Jump to content

Om Pat Rice drar, hvem vil du ha som assisten?


Arsenalboy93

Recommended Posts

Mente han sa han skulle gi seg for over et halvt år siden jeg.. Uansett som sagt over Keown inn vil være lurt, en mann som ikke bare sier "ja", men har sine egne meninger og tør å ytre dem, mannen må også være glad i Arsenal og kunne defensiv struktur. En med defensiv struktur vil kollidere med Wengers offensive og lage perfekt struktur forhåpentligvis, ellers vil det ende i krangel, Men tror ikke Keown og Wenger kunne kranglet på den måten, derfor jeg lanserte han.

 

Nå skal det nevnes at Rice også var lik Keown i sin tid på visse måter..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Knee smerter kan gjøre at Rice må gi seg

 

article-1381256-0BAC25BE00000578-572_468x286.jpg

 

Arsenal assistenttrener Pat Rice kan bli tvunget til å pensjonere seg ved sesongslutt på grunn av en kronisk kneskade. Rice's kontrakt utløper til sommern og til tross for oppfordringer fra Arsene Wenger til å signere en ny , har den tidligere Nord-Irland forsvarer likevel ikke lat seg lyde.

Og Sportsmail kan avsløre en langsiktig kneskade vil være en viktig faktor når Rice gjør sin avgjørelse.

 

Vedvarende skade betyr at han sliter med dag-til-dag coaching på klubbens London Colney treningsfeltet. Og i en alder av 62, blir problemet neppe bedre.

Rice har ikke gjort et endelig avgjørelse, selv om Arsenal kilder har avslørt at han sannsynlig må trekke seg.

Dersom Rice slutter, ville det sette punktum på en svært vellykket karriere med Arsenal som har vart i 43 år. I tillegg til 528 kamper som spiller, har han hatt flere roller innenfor coachingen - herunder midlertidig manager i 1996.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...knee-agony.html?

Vi har diskutert helter og legender tidligere.

Han er en legende. 43 år. Som vinner, spiller, manager, trener og hyggelig kar. Imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Pat Rice er ein heidersmann som har via livet sitt til Arsenal sidan han kom til klubben som 15-åring i 1964. Han er ikkje av dei som skrik høgast, og tek heller ikkje til motmæle når han opplever sjikanøs drittslenging i den evige jakta på syndebukkar. Noko av det mest bedritne med å være Arsenal-supportar er historieløysa og respektløysa som kjem frå folk som knapt er tørre bak øyrene, og trur suksess kan kjøpast på postordre. Skam, skam, skam.

Link to comment
Share on other sites

Pat Rice er ein heidersmann som har via livet sitt til Arsenal sidan han kom til klubben som 15-åring i 1964. Han er ikkje av dei som skrik høgast, og tek heller ikkje til motmæle når han opplever sjikanøs drittslenging i den evige jakta på syndebukkar. Noko av det mest bedritne med å være Arsenal-supportar er historieløysa og respektløysa som kjem frå folk som knapt er tørre bak øyrene, og trur suksess kan kjøpast på postordre. Skam, skam, skam.

 

stjerne i boka for et kjempeinnlegg! Det kan godt hende at fotballens utvikling er slik at det snart ikke er plass til folk som Rice lenger. Men uansett fortjener Rice vår dypeste respekt og takk. Han er hel Arsenal-ved! :)

Link to comment
Share on other sites

Pat Rice er ein heidersmann som har via livet sitt til Arsenal sidan han kom til klubben som 15-åring i 1964. Han er ikkje av dei som skrik høgast, og tek heller ikkje til motmæle når han opplever sjikanøs drittslenging i den evige jakta på syndebukkar. Noko av det mest bedritne med å være Arsenal-supportar er historieløysa og respektløysa som kjem frå folk som knapt er tørre bak øyrene, og trur suksess kan kjøpast på postordre. Skam, skam, skam.

Er vel ingen som bestrider det Pat Rice har gjort for klubben?? La meg hjelpe deg ned av hesten før du brekker nakken :)

Link to comment
Share on other sites

Er vel ingen som bestrider det Pat Rice har gjort for klubben?? La meg hjelpe deg ned av hesten før du brekker nakken :)

 

Det var da heller ikkje mitt poeng. Snarare det at han vert framstilt som kjegleflyttar, "ja-mann" og tilnærma umælande idiot, utan at ein har den fjernaste kunnskap om kva som faktisk foregår innad i klubben. Påstandar vert slengt fram i hytt og pine utan at ein har belegg for det, medan ein annan og vel så viktig figur i Arsenal, Boro Primorac, slepp unna all kritikk. Heile greia er tendensiøs og useriøs etter mitt syn. Eg må minne om at Rice og Primorac også var til stades under "Invincibles". Eg høyrde ingen klage da.

Elles takkar eg for tilbodet, men må skuffe deg med at min befatning med hestar er heilt minimal :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bra at Rice tar en sesong til og jeg synes også det virker fornuftig at Wenger hinter om å kanskje hente inn en trener eller to til for å få noen nye impulser i treningene.

 

Få hjem Tony Adams i sommer så er han innarbeidet i klubben og klar til å ta over som assistent manager når Rice trolig takker for seg etter neste sesong B)

Link to comment
Share on other sites

Bra at Rice tar en sesong til og jeg synes også det virker fornuftig at Wenger hinter om å kanskje hente inn en trener eller to til for å få noen nye impulser i treningene.

 

Få hjem Tony Adams i sommer så er han innarbeidet i klubben og klar til å ta over som assistent manager når Rice trolig takker for seg etter neste sesong B)

Adams? Nei takk.

Det eneste han har bevist som trener er hvordan man ikke lykkes.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Adams? Nei takk.

Det eneste han har bevist som trener er hvordan man ikke lykkes.

 

BE

 

Vil si det er stor forskjell å være manager og trener i klubben da.

Kanskje ikke Adams er manager-emne, men på treningsfeltet tror jeg han ville vært veldig bra.

 

Ingen må fortelle meg at Adams ikke har noe å lære bort på en fotballbane.

Vi har jo Bould i klubben. Keown har vært innom..så hvorfor ikke Adams?

Link to comment
Share on other sites

Og for en fantastisk kommunikasjon det var mellom Rice og Wenger idag.

 

Sky kommentatorene hadde sittet og fulgt med benken, og så at Rice kun svarte Wenger 2 ganger - ellers så satt de hver for seg og så på hver sin del av banen. Utrolig sterkt! Godt at disse personlighetene er så sterke sammen på benken, at de rett og slett leser tankene til hverandre!

 

Og ja - la alle bli, så lenge de kan betegnes som Arsenal-legende eller "Gunner through and through" - de fortjener jo det.

Link to comment
Share on other sites

Og for en fantastisk kommunikasjon det var mellom Rice og Wenger idag.

 

Sky kommentatorene hadde sittet og fulgt med benken, og så at Rice kun svarte Wenger 2 ganger - ellers så satt de hver for seg og så på hver sin del av banen. Utrolig sterkt! Godt at disse personlighetene er så sterke sammen på benken, at de rett og slett leser tankene til hverandre!

 

Og ja - la alle bli, så lenge de kan betegnes som Arsenal-legende eller "Gunner through and through" - de fortjener jo det.

 

Ja en sjokkerende ikke sjokkerende nyhet!

 

Keown please!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Le Grove mener hvertfall at Steve Bould overtar som nummer 2 for Pat Rice.

 

 

I’ve had it on the superb authority that Steve Bould is our new assistant manager and Neil Banfield has been moved into a first team coaching role.

More tomorrow.

 

Eneste logiske valget spør du meg.

Ja, er vel eneste logiske valget. Men kunne jeg fått velge fra hjertet hadde valget falt på enten Keown eller Pires.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Enig med BE mtp Keown. For øyeblikket er han den jeg håper aller mest på. Men mener jeg leste/hørte et sted at Keown hadde blitt tilbudt en plass i trenerteamet, men takket nei pga ungene hans. Han vil visstnok bruke mer tid på sine barn mens dem er små, og gå inn i Arsenal eller en eventuelt annen klubb i senere tid. Skulle gjerne sett Pires i Arsenal igjen, men tror det ville vært alt for tidlig å la han gå inn i en så viktig rolle som assistent trener. Om Bould skulle bli assistent så vil jeg gjerne at Arsenal henter inn noen tidligere spillere fra unbeaten tiden for å trene u-18 laget. Bergkamp, Lehmann, Pires, Campbell ville vært mine førstevalg i den rekkefølgen til en slik rolle.

Link to comment
Share on other sites

Bould tror jeg er et glimrende valg. Han har vært i klubben i mange år, har forhåpentligvis litt av den defensive mentaliteten han lærte av George Graham og vil sikkert tilføre mye på treningsfeltet og han kjenner de unge spillerne godt. Vi får håpe vi kommer styrket ut av dette.

Link to comment
Share on other sites

Bould har gjort en kjempejobb for ungdomsrekrutteringa i en årrekke nå, og det er veldig synd for U18-laget å miste han. Viktig at vi får inn en kompetent person her hvis Bould tar over etter Pat. Hadde på følelsen at kanskje Boro Primorac ville bli den som tok over etter Pat. Han har jo vært Wengers følgesvenn lenge nå, men han forblir nok i sin nåværende rolle.

 

Med Adams hadde vi fått noe annet enn en Pat Rice som virker å være på bølgelengde med Wenger på det meste. En som setter ned foten. En som forlanger mer enn Wenger/Rice. En som tar tak i organiseringa. Men dette kan han også gjøre som trener, og han må inn. Det brennkvikt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, er vel eneste logiske valget. Men kunne jeg fått velge fra hjertet hadde valget falt på enten Keown eller Pires.

 

BE

 

Keown var dessverre ikke et logisk valg mtp. at han ikke ville være så fokusert på jobb som det han måtte ha vært hvis han var assistenten til Wenger. Når det gjelder Pires så har jeg aldri vurdert han som noe trenermateriale og da særlig ikke som Wenger's nummer to. Av våre moderne legender så er mine personlige favoritter Bergkamp eller Henry, men førstnevnte er fortsatt livredd for å fly og sistnevnte spiller fortsatt fotball.

Link to comment
Share on other sites

Blir Bould, Keown vil ikke pga han vil tilbringe tid med kidden sin, synes vi kan snappe opp Tony Carr fra West Ham til å veilede u18-gutta.

Trodde at Primorac skulle få rollen fordi han har vært Wenger sin høyre hånd i så lang tid, lenge før Wenger overhodet traff Pat Rice.

Link to comment
Share on other sites

Persie_Official

Thanks Pat Rice 44 years as a Gunner! Amazing! #EndOfSeasonFamilyParty http://t.co/03PK83pu

 

JackWilshere

Mr Pat Rice.....44 years at the Arsenal....Take a bow! Thanks for everything you have done for me! http://t.co/0p7hYoBx

 

w4kcl.jpg

 

Da er det vel temmelig offisielt at Rice forsvinner. En verdig hyllest til en stor Arsenal legende hvertfall! Takk for alt Pat!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...