Jump to content

Hvem av unggutta slår igjennom sesongen 11/12?


Arsenalboy93

Recommended Posts

Vi har sett det i mange år nå, det er alltid en unggutt som slår til vært år. Spesielt Wilshere i fjor, som blomstret frem som en aggressiv, teknisk og arbeidssom midtbanespiller. En spiller som fansen virkelig har lær seg å elske. Men hvem står frem i år Ryo, Frimpong, Gibbs, Traore eller noen av de mange andre?

 

 

Hvem det er?

Hva han står?

Hvorfor akkurat han?

 

 

 

Frimpong

 

Emmanuel-Frimpong-want-to-play-for-ghana-300x225.jpg

 

En defensiv midtbanespiller som står for mye arbeidskapasitet, god teknikk og i mange situasjoner, en god ballvinner. Grunnen til at jeg setter mine penger på han er: Song er vel vår klare favoritt som DM men, med Frimpong som backup så har vi en veldig lik spiller. Nettopp det at han er så lik Song og i tillegg har de tekniske ferdigheten som kreves for å virkelig passe inn i Arsenal, tror jeg kan gjøre at han blir sesongen store gjennombrudd.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Den som kanskje er nærmest er nok en du ikke nevnte, Wojciech Szczesny. Han har det imot seg at han står bakerst i et kaotisk forsvar. Ut fra rang i klubben og det jeg har sett i pre-season blir min topp 3 i rekkefølge Szczesny, Gibbs og Frimpong.

 

Wojciech_Szczesny_841809p.jpg

 

Szczesny er sammen med Gibbs de eneste som kan regne med å starte kamper regelmessig. Begge har mye talent, men Szczesny er den av de som er best tilpasset den posisjon han faktisk spiller i. Gibbs er mer midtbanespiller enn forsvarspiller synes jeg. I alle fall ennå. Dessuten har Szczesny noe som f.eks. Bendtner ikke har, selvtillit kombinert med ydmykhet.

 

Talent+selvtillit(fryktløshet)+ydmykhet+mulighet=stor sjanse for å lykkes.....men så var det dette forsvarsspillet da!!!

Link to comment
Share on other sites

Armand Traore

 

Alt tyder på at vi kommer til å spille med en ung venstreback, men blir det Gibbs eller Traore? Min stemme går til Traore. Slik jeg ser det så har han råskapen jeg savner i Gibbs og savnet i Clichy. Han har tidligere vært veldig suspekt i defensiv posisjonering, men jeg tror og håper han har lært litt i Italia. De er jo notoriske for sin defensive organisering.

 

Traore har noe jeg til tider savner i laget vårt. Evnen til å virkelig tråkke til, iblant litt i overkant. I et lag full av primadonner så trenger vi en gærning (godt å ha Vermaelen tilbake, han bidrar i så måte også). Dette er egenskaper jeg har savnet etter at gode krigere som Gallas og Flamini forlot oss.

 

Traore har en imponerende topphastighet, han blir vel bare slått av Walcott og Ryo. Han skyter godt og har etter mitt syn de beste innleggene av alle våre spillere. Der har vi hatt mye å hente de siste årene og Traore kan. Han har det som skal til for å bli en hit, Traore blir min kandidat til unggutt som virkelig slår igjennom i år.

Link to comment
Share on other sites

Den som kanskje er nærmest er nok en du ikke nevnte, Wojciech Szczesny. Han har det imot seg at han står bakerst i et kaotisk forsvar. Ut fra rang i klubben og det jeg har sett i pre-season blir min topp 3 i rekkefølge Szczesny, Gibbs og Frimpong.

 

Nåja, Gibbs har efterhver endel A-kamper, inkl. CL-semifinale. Han har 2 landskamper for England. Jeg regner gjennombruddet for overstått.

 

Det samme gjelder for Wojciech. Han ble mer eller mindre førstevalget i fjor. 4 landskamper for Polen.

 

Hvem som slår igjennom i år aner jeg ikke. Men jeg håper virkelig det blir en som er bedre bakover på banen enn fremover! Det skulle vært Håvard Nordtveit.. :(

Link to comment
Share on other sites

Vi har sett det i mange år nå, det er alltid en unggutt som slår til vært år. Spesielt Wilshere i fjor, som blomstret frem som en aggressiv, teknisk og arbeidssom midtbanespiller. En spiller som fansen virkelig har lær seg å elske. Men hvem står frem i år Ryo, Frimpong, Gibbs, Traore eller noen av de mange andre?

 

 

Hvem det er?

Hva han står?

Hvorfor akkurat han?

 

 

 

Frimpong

 

Emmanuel-Frimpong-want-to-play-for-ghana-300x225.jpg

 

En defensiv midtbanespiller som står for mye arbeidskapasitet, god teknikk og i mange situasjoner, en god ballvinner. Grunnen til at jeg setter mine penger på han er: Song er vel vår klare favoritt som DM men, med Frimpong som backup så har vi en veldig lik spiller. Nettopp det at han er så lik Song og i tillegg har de tekniske ferdigheten som kreves for å virkelig passe inn i Arsenal, tror jeg kan gjøre at han blir sesongen store gjennombrudd.

Gibbs. Er mer avslappet. Viste sitt store potensial før semifinalen mot Manchster United for to sesonger siden. Talentet er der. Kommer til å få mer ro etter at Ckichy er solgt. Og det er bra.

Ryo. Fart.

Chamberline. Fart. Kommer til å få like rask og sterk utvikling som Wilshere. Debuterer og vil imponere.

Link to comment
Share on other sites

Nåja, Gibbs har efterhver endel A-kamper, inkl. CL-semifinale. Han har 2 landskamper for England. Jeg regner gjennombruddet for overstått.

 

Det samme gjelder for Wojciech. Han ble mer eller mindre førstevalget i fjor. 4 landskamper for Polen.

 

Hvem som slår igjennom i år aner jeg ikke. Men jeg håper virkelig det blir en som er bedre bakover på banen enn fremover! Det skulle vært Håvard Nordtveit.. :(

 

Innenfor de rammene du skisserer så synes jeg Frimpong er den som har vist mest. Gjennombrudd for meg er å bli en etablert førstelagsspiller noe jeg ikke regner hverken Szczesny eller Gibbs som. Begge har imidlertid en fair sjanse til å bli det i løpet av denne sesongen. Spesielt Szczesny. ;)

Link to comment
Share on other sites

WS er den spilleren som jeg tror kan bli slik Wilshere var i fjorårssesongen.

Han virker pr dags dato som den keeperen som kan etablere seg som nummer 1.

At han i tillegg har en stor selvtilitt er definitivt ingen ulempe for en keeper.

 

Frimpong er vel den jeg er mest spent på. Han var utrolig god i pre season i fjor.

 

Ellers tror jeg faktisk Ryo kan ta PL med storm denne sesongen. Han virker som en

teknisk kjapp og god spiller med utmerkede referanser fra treskolandet.

 

Ellers hadde jeg jo håpt Bartley skulle ha slått skikkelig til og at vi fikk en ny

god kvalitetsstopper. Men gode midtstoppere vokser ikke akkurat på trær i Arsenal dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper Frimpong vil gjøre det godt i år. Den enorme motoren og løpsstyrken hans vil frigøre mye rom for Wilshere/Ramsey/Fabregas eller hvem det nå blir som spiller AM. I tillegg drar Song som har vært fast på den plassen over lengre tid til Afrika Mesterskapet i vinter og da vil Frimpong mest sannsynlig være hans erstatter. Da vil han få flere kamper på rad hvor han får vist hva han kan.

 

Når det gjelder WS så vil jeg si at han har fått sitt gjennombrudd allerede.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste vil være at Szczesny får en god sesong, dersom ikke Fabianski blir vårt førstevalg. Keeperplassen er og blir den viktigste i hele laget, og vi har stort forbedringspotensiale i denne posisjonen sammenlignet med de foregående årene. Jeg håper inderlig at den unge polakken utvikler seg til en stjernespiller allerede denne sesongen. Men jeg er ikke overbevist om at det skjer. Man kan også argumentere med at han allerede har hatt sitt gjennombrudd.

 

Nest viktigst blir det at enten Gibbs eller Traore (eller begge) gjør en god sesong. Jeg tror vi vil få se ujevnt spill fra begge, men jeg begynner å få troen på at minst en av disse etablerer seg skikkelig i løpet av sesongen. Har faktisk mest troen på Traore.

 

Jeg ser ikke helt for meg at Jenkinson skal bli en viktig brikke for oss denne sesongen. Krysser fingrene for at Sagna holder seg skadefri.

 

På midtbanen er det ikke noen tvil om at Wilshere fikk sitt gjennombrudd forrige sesong. Jeg synes han var ganske ujevn i fjor, men han er jo et herlig talent. Ser gjerne at han tar nye steg denne sesongen. Frimpong virker å være en herlig type med innebygget Arsenal-DNA. Skikkelig fighterhode med fysikk som jeg gjerne ser komme inn mot slutten av kamper hvor vi trenger å trygge en ledelse. Tror han skal få det litt tøft med tempoet på seniornivå - ihvertfall i starten av sesongen. En artig skrue som jeg har hatt en litt soft spot for i mange år. Jeg ser ikke for meg at Lansbury skaper overskrifter denne sesongen, men håper han kan få noen kamper og noen innhopp.

 

Kan AOC eller Ryo slå skikkelig igjennom denne sesongen? Jeg tviler på det, selv om jeg er veldig glad for at vi har fått noen skikkelige vingtalenter inn i stallen. Tipper det blir Carling Cup på disse, og muligens noen innhopp i andre turneringer.

 

Mitt lille tips blir: Armand Traore - klar til å bli mann ;)

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste vil være at Szczesny får en god sesong, dersom ikke Fabianski blir vårt førstevalg. Keeperplassen er og blir den viktigste i hele laget, og vi har stort forbedringspotensiale i denne posisjonen sammenlignet med de foregående årene. Jeg håper inderlig at den unge polakken utvikler seg til en stjernespiller allerede denne sesongen. Men jeg er ikke overbevist om at det skjer. Man kan også argumentere med at han allerede har hatt sitt gjennombrudd.

 

 

Jeg skjønner ikke tankegangen din. for meg så virker det som om du ikke ønsker Fabianski suksess.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke tankegangen din. for meg så virker det som om du ikke ønsker Fabianski suksess.

 

BE

 

Hvorfor sette ut en yngre og bedre keeper for deretter sette inn en eldre dårligere keeper med mindre potensiale som attpåtil har vært ute med skade i 6 måneder?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor sette ut en yngre og bedre keeper for deretter sette inn en eldre dårligere keeper med mindre potensiale som attpåtil har vært ute med skade i 6 måneder?

For en håpløs framstilling.

 

Da forrige sesong startet var rekkefølgen slik:

1, kjegla

2, Fabianski

3, Sczcz

 

Kjegla klarte endelig, etter uttalige forsøk, å spille seg ut av første 11'ern.

Inn kom Fabianski. Han viste enorm mental styrke og hadde mange gode kamper og var i ferd med å bli en ubestridt 1, keeper før han ble skadet.

Fabianskis skade banet vei for Sczcz, en sjanse Sczcz tok godt vare på. Nå er begge skadefrie, og jeg ser ingen grunn til at Fabianski skal bli "vraket" grunnet sin skade. Jeg mener at fabianski fortsatt er en langt bedre keeper enn unggutten.

 

Nå skal jeg fortelle deg en ting. Fabianski er ikke gammel og det er ikke om å gjøre å ha et yngst mulig lag. Jeg personlig bryr meg ikke om alder. Jeg foretrekker helt oppriktlig og ærlig at den beste skal spille. Er du uenig i det?

 

Jeg har skrevet det før og skriver det gjerne igjen. Szczczc er et fabelaktig keepertalent, men fortsatt alt for passiv i feltet. Det er hans akilleshæl, og grunnen til at han er passiv i feltet er fordi han ikke er bedre. Hypen rundt Sczczc har mindre med hans ferdigheter å gjøre men mer med hans utstråling. Han er nemlig ikke så god som "alle" skal ha det til.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke tankegangen din. for meg så virker det som om du ikke ønsker Fabianski suksess.

 

BE

 

Jeg er veldig usikker på hvem av disse som vil gjøre det best, for meg står de ganske likt. Det virker uansett på meg som at den yngste står først i køen når sesongen starter.

 

Litt klarere nå? ;)

Link to comment
Share on other sites

Han er nemlig ikke så god som "alle" skal ha det til.

 

BE

 

På samme måte som Fabianski ikke er så god som du skal ha det til. Det aller beste hadde vært å hentet inn en rutinert klassekeeper som kunne stått 2-3 sesonger til den yngste polakken hadde vært klar til å ta over keeperplassen for godt

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig usikker på hvem av disse som vil gjøre det best, for meg står de ganske likt. Det virker uansett på meg som at den yngste står først i køen når sesongen starter.

 

Litt klarere nå? ;)

 

Mulig jeg var litt uklar i første innlegget. Jeg mener keeperplassen er den posisjonen som er viktigst - av de posisjonene som muligens skal besettes av en unggutt. Derfor er det viktigst at Szscesny (av unguttene) gjør det bra.

 

Jeg ønsker stor suksess for alle spillere som får æren av å spille, Fabianski inkludert.

Link to comment
Share on other sites

Fabianskis skade banet vei for Sczcz, en sjanse Sczcz tok godt vare på. Nå er begge skadefrie, og jeg ser ingen grunn til at Fabianski skal bli "vraket" grunnet sin skade. Jeg mener at fabianski fortsatt er en langt bedre keeper enn unggutten.

 

Nå skal jeg fortelle deg en ting. Fabianski er ikke gammel og det er ikke om å gjøre å ha et yngst mulig lag. Jeg personlig bryr meg ikke om alder. Jeg foretrekker helt oppriktlig og ærlig at den beste skal spille. Er du uenig i det?

 

Jeg har skrevet det før og skriver det gjerne igjen. Szczczc er et fabelaktig keepertalent, men fortsatt alt for passiv i feltet. Det er hans akilleshæl, og grunnen til at han er passiv i feltet er fordi han ikke er bedre. Hypen rundt Sczczc har mindre med hans ferdigheter å gjøre men mer med hans utstråling. Han er nemlig ikke så god som "alle" skal ha det til.

 

At Fabianskis skade banet vei for Sczesny er jo riktig, men sånn er jo fotball, det handler om å være på rett sted til rett tid, og gripe de sjanser man får. Og jeg synes ikke Sczesny har spilt seg ut av laget. Mulig at han ikke er så god som mange hevder, men sånn jeg ser det har han et mye større potensiale enn Fabianski, selv om Fabianski per i dag kanskje er bedre. Han har nok en bedre reaksjonsevne, og er sånn sett en bedre "shotstopper", men i feltarbeide har jo Fabianski MINST like store svakheter som Sczesny. Ja, jeg vil vel hevde at Sczesny opptrer med mye større autoritet enn Fabianski. Og autoritet skaper trygghet defensivt. Og trygghet er jo det Arsenal PRIMÆRT trenger der bak.

 

For øvrig er kvalitet viktigere enn alder, men i dette tilfellet er jo begge relativt unge, begge er talentfulle, og begge har sine styrker og svakheter. Og denne konkurransen er sunn - for Arsenal - som tross alt er det viktigste. At noen gir uttrykk for at de foretrekker Sczesny fremfor Fabianski er vel at de er redd at Fabianski skal falle tilbake til gamle synder, og at han vil stå i veien for Sczesnys utvikling. Derfor ser jeg denne uttalte tvilen overfor Fabianski mer som at man ikke helt stoler på Wengers dømmekraft om å prioritere den keeperen som er best for Arsenal på kort og lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

For en håpløs framstilling.

 

Da forrige sesong startet var rekkefølgen slik:

1, kjegla

2, Fabianski

3, Sczcz

 

Kjegla klarte endelig, etter uttalige forsøk, å spille seg ut av første 11'ern.

Inn kom Fabianski. Han viste enorm mental styrke og hadde mange gode kamper og var i ferd med å bli en ubestridt 1, keeper før han ble skadet.

Fabianskis skade banet vei for Sczcz, en sjanse Sczcz tok godt vare på. Nå er begge skadefrie, og jeg ser ingen grunn til at Fabianski skal bli "vraket" grunnet sin skade. Jeg mener at fabianski fortsatt er en langt bedre keeper enn unggutten.

 

Nå skal jeg fortelle deg en ting. Fabianski er ikke gammel og det er ikke om å gjøre å ha et yngst mulig lag. Jeg personlig bryr meg ikke om alder. Jeg foretrekker helt oppriktlig og ærlig at den beste skal spille. Er du uenig i det?

 

Jeg har skrevet det før og skriver det gjerne igjen. Szczczc er et fabelaktig keepertalent, men fortsatt alt for passiv i feltet. Det er hans akilleshæl, og grunnen til at han er passiv i feltet er fordi han ikke er bedre. Hypen rundt Sczczc har mindre med hans ferdigheter å gjøre men mer med hans utstråling. Han er nemlig ikke så god som "alle" skal ha det til.

 

BE

 

Sjekk Kims sitt innlegg.

 

"Fabianski er ikke gammel og det er ikke om å gjøre å ha et yngst mulig lag. Jeg personlig bryr meg ikke om alder." Så hvorfor nevner du det da? Grunnen til at jeg nevner at Szczesny er yngre er fordi han i mine øyne allerede er bedre enn Fabianski og vil potensielt kunne være vår nummer 1 i 15+ år og jo mer spilletid han vil få jo bedre vil han bli og hvorfor skal klubben da gi mye spilletid til en eldre keeper som har vært temmelig skadeplaget og ikke innehar det samme potensialet eller Szczesny nivå allerede nå?

 

Når det gjelder Fabianski er han ikke så vanvittig god i feltet som du skal ha det til og bortsett fra at han har blitt temmelig trygg med ballen i beina så har han i min mening absolutt ingenting på Szczesny. Szczesny er kanskje hakket vassere når det gjelder passivitet i feltet, men det er etter hva jeg har sett ikke noe særlig mindre enn Fabianski og når han attpåtil har 5-7cm på Fabianski i høyden og en langt større rekkevidde og spenst (foruten en helt annen mental innstilling og driv) så klarer jeg ikke å se at Fabianski tar over "tronen" til Szczesny med det første såfremt ingenting skjer med den yngste polakken.

 

Som jeg sa i fjor og sa tidligere i år: Det beste hadde vært å få inn en meget erfaren keeper som nærmer seg slutten (men, fortsatt holder nivået) i en sesong eller to før Szczesny er moden til å ta over.

Link to comment
Share on other sites

Hypen rundt Sczczc har mindre med hans ferdigheter å gjøre men mer med hans utstråling. Han er nemlig ikke så god som "alle" skal ha det til.

 

BE

"Utsrålingen" tolker jeg som det jeg ser på som autoriteten, syns forsvaret fremstår som langt tryggere med Wojciech i mål enn med spanjolen og Fabianski, selv om jeg rangerer Fabianski som en bedre keeper gjør det at jeg vil foretrekke WS i mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer ikke til å gå så mange runder vedr. keeperspill. Det har allerede gitt meg 50% warning for mine diskusjoner vedr. dette.

 

Jeg sier bare at mitt standpunkt er følgende:

 

Vi har to gode keepere med potensiale til å bli verdensstjerne på keeperplassen, og vi har en middelmådig italiener og en helt unikt dårlig kjegle.

Av de gode rangerer jeg fabianski som bedre enn Sczczc, og synes det er naturlig at han er vårt førstevalg.

 

Men Wenger har tatt feil på keeperplassen tidligere også

 

BE

Link to comment
Share on other sites

For å blande meg inn i keeperdiskusjonen:

Var på ferie i Polen i sommer, og kom i snakk med en fotballinteressert polakk. Han hadde vært på fest på Fabianski og syntes han var en playboy som likte å dyrke egoet sitt. Sczczesny mente han framstod som en mye mer jordnær type som ikke brydde seg om kjendisstatus, men som var opptatt av å bli en best mulig fotballspiller. Hvis det stemmer, er jeg ikke i tvil om hvem som kommer til å bli den beste keeperen.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig at Henri Lansbury får sjangsen til å vise seg skikkelig denne sesongen. Han viste seg godt frem mot tottenham i fjor, og er absolutt en spiller jeg har hatt sansen for lenge.

Var ikke mot spurs han spilte keeper :) For å være seriøs: Lot meg imponere av Henri da, men jeg syns ikke han har noen ekstraordinære evner, hadde han vært fransk ville fansen sannsynligvis alt mistet tilliten til han.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...