Jump to content

2012.03.03 Liverpool B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Husker også Diaby stanget inn "ledermålet" på OT. Forhåpentligvis gjør ingen det i morgen. :P

 

Enda godt vi ikke spiller på OT i morgen da :proud: Jeg tror fan jeg ikke rekker å se kampen i morgen og det er synd for jeg tror vi vinner etter festfotball! Det ender at jeg må ta den opp og holde meg unna alt som heter internett, ikke ta telefon, ikke lese tekstmeldinger slik at gleden av å se kampen i opptak blir enda større.

Link to comment
Share on other sites

Veldig merkelig at det har vært så stille rundt Diaby og så plutselig er han tilbake for fullt. De må ha skånet ham fra alt press slik at han har kunnet kunnet trene seg i form. Ingenting ville gledet meg mer enn å se ham i toppslag de siste månedene av sesongen. I form er han den mest ekstreme midtbanespiller vi har. Min frykt er en grisetackling fra Adam som gir ham en ny skade...

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger har Vermaelen og Van Persie gjennomgått tester i dag. Han sier at begge to var skadet i etterkant av Tottenhamkampen, og det er uforståelig at de spilte landskamp i midtuken. Testene skal vell være gjennomført nå regner jeg med. Håper det var positivt nytt fra de begge. Rosicky skulle visstnok være 50/50.

 

Han sier også dette om Song, når han blir spurt om skadesituasjonene i klubben: "As for Song, I have no news at all."

 

Hva skal det bety? Er Song skadet, eller har han vært det?

Link to comment
Share on other sites

Han sier også dette om Song, når han blir spurt om skadesituasjonene i klubben: "As for Song, I have no news at all."

Song skal ha fått en liten smell i landskampen mot Guinea Bissau, men ut fra at han fullførte kampen og var med på bildene fra dagens trening så tolker jeg at han er spilleklar. "No news are good news", eller noe slikt...

Link to comment
Share on other sites

Veldig merkelig at det har vært så stille rundt Diaby og så plutselig er han tilbake for fullt. De må ha skånet ham fra alt press slik at han har kunnet kunnet trene seg i form. Ingenting ville gledet meg mer enn å se ham i toppslag de siste månedene av sesongen. I form er han den mest ekstreme midtbanespiller vi har. Min frykt er en grisetackling fra Adam som gir ham en ny skade...

 

Fantastisk uvant å se Diaby tilbake i trening med førstelaget, men enda merkeligere er det å se han med skjegg. Det var rett og slett skikkelig rart :P

 

Ellers tror jeg laget blir nogenlunde likt som mot Tottenham. Muligens starter vi med Benayoun sentralt fremfor Rosicky hvis tsjekkeren ikke blir klar og Gervinho kommer inn istedet. Kan også være duket for en start for Diaby hvis Wenger mener at Benayoun trengs på kanten fremfor sentralt, men mtp. at Liverpool ikke har en Gareth Bale som Tottenham så tror jeg ikke han risikerer Diaby fra start.

 

Håper dog at Rosicky, Vermaelen, Song og van Persie blir klare slik at vi kan starte med et identisk lag som mot Tottenham. Kanskje minus Walcott da jeg fortsatt føler han bidrar litt for lite og helst burde bli introdusert etter rundt 60-70 minutter hvis vi trenger et mål eller trenger å forsvare en ledelse og motstanderene åpner store rom.

Link to comment
Share on other sites

Synes nå Walcott bidrar godt defensivt på sin side. Og i en kamp som her hvor man garantert får rom fra første spark på ballen - så vil jeg la han bygge på det han begynte sist helg.

I tillegg til at Walcott stiller med friske bein etter å ha varmet benken onsdag i forhold til Gervinho og Oxlade-Chamberlain som spilte 90 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Hva sier manus om denne kampen? Vi har hatt god uttelling mot både Tottenham og Blackburn. Her sitter jeg med en uggen følelse av at det blir motsatt: At vi får mindre enn vi spillemessig fortjener. Skal jeg gjette, så blir tipset et særdeles ufortjent 2-3-tap. Og da er kampen om CL-plassene igjen vidåpen. Måtte jeg ta feil!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke overbevist. Jeg håper desperat, men forventer ingenting. Jeg har sett det for mange ganger. We will find a way, we always do. Hvis de har fått med seg at den gode opplevelsen skyldes å underbygge ferdighetene med hardt fremadrettet arbeid, og at puslete balltrilling uten synlig hastverk fører til det motsatte - ja da kan det fort bli en hyggelig lørdag. Dr.Jekyll or Mr.Hyde? En ting er å være spent på hviket resultat vi oppnår, ennå værre er å lure på hvilken versjon av dette laget som materialiserer seg. DET gjør meg helt nummen.

Link to comment
Share on other sites

Et stort pluss at Liverpools kanskje to viktigste defensive spillere forutenom Reina er ute : Agger og Lucas.

 

En skulle kanskje ha stor tiltro til Theo etter 2 omgangen mot Scum, men det har jeg ikke. Redd han blir fullstendig avkledd av Enrique. Sorry Theo ! Ønsker to bytter fra forrige kamp. Theo og Bønna ut, Gervinho og Chamberlain inn ! Viktig med minst 1 poeng her !

Link to comment
Share on other sites

Et stort pluss at Liverpools kanskje to viktigste defensive spillere forutenom Reina er ute : Agger og Lucas.

 

En skulle kanskje ha stor tiltro til Theo etter 2 omgangen mot Scum, men det har jeg ikke. Redd han blir fullstendig avkledd av Enrique. Sorry Theo ! Ønsker to bytter fra forrige kamp. Theo og Bønna ut, Gervinho og Chamberlain inn ! Viktig med minst 1 poeng her !

Enrique har hatt en kraftig formsvikt etter jul og har i enkelte kamper vært elendig både offensivt og defensivt. Han virker rett og slett tung i kroppen.

Uansett hvem vi stiller med på midten bør vi dominere denne kampen ganske greit. Carrager vil med stor sannsynighet starte i midtforsvaret med Skertl og da mangler de enormt med hurtighet bak. Det bør passe Gervinho, Theo og Chamberlain godt. Men, det passer også Benayoun som er god til å time løp offensivt og i tillegg har en meget god evne til å kunne tre små stikkere til van Persie.

 

Jeg håper på samme lag som mot Spurs, men hvis noen skal byttes så tipper jeg Benayoun går ut for Chamberlain. Vi har et tap hjemme å hevne. Det var en kamp hvor vi stilte med tilnærmet B-lag på midten (Nasri var faktisk god i kampen!), men likevel utspillte Liverpool fra 20. min og frem til Frimpong ble utvist. I dag har vi en helt annen midtbane og enda mer stabilitet og trykk bakover. Kan rett og slett ikke si annet enn at vi er favoritter i dag. Om laget innfrir er en helt annen sak. Satser på at Wengers tordentale om opprydning i spillerstall for de som ikke presterer fortsatt kan mane frem nok innsats til at vi vinner denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Laget til Liverpool i 4-3-3/4-5-1:

Reina

Kelly - Skrtel - Carra - Enrique

Spearing - Adam - Henderson

Kuyt - Suarez - Downing

-

Subs: Doni, Bellamy, Shelvey, Coates, Flanagan, Maxi, Carroll.

-

Laget til Arsenal:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Benayoun

van Persie

-

Subs: Fabianski, Jenkinson, Miquel, Diaby, Oxlade-Chamberlain, Gervinho, Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Vi har det overlegent beste laget i dag. Jeg er forøvrig glad for at ikke Carroll starter, tror vi hadde fått problemet med han på dødballer i dag. Suarez er ute av form, og Downing, Henderson, Adam og Kuyt har vært utrolige dårlige hele sesongen. Kelly og Carra i forsvar skal også være grei for Walcott og Van Perise på topp. Når i tillegg Liverpool spiller hjemme vil jeg tro Enrique kommer til å være ganske offensiv, noe som kommer til å skape mye rom for Walcott. Så får vi håpe Bønna har lagt følelsene til siden, og Rosicky spiller en kanonmatch i dag!

 

COYG!

 

Vi stiller med en meget sterk benk i dag også med Diaby, Oxlade-Chamberlain, Fabianski, Jenkinson, Gervinho, Chamakh og Miquel. Kan se for meg at Pannemannen kan skape mye trøbbel for unge Kelly om han byttes innpå etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...