Jump to content

29.01.12 Aston Villa (H) FA-cup


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Jeg benytter anledningen til å "gratulere" Stefan B med at han bokstavelig talt tok feil med alt han skrev i løpet av kampen og han skrev mye. Kanskje man skal tenke bittelitte granne før man spyr ut eder og galle?

 

Gå igjennom innleggene mine og finn alle disse feilene mine du. Blant annet så pekte jeg på Ramsey vedrørende kjæling av ball og i starten av andreomgang så var han ufattelig god. Attpåtil sa jeg senere at han som regel bare gjorde dette i korte perioder og hva skjedde? Jo Ramsey forsvant og Arsenal begynte å dvele med ballen igjen.

 

At du velger å "single" meg ut kan du godt gjøre, men jeg vil virkelig se hvor jeg tok feil av "alt" da jeg verken konstanterte fakta og brukte ord som "tror" og "håper" gjentatte ganger.

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig det. Kanskje det ikke er så dumt med tanke på at han er vår mestvinnenede manager gjennom tidene?

Han begynner også å nærme seg den som har gått lengst uten et trofe. På tide å revidere opptaket han har benyttet de senere år.

Link to comment
Share on other sites

Han begynner også å nærme seg den som har gått lengst uten et trofe. På tide å revidere opptaket han har benyttet de senere år.

 

Mulig det også, men det funket i dag. Jeg velger å glede meg over det. Du får reagere akkurat som du vil.

Link to comment
Share on other sites

 

Gå igjennom innleggene mine og finn alle disse feilene mine du. Blant annet så pekte jeg på Ramsey vedrørende kjæling av ball og i starten av andreomgang så var han ufattelig god. Attpåtil sa jeg senere at han som regel bare gjorde dette i korte perioder og hva skjedde? Jo Ramsey forsvant og Arsenal begynte å dvele med ballen igjen.

 

At du velger å "single" meg ut kan du godt gjøre, men jeg vil virkelig se hvor jeg tok feil av "alt" da jeg verken konstanterte fakta og brukte ord som "tror" og "håper" gjentatte ganger.

 

Jeg har lest innleggene dine en gang og det holder mer en nok for å si det pent.

 

Du har unektelig stor kunnskap om klubben og følger tydeligvis med på mange andre ligaer også. Jeg er imponert over at du kan så mye om så mange spillere, men dine "råd" om hva klubben bør gjøre virker litt vel drastiske på meg. Og da tenker jeg ikke bare på i det virkelige verden, selv på FM vil utskiftninger av spillere, taktikk og formasjoner bli litt vel i overkant.

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig det også, men det funket i dag. Jeg velger å glede meg over det. Du får reagere akkurat som du vil.

Takk. Derfor reagerer jeg med forsiktig entusiasme. Dette kan være sesongens vendepunkt, men det kan også være det sedvanlige fata morgana som atter en gang gir oss falske forhåpninger. *fingers crossed* *knock on wood*

Link to comment
Share on other sites

 

Coq har slitt noe, enig. Mertesacker har vært meget god og Vermaelen er ikke like god på back som stopper, men som du sikkert har fått med deg så har vi et skadeproblem på den plassen.

Han kunne jeg også tatt med. Syns Per var solid idag. Forstår lite av de som ville skifte ham ut med pause.

Eller de som syns vi spilte en dårlig 1 omgang.

Link to comment
Share on other sites

Takk. Derfor reagerer jeg med forsiktig entusiasme. Dette kan være sesongens vendepunkt, men det kan også være det sedvanlige fata morgana som atter en gang gir oss falske forhåpninger. *fingers crossed* *knock on wood*

 

Og der er vi faktisk enige. Noe av det som gledet meg stort var at Sagna fikk noen få minutter i dag (på den tiden rakk han å komme en en latterlig klønete klarering :proud: ). Vi har lidd voldsomt under mangelen på backer og vårt angrepsspill er helt avhengig av bidrag og offensive løp fra dem. Snart kommer Gibbs tilbake også og det vil også hjelpe, hvis han kunne holde seg skadefri en kort periode. Bac is back and now we have at least one bac(k).

 

Ting ser unektelig mye lysere ut nå, godt å ha Arteta tilbake også. Han har overgått mine forventninger som Arsenalspiller.

Link to comment
Share on other sites

Han kunne jeg også tatt med. Syns Per var solid idag. Forstår lite av de som ville skifte ham ut med pause.

Eller de som syns vi spilte en dårlig 1 omgang.

 

Helt enig med deg, Mertesacker var super i dag også, som han har vært for det meste. Et fantastisk kjøp, en ekte gooner er han også. Jeg forstår i likhet med deg lite når noen vil bytte han ut etter førsteomgangen. Faktisk så kan jeg ikke huske at han gjorde noen feil da. Legg merke til situasjonen etter ca 14.30 min. Villa kommer på brudd og Mertesacker går instinktivt ut i sikring og er i ferd med å støte om angrepsspilleren, slik vi har sett våre stoppere gjøre så mange ganger før (Toure, Koscielny og Vermaelen), men i motsetning til disse herrer så stopper han opp for han inser at han ikke har noen i sikring bak seg. Han holder igjen og klarer å stoppe innlegget i neste trekk. Han er en tenkende, intelligent stopper som stort sett plasserer seg rett. Du verden som jeg setter pris på slikt!

 

Jeg har glemt å berømme Fabianski i dag. Han var noe usikker med ballen i beina i starten og et par utkast, men har noen raske igangsettinger og flotte redninger. Han er ikke skyld i noen av baklengsmålene. Det er så viktig at vi får i gang en keeper til, jeg har ikke vært fornøyd med Szcz i det siste og det må ikke bli slik at han skal føle seg trygg på plassen. Gjør han flere feil nå så bør han kanskje få noen kamper på benken.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig med deg, Mertesacker var super i dag også, som han har vært for det meste. Et fantastisk kjøp, en ekte gooner er han også. Jeg forstår i likhet med deg lite når noen vil bytte han ut etter førsteomgangen. Faktisk så kan jeg ikke huske at han gjorde noen feil da. Legg merke til situasjonen etter ca 14.30 min. Villa kommer på brudd og Mertesacker går instinktivt ut i sikring og er i ferd med å støte om angrepsspilleren, slik vi har sett våre stoppere gjøre så mange ganger før (Toure, Koscielny og Vermaelen), men i motsetning til disse herrer så stopper han opp for han inser at han ikke har noen i sikring bak seg. Han holder igjen og klarer å stoppe innlegget i neste trekk. Han er en tenkende, intelligent stopper som stort sett plasserer seg rett. Du verden som jeg setter pris på slikt!

 

Denne bet jeg meg også umiddelbart merke i. Og jeg tenkte akkurat som du. Likevel lurer jeg litt på hva han driver med i situasjonen som gir corner og 0-1. Ingenmannsland. Merkelig!

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe at det er mulig å bruke dette for det det er verdt. Jeg husker sist Wenger hadde en tordentale i pausen. Det var på Anfield for noen år siden, og effekten varte kun en omgang. La oss håpe det sitter lengre i denne gangen.

 

Forskjellen på en første omgang der vi på en måte spiller ok (vel å merke uten å være særlig farlige) og det laget som kommer ut til andre omgang er 50% innstilling og 50% taktisk. Gutta hadde endelig full fyr i kjelen, og de hadde fått en eller annen melding om å spille fremover med tempo på ballen.

 

Kanskje vi skulle forsøkt det oftere. Husker vi gjorde det tidligere med stor suksess. Etter 70 minutter var det imidlertid tilbake til balltrillingen, men Villa klarte ikke å utnytte det. De var nok litt for sjokkskadet.

 

Vi hadde ikke uflaks i første og vi hadde ikke flaks i andre. Det blir til akkurat det vi vil selv, oppe i hodet.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde ikke uflaks i første og vi hadde ikke flaks i andre. Det blir til akkurat det vi vil selv, oppe i hodet.

 

Fabianski hadde en glitrende redning på skuddet fra Bent og vi hadde uflaks at returen dessverre havnet hos Bent igjen som scoret på andre forsøk. Walcott scorer etter å ha blitt skutt på av Dunne, der hadde vi flaks. Marginer kan avgjøre enkeltkamper, flaks og uflaks er faktorer så også må taes med i vurderingen. I det lange løp har slikt en tendens til å jevne seg ut. Jeg mener f.eks ikke at det er uflaks at vi ligger håpøst langt etter teten i serien. Vi kan så absolutt forklare vår svake plassering med at vi har vært hardt rammet av skader, men vi har også vært direkte udyktige ved flere anledninger.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Skal ikke ta fra deg din oppfatning, men jeg håper at gutta i garderoben blir gjort oppmerksom på at så ikke er tilfelle.

 

Ok, du har overbevist meg. Walcott (og dermed vi) hadde ikke flaks når han scoret ved å få ballen skutt på seg :shy:

Link to comment
Share on other sites

 

Ok, du har overbevist meg. Walcott (og dermed vi) hadde ikke flaks når han scoret ved å få ballen skutt på seg :shy:

Pure skillllzzzzzz!

 

Gledelig for en Walcott-fan som meg å se at han hadde en god kamp igjen. Jeg har akkurat sett kampen en gang til å for å forstå hvorfor - og det er så enkelt som dette:

 

Coquelin

Link to comment
Share on other sites

Nei, det var en situasjon som kom som et resultat av et fint iniativ av en som plustelig ville noe. I første omgang hadde ikke Walcott vært i nærheten av en slik situasjon. Har ingenting med flaks å gjøre.

 

Edit: La meg gi deg et innslag av tilfeldigheter når situasjonen først var oppstått.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk 2. omgang av de fleste. Men ser at det er noen som mener at Song var god. Nå tok det nesten 73 minutter før han klarte å vinne ballen, for så å spille den til en medspiller. Han har mange god ballvinninger, men klarer ikke åomsette de i noe positivt. Som oftest sender han ballen langt unna medspillere. I dag var det tydelig at han selv innså det, for han gikk stort sett og løftet armene for å beklage etter at han hadde slått pasningene.

 

Koscileny viser at han er fantastisk god. Rosicky er knallgod, og det samme er Oxlade. Som jeg mener var den beste i dag. Fabianski er ikke noe keeper å satse på. Selv om han har spilt få kamper, bør han vise større sikkerhet enn det han gjør. Svak i posisjonsspillet, og direkte elendige igangsettinger.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det var en situasjon som kom som et resultat av et fint iniativ av en som plustelig ville noe. I første omgang hadde ikke Walcott vært i nærheten av en slik situasjon. Har ingenting med flaks å gjøre.

 

Edit: La meg gi deg et innslag av tilfeldigheter når situasjonen først var oppstått.

Enig. Det handler om å legge motstanderen under såpass press at de gjør feil. Vi har jo vært i andre enden av slikt alt for ofte

Link to comment
Share on other sites

 

Fabianski hadde en glitrende redning på skuddet fra Bent og vi hadde uflaks at returen dessverre havnet hos Bent igjen som scoret på andre forsøk. Walcott scorer etter å ha blitt skutt på av Dunne, der hadde vi flaks. Marginer kan avgjøre enkeltkamper, flaks og uflaks er faktorer så også må taes med i vurderingen. I det lange løp har slikt en tendens til å jevne seg ut. Jeg mener f.eks ikke at det er uflaks at vi ligger håpøst langt etter teten i serien. Vi kan så absolutt forklare vår svake plassering med at vi har vært hardt rammet av skader, men vi har også vært direkte udyktige ved flere anledninger.

Fabianski burde vert ute i feltet og plukket innlegget på 0-1 målet. Det var en daleball inne i 5 metern. På mål nummer to gjorde han en glitrende redning. Men trur kanskje en virkelig klassekeeper hadde slått den til corner.

For all del ikke noen store keepertabber, men heller ikke helt på øverste nivå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...