Jump to content

Juan Mata


Herlik

Recommended Posts

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Skal vi våkne fra dvalen igjen? Nå har vi kjøpt nok et talent for framtiden. Vi er vel alle enige om at det er ikke det vi trenger nå. Hvordan skal et lag med eventuelle nye kjøp denne uka (Mata, Cahill) bli samspilt til den viktige seriestarten? Innkjøp burde vært avklart på et tidligere stadium, men vi kjenner ikke det bakenforliggende.. Får krysse fingrene for at Mata kommer inn , nå som det ser ut som Nasri er ferdig i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi våkne fra dvalen igjen? Nå har vi kjøpt nok et talent for framtiden. Vi er vel alle enige om at det er ikke det vi trenger nå. Hvordan skal et lag med eventuelle nye kjøp denne uka (Mata, Cahill) bli samspilt til den viktige seriestarten? Innkjøp burde vært avklart på et tidligere stadium, men vi kjenner ikke det bakenforliggende.. Får krysse fingrene for at Mata kommer inn , nå som det ser ut som Nasri er ferdig i klubben.

Det blir nok et par hektiske kjøp rett før vinduet stenger. Valencia trenger penger og vil i så måte være mer presset til å selge i slutten av August. Cahill har vel bare ett år igjen av kontrakten så det er nok mulig å spare noen kroner på å kjøpe i slutten av måneden

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok et par hektiske kjøp rett før vinduet stenger. Valencia trenger penger og vil i så måte være mer presset til å selge i slutten av August. Cahill har vel bare ett år igjen av kontrakten så det er nok mulig å spare noen kroner på å kjøpe i slutten av måneden

 

Og frem til da skal vi leve i håpet om at vi klarer å kvalifisere oss til CL, samt skrape sammen poeng i PL?

 

Jadda...

Link to comment
Share on other sites

Nasri ut og Mata inn er en forsterkning (som jeg har nevnt tidligere), men uansett ufattelig kjipt å selge en av våre aller ypperste spillere til en rival.

 

Det eneste positive jeg klarer å se med å selge Nasri til Shitty er at vi får en meget god pris :P

Link to comment
Share on other sites

Nasri ut og Mata inn er en forsterkning (som jeg har nevnt tidligere), men uansett ufattelig kjipt å selge en av våre aller ypperste spillere til en rival.

 

Det eneste positive jeg klarer å se med å selge Nasri til Shitty er at vi får en meget god pris :P

 

Tror ikke at Nasri ville blitt noen hit i City, hadde vært mye værre å selge han til United.. Som du sier tror jeg Mata for Nasri hadde vært en forsterkning.. Kansje kunne et kjøp av Mata fått Cesc til å bli en sesong til?? Og hvorfor ikke bruke Vela som en makeweight i et bud på Mata? Tror dette er noe Valencia ville vært hypp på også

Link to comment
Share on other sites

Føler meg litt redd for at om Nasri og Fabregas skulle gå i sommer, kommer Wenger bare til å hente inn Mata som erstatter..

Vi har allerede kjøpt Gervinho. Kjøpes Mata inn så tror jeg vi klarer oss fint uten Cesc og Nasri. Kan godt hende at vi ender opp med en langt mer direkte spillestil, noe som mange har etterlyst. Både Cesc og Nasri er spillere som liker å vandre litt med ballen og på den måten drar ned tempoet i spillet. For all del gode egenskaper når du vil ha lavere tempo, men det er svært framtredene i perioder der du vil ha fart i kula. Det er ikke noe poeng å tviholde på spillere som har hodet et annet sted. Da er det bedre å satse på folk som ser en framtid i klubben

Link to comment
Share on other sites

Vi har allerede kjøpt Gervinho. Kjøpes Mata inn så tror jeg vi klarer oss fint uten Cesc og Nasri. Kan godt hende at vi ender opp med en langt mer direkte spillestil, noe som mange har etterlyst. Både Cesc og Nasri er spillere som liker å vandre litt med ballen og på den måten drar ned tempoet i spillet. For all del gode egenskaper når du vil ha lavere tempo, men det er svært framtredene i perioder der du vil ha fart i kula. Det er ikke noe poeng å tviholde på spillere som har hodet et annet sted. Da er det bedre å satse på folk som ser en framtid i klubben

Tror din lille analyse er god.

Gervinho virker sterk ogf en spiller som har masse guts. En som gir alt og med lav "primadonnafaktor". Og med kvaliteter som Nasri har og en større måltyv. Med Mata i tillegg så bekymrer jeg meg lite for om vi mister våre to store stjerner. bekymrer meg mer om vi ikke får det vi skal ha for de.

Link to comment
Share on other sites

The Gunners may be forced to break their transfer record to secure Mata, but Wilshere believes the move will work out well for both the club and the player.

'He is a top quality player, we've seen that in the Under-21's and in the Spanish league last season. I think the way Arsenal play would suit his game,' Wilshere told Goal.com.

 

 

Read more: http://www.metro.co.uk/sport/870985-jack-wilshere-urges-arsenal-to-complete-juan-mata-transfer#ixzz1UZJXJTTh

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at de siste nyhetene om Chamberlain og Miyaichi setter et endelig punktum for denne saken.

 

Latterlig i så fall mtp. at de har en gjennomsnittsalder på 18 (Chamberlain fyller 18 den 15 august) og begge to er kantspillere mens Mata kan spille sentralt og på kanten..

Link to comment
Share on other sites

Latterlig i så fall mtp. at de har en gjennomsnittsalder på 18 (Chamberlain fyller 18 den 15 august) og begge to er kantspillere mens Mata kan spille sentralt og på kanten..

 

Det kan også Rosicky, Ramsey, Diaby og Arshavin. Faktisk også Chamberlain. Sorry. Jeg tror ikke det er noe mer i den enden av banen, og i verste fall heller ikke i den andre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at de siste nyhetene om Chamberlain og Miyaichi setter et endelig punktum for denne saken.

 

Akkurat det frykter jeg også. Men skal både Nasri og Fabregas vekk må en spiller av Mata sitt kaliber inn.

Ellers ser det fryktelig tynt ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at de siste nyhetene om Chamberlain og Miyaichi setter et endelig punktum for denne saken.

 

Er redd for det jeg også.. Men en ting skal sies om ungdommen vi har i dag, de har aldri sett SÅ bra ut som nå.. Det vi mangler er vel de som kan vise vei.

 

WS, Gibbs, Bartley, Miquel, Frimpong, Wilshere, Ramsey, Lansbury, Ryo, Chamberlain, Walcott, Afobe, Aneke slår de fleste talentene vi har hatt tidligere

Link to comment
Share on other sites

Men de beste talentene vi har hatt tidligere: Lupoli, Barazite, Quincy og Muamba er "nobodies" i forhold til a-lagsstallen vår i år også, håper talentene vi har nå kan ta det siste steget opp mot verdensklasse!

 

Jeg vil si dagens talenter ligger mye bedre ann!

Link to comment
Share on other sites

Wenger sa tidligere i sommer at om de solgte Fabregas OG Nasri ville det bety at Arsenal var/er en klubb UTEN vinner ambisjoner. Hva har forandret seg Wenger??

 

kanskje de er en klubb uten vinnerambisjoner? <_<

 

for øvrig var jo dette utsagnet ugjennomtenkt. Problemet er ikke å selge toppstjerner, dette er til og med riktig dersom de ikke er motivert for å bli i klubben, men det viktige er å erstatte de når de forsvinner. Det er ikke på "salgssiden" Arsenal har sviktet - de har egentlig vært ganske flinke til å holde på folk - men på innkjøpssiden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...