Jump to content

Juan Mata


Herlik

Recommended Posts

it was only just a dream..

 

Like always..Leste også at Lass skal til Tottenham. Kunne gjerne tenkt meg han tilbake i Arsenal. Han går for under 100 millioner, det er bra pris for en klassespiller som han. Hvis Tottenham får han og Adebayor, blir de veldig farlige..Svært frustrerende å være Arsenal fan om dagen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Utrolig kjipt hvis det skal vise seg å stemme. Mata hadde vært en Arsenal spiller hvis klubben bare faktisk hadde lagt inn et bud eller to for han for en måneds tid siden.

 

Det var heller ingen konkurranse fra Chelsea for Mata og Valencia ville også hatt god tid til å finne en erstatter. Det er rett og slett ubegripelig at Wenger ikke gikk for en spiller som trolig var første/andrevalget når muligheten virkelig var der.

 

Tror du virkelig på det du skriver her?

 

At det er så enkelt at en fax og en pengeoverføring på 17 mill pund i midten av juli hadde gjort Mata til Arsenalspiller?

 

Tidlig i Mata-føljetongen leste jeg litt om utkjøpsklausulen han hadde i Valencia. Riktignok leste jeg det et eller annet sted på nett, og jeg har ingen garanti for at det var sant. Mata hadde en utkjøpsklausul på 17 mill (husker ikke om det var pund eller euro). Dersom Valencia allikevel ikke ville selge måtte de tilby ham en vesentlig bedre kontrakt.

 

På meg virker det som at dette skjedde:

- Arsenal la inn bud - eller varslet at de kom til å gjøre det.

- Valencia tilbød Mata ny kontrakt

- Mata signerer ny kontrakt

- Chelsea kommer på banen og betaler det dobbelte

 

Jeg synes det blir litt teit å slakte Wenger & Co for å ikke ha gjort jobben sin, når du baserer all din argumentasjon på tvilsomme sillyseason rykter på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Like always..Leste også at Lass skal til Tottenham. Kunne gjerne tenkt meg han tilbake i Arsenal. Han går for under 100 millioner, det er bra pris for en klassespiller som han. Hvis Tottenham får han og Adebayor, blir de veldig farlige..Svært frustrerende å være Arsenal fan om dagen!

 

Vil nesten påstå at Tottene da vil ha et bedre lag per dags dato.. Kan ikke huske å ha hatt slik frustrasjon så tidlig i sesongen.. At kampen mot Liverpool ikke er utsolgt tyder på at det en del frustrerte sjeler der ute

Link to comment
Share on other sites

Tidlig i Mata-føljetongen leste jeg litt om utkjøpsklausulen han hadde i Valencia. Riktignok leste jeg det et eller annet sted på nett, og jeg har ingen garanti for at det var sant. Mata hadde en utkjøpsklausul på 17 mill (husker ikke om det var pund eller euro). Dersom Valencia allikevel ikke ville selge måtte de tilby ham en vesentlig bedre kontrakt.

 

På meg virker det som at dette skjedde:

- Arsenal la inn bud - eller varslet at de kom til å gjøre det.

- Valencia tilbød Mata ny kontrakt

- Mata signerer ny kontrakt

- Chelsea kommer på banen og betaler det dobbelte

 

Jeg synes det blir litt teit å slakte Wenger & Co for å ikke ha gjort jobben sin, når du baserer all din argumentasjon på tvilsomme sillyseason rykter på nettet.

 

Arsenal la aldri inn et bud på Juan Mata. Det var interesse med speidere fra Arsenal som fulgte Mata, men det var aldri noen konkrete forespørsler eller lignende.

 

Juan Mata hadde en klausul i kontrakten sin som gjorde at Valencia måtte ha økt lønnen hans 200% hvis en klubb hadde "aktivert" utkjøpsklausulen hans og allikevel ikke akseptert budet.

 

Mata har ikke signert en ny kontrakt.

 

Chelsea kommer ikke på banen og betaler det dobbelte. Det er snakk om rundt 22-27 millioner pund. Det har hele tiden vært klart at summen for Mata har vært rundt £20M og jo lenger man venter før man gjør et bud jo høyere vil prisen bli siden klubben vil slite med å finne en erstatter så langt ut i overgangsvinduet.

 

 

Tror du virkelig på det du skriver her?

 

At det er så enkelt at en fax og en pengeoverføring på 17 mill pund i midten av juli hadde gjort Mata til Arsenalspiller?

 

Nei, men det å faktisk legge inn et bud eller forhøre seg om spilleren ville nok ha kommet en lang vei. Arsenal gjorde aldri et bud på Mata selv om de på et tidspunkt var så og si uten konkurrenter for Mata og Valencia var på tanken av å selge siden det fortsatt var såpass tidlig i vinduet. Arsenal sin interesse for Mata ble kjent allerede i juni og det ble ryktet om et bud (som selvfølgelig ikke stemte) allerede et par uker før overgangsvinduet åpnet. Hadde vi kastet £20M på bordet den tida så ville mest sannsynligvis Valencia akseptert og Mata vært en Arsenal spiller.

 

Det siste der har jeg full tro på ja.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ingen fotballfans som er mer vant med skuffelser i overgangsperioder som de som holder med Arsenal.

Var Arsenal virkelig noen gang 100% innstilt paa aa hente Mata? Jeg tviler paa det.

At vi har sett ham og vurdert ham? Helt sikkert. Hvem er det vi IKKE ser og IKKE vurderer?

 

Uansett svar saa stiller vi med et stort handicap naar Chelsea, City og United kommer paa banen; Besluttsomhet!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir bare verre og verre for hver jævla dag som går i august. Jeg hadde tro på at det skulle være omvendt; altså - at vi kom med en eller to storhandler. Out .... of.... patience ................

Ryktene er så langvarige og vonde at de fortjener nesten en plass på Nostalgi.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke vits å håpe at Mata storspiller heller, Wenger klarer ikke å se at han har gjort en stor feil med å ikke hente denne spilleren..

Spesiell tankegang. Alle andre (stort sett) Arsenalfans i verden hadde nok, i utgangspunktet, håpet at han ikke ville prestere fordi han er Chelsea-spiller.

Link to comment
Share on other sites

Spesiell tankegang. Alle andre (stort sett) Arsenalfans i verden hadde nok, i utgangspunktet, håpet at han ikke ville prestere fordi han er Chelsea-spiller.

 

Ingen er like.

 

Men det er da typiskt det, vi går glipp av en meget god spiller og en rival kommer med en sum som er mer enn hva spilleren er verdt, og når kampene går, storspiller denne karen vi har gått glipp av.

Satser jo ikkje på at Mata gjør det kjempegodt i Chelsea, men frustrasjon tar ofte litt overhånd.

 

Men det som er synd, er som vi alle vet at å handle spillere pr. dags dato, så må man ut med mer enn markedsverdi.

Link to comment
Share on other sites

Hvem vet? Kanskje Wenger har vært lur i å ikke hente Mata. Det er ingen garanti for at en spansk bøtteknott på 170 skal slå til i England. Det er jo ikke fysikken han er kjent for. Men for all del, det er en signering (eller tre) av Mata-dimensjon vi trenger. Helst en i hvert ledd.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge div. medier, så valgte Mata Chelsea fordi; "I want the Premier League title and this is possible at Chelsea" og "I want to come to England to win trophies - and that's why I accepted Chelsea's offer,"

 

Han bekrefter at han avslo tilbud fra Arsenal og Tottenham, før han aksepterte tilbud fra Chelsea. Tydelig at han ikke ser på Arsenal som en reell tittelutfordrer.

 

http://www.skysports.com/story/0,,11670_7119059,00.html

 

Who can blame him...?

Link to comment
Share on other sites

Ifølge div. medier, så valgte Mata Chelsea fordi; "I want the Premier League title and this is possible at Chelsea" og "I want to come to England to win trophies - and that's why I accepted Chelsea's offer,"

 

Han bekrefter at han avslo tilbud fra Arsenal og Tottenham, før han aksepterte tilbud fra Chelsea. Tydelig at han ikke ser på Arsenal som en reell tittelutfordrer.

 

http://www.skysports.com/story/0,,11670_7119059,00.html

 

Who can blame him...?

 

Ting henger sammen, og den uambisiøse ledelsen av klubben de siste årene gjør at slike valg blir enkle både for spillere som er i klubben og spillere som ønskes inn i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Ting henger sammen, og den uambisiøse ledelsen av klubben de siste årene gjør at slike valg blir enkle både for spillere som er i klubben og spillere som ønskes inn i klubben.

 

Èn ting er at vi ikke kan matche City og Chelsea på lønns og overgangssummer, men at vi ikke blir sett på som ambisiøse, bør få det til å ringe i alarmklokkene til de høye herrer i Arsenal. For det er jo det Mata vil frem til...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...