Jump to content

2012.03.03 Liverpool B


gunnersfan

Recommended Posts

1-0 wil WBA over Chelsea. Fabelaktig resultat for oss hvis det holder seg.

 

Jeg syns Gibbs er en ok forsvarer når han er i en forsvarssposisjon. Det er ikke alltid han er det derimot. På posisjoneringen har han mye å lære, forhåpentligvis kan Sagna lære han litt om akkurat det. Fremover er Gibbs en svært brukbar spiller, men jeg syns han mangler en del på fysikken. Det trengs litt mer muskler på han, spesielt når han ikke kan lese spillet like godt som Clichy kunne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

1-0 wil WBA over Chelsea. Fabelaktig resultat for oss hvis det holder seg.

 

Jeg syns Gibbs er en ok forsvarer når han er i en forsvarssposisjon. Det er ikke alltid han er det derimot. På posisjoneringen har han mye å lære, forhåpentligvis kan Sagna lære han litt om akkurat det.

 

Han er ikke så ille når han først holder igjen nei, men han bomber forover som om han var kantspiller. Til og med Glen Johnson er mer reservert enn det der :P

Link to comment
Share on other sites

Haha. Akkurat der og da så så det virkelig ille ut. Fikk ikke med meg hendelsen med Henderson heller i kampens hete og derfor så det ut som han kollapset uten at noen var i nærheten av han :P

Akhil Vyas @10akhil

Seems Arteta is okay. We saw him standing up at train station!

 

 

 

Gode nyheter. Regner med at han ikke spiller mot Milan og antagelig ikke neste helg mot Newcastle heller, men tror ikke han er ute voldsomt lenge.

Link to comment
Share on other sites

Mitt største ankepunkt mot Gibbs er at han ikke er flink til å gå inn i kroppen på motstanderen. Han gjorde seg skyldig i dette to ganger mot Tottenham. Først når Bale kommer seg igjennom og divers seg til straffe. Gibbs hadde plenty av mulighet til å gå inn i kroppen til Bale, men blir skumpet unna. Han gjør den samme feilen mot Adebayor senere i samme kamp hvor han lett burde avskåret Adebayor fra å kunne nå ballen, i stedet sklir han forsiktig inn foran og gir Adebayor en scoringsmulighet som Szcz heldigvis redder. Evra er forbilledelig god til å sperre muligheter for motstanderne med kroppen og håper Gibbs ser på han og andre rutinerte backer for å lære om the noble art of defending.

 

Kampen i dag fikk jeg ikke sett så jeg mener ikke noe om noens innsats i dag.

Link to comment
Share on other sites

Enig der, irriterer meg også at han ofte trekker seg fra hodedueller. Han trøkket litt mer til i dag heldigvis, men var ofte avventende da han var i duell mot Kuyt. Får han fysikken på plass, blir mer kynisk og blir smartere taktisk tror jeg han på sikt kan bli en oppgradering over Clichy - selv om han pr. nå er milevis unna nivået Clichy var på.

 

Gliser også over at Van Persie humrer på tven når han sier at seieren var ufortjent.

Link to comment
Share on other sites

Gliser også over at Van Persie humrer på tven når han sier at seieren var ufortjent.

RvP har virkelig vokst med ansvaret som kaptein. Han virker å virkelig elske klubben, og står frem i krigen når det trengs. Han avklarer mange innlegg inne i boksen vår på dødballer i mot. Husker feks en episode mot slutten av kampen mot Tottene hvor en tottenspiller får ballen rett utenfor 16- meteren og avanserer for å skyte, men får ballen ørlte grann for langt foran seg. RvP slenger seg ned på skikkelig Adamsvis og klarerer ballen til innkast.

 

I de to siste post-match intervjuene har han også vist seg å ha blitt en veldig moden/voksen spillertype som tar vare på ungguttene våre. Han viste feks full tiltro til at Walcott kan score 20+ mål pr sesong. Slike små kommentarer har jeg troa på kan gi ungguttene troa på seg selv. Spesielt Walcott som virker å slite med selvtilliten på banen altfor ofte. Men Theo viste forrige kamp at han istedet for å gjemme seg når ting går i mot, tar tak i seg selv og fortsetter å jobbe. Mye av den innstillingen tror jeg er mye takket være medspilleres holdning, slik som RvP har vist gjennom media.

 

Og ikke siden Vieira var kaptein har vi nå virkelig en kaptein som går skikkelig inn i krigen og drar med seg resten. Også mye takket være medspillere som Vermaelen, Sagna og Song.

Link to comment
Share on other sites

Meget viktig seier dette her. På en svært vanskelig bortebane i en cupkamp mot Liverpool.

Vi er blant topp fire. De er kanskje ute nå.

Jeg er vanvittig fornøyd og imponert over at gutta ordner dette.

Cirka likt med sjanser, når vi ser bort i fra en diving og et selvmål.

Bra gutter. Håper Arteta klarer seg bra.

Link to comment
Share on other sites

Dette var deilig, nå har jeg virkelig troen på at vi tar Sp*urs! Håper en sjelden gang på United seier imorgen. Er ikke til å legge skjul på at vi spiller en elendig match idag, en stor takk til Szczesny og van Persie idag. Jeg må nok gi BB til bakerste mann, for en kamp av han idag. Flere matchvinner redninger, og han var tilbake på det nivået vi vet han har. Midtbanen vår idag og forrige helg var to forskjellige verdener. Magisk følelse i det van Persie setter nok en fantastisk volley på overtid! Da venter Milan..

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Er det vår egen debattant Wilshere vi fikk se her? ;D

Slik skal det feires!!

Tipper det er mange Arsenalsupportere som kan se seg selv i den type feiring når RvP putter 1-2 målet på overtid. Dreiv å ropte litt selv for å si det sånn, regner med de fleste i blokka mi hørte det:P

 

Edit:

 

Klarer forresten ikke å se at vi skal klare å ta igjen ledelsen til Milan, så jeg håper vi hviler mange av spillerne til den kampen. Verm, RvP og Song tror jeg kunne hatt godt av litt hvile.

 

Det å slå Tottene på tabellen bør være førstepri fremover nå!

Link to comment
Share on other sites

Suarez burde bli utestengt for filmingen sin. Jeg har virkelig begynt å hate slike spillere som han. Måten han ligger og vrir seg i smerte er svært provoserende. Vår egen keeper står jo der og ser dumt ned på han. Hadde Jens L. vært utpå så hadde han nok gått til fysisk angrep.

To oppturer på kort tid er jo fint, det er bare synd at vi ikke kjemper om noen titler. Jeg tenker at vi må bare ta de få gledene vi får denne sesongen og heller se frem mot transfertid og ny sesong.

Link to comment
Share on other sites

Vi har matchvinnere bakerst og fremst. det gjør at vi får 3 poeng ufortjent eller ikke.

Dette er hva vi trenger nå.

For en høydare...og Song/RvP kombinasjonen er det verdensklasse over.

Deilig dag og et herlig lag!

Link to comment
Share on other sites

Forrige sesong håpet og trodde jeg på et trofe eller to, denne sesongen hadde en helt annen forutsetning etter alt som skjedde i sommer i tidlig i sesongen. Vi visste det kom til å bli en eksepsjonelt tøff sesong der det måtte bygges et nytt lag, trofeer ville vært for mye å håpe på da vi så hvor mye lagene rundt oss satset. For meg var ambisjonen at Wenger måtte få rette opp skipet igjen og klamre seg til 4. og det ser han forhåpentligvis ut til å klare pr. nå.

 

Jeg gleder meg til fortsettelsen, etter all dommedagspraten i tiden etter at Fabregas og Nasri dro, og skandaletapene mot United og Blackburn (syns 4-3 mot Blackburn var vanskeligere å svelge enn 8-2 mot United, jeg forventet i det minste et stortap mot United) har det vært en fin og jevn stigning i ligaen. Klarer vi topp 4 (og gjerne klatrer forbi Spurs) kommer vi til å være i en kjempeposisjon foran neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk bilde Sir John! Et snev av sannhet der.

 

Arsenal leverer nok en gang varene. Selvsagt var Liverpool de som skapte mest, men vi skal ikke stikke unna at Arsenal også leverte solide prestasjoner i kampen. Den dobbeltredning som Szczesny presterer i første omgang, er rett og slett fantastisk. Ekstra deilig ettersom straffen er et resultat av glimrende skuespillerprestasjoner av Suarez.

 

Ellers er Robin van Persie gud! Viser nok en gang at han er noe utenom det vanlige. Må da bli årets spiller i England? Vel, tar ikke det for gitt.

 

Seier til Man U i dag over Spudz vil passe perfekt. Samtidig satser vi på at Arsenal slår Newcastle i neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Mål Arsenal: Van Persie. Song legger ballen inn i feltet og rett i føttene på van Persie. Nederlenderen er nådeløs i avlustningsøyeblikket, og bredsider ballen knallhardt i nettet bak Reina.

 

Hentet fra VGLive. Bredsider? Er skribenten blind? Enkelte skribenter forguder flotte mål til begge klubber, men enkelte skriver nesten "nedsettende".

Er jo bare baggis for enkelte, men rett skal ve rett. Er ikke første gang VGLive er håpløse i referatet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Mål Arsenal: Van Persie. Song legger ballen inn i feltet og rett i føttene på van Persie. Nederlenderen er nådeløs i avlustningsøyeblikket, og bredsider ballen knallhardt i nettet bak Reina.

 

Hentet fra VGLive. Bredsider? Er skribenten blind? Enkelte skribenter forguder flotte mål til begge klubber, men enkelte skriver nesten "nedsettende".

Er jo bare baggis for enkelte, men rett skal ve rett. Er ikke første gang VGLive er håpløse i referatet sitt.

 

Det var ikke et ristskudd. Han brukte innsiden av foten, så på mange måter bredsida han den inn. Bare bredsida den inn veldig hardt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=yxmi2wKWk5s

 

Ser ikke ut som noe bredside skudd for min del. Hadde han bredsida, hadde skuddet gått på reina. Og se hvordan ballen går, den går mot høyre, men skrur seg til venstre. Det er ikke bredsiding. Det er vristskudd.

 

Men jøss for en teknikk! Bevegelsen hans rett før ballen kommer dalende er til å dømme at han ikke får timet venstrefoten til å treffe. Men jaggu får han et fint skudd alikevel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...