Jump to content

Taktiske disposisjoner og betraktninger rundt spillerstall 2012/2013


1Bergkamp0

Recommended Posts

  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Reus med ros til Wilshere

Skriver også at Rosicky kunne vært verdens beste spiller dersom skadene ikke hadde kommet og det er jeg helt enig i.. Han var vår beste etter CL-kampen mot Milan i fjor og har vært blant våre beste i de siste kampene. En spiller jeg håper blir i klubben ut karrieren selv om han nok aldri kommer opp mot der han var før skadene. Fortsatt en fantastisk spiller når han har dagen.

Link to comment
Share on other sites

Digger "Rozza" eller "Lille Mozart" når han er i form, men jeg griner ikke hvis han forsvinner i sommer. Har vært ute halve sesongen og først nå har han våknet til live igjen (når vi er ute av CL, FA og 1. plass i PL). Håper han gjør sitt ypperste til å hjelpe oss til CL plass, men han er altfor utilgjengelig og upålitelig i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Tror lille Mozart elsker klubben såpass høyt at han tar et par sesonger til før han eventuelt vender hjem til tsjekkisk klubbfotball.

 

Enten det eller så elsker han pengene han hever et helt år for å kun spille de siste 3 månedene av sesongen. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Enten det eller så elsker han pengene han hever et helt år for å kun spille de siste 3 månedene av sesongen. ;)

Har nok noe med skadeproblemer og at han ikke er en fast del av førsteelleveren og når den begynner å få slitasje på slutten av sesongen kommer han. Løper det han kan og spiller med hjertet utenpå drakta. Er en del spillere som kan lære av han selv om årets versjon av The Arsenal er langt bedre på det enn vi var et par år siden.(Men vi er også på et noe dårligere nivå..)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lurer på om vi noen gang får se Wengerball igjen. Bayern München er jo nærmest et prakteksempel på hvordan Arsenal en gang fremsto. Dog kanskje litt mer eleganse fra vår side vil jeg påstå.

 

Allikevel: Håper vi får se mer av denne typen fotball fra Arsenal fremfor ballbesittelse som ikke fører til en dritt. På tide å få inn litt høyde, fysikk og teknikk. Ikke bare teknikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå som Moyes er klar for ManU, kanskje vi kan selge Vermaelen og hente inn Filip Jagielka? Jeg liker Jagielka og det gjør Wenger også. Jeg vet han ikke er en ungsau, men han har sannsynligvis en tre fire gode år igjen.

 

En stopptrio meg BFG, Koscielny og Jagielka høres meget bra ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Jagielka og det gjør Wenger også.

Jagielka er fantastisk, men det vet nok Everton også og jeg tror de føler de vil ha større glede av spilleren enn en eventuell overgangssum. Spesielt nå som Moyes er borte, ser for meg at Fellaini og muligens Baines vil gå i sommer og de vil nok ikke selge sine tre beste.

Link to comment
Share on other sites

Flirer om vi selger nok en kaptein, selv om denne nok ikke hadde svidd like mye som de foregående :)

Finnes det noen annen klubb som er i verdenstoppen som selger kapteinene sine på løpende bånd? Jeg lurer..

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle gi litt ros til Wenger, Bould og spillerene.

 

Siden Tottenham kampen hvor forsvaret fikk totalslakt og både Szczesny og kapteinen Vermaelen ble droppet fra førsteellveren så har Wenger og Bould virkelig fått strammet opp forsvaret. Vi har ikke sluppet inn et mål i åpent spill siden mars (!). Det forteller litt om den disiplinen og hvordan vi forsvarer oss som et lag nå.

 

Vi har heller ikke sluppet inn vanvittig mange mål, men det sier seg selv at alle disse nå har kommet på dødball. Dog.. på en eller annen måte må de jo komme. Syntes virkelig vi har vært vanvittig gode i forsvar siden den nevnte Tottenham kampen. Håper vi får se samme fokus på det defensive neste sesong også, men også en liten bedring i det offensive med et par nyinnkjøp fremover i banen.

Link to comment
Share on other sites

Flirer om vi selger nok en kaptein, selv om denne nok ikke hadde svidd like mye som de foregående :)

Finnes det noen annen klubb som er i verdenstoppen som selger kapteinene sine på løpende bånd? Jeg lurer..

Det er ikke en umulig tanke.

 

Jeg har over flere sesonger etterlyst et defensivt anker på midtbanen (selv når Song var på laget). Er det utenkelig å "omskolere" f.eks. Vermalen til denne rollen? Hvilke motforestillinger skulle det være til en slik "omskolering"? Jeg vet ikke om Vermalen er den rette mannen i en slik rolle, men jeg synes at han har en del av kvalitetene som en defensiv midtbane trenger. Han har det defensive "genet" og han har fart.

Link to comment
Share on other sites

Er stor fan av balansen som finnes i laget for øyeblikket. Ramsey og Koscielny skal ha en stor del av æren for at det har blitt sånn. I tillegg har Wenger begynt å spille med en CAM (Cazorla) på kanten, istedenfor to angrepsspillere på kantene. Det har hjulpet. Cazorla hadde 7 (!) interceptions i går og Walcott jobba, endelig, som en helt bakover.

Link to comment
Share on other sites

De tre kampene som Giroud har stått over har vi spilt en helt annen formasjon enn tidligere i sesongen. Santi har hatt endel ansvar på venstresiden, Rosicky har vært mye sentralt og Podolski har også spilt sentralt. Det mest spennende er ifølge de heatmaps jeg har sett at Walcott har vært vår klart mest offensive spiller. Han har riktignok hatt ansvar for høyresiden både i etablert angrep og i overganger, men han er helt klart den av de 4 med minst defensive bidrag.

 

Både i diagrammene og i mitt hode har dette blitt en slags skjev 4-4-1-1 formasjon. Muligens har Prinz Poldis overraskende svake løpskapasitet noe med dette å gjøre?

 

Jeg tror jeg liker det, og ser ikke bort fra at Walcott også i framtida skal være den som pusher motstandernes bakre firer. Enten som midtspiss eller som framskutt høyreving.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...