Jump to content

29.01.12 Aston Villa (H) FA-cup


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Jaja, da slipper vi tenke på cupen i år. Det hadde vært lettere å akseptere hvis vi hadde stilt et svakere mannskap men dette er bortimot det sterkeste laget vi har tilgjengelig. Altfor dårlig. Alt kan skje, men å score minst to mot et McLeish-lag på defensiven er bortimot umulig.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker ut og Sagna inn, og flytt Coquelin over på venstre! Vermaelen er en skygge av seg selv på backplass og Mertesacker blir alt for treg og kommer ikke tilbake i forsvarsleddet fort nok. Prøv dette litt og se hvordan det går i 10/15 min, hvis ikke bytt ut Ramsey og sett inn Henry og gå tilbake til 4-4-2!

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner en 4-4-2 formasjon, RvP blir for alene på topp, skulle hatt en Chamakh på siden av han slik at vi kunne variert spillet litt mer. Under storhetstiden til Wenger spilte vi 4-4-2, etter vi gjekk vekk fra den har det bare gått en vei.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker ut og Sagna inn, og flytt Coquelin over på venstre! Vermaelen er en skygge av seg selv på backplass og Mertesacker blir alt for treg og kommer ikke tilbake i forsvarsleddet fort nok. Prøv dette litt og se hvordan det går i 10/15 min, hvis ikke bytt ut Ramsey og sett inn Henry og gå tilbake til 4-4-2!

 

Støttes.

 

Coquelin har slete på høyreback, og Mertesacker har vært en tragedie.. Vermaelen er bortkastet på venstreback

 

Snur vi ikke dette er vi på 4 strake tap.. Boom season over as usual

Link to comment
Share on other sites

 

Støttes.

 

Coquelin har slete på høyreback, og Mertesacker har vært en tragedie.. Vermaelen er bortkastet på venstreback

 

Snur vi ikke dette er vi på 4 strake tap.. Boom season over as usual

Støttes ikke! Skal ikke satse nye skader på Sagna i en kamp som dette. Vi må satse framøve nå, ikke nødvendig å ofre forsvarer.

Link to comment
Share on other sites

 

Uflaks? Nei. Villa er bedre fordi de klarer å score mål.

 

Du får syte og klage så mye du vil, men jeg syns spillet har vært oppløftende i denne omgangen. Vi har ikke akkurat vært heldige nå og dette kan vi fint snu. Gleder meg til neste omgang.

 

Go gunners!

Link to comment
Share on other sites

Støttes ikke! Skal ikke satse nye skader på Sagna i en kamp som dette. Vi må satse framøve nå, ikke nødvendig å ofre forsvarer.

Hvis Sagna ikke er klar for å spille 45 minutter så hvorfor er han i det hele tatt på benken? Tviler sterkt på at Wenger velger å ha han med på benken på bekostning av Yennaris hvis han ikke er spilleklar.

Link to comment
Share on other sites

 

Støttes.

 

Coquelin har slete på høyreback, og Mertesacker har vært en tragedie.. Vermaelen er bortkastet på venstreback

 

Snur vi ikke dette er vi på 4 strake tap.. Boom season over as usual

 

Coq har slitt noe, enig. Mertesacker har vært meget god og Vermaelen er ikke like god på back som stopper, men som du sikkert har fått med deg så har vi et skadeproblem på den plassen.

Link to comment
Share on other sites

...... og vi kan spille 4-4-2 ......

Dette satt jeg og tenkte på gjennom store deler av kampen. Med bare vP ine i boxen så blir det få og dårlige alternativer å slå pasninger på, med to angripere vil vi få et mye større "register" og slipper en "innpakket " vP.

 

Når det er sagt så er jeg ikke like negativ som jeg har vært i det siste, til tross for resultatet. Med visse endringer, så tror jeg fremdeles at vi har gode muligheter mot Villa. De to største negative punktene jeg har funnet i denne omgangen, tafatte forsvarere ved 1-0 målet og ett angrep som ikke klarer så mye. To av våre "store" sjanser har kommet på langskudd, men det ellers ikke har vært så mye å skryte av.

 

Jeg skal heller ikke være så negativ, som jeg har vært i det siste, til Theo. Hadde han bare lært seg å legge innlegg, så kunne ting ha gått bedre.

Som et "assosiert" medlem av hylekoret, så skal jeg faktisk ikke syte og klage over AW ennå. Men jeg forventer at han tar noen grep, og sørger for at vi vil kan fremstå som som et lag som har en reell sjanse i dag.

Link to comment
Share on other sites

Mye ballbesittelse og et effektivt bortelag.

Vi mangler fart. Mer eksplositivitet.

Tror Arteta ville hevet oss.Kanskje Ramsey ut, selv om han har vært god. Tror Arteta ville spilt de avgjørende pasningene.

Ellers er jeg enig med de som tenker Sagna inn og Vermaelen til midtforsvaret. Nå må vi spille svært offensivt og trenger masse fart når kontringene kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

Du får syte og klage så mye du vil, men jeg syns spillet har vært oppløftende i denne omgangen. Vi har ikke akkurat vært heldige nå og dette kan vi fint snu. Gleder meg til neste omgang.

 

Go gunners!

 

Og du får være så naiv og blind som du vil. At vi har vært oppløftende mot Aston Villa på hjemmebane skulle faen meg bare mangle etter at vi spilte mot Manchester United, men vi har virkelig ikke vært imponerende.

 

Aston Villa er såpass middelmådige at vi burde klare å snu kampen til minst 2-2 hvis Wenger gjør de riktige grepene i pausen, men jeg tviler på det.

 

Krysser fingrene for at vi snur dette, men jeg ser det virkelig ikke når vår eneste måltrussel i dag er en 18 år gammel gutt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Sagna ikke er klar for å spille 45 minutter så hvorfor er han i det hele tatt på benken? Tviler sterkt på at Wenger velger å ha han med på benken på bekostning av Yennaris hvis han ikke er spilleklar.

Han er nok på benke for å få en myk start, ser for meg at han kan komme inn i dem siste 20 hvis det skulle knipe på og vi trenger erfaring. Vi trenger erfaring nå også, men da av noen som kan skape noe. Og 45min frykter jeg kan bli for mye for Sagna og at han får tilbakeslag. Det har vi sett flere ganger på andre Arsenal spillere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...