Jump to content

Juan Mata

Herlik

Recommended Posts

Et godt lag det Stefan, men hvor gode er egentlig Mata og Gervinho? Vil de styrke laget vårt hvis både Fab og Nas blir? Det blir spennende å se.

Hvis vi henter Mata og Gervinho som kan slå pasninger, tenker jeg Chamakh bør få en plass på laget!

• Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Et godt lag det Stefan, men hvor gode er egentlig Mata og Gervinho? Vil de styrke laget vårt hvis både Fab og Nas blir? Det blir spennende å se.

Hvis vi henter Mata og Gervinho som kan slå pasninger, tenker jeg Chamakh bør få en plass på laget!

Sett utifra hvordan de presterer i sine respektive klubblag så er de begge to klare forsterkninger som vil gå rett inn på laget såfremt Wenger snart innser at Fabregas passer bedre til å ligge dypere enn hva han gjorde forrige sesong.

Mata er en spiller som kan spille både sentralt offensivt og på venstrekanten, men det er på venstrekanten jeg har sett mest av han. En veldig rask, teknisk spiller som det oser klasse av. Ville vært vårt største kjøp siden (tja.. Bergkamp) og hvis han tilpasser seg fort har vi en utrolig spiller i laget.

Gervinho er en spiller som "kan" spille som spiss eller hengende spiss, men som for Lille har spilt utelukkende på høyre (og venstre) i en 4-3-3 formasjon. En spiller som skaper utrolig mye og vil alltid være en trussel med ballen i beina. Veldig rask og teknisk god, men samtidig sterk i kroppen og vil mest sannsynligvis ta steget til Premier League temmelig fort sett utifra de tekniske og fysiske ferdighetene han besitter. En klar forbedring over Walcott som ikke er en spiller som passer ordentlig på kanten.

Så ja utifra det jeg har sett og hørt så vil begge to være gode og klare forsterkninger til de alternativene vi har pdd.. Klarer vi å beholde Nasri OG Cesc og attpåtil legger på Gervinho + Mata og får presset alle disse sammen i formasjonen jeg la der oppe (pluss en venstreback og ny midtstopper kanskje) så har vi trolig Premier Leagues beste førsteellver.

Arsenal want £15m rated Valencia winger Juan-Mata, but to play alongside not replace Samir Nasri

Det er virkelig lov å håpe. Beholde Nasri, Cesc og attpåtil plusse på Gervinho og Mata? Det hadde virkelig vært en drøm og lignende hva jeg virkelig håpet på rett etter sesongen var slutt (bare Hazard fremfor Mata, men Mata er absolutt ikke et spesielt dårligere alternativ nå som Hazard er utilgjengelig).

Har dog bare utrolig liten tro på at det faktisk vil skje, men Graham Hunter insisterer på at to klubber (hvorav den ene er Arsenal) har lagt inn bud for Mata som ligger på hva salgsklausulen hans ligger på i Spania og det er bekreftet at Arsenal lenge har hatt Mata i kikkerten.

Som sagt så krysser jeg fingrene og håper virkelig at denne sommeren blir så bra som jeg forestilte meg i april/mai.

Arsenal want £15m rated Valencia winger Juan-Mata, but to play alongside not replace Samir Nasri

Det er virkelig lov å håpe. Beholde Nasri, Cesc og attpåtil plusse på Gervinho og Mata? Det hadde virkelig vært en drøm og lignende hva jeg virkelig håpet på rett etter sesongen var slutt (bare Hazard fremfor Mata, men Mata er absolutt ikke et spesielt dårligere alternativ nå som Hazard er utilgjengelig).

Har dog bare utrolig liten tro på at det faktisk vil skje, men Graham Hunter insisterer på at to klubber (hvorav den ene er Arsenal) har lagt inn bud for Mata som ligger på hva salgsklausulen hans ligger på i Spania og det er bekreftet at Arsenal lenge har hatt Mata i kikkerten.

Som sagt så krysser jeg fingrene og håper virkelig at denne sommeren blir så bra som jeg forestilte meg i april/mai.

Kanskje Wenger vil bruke denne signeringen som et argument for at Nasri skal undeskrive ny kontrakt? Vil tro at det er en sånn signering Nasri ser etter når han snakker om å vise ambisjoner. Det eneste er vel at Mata vel kommer i direkte konkurranse med Nasri siden hans primære posisjoner er offensiv midtbane og venstreving. Men hvem vet kanskje det er nettopp det Nasri vil ha; konkurranse og mer kvalitet på trening? Med Mata og Gervinho på laget hadde vi hatt en ekstrem offensiv bredde, f. eks. dette laget:

Walcott

van Persie

Mata ------------------------- Nasri

Song - Fabregas

sikle sikle....

Selv om dette hadde vært en drømmesignering, og jeg håper virkelig det skjer, så løser det ikke våre defensive problemer. Det MÅ kjøpes inn en solid midtstopper ved siden av Vermaelen, ellers tror jeg ikke vi kommer så mye lenger enn vi gjorde denne sesongen.

En sentral midtbane bestående av bare Song og Fabregas ville blitt revet i fillebiter på de fleste bortebanene i Premier League. Kunne kanskje funket mot et par lag på hjemmebane dog. I alle fall hvis Mata og Nasri skulle fått såpass offensive roller.

En sentral midtbane bestående av bare Song og Fabregas ville blitt revet i fillebiter på de fleste bortebanene i Premier League. Kunne kanskje funket mot et par lag på hjemmebane dog. I alle fall hvis Mata og Nasri skulle fått såpass offensive roller.

Ikke nødvendigvis...I den formasjonen kunne vi brukt Nasri og Mata som breddeholdere, altså hadde ikke backene våre trengt å gå langt opp i banen eller på overlapper. I tillegg måtte vi brukt Song kun som vaktbikkje, sånn som han spilte før. Og så må vi huske på at i tillegg til å være et kreativt geni er Cesc også flink til å jobbe defensivt. Selvfølgelig måtte vi ligget lavere med hele laget i denne formasjonen enn det vi gjorde denne sesongen, og satse mye mer på raske angrep med stor bevegelse i lengderetningen.

----Song----Wilshere---

Gervinho--Cesc---Mata--

--------RVP------------

Backup for Song = Frimpong, Coquelin

for Wilshere = Landsbury, Diaby

for cesc = Ramsey, arshavin

for Gervinho = Walcott, Ryo.. Her kan Gervinho og gå opp på topp og Wilshere tar høyrekanten

for Mata = Arshavin, Ryo

For RVP = Chamack, Walcott

Mener vi bør fortsette i denne formasjonen i bortekampene, mulig vurdere 4-4-2 hjemme.

Dette bør være fult mulig.. Mata pengene går jo opp i opp med salg av Nasri..

Håper personlig vi går vekk fra 4-2-3-1 egentlig. Enten 4-4-2 (4-1-3-2) eller 4-3-3 (4-1-2-3) er den formasjonen jeg håper laget kommer til å stille mest i.

155943_Arsenal.jpg

Med Wilshere som erstatter for f.eks. Fabregas eller Nasri hvis en av de går.

4-4-2 med Song tilbaketrukken som anker og Nasri som hengende spiss/offensiv midtbane.

155946_Arsenal.jpg

Håper personlig vi går vekk fra 4-2-3-1 egentlig. Enten 4-4-2 (4-1-3-2) eller 4-3-3 (4-1-2-3) er den formasjonen jeg håper laget kommer til å stille mest i.

155943_Arsenal.jpg

Med Wilshere som erstatter for f.eks. Fabregas eller Nasri hvis en av de går.

4-4-2 med Song tilbaketrukken som anker og Nasri som hengende spiss/offensiv midtbane.

155946_Arsenal.jpg

Liker tankegangen din. Meget spennende lag og ikke minst forhåpentlig et nytt gullag.

Elsker den 442'en der og siden den er UTEN Wilshere så har vi på en måte mer råd til å miste Cesc dersom et dugelig bud skulle komme.

Jepp. Jeg har alltid prøvd å legge frem forslag til en førstellver uten Wilshere som starter. Mye pga. at han bare er 19 år og hvis han blir presset for hardt så kan han fort bli en skikkelig kjeks som dessverre Fabregas virker å ha blitt etter å ha spilt fast siden han var 16-17 år.

For det andre så vil han uansett få utrolig mye spilletid mtp. at Nasri og Fabregas uansett vil være utilgjengelige enten gjennom suspensjoner, skader eller at de trenger hvile og det faktum av at han fortsatt har utrolig mye å forbedre seg for å egentlig være god nok til å spille fast for Arsenal.

En utrolig god ung spiller som innen et par sesonger mest sannsynligvis sammen med Ramsey vil danne midtbanen vår, men inntil vi har vunnet noe og bevist ambisjonene til klubben burde han heller bli rotert sammen med Nasri, Cesc, Ramsey o.l.

Fabregas har blitt skadeplaget etter at han fikk en langt mer offensiv rolle i laget i 2009.

Nei det begynte allerede i 2008 og han spilte færre kamper denne sesongen enn hva han gjorde i 09/10 sesongen og da fikk han attpåtil et beinbrudd på tampen av sesongen..

Utrolig kjedelig at denne hamstringen fortsetter å plage han. Ikke bare mister vi en verdensklassespiller for nesten halve sesongen gjentatte ganger i van Persie, men nå også i Fabregas. Og når han også er den spilleren spillet hovedsaklig går igjennom og han er kaptein så er det urovekkende..

• 2 weeks later...

Både nettavisen og tv2sporten melder i dag at Valencia har innvitert oss inn i kampen om Mata igjen, og er villige til å selge hvis summen er god nok.. Hva bra nok er vet jeg ikke, men tipper et sted mellom 15-20 mill, noe jeg hvert fall synes han er verdt

Men selv synes jeg ikke Mata er spilleren vi trenger nå, OM både Cesc og Nasri blir. La oss heller bruke pengene på å forsterke det defansive, så får Mata være en løsning hvis en av de to nevnte forlater Emirates Stadium i sommer.. Nå vil jeg ha inn en stopper, for som faen

Jeg har også utrolig lyst på Mata, men han har jo sagt at han gjerne blir værende i Valencia, så jeg tviler på at noe overgang får Mata. Hvis vi får han har vi hvertfall et meget solid lag offensivt!

Mata har ikke noe imot å bli værende i Valencia nei, men han har også sagt at hvis klubben (og de er ikke akkurat sikre økonomisk) får et godt bud så skjønner han det veldig godt om de takker ja til det.

Mata hadde rett og slett vært fantastisk.

Song

Cesc - Nasri

Gervinho - v. Persie - Mata

Sikle sikle ^_^

Mata hadde rett og slett vært fantastisk.

Song

Cesc - Nasri

Gervinho - v. Persie - Mata

Sikle sikle ^_^

Med spillere som Theo, Vela, Chamakh, Wilshere, Arshavin og Ramsey som reserver! Da mangler bare det defensive, så er vi klare ;)

Med spillere som Theo, Vela, Chamakh, Wilshere, Arshavin og Ramsey som reserver! Da mangler bare det defensive, så er vi klare ;)

...

Det er jo Akkurat det defensive vi sliter med! Med to stoppere som holder et nivå som er laaangt under topp i europa og en keeperplass som... ja, er kanskje ikke nødvendig å si så mye om den..

Uansett så er det det eneste vi har gjort hittil med den defensive start 11'ern er å selle den spilleren med mest fartstid i klubben til en sterk rival.

Mener at hvis han er mannen som skal erstatte (lette) tapet av Fabregas så burde han allerede hentes i sommer slik at han får et år uten press til å tilpasse seg England. Fabregas og Nasri er mest sannsynligvis tapt etter denne sesongen (eller før for den saks skyld) og hvis Mata dermed kommer inn for å erstatte de etter nok en sesong hvor Arsenal ikke har tatt sølvtøy blir det et helt vanvittig press på skuldrene hans i så fall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...