Jump to content

2012.03.03 Liverpool B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Billig billig straffe. Han faller med feil fot. Blir kanskje berørt, men slipper den andre foten. Juks juks og atter juks. Han forsvinner nok til sommeren.

Håper Diaby gikk av for å spare muskulaturen og ikke fordi det er en ny skade.

Song dårlig første, klart bedre i andre når Liverpool ikke klarer å låse midten like mye. To fantastiske gjennombruddspass og den siste blir avgjørende. Kosc og Vermaelen spiller seg opp. Liverpool er tomme etter 70 og da kommer også TR og Walcott inn i kampen.

Endelig en matchvinnerkamp fra Szcz, ventet lenge på det nå.

vP er bare ubeskrivelig. For en teknikk, for en styrke og selvtillit. Den store forskjellen på han og andre er at han avslutter hardt hver gang og dermed ser det lett ut. Suarez pirker i ballen og da gjør keeperne gode redninger.

 

 

Deilig seier på tung dag. Nå må de antatt beste restituere til tirsdag. Viktig å gjøre en god kamp for fansen og selvtilliten.

Link to comment
Share on other sites

Uflaks for Koscielny,

I etterpåklokskapens gledesrus, så velger jeg å tro at Kos gjorde et kalkulert valg da han lagde selvmålet. Han ville visste hvor ineffektive Liverpool er og siden han selvsagt var klar over at vi ville vinne til slutt, så ville han strø salt i såret for å vise Pool at de må ha hjelp for å slippe "nullen" i sluttresultatet.

Link to comment
Share on other sites

Seier på overtid på Anfield høres veeeeldig kjent ut! :D

Vi har marginer i dag og en strålende Szczesny i buret samt den alltid utrolige Van Persie! For en spiller!

 

Nå har vi flyt folkens!

Hva tror dere? spare et par spillere mot Milan eller gunne på for 5-0??

Vel, jeg mener RVP og et par til trenger hvile en kamp nå så vi kan kjempe videre om den 4. plassen. Mange tøffe kamper igjen!

 

Aahh...dette gjorde godt!!

Link to comment
Share on other sites

Dårlig opptreden, deilig seier. En ganske enkel oppsummering av denne kampen sett med Arsenal øyne, selv om andreomgangen var et lite steg opp fra førsteomgangen da hele laget var ute å kjøre. Dette var en typisk Manchester United opptreden hvor motstander ofte har spillet og sjangsene mens en kontring på slutten eller en heldig corner ender med Chicharito scoring og 3 poeng i kofferten. Og jaggu føles ikke det godt!

 

Men selv om vi fikk med oss poengene hjem til London kostet det oss trolig dyrt med skader på både Arteta og Diaby (suprise), og med Ramsey allerede ute av Milan oppgjøret begynner det å bli tynt i rekkene. Kanskje blir Wenger tvunget til et formasjonsbytte og spille med de to friske spillerne Rosicky og Song sentralt i 4-4-2, eller blir det Benayoun inn i den vante 3'eren på midten? Mistet i alle fall den lille troen som var igjen på at vi kan skape et mirakel og komme tilbake fra 4-0 i Milan...

Link to comment
Share on other sites

Dette var viktig dere. Dette viser faktisk klasse. Første omgang var ikke mye å snakke om, men vi får med oss 1-1 til pause. Andre blir preget av pausen etter Artetas skade. Diaby kommer inn å begynner å sette fart som han gjør når han er i form. Blir nok engang skadd og må gå ut, når får vi se han neste gang? Vermalen virket småskad etter fellingen til Schezny. Van Persi er i sitt livs form. Arsenal har ventet på han i mange år, han bør signere ny kontrakt. Milan kampen kan faktisk bli moro den, ingen høye skuldre alle venter at vi er ute. Et par kjappe så er det kamp. Dette laget slutter ikke å imponere!!!

Link to comment
Share on other sites

Szcezzer sa før matchen at han er misfornøyd med prestasjonene sine så langt i år og at han har sluppet inn for mange mål. Tror han kan si seg fornøyd med innsatsen sin i dag.

 

Ellers er jeg fornøyd med at gutta tok et tak da Liverpool prøvde å spille oss ut på fysikk, tøffe taklinger og hard innsats i duellene. Spesielt Van Persie og Vermaelen gikk foran med et gode eksempler her. Syns Benayoun var direkte svak derimot. Jeg hadde ikke noe i mot å la han starte i dag, men han var ikke noe særlig dessverre. Definitivt vår svakeste mann. Walcott jobbet hardt, men hadde særdeles tøffe arbeidsforhold. Enrique og Skrtel hadde gjort hjemmeleksa si og nøytraliserte han hele matchen. Heldigvis kan vi ikke si det samme om Carragher og Van Persie.

 

Newcastle hjemme neste helg blir knalltøft, men vinner vi den kan vi altså ha tatt et langt steg for å riste av oss Liverpool og Newcastle i kampen om topp 4, samt ha tatt et solid jafs inn på ledelsen til Spurs. Kampen mot Milan kommer til å bli en rolig og relativt kjedelig affære, vi har null sjans og flere spillere kommer til å bli spart. Ser for meg spillere som Jenkinson, Miquel, Chamakh og kanskje til og med Park i startoppstillingen. Vi går "all inn" i ligaen nå. Nå skal jeg bruke resten av helga på å heie på United, WBA og Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

Herlig seier og en takk for sist fra forrige sesong på Emirates hvor Pool utlignet 7 minutter på overtid på en billig straffe, og jeg satt rett bak målet hvor straffesparket ble satt inn.

Pool var utrolig gode i førsteomgang, uhyre duell- og løpssterke midtbanespillere, men brenner på sedvanlig vis sine sjanser, Suarez filmer seg til sin sedvanlige straffe, som de på sedvanlig vis brenner, fortjent nok.

Det viste seg at innsatsen i førsteomgang kostet krefter, det var en jevn andreomgang hvor også vi kunne puttet 2-3 mål.

Jeg følte på meg utover i kampen at det kom til å ende på akkurat denne måten, kombinasjonen Song-van Persie måtte komme til slutt når Pool brente sine sjanser, og det er ikke så tilfeldig som mange later til å tro.

Da endte det med årets første hjemmetap for Pool og takk og farvel til dem i kampen om CL neste sesong, endelig har vi marginene på vår side og da lukter det 3.plass...

Så blir det å vente på nyheter rundt Arteta, Diaby og Vermaelen før vi kan avgjøre våre sjanser mot Milan på tirsdag, den kommer utrolig kjapt på nå, men uansett reiser jeg over både på den og Newcastle-kampen ;D

Så lurer jeg på en liten ting til slutt, kan virkelig Ox bli en meget god sentral midtbanespiller???

Han har iallefall ferdighetene for å kunne bli en offensiv, gjennombruddssterk sentral spiller, spennende, spennende, spennende!!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vel snakket om at Oxlade Chamberlain har egenskapene som trengs for å spille bak spissen, det viste han i dag ved et par anledninger.

 

Ellers smaker dette ekstra godt med tanke på alle "ekspertene" som bablet om at Liverpool kom til å 3. eller 4. plass i år etter alle sine gode signeringer, mens vi kom til å bli heldige hvis vi havet på 5 eller 6. plass. Liverpool har hentet en ny manager, fått nye eiere og brukt godt over 100 millioner pund på nye spillere og likevel er de ikke bedre enn oss. Et tankekors når gresset virker ekstra grønt på den andre siden.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vel snakket om at Oxlade Chamberlain har egenskapene som trengs for å spille bak spissen, det viste han i dag ved et par anledninger.

 

Ellers smaker dette ekstra godt med tanke på alle "ekspertene" som bablet om at Liverpool kom til å 3. eller 4. plass i år etter alle sine gode signeringer, mens vi kom til å bli heldige hvis vi havet på 5 eller 6. plass. Liverpool har hentet en ny manager, fått nye eiere og brukt godt over 100 millioner pund på nye spillere og likevel er de ikke bedre enn oss. Et tankekors når gresset virker ekstra grønt på den andre siden.

 

Har nevnt dette tidligere flere ganger. Tror han kunne vært mektig god der, men som med Arshavin så er vel spørsmålet om han vil få sjansen? Ellers i dag virket det mer som om han spilt den defensive rollen ved siden av Song ved flere anledninger og derfor jeg nevnte det på "Hva er galt med Arsenal F.C?" tråden.

 

Liverpool brukte forøvrig pengene sine fantastisk dårlig. Suarez har mange verdensklasse trekk (fantastisk nærkontroll og uforsigbarhet), men ufattelig mange dårlige også. De dårlige er så faktisk så ille at de ikke utveier de positive på noen måte. Carroll, Henderson, Downing og Adam er som sagt middelmådige og særlig de tre første var ufattelig overpriset. Når det gjelder Daglish så er han meget gammeldags og en annen manager ville fått mer ut av de pengene. Wenger med £100M f.eks. hadde vært noe helt annet.

Link to comment
Share on other sites

Dalglish har mislyktes i sitt prosjekt, men heldigvis er han fredet på Anfield. Han kan holde på lenge uten å få sparken til glede for oss andre. Kjøpene er stort sett katastrofale i forhold til pris og spillemønsteret hans må man tydeligvis snakke skotsk for å forstå. Det er hvertfall ingen på banen som skjønner det.

Når han i tillegg roper fuck off til dommere og motstanders manager hele kampen så mister jeg all respekt. Han er rett og slett blitt en parodi på en britisk bølle. Utrolig at han får holde på slik på sidelinjen. Så noen om han takket for kampen forresten? Mulig det skjedde uten at jeg så det, men det eneste jeg fikk med meg var at Wenger hilste mot benken.

Link to comment
Share on other sites

Dalglish har mislyktes i sitt prosjekt, men heldigvis er han fredet på Anfield. Han kan holde på lenge uten å få sparken til glede for oss andre. Kjøpene er stort sett katastrofale i forhold til pris og spillemønsteret hans må man tydeligvis snakke skotsk for å forstå. Det er hvertfall ingen på banen som skjønner det.

Når han i tillegg roper fuck off til dommere og motstanders manager hele kampen så mister jeg all respekt. Han er rett og slett blitt en parodi på en britisk bølle. Utrolig at han får holde på slik på sidelinjen. Så noen om han takket for kampen forresten? Mulig det skjedde uten at jeg så det, men det eneste jeg fikk med meg var at Wenger hilste mot benken.

 

La merke til dette selv. Uspiselig fyr for enhver som ikke er Liverpool supporter (dog tror jeg den yngre garden ikke er like glad i mannen) og helt latterlig at han ikke får noen kamper på tribunen. Er temmelig klart hva han ropte i dag når kameraet var på gubben.

 

Som en sa på twitter tidligere i dag etter kampen "Daglish makes Wenger look like a good loser". Om han hilste på Wenger etter kampen vet jeg ikke, men han er ikke akkurat en engel for å si det mildt. En god ting for oss er at han virker å være fredet som du sier og han er ikke akkurat en spesielt god manager i moderne fotball. Han er virkelig ikke veien tilbake til CL spill for Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Uff, uff og atter uff! For en lidelse det var å se denne kampen. Jeg regelrett hater å se de neandertalerne ikledd Liverpool-drakt som løper som idioter, tackler som idioter, og som pumper lange baller og kun satser på vingspill på høyrekant. Gibbs var helt på vidda i dag og det var fra den posisjonen Liverpool var i stand til å skape noe.

Jeg hater å se så mange middelmådigheter kjempe oss ut av stilen! Det var et ran, men det gjør det bare enda bedre!

Dessverre så var Gibbs, i mine øyne, helt forferdelig i dag. Jeg syns nesten han er den dårligste venstrebacken vi har mønstret i år. Håper formen stiger når han får kamper i bena. Santos er savnet! Men dette er en gledens dag, vi har marginer og vi har matchvinnere i begge ender av banen som hever oss over dette laget som minner mer og mer om et skotsk landslag fra 80-tallet. God natt og skål Gooners!

Link to comment
Share on other sites

Uff, uff og atter uff! For en lidelse det var å se denne kampen. Jeg regelrett hater å se de neandertalerne ikledd Liverpool-drakt som løper som idioter, tackler som idioter, og som pumper lange baller og kun satser på vingspill på høyrekant. Gibbs var helt på vidda i dag og det var fra den posisjonen Liverpool var i stand til å skape noe.

Jeg hater å se så mange middelmådigheter kjempe oss ut av stilen! Det var et ran, men det gjør det bare enda bedre!

Dessverre så var Gibbs, i mine øyne, helt forferdelig i dag. Jeg syns nesten han er den dårligste venstrebacken vi har mønstret i år. Håper formen stiger når han får kamper i bena. Santos er savnet! Men dette er en gledens dag, vi har marginer og vi har matchvinnere i begge ender av banen som hever oss over dette laget som minner mer og mer om et skotsk landslag fra 80-tallet. God natt og skål Gooners!

 

Gibbs er svak defensivt ja, men syntes ikke han var så ille i dag. Det som irriterer meg mest derimot er at han virker å få lov til å stå langt over midtsirkelen så lenge vi har ballen i laget vårt og hvis det kommer en rask overgang så er han langt ifra den første til å sette fart for å jobbe hjemover. Er ikke uten grunn til at jeg ønsker meg en ny venstreback for å si det sånn.

 

Dette er benbjo-takter, Stefan. :P

 

Håper virkelig ikke han er ute så altfor lenge, men det så virkelig stygt ut.

 

Haha. Akkurat der og da så så det virkelig ille ut. Fikk ikke med meg hendelsen med Henderson heller i kampens hete og derfor så det ut som han kollapset uten at noen var i nærheten av han :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...