Jump to content

Om Pat Rice drar, hvem vil du ha som assisten?


Arsenalboy93

Recommended Posts

Arsenals trofaste Rice, 62, har blitt tilbudt en ny avtale for å erstatte den som utløper ved slutten av sesongen, men kontraktenhar fremdeles ikke blitt undertegnet. Det antas at han vurdere sterkt å pensjonere seg, etter å ha tilbrakt 15 år som Wenger's assistent.

 

 

Hvem vil du ha som erstatter?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Hvis Rice forsvinner så er vel drømmen at Bergkamp eller Henry kommer inn, men med Bergkamp som har aviatofobia (flyskrekk) så er vel sjansene temmelig små for at Iceman kommer inn. Henry spiller fortsatt fotball og er under kontrakt med New York Red Bulls så sjansene for at han kommer inn er vel også forholdsvis små. Patrick Vieira går også under samme kategori.

 

Steve Bould er vel det "beste valget" mtp. hva han har vist med U18-laget, men utifra ryktene er han ikke interessert i å være AM. Samtidig er han 48 (blir 49) år og er derfor ikke direkte ung heller.

Link to comment
Share on other sites

Arsenals trofaste Rice, 62, har blitt tilbudt en ny avtale for å erstatte den som utløper ved slutten av sesongen, men kontraktenhar fremdeles ikke blitt undertegnet. Det antas at han vurdere sterkt å pensjonere seg, etter å ha tilbrakt 15 år som Wenger's assistent.

Hvem vil du ha som erstatter?

 

Boro Primorac

Link to comment
Share on other sites

Personer som også er nevnt er jo Dragan Stojkovic, en mulig arvtager til Wenger etter hvert også.

 

Er helt klart et alternativ til Wenger, men klarer ikke helt å se for meg at han drar fra jobben som manager i Japan hvor han akkurat har vunnet ligatittelen til å være nummer 2 i Arsenal :P

 

En som kan drille det defensive!

 

-Steve Bould hadde helt sikkert vært en en bra mann for jobben, men hørte noe om at han ikke var så lysten.

 

-Kanskje Mr Arsenal kunne avsluttet sitt Aserbadjan-eventyr..?

 

Mr. Arsenal har ihvertfall potensiale til å være en bedre nummer 2 enn nummer 1 ihvertfall. Mannen er ikke akkurat den beste manageren B)

Link to comment
Share on other sites

Da stiller jeg følgende krav:

1. Begrep om defensiv organisering.

2. Evne til å få teori omgjort til praksis.

3. Helst med Arsenal DNA.

 

To navn dukker opp i hodet umiddelbart, Tony Adams og Martin Keown. Adams får "check" på nummer 1 og 3, mens jeg er mer skeptisk til nr. 2. Så langt ser det ut som hans lederegenskaper mest er som sersjant i frontlinjen og ikke som en mer tilbaketrukket general. Martin Keown derimot har allerede vist at "check" på nummer to er innen rekkevidde.

 

Mitt valg ville utvilsomt være Martin Keown.

Link to comment
Share on other sites

Keown, Parlour, Vieira eller Lehmann. Alle med Arsenal dna og med begrep om hva som skjer i klubben og ingen av dem er redd for å ytre sin mening og er nok bedre på å være klare enn det dagens trenerteam er... De virker også som personer som kan stå for en plan B. Men det blir nok Primorac, liten tvil om det..

Link to comment
Share on other sites

Da stiller jeg følgende krav:

1. Begrep om defensiv organisering.

2. Evne til å få teori omgjort til praksis.

3. Helst med Arsenal DNA.

 

To navn dukker opp i hodet umiddelbart, Tony Adams og Martin Keown. Adams får "check" på nummer 1 og 3, mens jeg er mer skeptisk til nr. 2. Så langt ser det ut som hans lederegenskaper mest er som sersjant i frontlinjen og ikke som en mer tilbaketrukket general. Martin Keown derimot har allerede vist at "check" på nummer to er innen rekkevidde.

 

Mitt valg ville utvilsomt være Martin Keown.

 

Han faller jeg ned på også

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner selvsagt ikke konkret til hvordan Pat Rice har "fungert" i forhold til Wenger, men ut i fra det som jeg har lest av påstander/sladder på diverse Arsenal-forum, så har Pat Rice vært det man kan kalle en JA-mann. Så mitt ønske er å få inn en assistent som kan "utfordre" Wenger og ikke bare være ett lydigt "haleheng". Konkrete navn har jeg ikke kunnskap nok til å komme med, men det inntrykket jeg har fått av å se Arsenal dei siste sesongene så vil jeg påstå at det ikke bare er på banen det har "manglet" noe i klubben.

 

Vi har vært veldig flinke til å kritisere målvakter, forsvarere o.s.v., i kamper som f.eks. årets oppgjør mot Newcastle og Tottenham har klare ledelser forsvunnet i løpet av andre halvdel av kampen. Selvsagt kan vi skylde på spillerne som ikke har en "psyke" til å tåle at motstanderen endrer taktikk i løpet av kampen, men jeg er like skuffet over den (etter min mening) totale mangelen på ledelse som vises fra benken når en kamp skifter karakter på en slik måte.

 

Neida, jeg vil ikke kvitte meg med Wenger, men jeg skulle ønske at vi fikk ett team bak Wenger som tør å utfordre vår Manager og ikke bare blindt følger hans urokkelige og til tider naive (også min personlige mening) tanker om hvordan klubben skal spille.

Link to comment
Share on other sites

Som Poljen skriver og som jeg har nevnt mange ganger før, Rice virker å være en ja-mann, vi trenger en mann som kan ytre sine meninger og kan piske opp garderoben vår litt.

Uenig i at vi må ha en som kan overta etter Wenger en dag fordi jeg mener at han som skal ta over etter Wenger må være mer ambisiøs enn å sitte på en posisjon som AM og "vente".

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner selvsagt ikke konkret til hvordan Pat Rice har "fungert" i forhold til Wenger, men ut i fra det som jeg har lest av påstander/sladder på diverse Arsenal-forum, så har Pat Rice vært det man kan kalle en JA-mann. Så mitt ønske er å få inn en assistent som kan "utfordre" Wenger og ikke bare være ett lydigt "haleheng". Konkrete navn har jeg ikke kunnskap nok til å komme med, men det inntrykket jeg har fått av å se Arsenal dei siste sesongene så vil jeg påstå at det ikke bare er på banen det har "manglet" noe i klubben.

 

Vi har vært veldig flinke til å kritisere målvakter, forsvarere o.s.v., i kamper som f.eks. årets oppgjør mot Newcastle og Tottenham har klare ledelser forsvunnet i løpet av andre halvdel av kampen. Selvsagt kan vi skylde på spillerne som ikke har en "psyke" til å tåle at motstanderen endrer taktikk i løpet av kampen, men jeg er like skuffet over den (etter min mening) totale mangelen på ledelse som vises fra benken når en kamp skifter karakter på en slik måte.

 

Neida, jeg vil ikke kvitte meg med Wenger, men jeg skulle ønske at vi fikk ett team bak Wenger som tør å utfordre vår Manager og ikke bare blindt følger hans urokkelige og til tider naive (også min personlige mening) tanker om hvordan klubben skal spille.

 

Fullstendig enig, godt skrevet. Før hadde vi enkeltspillere som tok hånd om disse tingene. Disse har, desverre, Wenger mislykkes med å erstatte og i og med sjefen nærmest neglisjerer denne delen av spillet, ja så blir det som det har blitt..

 

Spørsmålet er vell om Wenger godtar noe annet enn en JA-mann. Jeg har mine tvil.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I dag blir Bould og Grimandi nevnt.. Bould kunne kansje gjort en jobb, men skulle Grimandi bli ny assistent får vi bare mer av det samme..

 

http://www.cleansheetsallround.co.uk/2011/...sistant-manager?

 

Keown som assistent tror jeg kunne funket bra.. Hvertfall en former player med cred som ikke er redd for å gi beskjed.. Parlor inn i trener teamet tror jeg kunne vært en bra ting sammen med Keown som assistent, føler jeg kunne bidrat positivt.. Bergkamp og Viera i trenerteamet hadde også vært ønskelig

Link to comment
Share on other sites

Martin Keown vil være en bra kandidat. Han forstår fotball og særlig defensiv organisering, han er selvstendig og tør å si fra, og han er "gal" nok til å røske opp i ting når det trengs og har seiersvilje! Og han har Arsenal-DNA!

 

Bould er et lovende manager-emne, men spørs om han er litt for "mild" til å være en utfordrer og dermed assistent til Wenger..? Han fremstår ihvertfall som mindre kompromissløs enn Keown, og det er nettopp en tøffing som Keown laget nå trenger, som vet å ta tak i lagets reelle problemer.

 

DB10, Henry og Vieira kan sikkert alle ha mye å bidra med. Å bli assistent er jo en form for managerskole.

Og mulig Adams fungerer som assistent, men som manager har han jo fortsatt alt å bevise dessverre...

Link to comment
Share on other sites

Mitt valg ville også falt på Martin Keown! Det han gjorde med forsvarsrekka vår i 05/06 sesongen står det stor respekt av. At Eboue-Senderos-Toure-Flamini kunne transformeres til det tetteste forsvaret i CL er smått utrolig.

I tillegg har han en fightervilje han kan overføre til dagens stall. Mannen elsker Arsenal, og Arsenal og fansen elsker han. Han er en ekte gooner som puster og ånder Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Mitt valg ville også falt på Martin Keown! Det han gjorde med forsvarsrekka vår i 05/06 sesongen står det stor respekt av. At Eboue-Senderos-Toure-Flamini kunne transformeres til det tetteste forsvaret i CL er smått utrolig.

I tillegg har han en fightervilje han kan overføre til dagens stall. Mannen elsker Arsenal, og Arsenal og fansen elsker han. Han er en ekte gooner som puster og ånder Arsenal!

 

Ikke streifer han meg som en "Ja-mann" heller og det er det siste vi trenger!

 

Og ja det han gjorde der var smått utrolig!

Link to comment
Share on other sites

DB10, Henry og Vieira kan sikkert alle ha mye å bidra med. Å bli assistent er jo en form for managerskole.

 

 

Men så hører han at skoleklokka slår,

hva vil Wenger si om han ikke timen når?

Og hopp og sprett og tjo og hei,

her skal det trenes i en fei

så sitter han på benken: "Her er jeg!"

 

Fritt etter Alf Prøysen.

Link to comment
Share on other sites

Knee smerter kan gjøre at Rice må gi seg

 

article-1381256-0BAC25BE00000578-572_468x286.jpg

 

Arsenal assistenttrener Pat Rice kan bli tvunget til å pensjonere seg ved sesongslutt på grunn av en kronisk kneskade. Rice's kontrakt utløper til sommern og til tross for oppfordringer fra Arsene Wenger til å signere en ny , har den tidligere Nord-Irland forsvarer likevel ikke lat seg lyde.

Og Sportsmail kan avsløre en langsiktig kneskade vil være en viktig faktor når Rice gjør sin avgjørelse.

 

Vedvarende skade betyr at han sliter med dag-til-dag coaching på klubbens London Colney treningsfeltet. Og i en alder av 62, blir problemet neppe bedre.

Rice har ikke gjort et endelig avgjørelse, selv om Arsenal kilder har avslørt at han sannsynlig må trekke seg.

Dersom Rice slutter, ville det sette punktum på en svært vellykket karriere med Arsenal som har vart i 43 år. I tillegg til 528 kamper som spiller, har han hatt flere roller innenfor coachingen - herunder midlertidig manager i 1996.

 

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...knee-agony.html?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...