Jump to content

Juan Mata


Herlik

Recommended Posts

Det har vært så mange innlegg i denne tråden etter at jeg var inne sist, så jeg har bare skumlest litt, så folk får arrestere meg dersom ryktet jeg skal ta for meg allerede er avkreftet. Dette har med klausulen i kontrakten til Mata å gjøre. Som kjent, er det en regel i spansk fotball, at alle spillere må ha en klausul for maks overgangssum. Slik jeg har oppfattet det etter å ha diskutert med supportere av spansk fotball, må påstanden om at klausulen gikk ut 01.08. være bullshit. En klausul om maks overgangssum varer hele kontraktsperioden, eller til ny kontrakt er undertegnet, og da vil klausulen i den nye kontrakten gjelde. Så dersom det var en klausul som gikk ut 01.08. så må det ha skyldtes at Matas kontrakt gikk ut 01.08. eller at han signerte ny kontrakt denne dagen. Kan ikke ha sett noen steder i media som tyder på at han har signert ny kontrakt, og såvidt jeg vet, har ikke kontrakten hans gått ut. Ergo er klausulen om maks overgangssum som det har vært så mye snakk om, fortsatt gjeldende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Kan sikkert komme opp med flere punkt, men jeg regner med det er svært mange som er uenige allerede.

 

Tvert imot. Enig i alt. Rundt alle skadene, hva med å begynne å takle på treninger?

 

Blitt avslørt (bla.a etter Clichy-avgangen) at det på treninger ikke trøkkes til slik man gjør i kamp. Dette er selvsagt ment å være et skadeforebyggende tiltak, men det kan da vitterlig virke som det har motsatt effekt....

Link to comment
Share on other sites

Det har vært så mange innlegg i denne tråden etter at jeg var inne sist, så jeg har bare skumlest litt, så folk får arrestere meg dersom ryktet jeg skal ta for meg allerede er avkreftet. Dette har med klausulen i kontrakten til Mata å gjøre. Som kjent, er det en regel i spansk fotball, at alle spillere må ha en klausul for maks overgangssum. Slik jeg har oppfattet det etter å ha diskutert med supportere av spansk fotball, må påstanden om at klausulen gikk ut 01.08. være bullshit. En klausul om maks overgangssum varer hele kontraktsperioden, eller til ny kontrakt er undertegnet, og da vil klausulen i den nye kontrakten gjelde. Så dersom det var en klausul som gikk ut 01.08. så må det ha skyldtes at Matas kontrakt gikk ut 01.08. eller at han signerte ny kontrakt denne dagen. Kan ikke ha sett noen steder i media som tyder på at han har signert ny kontrakt, og såvidt jeg vet, har ikke kontrakten hans gått ut. Ergo er klausulen om maks overgangssum som det har vært så mye snakk om, fortsatt gjeldende.

Det stemmer at dette er tilfelle hva overgangssum gjelder. Alle i Spamia må ha en release clause. Denne pleier normalt å være veldig høy for å unngå at spillere blir kjøpt uten at klubben bestemmer om de vil selge eller ikke. Aner ikke hva som er saken i Matas tilfelle, men det kan tenkes at han har hatt det i kontrakten at summen det gjelder gikk drastisk opp den 1/8. Men til syvende og sist så er det hele så absurd at jeg har vansker for å tro at vi har tråkket såpass i baret som det raporteres. Realiteten er vel at Mata har en release clause i £18-22millioners klassen og at vi har bydd £14millioner slik det rapporteres

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer at dette er tilfelle hva overgangssum gjelder. Alle i Spamia må ha en release clause. Denne pleier normalt å være veldig høy for å unngå at spillere blir kjøpt uten at klubben bestemmer om de vil selge eller ikke. Aner ikke hva som er saken i Matas tilfelle, men det kan tenkes at han har hatt det i kontrakten at summen det gjelder gikk drastisk opp den 1/8. Men til syvende og sist så er det hele så absurd at jeg har vansker for å tro at vi har tråkket såpass i baret som det raporteres. Realiteten er vel at Mata har en release clause i £18-22millioners klassen og at vi har bydd £14millioner slik det rapporteres

 

I så tilfelle er jeg flau over wenger og styret. Å gi slike skambud burde resultere i bot.

Link to comment
Share on other sites

I så tilfelle er jeg flau over wenger og styret. Å gi slike skambud burde resultere i bot.

 

Det ville jo selvsagt ha gjort at Barcelona hadde gått konkurs, men ja, jeg er så absolutt enig. Det er en skam om denne overgangen skal falle fra oss fordi Wenger pirket på noen millioner pund. Mata er en klassespiller i 20mill+ klassen, om han hadde en klasul i kontrakten på under 20 mill, så fatter jeg ikke hvordan Wenger absolutt må prute på en allerede fantastisk pris.

Link to comment
Share on other sites

Det ville jo selvsagt ha gjort at Barcelona hadde gått konkurs, men ja, jeg er så absolutt enig. Det er en skam om denne overgangen skal falle fra oss fordi Wenger pirket på noen millioner pund. Mata er en klassespiller i 20mill+ klassen, om han hadde en klasul i kontrakten på under 20 mill, så fatter jeg ikke hvordan Wenger absolutt må prute på en allerede fantastisk pris.

 

Spot on. Det virker som om Wenger er en notorisk pruter. Uansett hvor god en pris er i utgangspunktet, så SKAL han ha den litt ned. Må være irriterende for de klubbene vi sender budene til.

Link to comment
Share on other sites

Spot on. Det virker som om Wenger er en notorisk pruter. Uansett hvor god en pris er i utgangspunktet, så SKAL han ha den litt ned. Må være irriterende for de klubbene vi sender budene til.

Så blir jo spilleren påvirket også. Hvis jeg husker riktig så nektet Squillachi å spille CL for Sevilla før overgangen til oss

Link to comment
Share on other sites

Så blir jo spilleren påvirket også. Hvis jeg husker riktig så nektet Squillachi å spille CL for Sevilla før overgangen til oss

 

Så strengt tatt er ikke vi mye bedre enn BArcelona? Eneste forskjellen er at vi ikke sender spillere og trenere ut i media for å kommentere og slenge dritt.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om Wenger er en notorisk pruter. Uansett hvor god en pris er i utgangspunktet, så SKAL han ha den litt ned.

Hmmmm, minner det litt om en viss spansk klubb vi ikke lenger liker???? (joda det er store forskjeller mellom klubbene ikke minst i mediabruk og syting/klaging, men når det gjelder å betale hva det koster! så er der kanskje en ørliten likhet)

 

 

EDIT!!OBS, samme komentaren var visst kommet et par poster lenger oppe. Beklager å repetere det andre allerede har sagt)

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, minner det litt om en viss spansk klubb vi ikke lenger liker???? (joda det er store forskjeller mellom klubbene ikke minst i mediabruk og syting/klaging, men når det gjelder å betale hva det koster! så er der kanskje en ørliten likhet)

 

 

EDIT!!OBS, samme komentaren var visst kommet et par poster lenger oppe. Beklager å repetere det andre allerede har sagt)

En god ting kan ikke sies ofte nok ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er mye bra som skrives her, men dette er tråden for Mata. Kan vi ikke holde oss til det framover. Diskuter Arsenal indremedisin i fora hvor det hører hjemme!

Blir som dyr i bur. Når vi ikke får "mat" så går vi løs på hverandre :)

 

Vært stille rundt Mata et par dager nå. Når det gjelder Arsenal så pleier jo det å være et godt tegn.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_7079803,00.html

 

Ser ut til at det kan være kjørt i forhold til en overgang for Mata. Forhåpentligvis gjør det at Arsenal ikke slipper Cesc til Barca.

 

Vi selger vel Cesc så fort vi får et akseptabelt bud fra Barca, og i artikkelen sies det jo bare at de tror han blir i klubben. Selger vi Cesc har jeg tro på at vi henter Mata.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som de har tatt en Wenger og utnevnt Mata til kaptein :)

 

He he.. Wenger har latt de ta en Wenger og utnevnt Mata til kaptein.

 

Et godt tips nå er å glemme hele Mata!

 

Wenger kan nå si "We where in for the player bur his club didnt want to sell and you have to respect that"

 

Vi blir mer og mer som en vits for hver dag som går.

Link to comment
Share on other sites

En grei oppsummering. Mye av dette er tilsynelatende opplagt for de fleste og blir tilsynelatende ikke korrigert. De korrigeringer som eventuelt blir foretatt har i alle fall liten effekit. Det at det som for folk er opplagte svakheter får fortsette sesong etter sesong må til slutt medføre frustrasjon, og den frustrasjoner får etterhvert utløp fra flere og flere. Det betyr ikke nødvendigvis at folk er bortskjemte. Kan ikke skjønne at det er vanskelig å fortå en så basic menneskelig mekanisme. Jeg er ganske sikker på at svært få hadde beklaget seg over manglende sølvtøy hvis ikke det hadde vært for måten ting glipper på.

 

nettopp. Hovedproblemet er ikke mangelen på pokaler men manglende evne til å gjøre NØDVENDIGE endringer.

 

Det betyr ikke at alt er bare trasig. Det er det slett ikke. Klubben er generelt sett i meget god stand, men ledelsen klarer ikke å sette prikken over i'en. Det er ikke vanskelig å være enig med dem som sier at Wenger kunne regjert litt mer kynisk. Han er tross alt ansatt for å lede klubben til så gode prestasjoner som mulig. Da er ikke enkeltspillere målet, men middlelet. For mange har blitt premiert uten å ha prestert. Får få har fått en tupp i ræva. For mange tilgjengelige forsterkininger som er godt innenfor klubbens ressurser har seilt forbi som en konsekvens av dette. Slikt skjønner mange supportere lite av, meg inkludert, og det som værre er - flere og flere etablerte spillere i klubben deler oppfatrningen. Noen få av dem har tatt konsekvensen av det. Får det fortsette vil det bli flere.

 

Til og med Jagielka er tilsynelatende lite imponert. Det sier litt.

 

Dette er jo kanskje det mest frustrerende. Egentlig er klubben i god stand, med et kjempepotensiale. Men når man "pusler" slik Wenger & co driver nå, mister spillerne trua på at man skal klare å løfte seg. Og når det også smitter over på potensielle nykommere, da er man kommet inn i en alvorlig ond sirkel, eller nedadgående spiral om man vil. Arsenal burde jo være blant de mest attraktive klubbene å komme til. Det er man ikke lenger, og det handler egentlig lite om penger. Det handler MYE mer om elementær psykologi. Stjernespillere ønsker seg til en klubb som med all tydelighet VISER at de er ambisiøse. Slik det nå ser ut femstår Arsenal dessverre som alt annet enn ambisiøse. Arsenal burde gjøre MINST et storkjøp for å "vekke" både spillere og fans til live igjen, hvis det ikke allerede er for sent, slik at ingen storspillere rett og slett vil spille for dem lenger? Sånn man nå driver er klubben i ferd med å lulle seg inn i en slags dvaletilstand, noe ala 1950- og 60-tallet ("the long sleep") for den som har lest klubbens historie. Også den gangen ble klubben stående og se på, og lot utviklingen gå fra dem, og 60-tallet var vel et slags historisk lavmål når det gjelder oppslutning, og med mange frustrerte fans. Er historien i ferd med å gjenta seg selv?

Link to comment
Share on other sites

Vi er helt og fullstendig på bølgelengde "fisker'n", og det som værre er - vi har helt og fullstendig rett i våre betraktninger. Desverre. :angry:

 

....Mata som denne tråden omhandlerer er det siste eksemplet. Jeg garanterer at Wenger nå trekker seg unna for å slippe til Miyaichi. Altså vurderer han japaneren som like effektiv for laget som Mata, noe som neppe medfører riktighet. Altså gjør han ikke jobben sin med å skape det best mulige produkt på banen, ellers så er han meganaiv.

 

Gary Cahill og Juan Mata kunne begge vært med til Asia for en sum av £34M. Plusser vi på £1M for Jenkinson, £11M for Gervinho og trekker fra £7 for Clichy står vi på en netto på £39M. Trekk så fra £22M for Nasri til City og vi har en netto på £17M. Det er ikke et problem å selge til City, det er en fordel. City bruker pengene likevel på en spiller som er minst like god, men da får ikke vi dem.

 

£17M ren logikk med en positiv mental effekt. Arsenal hadde ikke en gang hatt behov for å selge Nasri for å finansiere dette. Det forteller i alle fall det ofisielle regnskapet. Hadde vi gjort det hadde kanskje Nasri allerede signert på nytt også. Det er slikt han venter på, og jeg forstår han godt.

Link to comment
Share on other sites

nettopp. Hovedproblemet er ikke mangelen på pokaler men manglende evne til å gjøre NØDVENDIGE endringer.

 

 

 

Dette er jo kanskje det mest frustrerende. Egentlig er klubben i god stand, med et kjempepotensiale. Men når man "pusler" slik Wenger & co driver nå, mister spillerne trua på at man skal klare å løfte seg. Og når det også smitter over på potensielle nykommere, da er man kommet inn i en alvorlig ond sirkel, eller nedadgående spiral om man vil. Arsenal burde jo være blant de mest attraktive klubbene å komme til. Det er man ikke lenger, og det handler egentlig lite om penger. Det handler MYE mer om elementær psykologi. Stjernespillere ønsker seg til en klubb som med all tydelighet VISER at de er ambisiøse. Slik det nå ser ut femstår Arsenal dessverre som alt annet enn ambisiøse. Arsenal burde gjøre MINST et storkjøp for å "vekke" både spillere og fans til live igjen, hvis det ikke allerede er for sent, slik at ingen storspillere rett og slett vil spille for dem lenger? Sånn man nå driver er klubben i ferd med å lulle seg inn i en slags dvaletilstand, noe ala 1950- og 60-tallet ("the long sleep") for den som har lest klubbens historie. Også den gangen ble klubben stående og se på, og lot utviklingen gå fra dem, og 60-tallet var vel et slags historisk lavmål når det gjelder oppslutning, og med mange frustrerte fans. Er historien i ferd med å gjenta seg selv?

 

bra innlegg! 100% enig.. Er frustrende å være Arsenal suporter om dagen.. Som Stefan B sa for en stund siden vi trenger en Bergkampish signering, og trenger at Wenger snakker sant når han sier: vi kommer til å være aktive på transfer markedet.. Vi kommer til å adressere problemene våre i forsvar osv osv.. Hvertfall ikke si en ting å gjøre en helt annen, ala signeringen som skulle bli annonsert etter Twente kampen kom vi til å være uberfornøyd med og så var det Silvestre.. Jeg er ikke kommet over det den dag i dag

Link to comment
Share on other sites

Fra Realmadrid.com

 

Real Madrid CF and Valencia CF have reached an agreement for the transfer of Sergio Canales. Valencia CF have a purchase option by which Real Madrid CF would retain their right to repurchase the player.

 

Mata erstatter på plass?

Link to comment
Share on other sites

Fra Realmadrid.com

 

Real Madrid CF and Valencia CF have reached an agreement for the transfer of Sergio Canales. Valencia CF have a purchase option by which Real Madrid CF would retain their right to repurchase the player.

 

Mata erstatter på plass?

 

Kan være og det kan også være grunnen til at vår potensielle kjøp av Mata ikke har blitt gjennomført før. Ikke vet jeg, bortsett fra at det skal bli spennende å følge utviklingen de nærmeste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Tenk Nasri, Fabregas, Mata og Arshavin i toppform :lol: Det står utrolig mye søppel i avisene for tiden, men det er lov å drømme!

 

 

Kroner du det der med en skadefri Van Persie på topp er det jo en fryktinngytende angrepsrekke....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...