Jump to content

29.01.12 Aston Villa (H) FA-cup


Simbad

Recommended Posts

Dere får beklage lite informasjon, men jeg tenkte det var på tide å se fremover. Håper gutta klarer å ta med seg det positive fra Manukampen å bygge videre på dette, samt jobbe med det som var dårlig.

 

Henry og Arteta er muligens tilbake til denne, og Arteta vil være et kjærkomment syn i troppen igjen selv om Rosicky gjorde en akseptabel kamp mot Manu.

Dette er laget jeg håper på skal ta oss videre i FA-cupen:

 

Szczesny

Yennaris-Per-Kos-Verm

Song-Arteta/Rosicky

Ox-Arshavin-Benayoun/Rosicky

Park

Innbyttere i 2. omgangen: Walcott inn på ving, RvP inn som spiss om vi ikke klarer å ta en grei ledelse og Ramsey eller Henry inn etter hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Spent på lagoppstillingen med tanke på at det er match igjen på onsdag. Tror ikke det er så langt unna det du tipper. Ramsey bør ihvertfall få seg en hvil, tror også Squillaci kommer til å spille for å la en av stopperne få hvile seg, og jeg forventer at Park starter. Håper på å få se mer av Yennaris, samt en sulten Benayoun som øyner en mulighet til å spille seg inn på laget.

Link to comment
Share on other sites

Satser på dette laget:

Szczesny

Yennaris - Koscielny - Vermaelen - Miquel

Song - Arteta

Oxlade-Chamberlain - Rosicky - Benayoun

Park

 

Benk: Martinez, Squillaci, Djourou, Ramsey, Ryo, Henry og van Persie

 

Har svært lyst til å se Ryo få prøvd seg i andreomgangen og regner med at Henry og/eller van Persie kommer inn hvis ingen andre får puttet ballen i mål. Hvis Arteta ikke er helt spilleklar får han starte på benken og Ramsey får kommer inn i stedet. Regner også med at Mertesacker blir hvilt pga. det tette kampprogrammet vi har vært i gjennom, og med tanke på at Champions League starter opp om ikke så alt for lenge. Og så får vi inderlig håpe at spillerne klarer å møte opp til kampstart med den samme innstillingen som tidvis ble vist i andreomgangen mot Manchester United.

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli herlig å se en av PLs mest undervurderte spillere i aksjon igjen. Jeg snakker om vår nummer 8, Mikel Arteta. Han er limet i dette Arsenal-laget og hans innsats i rollen som ballsentral har nesten vært like viktig som RvPs innsats på topp.

Link to comment
Share on other sites

FA Cup søndag og (selvfølgelig) bortekamp i ligaen onsdag. Vet ikke helt om vi bør stille med et litt svekket mannskap i dette oppgjøret. Van Persie bør kanskje hviles, eller bare spiller siste halvtimen om nødvendig.

 

Satt og tenkte på det samme. 4. plassen er enormt viktig denne sesongen, dersom vi skal kunne tiltrekke oss spillere av nødvendig kvalitet til sommeren. Men samtidig så ville eventuelt et FA-cup trofe betydd utrolig mye både for spillere og supportere, og gitt oss et lyspunkt i det som foreløbig har vært en trist sesong. Så jeg er usikker på om jeg ønsker å hvile nøkkelspillerne. Ser for meg dog at van Persie kan sitte på benken, og komme inn i andre omgang dersom det er nødvendig

Link to comment
Share on other sites

Er det bekreftet at Arteta blir klar og hvor lenge blir Kongen ute?

 

Håper ihvertfall Chamberlain får en ny sjanse fra start og at Wengers sitat om Walcott`s formstigning stemmer!

Ser gjerne at RVP hviles, men da må vi ha kantspillere som presterer. Det trenger vi forsåvidt uansett...

Link to comment
Share on other sites

Er det bekreftet at Arteta blir klar og hvor lenge blir Kongen ute?

 

Håper ihvertfall Chamberlain får en ny sjanse fra start og at Wengers sitat om Walcott`s formstigning stemmer!

Ser gjerne at RVP hviles, men da må vi ha kantspillere som presterer. Det trenger vi forsåvidt uansett...

Blir ikke overrasket om Ox starter på benken. Vi har tross alt kapteinen på Russland vi kan bruke i stedet

Link to comment
Share on other sites

Håper for Guds skyld at Wenger ikke starter med Arshavin. Det nytter bare ikke. Ox bør og må få fornyet tillit etter prestasjonene forrige kamp. Vil også ha undervurderte Arteta tilbake, samt Walcott så langt vekk fra startoppstillingen som overhode mulig. Gjerne Yennaris på back også, han imponerte meg forrige kamp.

Link to comment
Share on other sites

Her er mange valg å ta for Wenger. Tas det tak i de som ikke har dekket sine oppgaver eller gis de fornyet tillit ennå en gang?

 

Albrighton/N'Zogbia, raske tekniske kantspillere mot hvilke backer? Djourou ennå en gang?

Forhåpentligvis Arteta/Song i maskinrommet, men hvem i den fremskutte rollen? Rosicky eller Ramsey ennå en gang?

Så er det kantene da. Slipper Ox innpå fra start, i så fall sammen med hvem. Arshavin eller Walcott ennå en gang?

Eller trekkes nr.12 ut av skapet?

Szczesny

NOEN - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Arteta - Song

NOEN - NOEN - NOEN

van Persie

Link to comment
Share on other sites

For min del må gjerne Miquel starte som venstreback framfor Vermaelen. Vermaelen inn som stopper og Per eller Kos kan få seg en liten pust i bakken. Jeg foretrekker at det blir Kos som får hvilt, han har en langt mer aggresiv spillestil inn Per og trenger muligens bedre en pause?

Link to comment
Share on other sites

Ser helst at vi starter i en 4411 formasjon eller en 442. Uten tradisjonelle vingbacker så blir det alt for stakato og baktungt når vi angriper. Kan like så godt kompensere med en ekstra spiss (ren eller hengende).

WS

Yennaris-Mertesacker-Kos- Vermaelen

Walcott-Song-Arteta-Ox

Arshavin

RvP

Link to comment
Share on other sites

For min del må gjerne Miquel starte som venstreback framfor Vermaelen. Vermaelen inn som stopper og Per eller Kos kan få seg en liten pust i bakken. Jeg foretrekker at det blir Kos som får hvilt, han har en langt mer aggresiv spillestil inn Per og trenger muligens bedre en pause?

Ser helst at vi starter i en 4411 formasjon eller en 442. Uten tradisjonelle vingbacker så blir det alt for stakato og baktungt når vi angriper. Kan like så godt kompensere med en ekstra spiss (ren eller hengende).

WS

Yennaris-Mertesacker-Vermaelen-Miquel

Walcott-Song-Arteta-Ox

Arshavin

RvP

 

 

 

Støttes.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok RVP blir trygt plassert på benken. Det ville overrasket meg om han spilte en cupkamp tre dager før en langt viktigere ligamatch borte mot Bolton. Vi får nok Park på topp.

Matchen mot Villa er langt fra uviktig. Faktisk så er det i mine øyne en av sesongens viktigste. Vi har tre strake tap og et tap mot Villa vil være krise. Nå må laget reise seg og da kan vi ikke spare på kruttet. Når det er sagt så har du nok rett i at RvP får hvile og da må vi spille med to spisser for å kompensere :)

Link to comment
Share on other sites

I følge dagens presse-sesjon med AW så er Coquelin klar igjen, mens Sagna, Arteta og Henry testes i morgen. Blir spennende å se om de blir klare og spesielt Sagna og Arteta er jo kjempeviktige å få tilbake.

 

Er enig med de her som mener at vi må stille vårt sterkeste mannskap for å ta oss videre og unngå et fjerde tap på rad. Kan jo forstå om RVP blir spart fra start i kampen, men håper og tror at han starter. Er jo også enig i at det er viktigere å bli blant topp 4 i serien enn å vinne FA-cupen, men i serien får man tross alt flere sjanser mens "cup er cup". Når det er sagt så kunne jeg faktisk tenkt å se Park få en sjanse fra start.

 

Szczesny

Sagna/Coquelin - Vermaelen - Koscielny - Miquel

Song - Arteta

Chamberlain - Rosicky - Henry

RVP

 

Synes at Walcott og Ramsey har både sett slitne og hatt svake kamper i det siste så de bør starte på benken eller spares helt.

Link to comment
Share on other sites

I følge dagens presse-sesjon med AW så er Coquelin klar igjen, mens Sagna, Arteta og Henry testes i morgen. Blir spennende å se om de blir klare og spesielt Sagna og Arteta er jo kjempeviktige å få tilbake.

 

Er enig med de her som mener at vi må stille vårt sterkeste mannskap for å ta oss videre og unngå et fjerde tap på rad. Kan jo forstå om RVP blir spart fra start i kampen, men håper og tror at han starter. Er jo også enig i at det er viktigere å bli blant topp 4 i serien enn å vinne FA-cupen, men i serien får man tross alt flere sjanser mens "cup er cup". Når det er sagt så kunne jeg faktisk tenkt å se Park få en sjanse fra start.

 

Szczesny

Sagna/Coquelin - Vermaelen - Koscielny - Miquel

Song - Arteta

Chamberlain - Rosicky - Henry

RVP

 

Synes at Walcott og Ramsey har både sett slitne og hatt svake kamper i det siste så de bør starte på benken eller spares helt.

Er vel litt tvilende til at Arteta og Henry starter mot Villa, er heller ikke sikker på at dei er med i troppen.

I skadeoppdaterinen fra i går (27. jan) så får begge statusen "He is very close to full training", så det tyder på at dei ikke er helt "friske" ennå. Selv om de blir testet i dag, som du skriver, så tviler jeg på at AW tar for mange sjanser.

Hvis Sagna ikke starter kampen, så vil jeg ha Yennaris på høgresiden. Coquelin er god, men passer bedre på midtbanen enn på back, og Yennaris har vist gode tanker på backplassen.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne:

Szczesny

Yennaris - Mertesacker - Vermaelen/Koscielny - Miquel

Song - Coquelin

Walcott - Rosicky - Chamberlain

v. Persie/Henry/Park

 

 

Håper vi får si et glimt av Ryo imorgen.. Ser gjerne at Ramsey får vile, virker som han trenger det og vi trenger at han spiller bedre enn i det siste. Ellers med på den oppstillingen. Om Arteta er klar kan Coq ta venstre back i stedet for Miquel

Link to comment
Share on other sites

Manu og City er ute. Nå har vi sjansen til å vinne FA-cupen!

 

Nå bør vi virkelig ta denne sjansen! Ser på dette som vår mulighet til å ende tørken vår. Vi er gode nok til å slå alle lag i cupen nå, og vi bør stille vårt sterkeste lag i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Manu og City er ute. Nå har vi sjansen til å vinne FA-cupen!

 

Vi hadde fint hatt sjanse til å vinne FA cupen om disse lagene fortsatt var med. Med to backer friske, noe som forhåpentligvis skjer i disse dager, så kan jeg ikke skjønne annet enn at vi til tross for en rekke skader kan slå begge Manchesterlagene.

 

Mener du virkelig vi er sjanseløse mot dem?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...