Jump to content

29.01.12 Aston Villa (H) FA-cup


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

RvP kåret til banens beste av ESPN. har puttet to på straffer, men ellers ikke skapt masse. Synest Song har spilt bra, ilag med Koscielny som virkelig tok tak i starten av andre.

 

Dessverre er det ofte de som scorer målene som får kreditten av mediene. van Persie har vært temmelig svak i dag syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

RvP kåret til banens beste av ESPN. har puttet to på straffer, men ellers ikke skapt masse. Synest Song har spilt bra, ilag med Koscielny som virkelig tok tak i starten av andre.

 

Er jo som regel sånn. Altfor ofte så er det antall mål som blir lagt merke til. Samme med årets spillere. Er ikke ofte en forsvarsspilleren ender med seieren der.

Link to comment
Share on other sites

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dHp1SlhUSS1EbFhSRnlWYnhXekRmQUE&hl=no#gid=0

 

Ja, hva skal vi fylle inn her i dag da?

 

Hva er forskjellen på 1. omgang og første halvdel av 2. omgang?

Samme spillere, med en fullstendig annen mentalitet.

Er det så vanskelig å motivere denne gjengen. Hvorfor er det slik.

Arsenal psykologi...skjørt og svart/hvitt.

Link to comment
Share on other sites

Kritikk av dårlig spill har sin plass, det samme har ros for godt spill.

 

Det eneste negative jeg har å si etter å ha sett en flott innsats i andre omgang, er hvorfor i h*****e har ikke laget klart å vise denne viljen i det siste.

Jeg går ut fra at "grepet" AW tok i pausen, var å gi klar beskjed om hva som kreves, og uansett hva han sa så hjalp det.

Vår til tiders meget utskjelte Theo, sammen med hele laget, fortjener skryt for det han viste etter pause.

 

MEN, i seiersrusen, så friskmelder jeg på ingen måte laget. Jeg går heller ikke tilbake til "Arsene knows", det skal litt mer enn et resultat til før jeg er tilbake i den leiren.

Link to comment
Share on other sites

Wenger kom nok med en tordentale i pausen, men vi kan jaggu ta lure på hva McLeish sa i pausen for Villa var helt skandaløst dårlige etter det. Ga bort to tåpelige straffer og lot Walcott score et humormål. Vil driste meg til å si vi var ganske heldige, men det viser jo også at vi skaper vår egen flaks bare med å presse på og tvinge Villa til å gjøre feil.

 

Håper uansett dette blir starten på en opptur. Nå som vi har Sagna, Coquelin, Arteta og Henry (og snart Chamakh) tilgjengelige igjen øker konkurransen om plassene og det kan bare være en god ting. En skikkelig forsterkning inn i de neste dagene er det som mangler for å heve dette laget opp noen hakk.

Link to comment
Share on other sites

Det var som ventet fullt mulig å snu dette mot et middelmådig Aston Villa. Jeg tror det ble servert noen harde ord i pausen. Men fra hvem? Wenger eller Henry? Kanskje begge. Det var uansett nødvendig. For førsteomgangen var skrøpelig. Ikke Arsenal-kvalitet, helt enkelt. Egentlig er det helt utrolig; at man trenger en wake up call efter 3 strake ligatap.. Nuvel. Vi vant, selv om vi lot være å levere et knock out-slag da Villa hang i tauene. Det kunne straffet seg - og ville vel vært like lite overraskende som 0-2 og 3-2 var det.. Cup er cup.

Link to comment
Share on other sites

Kritikk av dårlig spill har sin plass, det samme har ros for godt spill.

 

Det eneste negative jeg har å si etter å ha sett en flott innsats i andre omgang, er hvorfor i h*****e har ikke laget klart å vise denne viljen i det siste.

Jeg går ut fra at "grepet" AW tok i pausen, var å gi klar beskjed om hva som kreves, og uansett hva han sa så hjalp det.

Vår til tiders meget utskjelte Theo, sammen med hele laget, fortjener skryt for det han viste etter pause.

 

MEN, i seiersrusen, så friskmelder jeg på ingen måte laget. Jeg går heller ikke tilbake til "Arsene knows", det skal litt mer enn et resultat til før jeg er tilbake i den leiren.

 

Fin oppsummering som jeg stiller meg bak!

Link to comment
Share on other sites

Kritikk av dårlig spill har sin plass, det samme har ros for godt spill.

 

Det eneste negative jeg har å si etter å ha sett en flott innsats i andre omgang, er hvorfor i h*****e har ikke laget klart å vise denne viljen i det siste.

Jeg går ut fra at "grepet" AW tok i pausen, var å gi klar beskjed om hva som kreves, og uansett hva han sa så hjalp det.

Vår til tiders meget utskjelte Theo, sammen med hele laget, fortjener skryt for det han viste etter pause.

 

MEN, i seiersrusen, så friskmelder jeg på ingen måte laget. Jeg går heller ikke tilbake til "Arsene knows", det skal litt mer enn et resultat til før jeg er tilbake i den leiren.

Enig. Vi brukte andre omgang på å gjøre det vi burde ha gjort i første

Link to comment
Share on other sites

En imponerende snuoperasjon som viser at det er styrke i dette laget. Syns resultatet ved pause var

en smule flattrende for villa. Vi hadde egentlig kontroll i 1 også,men kvaliteten var definitivt større i

2 omgang.

Jeg liker konseptet med 2 lynvinger på sidene. Begge hadde en god kamp.

Coquelin er en spiller jeg har sansen for og nå når vi har Arteta,Sagna og Coquelin tilbake er

vi sterkere.

Jeg tror dette er vendepunket for denne sesongen som CL finalen var det ifjor. Bare denne gangen er

det positivt.

Man of the match....vanskelig,men Chamberlain,Kos,Mertesacker og Coqen var gode.

Ser antydninger til sol i det fjerne nå;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg benytter anledningen til å "gratulere" Stefan B med at han bokstavelig talt tok feil med alt han skrev i løpet av kampen og han skrev mye. Kanskje man skal tenke bittelitte granne før man spyr ut eder og galle?

Hva tror du Wenger gjorde i pausen? Tviler sterkt på at han sang Fader Jacob og leverte ut ballonger

Link to comment
Share on other sites

En imponerende snuoperasjon som viser at det er styrke i dette laget. Syns resultatet ved pause var

en smule flattrende for villa. Vi hadde egentlig kontroll i 1 også,men kvaliteten var definitivt større i

2 omgang.

Jeg liker konseptet med 2 lynvinger på sidene. Begge hadde en god kamp.

Coquelin er en spiller jeg har sansen for og nå når vi har Arteta,Sagna og Coquelin tilbake er

vi sterkere.

Jeg tror dette er vendepunket for denne sesongen som CL finalen var det ifjor. Bare denne gangen er

det positivt.

Man of the match....vanskelig,men Chamberlain,Kos,Mertesacker og Coqen var gode.

Ser antydninger til sol i det fjerne nå;-)

 

Jepp, vi spilte bra i første også, men var uheldige. Heldigvis fikk ikke Wenger panikk som en del av debattantene som ville vri og vende på alt bare for å gjøre noe. En ville bytte ut Ramsey selvom han mente Ramsey hadde spilt bra, fantastisk!

 

Når spillet til tider satt så fortsetter man med samme mannskap, helt riktig av Wenger. Og skal man snakke om MOM så må Song og RvP være blant kandidatene i det minste.

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen dette smakte godt! Det så mørkere en mørkest ut til pause, men denne snuoperasjonen viste styrke. Vi har jo selvfølgelig marginer med at vi får 2 straffer, men begge var soleklare så ingenting å si på det. Viktig å komme seg videre i FA-cupen, da det er vårt eneste realistiske håp om trofe denne sesongen. Godt å se at begge vingene hadde en knallkamp, Chamberlain BØR spille fast.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Kritikk av dårlig spill har sin plass, det samme har ros for godt spill.

 

Det eneste negative jeg har å si etter å ha sett en flott innsats i andre omgang, er hvorfor i h*****e har ikke laget klart å vise denne viljen i det siste.

Jeg går ut fra at "grepet" AW tok i pausen, var å gi klar beskjed om hva som kreves, og uansett hva han sa så hjalp det.

Vår til tiders meget utskjelte Theo, sammen med hele laget, fortjener skryt for det han viste etter pause.

 

MEN, i seiersrusen, så friskmelder jeg på ingen måte laget. Jeg går heller ikke tilbake til "Arsene knows", det skal litt mer enn et resultat til før jeg er tilbake i den leiren.

 

+1 for innlegget..

 

Kan få deg til å lure liksom.

 

Hjelper en del at Ramsey, Rosicky, Walcott, hever seg flere hakk etter pause samtidig som flere andre tar intiativ fremover.

 

Får vi noen backer tilbake nå og Wenger begynner å spille The Ox jevnlig så kommer deg seg litt tror jeg. Hadde Walcott, Ramsey og Rosicky funnet formen også hadde jo det hjulpet betraktelig.. Å kunne rullere litt på Ramsey Rosicky vil være bedre for begge tror jeg. Når Gervinho kommer tilbake litt rullering mellom han, Walcott og The Ox ville betydd at vi har litt muligheter fra benken også..

 

Fingers crossed

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...