share on other sites

Dette var egentlig en meget dårlig kamp av arsenal, de skapte nesten ingenting. Jeg hadde følelsen av at City hadde kontroll hele kampen og var uheldige/udyktige når koscielny satte inn 1-1. Jeg hører alle sier at Mertesacker er så hinsides god, han er god i lufta og i posisjonering. Men når mannen har ballen i føttene får jeg hjertet i halsen, han har forferdelig teknikk, er grusomt treg med ballen og skaper en del farligheter i mot bare på grunn av det. Ellers var jenkinson ganske bra i dag, men ellers var laget gjennomført dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho hadde 15 mål i siste sesong for Lille som ving/spiss, Giroud hadde 21 for serievinneren som spiss. Forskjellen er ikke så stor.

Så langt i sesongen har Gervinho vært langt bedre enn det Giroud har vist og da er det vel rett og rimelig at han spiller?

 

Mulig du har rett, men da må jeg si vi er tilbake til mitt etterhvert utslitte "fremst og bakerst" hjertesukk.

Link to comment
Share on other sites

Herlig med et poeng borte mot Shitty. Vi er til tider meget gode.

Synd at ikke avslutteregenskapene til Gervinho satt idag. Da kunne det fort blitt 3 poeng.

Ellers er det umulig å ikke bli imponert av ståpågutten Jenkinson. Mye armer og bein men

for et arbeidsjern dette er. En av de 3 beste også idag.

 

Så er det spilleren som jeg mener er den som leser og dirigerer forsvaret best av stopperne våre.

Idag var Per suveren baki der og var uten tvil vår beste spiller.

 

Ramsey leverer også en imponerende søknad idag.

Dette var deilig og nok en vitamininnsprøytning i laget.

Flott innsats av samtlige utpå der idag.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho har kommet til fryktelig mange sjanser, som han på uforklarlig vis har brent. På det andre målet mot Southampton, er han like ved å kløne ballen utenfor målet, og det fra 1 meters hold. Jeg vil ikke si at han har vært noe bedre enn det Goroud har vært. Jeg mener det hadde vært mye mer fornuftig å starte med Giroud som spiss mot Southampton, og Gervinho på benken! Det hadde nok vært det beste i dag også.

Link to comment
Share on other sites

Dette var egentlig en meget dårlig kamp av arsenal, de skapte nesten ingenting. Jeg hadde følelsen av at City hadde kontroll hele kampen og var uheldige/udyktige når koscielny satte inn 1-1. Jeg hører alle sier at Mertesacker er så hinsides god, han er god i lufta og i posisjonering. Men når mannen har ballen i føttene får jeg hjertet i halsen, han har forferdelig teknikk, er grusomt treg med ballen og skaper en del farligheter i mot bare på grunn av det. Ellers var jenkinson ganske bra i dag, men ellers var laget gjennomført dårlig.

Det var en ufattelig bra kamp av Arsenal. Vi spiller borte mot et lag som knapt taper poeng hjemme og som er regjerende mestre. Forventer du mer så legger du lista alt for høyt

Link to comment
Share on other sites

Dette var egentlig en meget dårlig kamp av arsenal, de skapte nesten ingenting. Jeg hadde følelsen av at City hadde kontroll hele kampen og var uheldige/udyktige når koscielny satte inn 1-1. Jeg hører alle sier at Mertesacker er så hinsides god, han er god i lufta og i posisjonering. Men når mannen har ballen i føttene får jeg hjertet i halsen, han har forferdelig teknikk, er grusomt treg med ballen og skaper en del farligheter i mot bare på grunn av det. Ellers var jenkinson ganske bra i dag, men ellers var laget gjennomført dårlig.

Usikker på om dette er kødd eller seriøst, men totalt uenig i det meste.

 

At City hadde kontroll hele kampen kan diskuteres. Arsenal hadde noen farlige muligheter ved Gervinho som fort kunne endt i mål.

Per er uten tvil vår beste forsvarsspiller til å lese spillet og med det bryte utrolig mange angrep.

Men uansett bra å ta poeng mot kanskje det beste laget i PL med et så gjennomført dårlig lag.

Jeg gleder meg til vi spiller bra da. Det kan bli fali det;-)

Link to comment
Share on other sites

Det var en ufattelig bra kamp av Arsenal. Vi spiller borte mot et lag som knapt taper poeng hjemme og som er regjerende mestre. Forventer du mer så legger du lista alt for høyt

 

Ufattelig? ja, jeg innser at vi spiller borte mot de regjerende mesterne, men når de spiller dårlig så kan vi forvente mer. City var ustabile bakover, at vi ikke utnytter Lescotts svakheter er for meg uforståelig. Han er treig, dårlig 1-1 og dårlig posisjonert konstant. Og når vi legger helt upressa feilpasninger og gir de 1-0 er det dårlig.

jeg forventer ikke at arsenal vinner serien, forventer heller ikke at arsenal vinner borte mot city/united/chelsea. Men jeg forventer at vi utnytter et lags svakheter.

Link to comment
Share on other sites

Mye positivt å hente fra kampen i dag! Å dra fra Etihad som det beste laget med 1 poeng er absolutt ikke dårlig.

 

Det positive:

 

* Mertesacker, Jenkinson og Ramsey imponerer mot regjerende mester.

* Vi klarer å spille spillet vårt i store deler av kampen.

* Vi er fortsatt uten tap :)

* Har ved flere anledninger muligheten til å dra seieren i havn.

* Er vi bare en målskårende spiss fra å være gull kandidat?

 

Det negative:

 

* Gervinho skuffer betraktelig, og kunne avgjort det for Arsenal opp til flere ganger!

* Hvis Mannone ønsker og bli nr.1, så må han bli bedre i feltet og absolutt lære seg og bokse ball til side!

* Klassisk Wenger og ta byttene sine alt for sent, og gudene vet hva tanken var med å ta ut Podolski mens Gervinho fortsetter..

* Store deler av andre omgang så vi likheter med kampen mot Montepellier, med for lite press på ballfører og alt for svakt tempo og bevegelser med ball.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...