Jump to content

2012.03.03 Liverpool B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Blir spennende å følge med hvem som kommer seg gjennom landslagspausen uten skader, og hvem som får ristet av seg de skadene som ble plukket opp i kampene mot Tottenham og Cardiff. Har sett noen rykter om at Daniel Agger er ute med ribbeinsbrudd og blir borte fra fotballbanen i en måned, og dermed blir erstattet av veteranen Carragher. For vår del skal Vermaelen og Rosicky være tvilsomme etter å ha fått noen smeller i ankel og rygg etter Tottenham kampen, mens Ramsey som måtte stå over den kampen og dagens landskamp er på nivået over tvilsom. Ellers er det vell fortsatt ukjent for når Diaby og Coquelin skal returnere etter skader, men det kommer kanskje en oppdatering om det på pressekonferansen fredag.

 

Ønsker dette laget hvis Ramsey, Rosicky og Vermaelen er tvilsomme og ikke helt skadefrie:

.

Szczesny

Sagna - Djourou - Koscielny - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Benayoun - Gervinho

van Persie

 

Hvis Rosicky og Vermaelen er skadefrie, som jeg egentlig tror og håper de er (er ikke noe nytt at Wenger faker skade på nøkkelspillere), så ønsker jeg samme lagoppstilling som mot Tottenham. Føler at balansen i midtbaneleddet var bedre balansert med Benayoun på kant, i tillegg til at hans "duracellkanin-måte" å spille på smitter over på resten.

 

Med seier i denne kampen føler jeg vi har et meget godt tak på Liverpool i forhold til kampen om 4. plassen, så det blir viktig å gå ut fullt skjerpet og gripe sjangsen når vi får den.

Link to comment
Share on other sites

http://liverpool.no/newspg.aspx?id=32113&zone=1

 

Gode nyheter for oss hvis dette stemmer, tror vi kan vinke farvel til Liverpool i kampen om fjerdeplassen hvis Agger blir ute i så mange kamper. En stopperduo bestående av Carragher og Skrtel bør et lag som Arsenal klare å rive i stykker. Dansken har uten tvil vært klippen i et godt Liverpool-forsvar denne sesongen.

 

Denne kampen skal jeg på, reiser til England fredag, så gutta har bare med å levere en ny, "jobbe-ræva-av-seg"-prestasjon. Min andre live-kamp, så gleder meg kolossalt. Hadde vært herlig å sett Arsenal ydmyke Liverpool foran et stille Anfield-publikum. Men tror ikke det kommer til å skje. Liverpool er gode hjemme og møter dessuten alltid opp mot storlagene, så vi kan vente oss en tøff kamp.

 

Går for uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Det ble meldt i går at Vermaelen er skadefri og skulle spille for Belgia, så han er nok klar til lørdag med mindre det skjer noe i kveld. Djourou er forøvrig skadet i en måned, så han kan ikke spille. Hvis ikke Verm rekker det blir det nok enten Miquel eller (grøss) Squillaci som stopper.

 

Benayoun fortjener fornyet tillit etter søndagen, Gervinho og Chamberlain kan være jokere. Syns det er viktig å sette fart mot fart og kjøre Walcott opp mot Enrique. Skal vi få noe ut av dette må det kontres...

Link to comment
Share on other sites

Vermalen spilte hele kampen for Belgia i går så da er nok han klar. Ikke meldt om noen andre skader heller. Håper inderlig at Rosicky blir klar til kamp på lørdag da han var veldig god i seieren mot Spuds og har vist veldig lovende takter i flere kamper i det siste (selv om i mange av de andre har han ikke kommet helt til sin rett pga veldig liten bevegelse rundt ham).

 

Liverpool virker jo svekket om Agger erstattes av Carragher. Dersom det er slik at Gerrard er småskadet så håper jeg nesten at han starter. Han vil slite med å følge tempoet på midtbanen da og bør ikke utgjøre noen stor trussel.

 

Uansett så må vi huske at Liverpool faktisk er ubeseiret på Anfield i PL denne sesongen, men har 4-8-0. I tillegg har de også en tendens til å heve seg mot topplag.

 

En annen litt artig kuriositet er at Liverpool så langt i PL denne sesongen har scoret 29 mål. RVP har scoret 23 og har 8 assist. Altså har RVP vært sist eller nest sist på flere mål i år enn det Liverpool har scoret!!

 

Håper inderlig at innsatsen fortsatt er tilstede på lørdag, og er den det er jeg nærmest sikker på at vi vinner.

 

Tipper : 0-2 etter mål av RVP og Benayoun

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg som en unge til denne kampen og jeg håper spillerne tar med seg den utrolige innstillingen fra comebacket mot Tottenham! Dette er årets nøkkelkamp,vinner vi denne føler jeg meg rimelig sikker på att vi skal klare 4 plassen. Tottenham stiller svekket (Scott Parker) mot Man U og kan miste alle 3 poengene Søndag. Å fy fan,det kribler i magen allerede......

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at dette er en meget viktig kamp! Tar vi denne er jeg sikker på at vi tar 4. plassen og vi har alle verdens muligheter til å ta Spurs. Flott at Agger er ute, Liverpool har hadd et bunnsolid forsvar iår. De scorer utrolig lite, men de slipper igjen inn lite. Derfor er det viktig at vi kjører på å skaper masse sjanser som mot Spurs, og selvfølgelig tar vare på sjansene! Skal vi vinne må samtlige være på tå hev fra første sekund. Viktig at vi får Mozart klar til match, han blir meget viktig!

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

etter Wengers uttalelsar igår, med kun good news etter landskampane og der Rosicky ikkje vart nevnt blant dei skadde, tyder vel alt på fornya tillit til alle som starta mot Spurs.

Liverpool har uavgjort heime mot både City, Utd og Spurs, og dei har ikkje tapt heime i år, med andre ord ei perfekt anledning for oss til å revansjere det kjipe tapet mot dei i haust. Føler likevel at å unngå tap er det viktigaste.

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavise...icle3346736.ece

 

bare for å fyre opp stemningen før lørdag... ;)

Herlig Piscator;-) For et adrenalinkick det der var. Noe av det største jeg har opplevd som Goonersupporter.

 

Kampen imorgen må jo bare bli en fortsettelse på Tottenhamkampen. Og denne gangen skal alle ritualer gjøres

før kamp. Jeg er faktisk utelukkende positiv. Vi vinner!

Link to comment
Share on other sites

Noe av det største jeg har opplevd som Goonersupporter.

 

helt klart. Og uansett hva Arsenal eventuelt kommer til å vinne av pokaler i fremtiden, vi kommer neppe til å oppleve noe som er i nærheten så dramatisk. ManUs seier mot Bayern M i CL i 1999 er vel nesten det eneste som kan sammenliknes? Og mens Solskjær og ManU hadde griseflaks - de burde jo ha vært "død og begravet" for lenge siden - var jo Arsenals seier helt fortjent, både i den aktuelle kampen, og sesongen sett under ett. Mange hevdet jo i etterkant at Arsenal hadde "stjålet" ligagullet fra Liverpool. Vel, Arsenal hadde jo ledet ligaen nesten hele sesongen, og det var Liverpool som passerte Arsenal rett før målstreken. Og i etterpåklokskapens navn kan vi vel si at det var den optimale måten å gjøre det på! :D

Link to comment
Share on other sites

 

helt klart. Og uansett hva Arsenal eventuelt kommer til å vinne av pokaler i fremtiden, vi kommer neppe til å oppleve noe som er i nærheten så dramatisk. ManUs seier mot Bayern M i CL i 1999 er vel nesten det eneste som kan sammenliknes? Og mens Solskjær og ManU hadde griseflaks - de burde jo ha vært "død og begravet" for lenge siden - var jo Arsenals seier helt fortjent, både i den aktuelle kampen, og sesongen sett under ett. Mange hevdet jo i etterkant at Arsenal hadde "stjålet" ligagullet fra Liverpool. Vel, Arsenal hadde jo ledet ligaen nesten hele sesongen, og det var Liverpool som passerte Arsenal rett før målstreken. Og i etterpåklokskapens navn kan vi vel si at det var den optimale måten å gjøre det på! :D

 

Vel skal en mimre om dramatiske øyeblikk kommer en ikke utenom 1979. Med aktørene Brady,Rix og Sunderland i hovedrollen i sluttminuttet.

Kanskje den beste Facupfinalen noensinne. Og den kampen jeg faktisk husker best.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg også. Leser han har hatt et svært omfattende opptreningsprogram med turer til eksperter i USA, Qatar og Frankrike. Målet er en plass i frankrikes EM-tropp. Holder han seg skadefri og på det nivået vi vet han kan spille på klarer han det. Selv Van Persie ser ut til å ha kvittet seg med skadeproblemene sine nå, kanskje Diaby endelig kan gjøre det samme?

Link to comment
Share on other sites

Vel skal en mimre om dramatiske øyeblikk kommer en ikke utenom 1979. Med aktørene Brady,Rix og Sunderland i hovedrollen i sluttminuttet.

Kanskje den beste Facupfinalen noensinne. Og den kampen jeg faktisk husker best.

 

Det var en syk, syk opplevelse! NESTEN helt på høyde med Anfield 89! Da ManU utliknet til 2-2 gikk jeg amok og raserte kjellestua hjemme. Da Alan Sunderland scoret seiersmålet et snaut minutt etterpå ble jeg bare liggende på gulvet foran TVen. Helt utladet...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...