Jump to content

2012.09.23 Man City B


Mr Chapman

Recommended Posts

Dette var en av de kampene jeg ikke forventet noe særlig fra, og hadde et litt svakt og forsiktig håp om uavgjort. Etter kampen føles det litt bittert over at vi ikke vant - for City var alt annet enn gode i dag. Nok en gang er Mancini livredd for oss. De skaper langt mindre enn oss - på hjemmebane - får en heldig ledelse og han bytter ut en ving for en defensiv midtbanespiller til pause. Pinlig negativt fra et såpass sterkt angrepslag. At vi leverer en såpass bra match mot et så sterkt hjemmelag er bra uansett hvordan vi vrir og vender på det.

 

Ellers sa jeg før kampen at dette laget kunne bite fra seg - og det gjorde de. Vi har fått en liten "never say die"-attitude, og vi gir oss ikke før det er over. Og jeg elsker det! Vi har fortsatt til gode for å tape en match og vi har fortsatt fryktelig mye å gå på spillemessig.

 

Mannone ser solid ut bortsett fra da det ble mål. Typisk... han blir ikke testet så veldig ofte ellers men virker sikker og har nervene under kontroll. Vi får håpe han lærer av dette.

 

Backene våre var knallgode. Gibbs begynner å levere jevnt i fra kamp til kamp, mens Jenkinson bare blir bedre og bedre for hver kamp som går. Sist gang etterlyste jeg mer aggressjon i duellspillet - det fikk vi i dag. Savnet av Sagna er heldigvis ikke så stort... Mertesacker man of the match for meg. Gleder meg til Chelsea nå!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Gervinho har kommet til fryktelig mange sjanser, som han på uforklarlig vis har brent. På det andre målet mot Southampton, er han like ved å kløne ballen utenfor målet, og det fra 1 meters hold. Jeg vil ikke si at han har vært noe bedre enn det Goroud har vært. Jeg mener det hadde vært mye mer fornuftig å starte med Giroud som spiss mot Southampton, og Gervinho på benken! Det hadde nok vært det beste i dag også.

For å score må man komme til sjanser. Det gjør Gervinho i motsetning til Giroud. Nå hadde sistnevnte et godt innhopp i dag og gjør et meget godt løp som Gervinho burde brukt da han brenner ballen over mål på overtid. Men, det er likevel riktig å la den spilleren som skaper og faktisk har scoret mål få fortsette så lenge han klarer det.

 

Jeg er helt enig med deg Sir, keeper og spissplass er fortsatt litt uavklart.

 

Christian: Liker at du er offensiv i tankegangen, men å være misfornøyd med å spille uavgjort, og stort sett være best mot City borte, det er ganske ekstremt. Det er ikke mange lag som henter poeng mot City i år, så jeg syns ikke vi har lov til å være misfornøyde selv om vi med flaks kunne fått med oss alle tre poengne.

Link to comment
Share on other sites

Godt fornøyd med 1 poeng.

Er litt slappt i 2. omgang i dag, men Shitty merket kjøret de også.

VELDIG fortjent med 1-1 scoringen. Syns vi var alt i alt vel så gode...om ikke bedre enn Shitty over 90 minutter.

Helt greit borteresultat mot en tøff motsander.

 

Mer irritert over at Sp*dz vant og Manure nok en gang hadde dommeren i lomma og fikk det som de ville.

Link to comment
Share on other sites

Synes Diaby og Arteta er så som så i dag. Ramsey og Cazorla definiyivt de beste av de 6 fremste. Podolski er usynlig, mens Gervinho kanskje skulle ønsket at han var det...

Av de defensive, er det synd at Mannone driter på seg på baklengsmålet, men klarer seg ellers greit. Gibbs og Jenkinson gjør det meget bra. Mertesacker leser meget bra, men er en katastrofe MED ball. Koscielny scorer, men gjør ellers et par rare ting.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare bare å temme Yaya Toure og David Silva, mens jeg syns Diaby og Arteta gjorde en brukbar jobb. De fikk det derimot veldig tungt fremover, det skal godt gjøres å trenge seg igjennom Toure, Garcia og Rodwell som kjemper om baller på midten.

 

Har ikke mista trua på Gervinho. Han er et vanvittig uromoment og kommer seg konstant til sjanser, det er bare så synd at teknikken, overblikket og roen er helt fraværende i dag. Han hadde vært litt mer sharp i dag kunne han fort ha putta både to og tre ganger.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Diaby var vår svakeste i dag, men men:

 

Orbinho

Mikel Arteta - 106 passes with a 94% completion rate. Yaya Toure 63 passes, 87% completion.

 

Orbinho@Orbinho

Considering only Man City had attempted more passes than Arsenal before today, seems amazing that Arsenal had nearly 60% of possession.

Link to comment
Share on other sites

 

Som om Per ikke får trøbbel med farta til Tevez og Aguero? (hvis han spiller). Per er god på resten, men på hurtig spill langs bakken henger han ikke med. Europas treigeste.

Forøvrig aldri bra hvis kapteinen er ute. Kos er bra erstatter, men mangler matchtrening.

Man trenger ikke være den kjappeste til bens hvis man har en hjerne. Noe Per definitivt har ;)

 

Bra resultat.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok resultat på en meget vanskelig bane mot et defensivt lag.

At folk klager på Giroud idag kan ikke jeg forstå, han gjør rett det lille han får å jobbe med.

Ramsey var ok, veldig bra driv med ballen, men jeg syntes han hadde forferdelig mye feilpasninger idag. Men forhåpentligvis endrer det seg jo mer matchtrening han får.

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar de er langt, langt ute i kulden. Men jeg tipper vi får se begge to mot Coventry i midtuka, forhåpentligvis sammen med Giroud!

 

Utifra hva jeg har fått med meg så er Walcott, Arshavin, Coquelin, Chamakh og Santos garantert til å starte mot Coventry. Trolig det samme med Djourou også pluss at jeg tipper Yennaris får seg en kamp på høyrebacken.

 

Håper selvfølgelig at Giroud starter fremfor Chamakh. Han trenger en kamp hvor det kan løsne for han og mot Coventry burde det vitterlig være muligheter for nettopp det.

Link to comment
Share on other sites

Dette var ekstremt viktig! Og helt klart fortjent med uavgjort.

 

1. omgang er jevnt over veldig bra, vi har mye tempo, gode i gjenvinningsfasen og er presise. I tillegg er det defensive veldig bra. Men, så kommer målet der Mannone må stå for meste av skylden, sammen med Koscielny og Podolski.

 

2. omgang er mye tammere, og alt det gode fra 1. omgang forsvinner. Byttene kommer også for sent. Reduseringen kommer litt ut av intet, men er veldig fortjent.

 

Alt i alt, et bra resultat på en middels dag.

 

BB: Koscielny

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig? ja, jeg innser at vi spiller borte mot de regjerende mesterne, men når de spiller dårlig så kan vi forvente mer. City var ustabile bakover, at vi ikke utnytter Lescotts svakheter er for meg uforståelig. Han er treig, dårlig 1-1 og dårlig posisjonert konstant. Og når vi legger helt upressa feilpasninger og gir de 1-0 er det dårlig.

jeg forventer ikke at arsenal vinner serien, forventer heller ikke at arsenal vinner borte mot city/united/chelsea. Men jeg forventer at vi utnytter et lags svakheter.

City er dårlige fordi vi er gode

Link to comment
Share on other sites

Synes Arsenal gjør en solid kamp borte mot de regjerende mesterne. Treffer nok City på et godt tidspunkt, men skal ikke ta fra gutta æren for god organisering heller.

Arsene venter veldig lenge med byttene sine og uforståelig for meg at Gervinho får fullføre på bekostning av Podolski. Ja, han skaper mye, men andre omgangen hans var veldig svak, mye dårlige touch. Per er enorm i dag med Carl som en god nr.2.

 

PS: sjekk denne. Blir ikke lei av sånne jubelscener #gåsehud

 

http://www.101greatg...anchester-city/

Link to comment
Share on other sites

Kan nesten ikke huske sist jeg følte meg så trygg når det gjelder Arsenal. Vi har bort imot full kontroll bakover. Slipper motstanderne til svært få sjanser. I tillegg så er balltempo bare blitt høyere og høyere for hver kamp. Beste Arsenal laget på mange år dette

Link to comment
Share on other sites

Kan nesten ikke huske sist jeg følte meg så trygg når det gjelder Arsenal. Vi har bort imot full kontroll bakover. Slipper motstanderne til svært få sjanser. I tillegg så er balltempo bare blitt høyere og høyere for hver kamp. Beste Arsenal laget på mange år dette

Helt enig. Det er noe med dette laget. Bunnsolid never say die attitude. Noe stort er på gang tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Det er noe med dette laget. Bunnsolid never say die attitude. Noe stort er på gang tror jeg.

Wenger er i ferd med å lage et storlag.

Unødvendig egentlig at vi ikke vant i dag. Vi er gode for tiden og potensialet er stort.

Min "objektive" oppfatning av styrkeforholdet i PL er at vi er det beste laget, med de beste spillerne og en bred og god tropp.

Jenkinson, Ramsey og Mertesacker var vanvittige i dag, spillere som har vært møtt med skepsis til tider. Og se på bildene rett over. Lagfølelse i superklassen. Såmye glede indikerer for mye bra.

Gleder meg til fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

AW med sine tanker om dagens match.

 

on the performance...

I am pleased because [a point] was the minimum we deserved today. I am pleased also with the quality of our performance and our spirit. Also a bit frustrated because I feel there was room to do more. We had early chances and very late chances, especially Gervinho at the edge of the box where he missed the target. But overall I hope this will reinforce our belief and confidence and reassure us about our potential in this league.

 

on Vermaelen's absence...

He had 'flu yesterday, and we left him at home. But Laurent Koscielny had a great game and stepped in very well. We have three classy centre backs, and it is a very difficult choice. Koscielny, Mertesacker and Vermaelen - no matter who is left out can feel it is not right. But I will rotate them and take into consideration the strikers we will face.

 

on conceding from a set piece...

I take this criticism on board because we conceded the goal from a corner, but Man City are the team who score more goals than anyone else from set pieces. On the other hand it is true we missed chances, but when you have the basic quality that we showed today, the rest can improve.

 

on Mannone's late save...

He had a good game again today. He looks very solid. He made a little mistaken the corner [for Manchester City's goal] and was very frustrated with it, but overall I am happy that it didn't affect his game after. I like what he is doing.

 

Overraskende at han kommer med såpass konkret kritikk på Gervinho og Mannone, men så gir han litt rettmessig skryt etterpå. Tror Szczesney har god grunn til å føle seg truet nå. Liker også det han sier om stopperne.

Link to comment
Share on other sites

Mektig deilig poeng!!

 

At vi klarer å nøytralisere et lag som sist sesong vant 18 av 19 hjemmekamper såpass bra er meget imponerende!

Og vi kunne meget vell ha stukket av med alle poengene, men City var ikke ufarlige de heller og ble etter mitt

syn snytt for en straffe. Kudos til Aguero som velger å holde seg på bena! Ironisk nok blir han straffet for det.

 

Den største overraskelsen for meg var utvilsomt Aaron Ramsey ! Kan ikke huske sist jeg så den spruten i han, jeg trodde den

var taklet vekk. Kan denne kampen ha vært vendepunktet? Det hadde vært utrolig moro om han kunne

gjort min og mange andre sin skepsis til skamme

 

MINUS : Sonemarkering på dødball ! Hvorfor i alle dager bruker vi det!? Det er jeg veldig motstander av. Skal man benytte seg

av det trenger man mange veldig dominante hodespillere, det har ikke vi. Og selv da.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...