Jump to content

29.01.12 Aston Villa (H) FA-cup


Simbad

Recommended Posts

Fabianski burde vert ute i feltet og plukket innlegget på 0-1 målet. Det var en daleball inne i 5 metern. På mål nummer to gjorde han en glitrende redning. Men trur kanskje en virkelig klassekeeper hadde slått den til corner.

For all del ikke noen store keepertabber, men heller ikke helt på øverste nivå.

 

Tror ikke Szczesny hadde avverget noen av de målene, uten at han hadde fått særlig kritikk av den grunn. Fabianski gjorde en god figur i dag, og det er flott å se at vi har to gode keepere i stallen nå. Begge er unge og har fortsatt mye å lære, og jeg er overbevist om at begge to (ihvertfall Szczesny) vil bli keepere i topp verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Fabianski burde vert ute i feltet og plukket innlegget på 0-1 målet. Det var en daleball inne i 5 metern. På mål nummer to gjorde han en glitrende redning. Men trur kanskje en virkelig klassekeeper hadde slått den til corner.

For all del ikke noen store keepertabber, men heller ikke helt på øverste nivå.

 

Det er umulig for Fabianski å plukke det innlegget. I så fall måtte han stått utrolig feilplassert i det innlegget ble slått! Ballen skrur bort fra keeper og daler ned på hodet til Dunne. Det var et utmerket innlegg som ville satt hvilken som helst keeper ut av spill.

 

 

Tror ikke Szczesny hadde avverget noen av de målene, uten at han hadde fått særlig kritikk av den grunn. Fabianski gjorde en god figur i dag, og det er flott å se at vi har to gode keepere i stallen nå. Begge er unge og har fortsatt mye å lære, og jeg er overbevist om at begge to (ihvertfall Szczesny) vil bli keepere i topp verdensklasse.

 

Nja er jeg ikke helt enig. Syntes Fabianski oser av usikkerhet hver gang han er ute på banen. Så lenge han er i Arsenal så vil han aldri kunne ta steget opp rett og slett fordi Szczesny er langt yngre og allerede en langt bedre keeper. Fabianski trenger mange kamper på rad før han begynner å få selvtillit og en kamp i eller to i måneden vil ikke være nok til å gi han denne selvtilliten han trenger. Hvis Fabianski vil bli en bedre keeper så må han nok forlate Arsenal for sin egen del.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig moro å lese denne tråden fra start til slutt. Hadde mine ord etter første omgang ikke gått utover mine venner i det virkelige liv, og heller endt her, så skal jeg ærlig innrømme at jeg lett hadde føyd med inn i rekken av halshuggerne her inne. Denne kampen må være et av de bedre eksemplene på "fra helvete til himmel".

 

Hårklippen som var planlagt i morgen skipper jeg bare, for jeg føler jeg ble kvitt 2 kg hår, og humøret er ikke så aller verst.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk 2. omgang av de fleste. Men ser at det er noen som mener at Song var god. Nå tok det nesten 73 minutter før han klarte å vinne ballen, for så å spille den til en medspiller. Han har mange god ballvinninger, men klarer ikke åomsette de i noe positivt. Som oftest sender han ballen langt unna medspillere. I dag var det tydelig at han selv innså det, for han gikk stort sett og løftet armene for å beklage etter at han hadde slått pasningene.

 

Koscileny viser at han er fantastisk god. Rosicky er knallgod, og det samme er Oxlade. Som jeg mener var den beste i dag. Fabianski er ikke noe keeper å satse på. Selv om han har spilt få kamper, bør han vise større sikkerhet enn det han gjør. Svak i posisjonsspillet, og direkte elendige igangsettinger.

 

Nå må du gi deg. Se kampen på nytt før du kritiserer Song. Han var god i går og de tallene om tacklinger og ballvinninger du stadig kommer med er bare tull. Sist klarte du å si at han bommet på 100% av passene sine, nå at han ikke klarer å skape noe positivt (uten at det er et begrep jeg egentlig skjønner hva du mener med..) etter en ballvinning før i det 73 minutt. Du skal få lov til å mene det, men det skal aldri få stå uimotsagt all den tid det er helt feil.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen må være et av de bedre eksemplene på "fra helvete til himmel".

 

Nå så ikke jeg kampen, kun høydepunktene. Men jeg fikk jo med meg kamputviklingen på internett. Og for all del. Utrolig viktig seier, og utrolig måte det skjedde på. Men vakkert var det ikke. Nå er det jo godt å se at Arsenal kan vinne på "stygge" måter de også, og seieren var vel så vidt jeg kan forstå fra rapportene fortjent. Men som andre er inne på, laget er vel ikke friskmeldt med dette. Og det at laget svinger så mye i prestasjoner, forteller med all tydelighet at de fortsatt har en (lang?) vei å gå, og at lagets problem hovedsaklig er mentalt. Og ting er vel ikke så mye forandret fra forrige helg, bortsett fra at de har tatt seg ett steg videre i FA cupen.

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/16784620.stm

 

Enig at det kanskje var frispark mot Van Persie, men dommer'n blåste ikke og det er tarvelig av MeLeish å begynne å kreve at Van Persie skal straffes. Hva hjelper det Villa eller Arsenal?

Bare det som mangler nå...RVP utestengt i 3-4 kamper for noe jeg mener skjer i hver bidige kamp i PL og mye pga. påvirkning av en dårlig taper i McLeish.

Er ikke få albuer f.eks. Van Persie har fått i trynet i løpet av sesongen, men vi har ikke fått noe flere frispark vi.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper Villa i den forstand at all fokuset i media nå er på den albuen istedenfor at Villa rotet bort en 2-0 ledelse i løpet av 7 minutter. Og det virker, det er bare å se på dekningen av matchen i england...

 

Jo, tabloidene liker jo sånt..spesielt The Sun.

Hørte ikke noe fra Wenger som krevde at Dunne skulle hatt sitt 2. gule kort når vi fikk straffe.

Dette er bare enda en snurt skotte som ikke liker Arsenal og ikke vil innrømme at de tapte fortjent.

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.u...ll/16784620.stm

 

Enig at det kanskje var frispark mot Van Persie, men dommer'n blåste ikke og det er tarvelig av MeLeish å begynne å kreve at Van Persie skal straffes. Hva hjelper det Villa eller Arsenal?

Bare det som mangler nå...RVP utestengt i 3-4 kamper for noe jeg mener skjer i hver bidige kamp i PL og mye pga. påvirkning av en dårlig taper i McLeish.

Er ikke få albuer f.eks. Van Persie har fått i trynet i løpet av sesongen, men vi har ikke fått noe flere frispark vi.

Mener du virkelig dette?

 

Selv om det ikke har noe å si for Villa så vil vel vi alle ha slike utenomsportslige ting vekk fra fotballen. Albuen var stygg, dersom FA mener den var bevisst så får han straff som fortjent.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mener du virkelig dette?

 

Selv om det ikke har noe å si for Villa så vil vel vi alle ha slike utenomsportslige ting vekk fra fotballen. Albuen var stygg, dersom FA mener den var bevisst så får han straff som fortjent.

 

BE

Stygg? Synes den ser mest klønete ut. Tror han skal stikke ut albuen for å hindre Cuellar å gå tett i ryggen på han. At Cuellar klarer å plassere ansiktet i høyde med albuen til RvP kan vel ikke RvP klandres for? Det er et uhell,

Link to comment
Share on other sites

av alle slike episoder vi har sett opp gjennom årene, dette er vel en av de mest bagatellmessige vi har sett? Ikke er den spesielt stygg, og det ser ikke ut som den er bevisst, ikke holder vPersie albuen spesielt høyt. Dette var et uhell, og er jo helt tåpelig å lage rabalder om.

 

men det betyr ikke at jeg synes albuebruk generelt er en bagatell. Det er mange tilsvarende episoder, også utført av Arsenal-spillere, som definitivt har vært riktig å slå ned på. Men DENNE er ikke en slik episode.

Link to comment
Share on other sites

Stygg? Synes den ser mest klønete ut. Tror han skal stikke ut albuen for å hindre Cuellar å gå tett i ryggen på han. At Cuellar klarer å plassere ansiktet i høyde med albuen til RvP kan vel ikke RvP klandres for? Det er et uhell,

Om det er ett uhell eller ikke er én sak, og det er derfor jeg skrev at dersom FA mener den var bevisst så bør han straffes. Stygg er den uansett.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Om det er ett uhell eller ikke er én sak, og det er derfor jeg skrev at dersom FA mener den var bevisst så bør han straffes. Stygg er den uansett.

 

BE

 

Forsvarer likevel ikke måten McLeish går ut i ettertid.

Som jeg sa...hadde akseptert både frispark og gult kort på den, men det er mer pga. at han er klønete enn stygg der. Har svært vanskelig for å se at det er noe tilsiktet fra Van Persie og det samme mente tydeligvis dommer'n.

Link to comment
Share on other sites

 

Husker ikke den situasjonen, helt sant.

Per går ut i ingenmannsland og etterlater ser ett enormt hull. Dette blir umulig for Kos å dekke da han allerede har en mann i midten og markere. Det er i dette hullet ballen enkelt blir spilt inn i og videre fører til corner. En helt hjelpeløs manøver som er helt uforståelig av en så rutinert mann. Han er altså ansvarlig for corneren og ikke målet direkte. Utover dette hadde Per en bra kamp, noe han stort sett har. Han som de fleste andre forsvarspillerene våre gjør endel feil hvor det virker som de sover/ikke følger med.Ellers gir vi fra oss endel unødvendige frispark i farlige situasjoner. Denilson var ekspert på dette, Coq... er også god på dette.

Link to comment
Share on other sites

Den albuen er så bevisst at det gjør vondt å se på. RvP kaster et blikk opp for så å løfte armene VELDIG tidlig inn i duellen. Samtidig som den bevegelsen han gjør i armen (bakover) ser så latterlig klønete ut at selv en blind oter ville synes det.

Link to comment
Share on other sites

For meg er Song en av de få skikkelig kvalitetsspilllerene som er i Arsenal per dags dato. At man ikke ser hans betydning i dette laget er overraskende. Hadde vi hatt flere "Song'er" hadde vi ligget ett annet sted på tabellen enn det vi gjør i dag. Han har en ro og fysisk tilstedeværelse på midten som vi har manglet siden Vieria var i klubben. Sterk undervurdert spiller som jeg er redd vi skal slite for å beholde i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke det jeg mente, heller. Men FA bør være konsekvente, enten burde de straffet Lescott og van Persie, eller så bør ingen av dem få straff. I mine øyne hadde førstenevnte vært veldig aktuelt, men nå har FA klart å rote det til for seg selv.

 

Og selvfølgelig har det blitt en større sak av van Persies albue, enn det ble om Lescotts (som havnet i skyggen av Balotellis stempling), så det skulle ikke forundre meg om det vanker straff på RvP nå...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...