Jump to content

Juan Mata


Herlik

Recommended Posts

Selv om dette er temmelig off-topic angående Mata så har visstnok Manchester United fått et bud på £30M akseptert av Inter.

 

Og i motsetning til Arséne så vet Ferguson hva som må til for å forbedre seg.. akkurat der er Sir Sur milevis foran Wenger.

 

Er jo derfor Man Utd alltid vinner pokaler og de tjener på det i lengden ;)

 

Wenger burde seriøst seg selv i speile, for tiden renner ut for at Arsenal nok en gang skal gå mot en vanskelig sessong i møte.

 

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3201012.ece

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Står i linken du postet Dannialdo at faren til Mata trodde Arsenal ville by igjen..

Ja og det er jo visst nok noe faren skal ha sagt.

Får håpe han har det ogh at det er håp.

Vi trenger spilleren uansett om Fabregas og Nasri blir. I alle fall om en eller begge drar.

Drar begge og ingen nye kommer inn og så noen skader. Trenger vel ikke skrive noe mer om den saken.

Link to comment
Share on other sites

 

Går denne overgangen i boks nå blir jeg overlykkelig. Men det er utrolig viktig at vi nå får på plass en solid stopper før seriestart. Må huske på at vi har en meget tøff start, så vi er avhengig av forsterkninger før 13. August. Helst i god tid før.

Link to comment
Share on other sites

Ja og det er jo visst nok noe faren skal ha sagt.

Får håpe han har det ogh at det er håp.

Vi trenger spilleren uansett om Fabregas og Nasri blir. I alle fall om en eller begge drar.

Drar begge og ingen nye kommer inn og så noen skader. Trenger vel ikke skrive noe mer om den saken.

 

Er vel det jeg egentlig mente, faren og Mata burde også presse Valenica for å få i gjennom en overgang slik Arshavin gjore.

Husker Arsenal bydde en summ Zenit nekta og ville ha mere, Arshavin pressa Zenit til og selge han, alle vet ossen det gikk til slutt ;)

Link to comment
Share on other sites

Er vel det jeg egentlig mente, faren og Mata burde også presse Valenica for å få i gjennom en overgang slik Arshavin gjore.

Husker Arsenal bydde en summ Zenit nekta og ville ha mere, Arshavin pressa Zenit til og selge han, alle vet ossen det gikk til slutt ;)

 

Og det er nettopp dette vi klager på at Barca gjør i Cesc saken, prøve å få Fab til å presse gjennom en overgang. Skal ikke være slik at noen må presse gjennom en overgang, 18 mill hadde vært veldig akseptabelt, men stemmer det at denne klausulen nå har gått ut så er det noe som er fryktelig galt i styrerommet.

Link to comment
Share on other sites

Er vel det jeg egentlig mente, faren og Mata burde også presse Valenica for å få i gjennom en overgang slik Arshavin gjore.

Husker Arsenal bydde en summ Zenit nekta og ville ha mere, Arshavin pressa Zenit til og selge han, alle vet ossen det gikk til slutt ;)

Slik vi har hylla Fabregas for å ikkje gjere? Nei, eg har ikkje sansen for spelarar som presser fram overgongar på denne måten.. Dersom Mata har følelser for Valencia, så ønsker han vel at klubben skal få mest mulig igjen for han, og all ære til han og faren hans for det!

Link to comment
Share on other sites

Og det er nettopp dette vi klager på at Barca gjør i Cesc saken, prøve å få Fab til å presse gjennom en overgang. Skal ikke være slik at noen må presse gjennom en overgang, 18 mill hadde vært veldig akseptabelt, men stemmer det at denne klausulen nå har gått ut så er det noe som er fryktelig galt i styrerommet.

I ryktet som gikk ang disse klausul-greiene så ble det opplyst om at alle parter var enige, men at pengene ikke ble overført i tide. Det er vel ganske kategorisk motbevist i denne saken, så ryktet om denne klausulen er vel akkurat like oppkonstruert som alle andre rykter om dagen. Et lite snev av edruskap lønner seg alltid. Her, og i diskusjoner alle andre steder, så blir Wenger og resten av styret hengt ut og beskrevet som idioter uten at noen vet hva som egentlig foregår. Internett er en fantastisk ting..

Utrolig fascinerende å følge med på det som skjer for tiden, en fin studie i sauementalitet: Ledersauen breker og løper ut på jordet, resten følger etter med enda høyere breking og løper enda litt lengre.. Bloggere, som skriver akkurat hva de vil, blir sannhetsvitner fordi de har "inside information". Hvem de har snakket med? -Kan dessverre ikke oppgi kildene mine. Men, tro meg, jeg har snakket med noen som jobber i nærheten av Emirates som snakket med en person som de kjenner fra tidligere og som kjenner vaskedamen som tømte søppelbøtten hvor det lå en lapp med to bokstaver på. Disse ble tolket som forbokstavene til en spiller som var veldig nær en overgang. Denne ble dessverre stoppet da banken var stengt den dagen, men det betydde ikke så mye for Hill-Wood skulle visstnok på landet og hadde derfor ikke tid til å signere papirene uansett bla bla bla..

Helt utrolig hva man kan få seg til å skrive og ikke minst tro på :rolleyes: :rolleyes:

 

Jeg håper også på forsterkninger og Mata hadde vært en bra signering. Mens jeg venter så døyver jeg litt av skuffelsen med å glede meg over alle de fantastiske spekulasjonene og forklaringenen på Wengers oppførsel. Bare elsker å være supporter i silly season :D

Link to comment
Share on other sites

I ryktet som gikk ang disse klausul-greiene så ble det opplyst om at alle parter var enige, men at pengene ikke ble overført i tide. Det er vel ganske kategorisk motbevist i denne saken, så ryktet om denne klausulen er vel akkurat like oppkonstruert som alle andre rykter om dagen. Et lite snev av edruskap lønner seg alltid. Her, og i diskusjoner alle andre steder, så blir Wenger og resten av styret hengt ut og beskrevet som idioter uten at noen vet hva som egentlig foregår. Internett er en fantastisk ting :rolleyes:

Utrolig fascinerende å følge med på det som skjer for tiden, en fin studie i sauementalitet: Ledersauen breker og løper ut på jordet, resten følger etter med enda høyere breking og løper enda litt lengre.. Bloggere, som skriver akkurat hva de vil, blir sannhetsvitner fordi de har "inside information". Hvem de har snakket med? -Kan dessverre ikke oppgi kildene mine. Men, tro meg, jeg har snakket med noen som jobber i nærheten av Emirates som snakket med en person som de kjenner fra tidligere og som kjenner vaskedamen som tømte søppelbøtten hvor det lå en lapp med to bokstaver på. Disse ble tolket som forbokstavene til en spiller som var veldig nær en overgang. Denne ble dessverre stoppet da banken var stengt den dagen, men det betydde ikke så mye for Hill-Wood skulle visstnok på landet og hadde derfor ikke tid til å signere papirene uansett bla bla bla..

Helt utrolig hva man kan få seg til å skrive og ikke minst tro på :rolleyes: :rolleyes:

 

Jeg håper også på forsterkninger og Mata hadde vært en bra signering. Mens jeg venter så døyver jeg litt av skuffelsen med å glede meg over alle de fantastiske spekulasjonene og forklaringenen på Wengers oppførsel. Bare elsker å være supporter i silly season :D

 

Veldig enig. Du skriver mye av det jeg tenker. Har også gjort meg noen tanker rundt den "konspiranoiaen" som blir mer og mer utbredt blant Arsenalsupportere på nett.

 

- Når Thierry Henry hevder at Wenger er et unikum som burde tilbys livstidskontrakt, blir det avfeid med at det er smisking slik at han kan få jobb i Arsenal når han legger opp.

 

- Når Szczesny hevder at han er optimist og at vi kan vinne PL med den nåværende stallen, blir det ikke engang avfeid - det blir ignorert.

 

- Når Fabregas sier at han elsker Arsenal og at Wenger er som en far for ham, blir det avfeid med at han er programforpliktet til å si slike ting.

 

- Når Wenger sier at han ønsker å forsterke stallen, blir det fremstilt som at han juger for å roe ned supportere. For innerst inne har han jo en ondsinnet personlig plan som IKKE handler om å gjøre det beste for Arsenal FC. :ph34r:

 

Derimot, hvis det dukker opp noe negativt om klubben på goal.com eller på bloggen til Johnny Nonsense, da slukes det rått.

 

Jeg husker en tid da det var Liverpool- og Man Utd fans som disset spillere og ledere i Arsenal, og jeg forsvarte klubben 'min'. I disse tider virker det som de fleste angrep på klubben kommer innenfra. Så vidt jeg har forstått er det mange som nå mener det er legitimt å bue på Arsenals spillere. Visstnok fordi vi supportere betaler så mye til klubben. Jeg er rystet over arrogansen og korttenktheten.

Link to comment
Share on other sites

Derimot, hvis det dukker opp noe negativt om klubben på goal.com eller på bloggen til Johnny Nonsense, da slukes det rått.

 

Jeg husker en tid da det var Liverpool- og Man Utd fans som disset spillere og ledere i Arsenal, og jeg forsvarte klubben 'min'. I disse tider virker det som de fleste angrep på klubben kommer innenfra. Så vidt jeg har forstått er det mange som nå mener det er legitimt å bue på Arsenals spillere. Visstnok fordi vi supportere betaler så mye til klubben. Jeg er rystet over arrogansen og korttenktheten.

Trenger ikke lese negative ting på goal.com eller en eller annen blogg. Har man fulgt Arsenal noen år så har man et ganske godt grunnlag til å vurdere det som skjer i dagens Arsenal opp i mot tidligere år. Jeg har nevnt det før, men er det ikke direkte foruroligende at angrepene på klubben kommer innenfra? Er det ikke et tengn til bekymring når supportere som har stått ved klubben i tykt og tynt er misfornøyde. Har plutselig så mange Arsenalsupportere blitt arrogante sutrekopper som er villige til å selge klubbens sjel for et par trofeer? Glazer, Gillett/Hicks, Astley. Hvor langt skal ting få gå før det er lov å være misfornøyd? Går grensen ved en av de tre nevnte eierne? Er det lov å klage hvis man ender opp som Newcastle? Eller er det Liverpool som er benchmark? På hvilket tidspunkt er det lov til å stille spørsmål ved ledelsen av Arsenal Football Club?

 

Hvem er det forresten som er arrogant? Den som har en mening, eller den som mener at den ikke er verdt noe?

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke lese negative ting på goal.com eller en eller annen blogg. Har man fulgt Arsenal noen år så har man et ganske godt grunnlag til å vurdere det som skjer i dagens Arsenal opp i mot tidligere år.

Tja, av de tre siste sesongene synes jeg den siste var den beste.

 

Jeg har nevnt det før, men er det ikke direkte foruroligende at angrepene på klubben kommer innenfra? Er det ikke et tengn til bekymring når supportere som har stått ved klubben i tykt og tynt er misfornøyde.

Jo, det er bekymringsfullt.

 

Har plutselig så mange Arsenalsupportere blitt arrogante sutrekopper som er villige til å selge klubbens sjel for et par trofeer?

Det virker slik på meg, ja.

 

Glazer, Gillett/Hicks, Astley. Hvor langt skal ting få gå før det er lov å være misfornøyd? Går grensen ved en av de tre nevnte eierne? Er det lov å klage hvis man ender opp som Newcastle? Eller er det Liverpool som er benchmark? På hvilket tidspunkt er det lov til å stille spørsmål ved ledelsen av Arsenal Football Club?

Hele tiden bør vi som engasjerte supportere stille spørsmål ved hvordan klubben drives. Men spørsmålene må baseres på korrekt informasjon. Ikke konspiratorisk synsing. Jeg synes det er en enorm forskjell på 'å stille spørsmål ved' og det å faktisk bue på eget lag.

 

Hvem er det forresten som er arrogant? Den som har en mening, eller den som mener at den ikke er verdt noe?

Jeg er arrogant B)

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke lese negative ting på goal.com eller en eller annen blogg. Har man fulgt Arsenal noen år så har man et ganske godt grunnlag til å vurdere det som skjer i dagens Arsenal opp i mot tidligere år. Jeg har nevnt det før, men er det ikke direkte foruroligende at angrepene på klubben kommer innenfra? Er det ikke et tengn til bekymring når supportere som har stått ved klubben i tykt og tynt er misfornøyde. Har plutselig så mange Arsenalsupportere blitt arrogante sutrekopper som er villige til å selge klubbens sjel for et par trofeer? Glazer, Gillett/Hicks, Astley. Hvor langt skal ting få gå før det er lov å være misfornøyd? Går grensen ved en av de tre nevnte eierne? Er det lov å klage hvis man ender opp som Newcastle? Eller er det Liverpool som er benchmark? På hvilket tidspunkt er det lov til å stille spørsmål ved ledelsen av Arsenal Football Club?

 

Hvem er det forresten som er arrogant? Den som har en mening, eller den som mener at den ikke er verdt noe?

RastaP svarte meg på mitt innlegg hvor teamet var nettopp at mange tror på bloggere. Handlet ikke om retten til egne meninger eller at man ikke kan få lov til å være kritisk. Du svarer egentlig RastaP ut av context da han fulgte opp et annet tema.

 

Men, forøvrig så har du rett. Egne meninger og egne betraktninger er bra og de kan man fronte som man vil. Men, skal man spre rundt seg med "sannheter" så bør den også kunne ettergås eller komme med linker som kan bekrefte noe av det man sprer rundt seg.

 

Det er meget foruroligende at så mange har snudd seg mot klubben. Mitt spørsmål er hvorfor de gjør det. Er det på grunn av bloggerene eller er det gjennomtenkte velbegrunnede meninger. Jeg tror dessverre at førstnevnte gruppe har fått en helt kunstig sterk posisjon som styrer meningene til veldig mange. Når nok mennesker skriker høyt nok vil andre slutte seg til uten å skjønne hvorfor. Det er slik vi mennesker er. Ser man objektivt på situasjonen i klubben så burde vi være veldig fornøyde. Vi har kommet oss gjennom en ekstremt vanskelig økonomisk situasjon og likevel klart å kvalifisere oss til CL hvert år. Vi har en ekstremt sterk posisjon i forhold til kommende fair play regler og til regelen om andelen egenproduserte spillere i troppen.

Om mange supportere har blitt arrogante vet jeg ikke, men sutrekopper har de blitt. Selv gjennom første halvdel av 80-tallet var det bedre stemning rundt klubben selv om vi stort sett var ute av tittelkampen i midten av oktober.

 

Ser nå at dette er veldig off topic. Beklager dette og skal ikke dra det lengre. Passer egentlig bedre i tråden som omhandler hva som er galt med Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Tja, av de tre siste sesongene synes jeg den siste var den beste.

Det er nok svært mange som er av en helt annen oppfatning. Uansett så er sakens kjerne det at mange føler Wenger og styret framstår som handlingslammet når det kommer til å få bukt med helt åpenbare problemer i klubben. Problemet er ikke det at vi ble nummer 4 forrige sesong, men at man atter en gang ikke ser ut til å klare å gjøre noe i forhold til de problemene man har. De fleste baserer dette på at det er 14 dager til sesongstart og vi har signert kun en spiller av betydning samt at vi har sett oppkjøringskamper der problemene fra i fjor ser ut som de er tilbake med forsterkninger. Dette har vi sett før og mange er bekymret.

 

Det virker slik på meg, ja.

Hele tiden bør vi som engasjerte supportere stille spørsmål ved hvordan klubben drives. Men spørsmålene må baseres på korrekt informasjon. Ikke konspiratorisk synsing. Jeg synes det er en enorm forskjell på 'å stille spørsmål ved' og det å faktisk bue på eget lag.

Jeg er arrogant B)

Enig at det er forskjell på kritikk og buing, men som nevnt så mener jeg at buingen er et tegn på at noe er alvorlig galt. Folk har ikke blitt idioter over natten. Alle vet at Jeppe drikker, men hvorfor drikker Jeppe?

 

Det er meget foruroligende at så mange har snudd seg mot klubben. Mitt spørsmål er hvorfor de gjør det. Er det på grunn av bloggerene eller er det gjennomtenkte velbegrunnede meninger. Jeg tror dessverre at førstnevnte gruppe har fått en helt kunstig sterk posisjon som styrer meningene til veldig mange. Når nok mennesker skriker høyt nok vil andre slutte seg til uten å skjønne hvorfor. Det er slik vi mennesker er. Ser man objektivt på situasjonen i klubben så burde vi være veldig fornøyde. Vi har kommet oss gjennom en ekstremt vanskelig økonomisk situasjon og likevel klart å kvalifisere oss til CL hvert år. Vi har en ekstremt sterk posisjon i forhold til kommende fair play regler og til regelen om andelen egenproduserte spillere i troppen.

Om mange supportere har blitt arrogante vet jeg ikke, men sutrekopper har de blitt. Selv gjennom første halvdel av 80-tallet var det bedre stemning rundt klubben selv om vi stort sett var ute av tittelkampen i midten av oktober.

År etter år etter år med de samme feilene. Den samme tilsynelatende motviljen mot å løse et problem gjennom utskiftning i spillerstallen. Feilslått lønnspolitikk. Kolaps i sesonginnspurten år etter år. Hvilke grep er gjort i sommer for at ting skal bedre seg? På 80-tallet var forutsetningene en helt annen enn idag. Før PL og pengegaloppen så tålte man et par år på ryggen. Det var ikke verdens undergang hvis man gikk noen år uten trofeer. Men PL anno 2011 er et pengesirkus uten like der man ikke har råd til å falle utenfor topp 4. Havner du først på etterskudd så må det en sheik til for at du skal komme ovenpå igjen. Du kan ikke vente på en Liam Brady eller David Rocastle. De talentfulle spillerne vil forsvinne til bedre lag før du får sagt "Barcelona"

 

Det er jo det folk er bekymret for. Det er ingen som er forbannet for moroskyld. Folk er jo redde for at klubben de elsker skal gå til helvete, så i stedet for å kalle dem sauer og arrogante så skulle man kanskje heller hatt litt forståelse for den bekymringen disse føler

Link to comment
Share on other sites

Det er nok svært mange som er av en helt annen oppfatning. Uansett så er sakens kjerne det at mange føler Wenger og styret framstår som handlingslammet når det kommer til å få bukt med helt åpenbare problemer i klubben. Problemet er ikke det at vi ble nummer 4 forrige sesong, men at man atter en gang ikke ser ut til å klare å gjøre noe i forhold til de problemene man har. De fleste baserer dette på at det er 14 dager til sesongstart og vi har signert kun en spiller av betydning samt at vi har sett oppkjøringskamper der problemene fra i fjor ser ut som de er tilbake med forsterkninger. Dette har vi sett før og mange er bekymret.

 

 

Enig at det er forskjell på kritikk og buing, men som nevnt så mener jeg at buingen er et tegn på at noe er alvorlig galt. Folk har ikke blitt idioter over natten. Alle vet at Jeppe drikker, men hvorfor drikker Jeppe?

 

 

År etter år etter år med de samme feilene. Den samme tilsynelatende motviljen mot å løse et problem gjennom utskiftning i spillerstallen. Feilslått lønnspolitikk. Kolaps i sesonginnspurten år etter år. Hvilke grep er gjort i sommer for at ting skal bedre seg? På 80-tallet var forutsetningene en helt annen enn idag. Før PL og pengegaloppen så tålte man et par år på ryggen. Det var ikke verdens undergang hvis man gikk noen år uten trofeer. Men PL anno 2011 er et pengesirkus uten like der man ikke har råd til å falle utenfor topp 4. Havner du først på etterskudd så må det en sheik til for at du skal komme ovenpå igjen. Du kan ikke vente på en Liam Brady eller David Rocastle. De talentfulle spillerne vil forsvinne til bedre lag før du får sagt "Barcelona"

 

Det er jo det folk er bekymret for. Det er ingen som er forbannet for moroskyld. Folk er jo redde for at klubben de elsker skal gå til helvete, så i stedet for å kalle dem sauer og arrogante så skulle man kanskje heller hatt litt forståelse for den bekymringen disse føler

-Har vi vært ute av topp 4? Vi var blandt de rikeste på 80-tallet også uten at det endret noe.

-Hva er feilslått med lønnspolitikken til Arsenal?

-Jeg har ikke kalt noen for arrogante, det ordet trakk du inn selv. Jeg kommenterte at supportere oppfører seg som sauer når de tror på og hiver seg på alle rykter som bloggerene spyr ut -noe det første innlegget mitt handlet om. Er du uenig det?

Jeg har ikke kritisert noen eller valgt å kalle noen for sau som har egne meninger eller er bekymret for klubben. Tvert i mot presiserer jeg at egne meninger er bra og viktig, kun det bringer diskusjonen videre.

-Vi har foreløbig ikke solgt verken Fab eller Nasri, det er også grep som er gjort. Det viktigste kan være å beholde fremfor selge og erstatte med navn man ikke vet hvordan vil fungere i klubben.

-Sammen feilene er blitt gjort og det jobbes med å rette det opp. Klubben har uttalt at de ønsker å signere forsvarere. En avtale kan kun gå i gjennom når alle tre parter er enige. Arsenal kan ikke diktere forhandlingene med andre klubber like lite som Barca kan diktere forhandlingene med Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

År etter år etter år med de samme feilene. Den samme tilsynelatende motviljen mot å løse et problem gjennom utskiftning i spillerstallen. Feilslått lønnspolitikk. Kolaps i sesonginnspurten år etter år. Hvilke grep er gjort i sommer for at ting skal bedre seg?

 

Slik jeg husker det, har det ikke vært år etter år med de samme feilene.

 

For 3-4 år siden var vel hovedproblemet vårt at midtbanen ble for lett. Fysisk sterke lag slåss seg gjennom vår midtbane uten problemer. Problemet ble delvis løst ved at spillere som Song og Diaby kom inn i laget, på en tid der de hadde blitt mer robuste.

 

For et par år siden var vel hovedproblemet vårt at vi slapp til motstanderen for lett på kontringer. Dette ble adressert ved å skifte formasjon fra 4-4-2 til 4-1-4-1 (senere 4-2-3-1).

 

Etter 09/10 sesongen ble det skrevet opp og ned om at vi ikke kunne vinne noe stort fordi vi ikke var i stand til å slå de antatt beste lagene. Vi fikk til dette i 10/11 sesongen.

 

Nå i sommer har det vært mye fokus på alle dødballmålene vi har sluppet inn. Jeg har ikke fulgt sesongoppkjøringen så nøye, men jeg regner med at det har blitt adressert i sommer.

 

Keeperdebatten har riktignok ulmet jevnt og trutt noen år. Der er det forsåvidt også gjort noen grep. Mye tyder vel på at det er polakker som skal vokte buret i kommende sesong. Om det blir vellykket gjenstår å se.

 

Det er fortsatt ønskelig med forsterkninger på midtstopperplass, og det er kanskje en av de tingene du mener har pågått i år etter år? Tja, du har vel delvis rett i det, men det er ikke mer enn en sesong siden Vermaelen/Gallas var ganske gode sammen. De hadde riktignok dårlig back-up i Silvestre. Sesongene før spilte Kolo/Gallas mesteparten av kampene, og de gjorde det vel ikke så katastrofalt?

 

Jeg er ikke helt sikker på hvilke problemer du mener har eksistert i år etter år - som ikke har blitt forsøkt rettet opp?

Link to comment
Share on other sites

Til dere begge så kan jeg vel bare si at jeg bare prøvde å få litt forståelse for hvorfor folk er skuffet. Det går fint an å finne drøssevis med argumenter for å være fornøyd samtidig som det er tilsvarende mange for å være skuffet. Det er en debatt vi har hatt mange ganger allerede. Til syvende å sist så sittter det folk på Emirates å buer og det er et tegn på at ting begynner å bli meget alvorlige. Synes ikke det er riktig å avfeie noe slikt med noe så enkelt som at de er sutrete. Jeg ville aldri buet på Emirates, men jeg kan godt forstå at noen gjør det. Alle ønsker det beste for Arsenal. Målet er det samme, men veien dit er det uenighet om.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig. Du skriver mye av det jeg tenker. Har også gjort meg noen tanker rundt den "konspiranoiaen" som blir mer og mer utbredt blant Arsenalsupportere på nett.

*snip*

Veldig godt innlegg, støttes fullt og helt ut. Vi er fans, vår 'jobb' er å støtte klubben eller å ikke gjøre det. Personlig velger jeg å støtte den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på hvilke problemer du mener har eksistert i år etter år - som ikke har blitt forsøkt rettet opp?

 

Mulig mange av problemene er forsøkt rettet, men det er lov til å prøve hardere.

 

- Svakt forsvarsspill

- Salg av etablerte spillere

- Null erstatning for de som blir solgt, eller erstattet med billige spillere som ikke er i nærheten av samme nivå.

- Tynn tropp i noen lagdeler (Defensiv midtbane, spisser, her tenker jeg på spisser som faktisk kan score...)

- Keeperproblemer

- Valg av kapteiner skjer på helt feil grunnlag

- Manglende ledelse på banen

- Svake bytter og taktiske valg i kamper hvor vi sliter

- Skadeproblemer ingen andre er i nærheten av å ha

- Urutinert tropp

- Svært få spillere som vet hva som kreves for å hale i land pokaler

- Lønninger rimer ikke med prestasjoner. De dårligste tjener alt for godt. Gjør også at det er vanskelig å få solgt spillere som ikke presterer

- Kontraktsforhandlinger kommer i gang alt for sent og vi mister spillere til toppklubber for null og niks

- Et styre som ikke er særlig velfungerende

 

Kan sikkert komme opp med flere punkt, men jeg regner med det er svært mange som er uenige allerede.

Link to comment
Share on other sites

Mulig mange av problemene er forsøkt rettet, men det er lov til å prøve hardere.

 

- Svakt forsvarsspill

- Salg av etablerte spillere

- Null erstatning for de som blir solgt, eller erstattet med billige spillere som ikke er i nærheten av samme nivå.

- Tynn tropp i noen lagdeler (Defensiv midtbane, spisser, her tenker jeg på spisser som faktisk kan score...)

- Keeperproblemer

- Valg av kapteiner skjer på helt feil grunnlag

- Manglende ledelse på banen

- Svake bytter og taktiske valg i kamper hvor vi sliter

- Skadeproblemer ingen andre er i nærheten av å ha

- Urutinert tropp

- Svært få spillere som vet hva som kreves for å hale i land pokaler

- Lønninger rimer ikke med prestasjoner. De dårligste tjener alt for godt. Gjør også at det er vanskelig å få solgt spillere som ikke presterer

- Kontraktsforhandlinger kommer i gang alt for sent og vi mister spillere til toppklubber for null og niks

- Et styre som ikke er særlig velfungerende

 

Kan sikkert komme opp med flere punkt, men jeg regner med det er svært mange som er uenige allerede.

 

 

En grei oppsummering. Mye av dette er tilsynelatende opplagt for de fleste og blir tilsynelatende ikke korrigert. De korrigeringer som eventuelt blir foretatt har i alle fall liten effekit. Det at det som for folk er opplagte svakheter får fortsette sesong etter sesong må til slutt medføre frustrasjon, og den frustrasjoner får etterhvert utløp fra flere og flere. Det betyr ikke nødvendigvis at folk er bortskjemte. Kan ikke skjønne at det er vanskelig å fortå en så basic menneskelig mekanisme. Jeg er ganske sikker på at svært få hadde beklaget seg over manglende sølvtøy hvis ikke det hadde vært for måten ting glipper på.

 

Det betyr ikke at alt er bare trasig. Det er det slett ikke. Klubben er generelt sett i meget god stand, men ledelsen klarer ikke å sette prikken over i'en. Det er ikke vanskelig å være enig med dem som sier at Wenger kunne regjert litt mer kynisk. Han er tross alt ansatt for å lede klubben til så gode prestasjoner som mulig. Da er ikke enkeltspillere målet, men middlelet. For mange har blitt premiert uten å ha prestert. Får få har fått en tupp i ræva. For mange tilgjengelige forsterkininger som er godt innenfor klubbens ressurser har seilt forbi som en konsekvens av dette. Slikt skjønner mange supportere lite av, meg inkludert, og det som værre er - flere og flere etablerte spillere i klubben deler oppfatrningen. Noen få av dem har tatt konsekvensen av det. Får det fortsette vil det bli flere.

 

Til og med Jagielka er tilsynelatende lite imponert. Det sier litt.

 

Tilbake til Juan Mata. I lys av dette - er det virkelig slik at Wenger avventer arbeidstillatelsen til Miyaichi? Er det virkelig slik at det er til klubbens beste å satse på en skulegutt som har klart seg noenlunde i en middels liga når en stjerne i en stor liga er tilgjengelig, villig og innenfor klubbens ressurser?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...