Jump to content

2012.03.03 Liverpool B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Kan seriøst ikke skjønne hvorfor reglene ikke blir endret slik at FA kan gå inn i etterkant og straffe spillere etter en situasjon hvor dommeren dømmer konsekvent feil gjentatte ganger. Det så på tide med videodømming at jeg får lyst til å grine.

Link to comment
Share on other sites

Håper Diaby kommer inn i pausen. Arteta og Song har vært svake, men sistnevnte har nok vært verst. Benayoun har heller ikke vært like god i dag som mot Tottenham, men det har nok noe med å gjøre at Song og Arteta har vært såpass svake også. Skulle dog gjerne sett Chamberlain eller Gervinho inn for israeleren eller muligens Walcott (selv om førsteomgangen hans i dag er bedre enn mot Tottenham).

 

Edit:

 

Forresten: Hvor flaut er det ikke å bli pissa på av et så svakt lag som Liverpool er i dag? Er kun Suarez, Enrique og Reina som trolig ville kommet inn på laget vårt. Sistnevnte er jeg ikke så sikker på engang da Szczesny har vært briljant i dag.

Link to comment
Share on other sites

Føler for et bytte i pausen nå for å forsøke å få satt Liverpool under litt press også. Benayoun har vell nesten ikke vært innvolvert i spillet enda og kan gi fra seg plassen til Gervinho eller Oxlade-Chamberlain; jeg heller mer mot førstnevnte. Ellers må Song, Arteta og Rosicky heve seg mange hakk og finne tilbake til forrige helgs finspill. Er direkte flaut hvordan Spearing, Adam og Henderson gang på gang løper og stresser midtbanen vår og tvinger dem til balltap grunnet manglende pasningsalternativ på topp. Fortsetter dette utover i andreomgangen så er jeg villig til å bytte innpå Diaby for den av de tre som ikke hever nivået sitt.

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig går kampen stikk motsatt av hva jeg spådde. Vi er svært heldige som har 1-1.

 

Ellers er det en del kjente elementer:

- Motstander som filmer seg til straffespark. Fasan ta denne ufyselige Suarez!

- Selvmål. Særdeles klønete av Koscielny. Det femte (!) selvmålet vi scorer i år!

- Hjemmedømming på Anfield. Duellene mellom Rosicky og Spearing efter omlag en halvtime er talende i så måte.

- Utrolige van Persie!

 

Hadde jeg ikkke visst bedre, så ville jeg trodd Benayoun satt på benken. Helt usynlig. Noe må gjøres med midtbanen vår. Vi gir bort ballen alt for enkelt, og Liverpool ser ut til å ville mer. Friske bein, eller en annen innstilling må til i andreomgang skal vi ta poeng.

Link to comment
Share on other sites

Arsenals midtane er jo fraværende. De lar jo Liverpool herje. Samtidig ironisk at Liverpool avhengig av Arsenals hjelp for å score... heldig så langt, men arsenal må jo nå gjøre noen grep. Det kan jo endre kampbildet. Det er ihvertfall lov å håpe.

Link to comment
Share on other sites

Og tv2 studio fortsetter å være Arsenalhaters. Soleklar filming av Suarez, soleklar filming av Bale forrige gang. Men de er hundre prosent sikre på at det er straffespark begge to. Hva med da Gibbs blir løpt ned av Walker på Emirates forrige uke? Mer kontakt der enn i disse andre to situasjonene... Latterlige "eksperter"

Link to comment
Share on other sites

Benayoun er Liverpoolspiller at hart. Kan settes igjen i garderoben. Gervinho inn (eller Ox hvis Gervinho er low on fuel). Diaby får eventuelt vente til senere hvis Rosicky ikke får på turboen. Alternativer til Song/Arteta har vi strengt tatt ikke. En Diaby uten kamptrening får holde seg et stykke opp på banen.

Link to comment
Share on other sites

Og derfor er Szczesny klasse. Var forøvrig nok et jævlig billig straffespark mot han i utgangspunktet.

Szzzzzz-klasse, så absolutt. Billigt straffespark, kanskje. Etter et utall repriser fra flere vinkler, så kan jeg også der være enig.

Men jeg klandrer ikke dommer, han dømmer etter det han oppfatter der og da og dømmer riktig ut fra det. Det er nok et par andre avgjørelser som er mye mer "diskutable" der han ser ut til å ha en god "visuell" oversikt over situasjonen. f.eks. knottene til Spearing.

 

Vi skal takke Szczesny, et ineffektivt Liverpool-angrep og stolpene for at vi bare har et mål i mot.

Vårt største problem har vært nøyaktighet. Det har vært alt for mange upressede feilpasninger fra våre spillere.

Link to comment
Share on other sites

Vi må jo slutte å gi kantspillerne til Liverpool rom til å legge inn. De får fore farlige innlegg inni på vår 5-meter og det er tilfeldig at vi ikke har sluppet inn flere.

Sagna-Gibbs trenger hjelp fra Arteta/Song som ikke har hatt en god 1.omgang.

Szczesny strålende i 1.omgang i bak et rotete forsvar. Vi må ta ansvar og få opp aggresivitet defensivt ellers blir dette tungt.

Syns gutta ser slitne ut og jeg forventer tidlige bytter i 2.omgang.

 

Chambo og Gervinho kan nok bli nyttig utover kampen, men da må vi få opp presisjon i det oppbyggende spillet først og ha litt balanse defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal takke Szczesny, et ineffektivt Liverpool-angrep og stolpene for at vi bare har et mål i mot.

Vårt største problem har vært nøyaktighet. Det har vært alt for mange upressede feilpasninger fra våre spillere.

Ja, Pool presser høyt og vi blir stresset og fryktelig unøyaktige i pasningsspillet vårt. Men jeg forventer enda hardere jobbing i andreomgangen, og mer løp i bakrom. Vi Pool spiller i bakrom hele tia og kommer til sjanser. Mer løp i bakrom fra oss og dette kan gå veien. Men jeg vil ha Gervinho inn for Benayoun. "Benny" har ikke fått til noe særlig i 1. mens Gervinho har både fart, er driblesterk og god til å holde på ballen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...