Jump to content

2011.04.02 Blackburn H


Mr Chapman

Recommended Posts

Finn bilen som er på vei utfor stupet/allerede har kjørt utfor stupet 4 ganger! Usmakelig krisemaksimering, spør du meg.

 

1 Man Utd

2 Arsenal

3 Chelsea

4 Man City

5 Tottenham

6 Liverpool

7 Everton

8 Bolton

9 Newcastle

10 Stoke

11 Sunderland

12 West Brom

13 Fulham

14 Blackburn

15 Birmingham

16 Aston Villa

17 Blackpool

18 West Ham

19 Wolves

20 Wigan

 

1 QPR

2 Norwich

3 Cardiff

4 Swansea

5 Leeds

6 Reading

7 Nott'm Forest

8 Millwall

9 Burnley

10 Watford

11 Hull

12 Leicester

13 Portsmouth

14 Bristol City

15 Ipswich

16 Barnsley

17 Coventry

18 Middlesbrough

19 Derby

20 Doncaster

21 Crystal Palace

22 Sheff Utd

23 Preston

24 Scunthorpe

 

1 Brighton

2 Huddersfield

3 Southampton

4 Peterborough

5 MK Dons

6 Bournemouth

7 Rochdale

8 Leyton Orient

9 Brentford

10 Exeter

11 Colchester

12 Charlton

13 Carlisle

14 Hartlepool

15 Oldham

16 Sheff Wed

17 Yeovil

18 Tranmere

19 Notts County

20 Dag & Red

21 Walsall

22 Bristol R

23 Swindon

24 Plymouth

 

1 Chesterfield

2 Wycombe

3 Shrewsbury

4 Bury

5 Stevenage

6 Torquay

7 Gillingham

8 Accrington

9 Port Vale

10 Rotherham

11 Oxford Utd

12 Crewe

13 Aldershot

14 Southend

15 Cheltenham

16 Morecambe

17 Macclesfield

18 Lincoln City

19 Hereford

20 Bradford

21 Northampton

22 Burton Albion

23 Barnet

24 Stockport

 

Herlig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Og hva mener så en garvet Chaz?

Jeg ser du på nytt skriver i samme tråd etter kampen at du har evig kjærlighet til Arsenal.

Og det er alt etter siste forestilling; på hjemmebane mot Blackburn.

Din kjærlighet stikker kanskje ikke så djupt, siden du forholder deg rolig og aksepterer at Arsenals representanter med millioninntekt yter omtrent null komma niks?

 

Har du ingen mening om spillet, innsatsen og taktikken?

Godtar du alt fra Wenger? Godtar du alt bare de er i Arsenalsystemet eller driter du i det hele?

 

Kan du ikke ytre mening om kampen igår, istedetfor å angripe medsupportere? :P

 

Ja, jeg har meninger. Mange meninger. Noen har jeg poengtert i Arsene Wenger tråden. Som et quote til Sir John. Det bør være et rimelig greit svar.

 

Og min kjærlighet til Arsenal er ufravikelig. 100%. Case closed. Uavhengig av spill og enkeltmennesker. Enten de er spillere, direkører, manager, supportere eller tea-ladies. Derfor vil jeg ikke belemre hverken dette foraet eller andre med mine innerste tanker. Du vil heller aldri få meg til å snakke negativt om kone eller barn heller. Min nærmeste familie, med andre ord. Uansett hvor uenig jeg kan være med den ekelte av dem. OG, Arsenal ER som nærmeste familie å regne for mitt vedkommende.

 

Jeg er SÅ DRITA LEI av alle denne verdens Dannialdoer som blottlegger både seg selv og den man elsker. Denne måten å fremstå som supporter strider med ALT jeg står for. Kritiser gjerne, men gjør det i det minste med snev av stil og conduite.

 

Så, for å si det på en SVÆRT ENKEL MÅTE, jeg kritiserer hverken Dannialdo eller andre for HVA DE MENER, men for måten det gjøres på. Geddit????

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har meninger. Mange meninger. Noen har jeg poengtert i Arsene Wenger tråden. Som et quote til Sir John. Det bør være et rimelig greit svar.

 

Og min kjærlighet til Arsenal er ufravikelig. 100%. Case closed. Uavhengig av spill og enkeltmennesker. Enten de er spillere, direkører, manager, supportere eller tea-ladies. Derfor vil jeg ikke belemre hverken dette foraet eller andre med mine innerste tanker. Du vil heller aldri få meg til å snakke negativt om kone eller barn heller. Min nærmeste familie, med andre ord. Uansett hvor uenig jeg kan være med den ekelte av dem. OG, Arsenal ER som nærmeste familie å regne for mitt vedkommende.

 

Jeg er SÅ DRITA LEI av alle denne verdens Dannialdoer som blottlegger både seg selv og den man elsker. Denne måten å fremstå som supporter strider med ALT jeg står for. Kritiser gjerne, men gjør det i det minste med snev av stil og conduite.

 

Så, for å si det på en SVÆRT ENKEL MÅTE, jeg kritiserer hverken Dannialdo eller andre for HVA DE MENER, men for måten det gjøres på. Geddit????

 

Takk og en stor klapp til deg som tror du er en GUD :P

 

Wenger har driti seg ut og du kjøper det han gjør B)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har meninger. Mange meninger. Noen har jeg poengtert i Arsene Wenger tråden. Som et quote til Sir John. Det bør være et rimelig greit svar.

 

Og min kjærlighet til Arsenal er ufravikelig. 100%. Case closed. Uavhengig av spill og enkeltmennesker. Enten de er spillere, direkører, manager, supportere eller tea-ladies. Derfor vil jeg ikke belemre hverken dette foraet eller andre med mine innerste tanker. Du vil heller aldri få meg til å snakke negativt om kone eller barn heller. Min nærmeste familie, med andre ord. Uansett hvor uenig jeg kan være med den ekelte av dem. OG, Arsenal ER som nærmeste familie å regne for mitt vedkommende.

 

Jeg er SÅ DRITA LEI av alle denne verdens Dannialdoer som blottlegger både seg selv og den man elsker. Denne måten å fremstå som supporter strider med ALT jeg står for. Kritiser gjerne, men gjør det i det minste med snev av stil og conduite.

 

Så, for å si det på en SVÆRT ENKEL MÅTE, jeg kritiserer hverken Dannialdo eller andre for HVA DE MENER, men for måten det gjøres på. Geddit????

Interessant svar.

Jeg skal ikke klassifisere kjærligheten til Arsenal. Den er sterk også hos meg, derfor tolererer jeg ikke at enkelte døgenigter som bærer vår flotte drakt ikke "gir jernet". Det er min måte å vise at jeg bryr meg om klubben.

Hadde alle forumister hatt samme holdning som deg, da hadde ikke forumet vært særlig til diskusjonsforum. Jeg tolker det som feighet, å gjemme seg bak kjærlighetsbegrepet her. Det hadde vært interessant å lese dine meninger om kampen, spillet, spillerne og manageren.

 

Jeg begriper det ikke. :D

Forresten det er en vesentlig forskjell på blod og vann; familie og Arsenal. En ekte klisje men allikevel bør den være mer enn sann. Du har muligens et problem der. :P

B)

Link to comment
Share on other sites

Finn bilen som er på vei utfor stupet/allerede har kjørt utfor stupet 4 ganger! Usmakelig krisemaksimering, spør du meg.

 

1 Man Utd

2 Arsenal

3 Chelsea

4 Man City

5 Tottenham

6 Liverpool

7 Everton

8 Bolton

9 Newcastle

10 Stoke

11 Sunderland

12 West Brom

13 Fulham

14 Blackburn

15 Birmingham

16 Aston Villa

17 Blackpool

18 West Ham

19 Wolves

20 Wigan

 

1 QPR

2 Norwich

3 Cardiff

4 Swansea

5 Leeds

6 Reading

7 Nott'm Forest

8 Millwall

9 Burnley

10 Watford

11 Hull

12 Leicester

13 Portsmouth

14 Bristol City

15 Ipswich

16 Barnsley

17 Coventry

18 Middlesbrough

19 Derby

20 Doncaster

21 Crystal Palace

22 Sheff Utd

23 Preston

24 Scunthorpe

 

1 Brighton

2 Huddersfield

3 Southampton

4 Peterborough

5 MK Dons

6 Bournemouth

7 Rochdale

8 Leyton Orient

9 Brentford

10 Exeter

11 Colchester

12 Charlton

13 Carlisle

14 Hartlepool

15 Oldham

16 Sheff Wed

17 Yeovil

18 Tranmere

19 Notts County

20 Dag & Red

21 Walsall

22 Bristol R

23 Swindon

24 Plymouth

 

1 Chesterfield

2 Wycombe

3 Shrewsbury

4 Bury

5 Stevenage

6 Torquay

7 Gillingham

8 Accrington

9 Port Vale

10 Rotherham

11 Oxford Utd

12 Crewe

13 Aldershot

14 Southend

15 Cheltenham

16 Morecambe

17 Macclesfield

18 Lincoln City

19 Hereford

20 Bradford

21 Northampton

22 Burton Albion

23 Barnet

24 Stockport

 

Arsenal er og har vert i en evighet blandt topp 10 i europa, og dermed verden. Dette er en interresant liste og selvsagt er Arsenal bedre stillet enn de fleste, men der stopper også logikken. Hvor mange av disse klubbene har hatt uttalte ambisjoner om og gjentatte muligheter til å vinne Premier League de siste 4 årene for så å implodere på nærmest ubegripelig måte gjentatte ganger. Premier League er en den eneste konkurransen som måler forholdet mellom Englands beste klubber. Arsenal er en av svært få klubber som har det i seg å kunne vinne Premier League. I praksis er dette en konkurranse mellom Arsenal, Manchester United, Chelsea og Liverpool med Manchester City som etteranmeldt og Tottenham som outsider. Flere vinnerkandidater finnes ikke i den moderne pengefotballen. I alle fall ikke før en ny sheik dukker opp et eller annet sted eller noe radikalt skjer i forhold til TV-penger. Det er målestokken.

 

Så listen i virklighetens verden blir slik:

 

2008

1 Manchester United 87

2 Chelsea 85

3 Arsenal 83 (7 poeng av 21 mulige da avgjørelsen falt, samt at United og Liverpool eliminerte oss i cupene)

4 Liverpool 76

11 Tottenham Hotspur 46

 

2009

1 Manchester United 90

2 Liverpool 86

3 Chelsea 83

4 Arsenal 72 (blåst ut av vannet av United og Chelsea både i liga og cuper da avgjørelsen falt)

8 Tottenham Hotspur 51

 

2010

1 Chelsea 86

2 Manchester United 85

3 Arsenal 75 (8 poeng av 21 mulige i innspurten)

4 Tottenham Hotspur 70 (første gang topp 4 ble utfordret siden Arsenal var en lasagne unna CL exit)

5 Manchester City 67

7 Liverpool 63

 

2011 (pr. nå)

1 Manchester United 66

2 Arsenal 59 (ny kollaps i full utfoldelse, men fortsatt mulig hvis-hvis-hvis)

3 Manchester City 56

4 Chelsea 55

5 Tottenham Hotspur 50

6 Liverpool 45

 

Som sagt tidligere har Arsene skapt et brukandes lag, men ikke et vinnerlag. Jeg mener det er vel innenfor Arsenals ressurser å forbedre dette på de punktene som alle gjentar til det kjedsommelige. Derfor er det så forbannet frustrerende at det ikke skjer, ikke før og ikke nå. Alle har en mening, og den er ganske så samstemt, om hvor skoen trykker. Vi har i en årrekke nå diskutert oss i mellom blandt annet hvordan man på best mulig måte skal beskrive en hvit og oransje plastmarkør. Vel, det er ikke sykdommen, det er et symptom.

 

Den bakenforliggende svakheten finnes et annet sted, og det er nå på høy tid å gi det et navn. Det er bare det at for mange (meg selv inkludert) er Arsene nesten blitt større enn klubben. Vi vil ikke høre snakk om det kan finnes bedre alternativer samtidig som vi blir servert den ene floskelen etter den andre om strenght, urettferdighet og andre forklaringer som nesten sprenger skalaen for hva vi har prosessorkraft til å håndtere. Vel, jeg må etterhvert innrømme at jeg er meget tvilende til at Arsene Wenger den Andre, også kjent som Ebenezer Wenger, får ut hele potensialet som ligger i denne klubben. Ebenezer er skapt av en diamanthandler delvis kamuflert bak skikkelsen av en gammel Eatonmann med lett synlige tråder fra armer og bein. Hedersmannen har imidlertid et legendarisk Arsenalnavn og det gir mye goodwill hos oss gamle Arsenaltravere. Vel, jeg likte David Deins Arsene Wenger den Første mye bedre, og jeg vil svært gjerne ha han tilbake.

 

Vi er ikke en klubb som skal si oss tilfreds med å havne rett utenfor pallen hele tiden. Jeg ønsker svært gjerne at vi skal vinne, fordi at vi kan det. Kan jeg få igjen Wengeren min? Får jeg ikke det må vi finne på noe annet, for Ebenezer blir av en eller annen grunn hivd av bussen (som jo også er en automobil) før den er fremme. Wonder why?

Link to comment
Share on other sites

Vi som har spilt fotball og kjenner folk som har spilt fotball vet at fotballspillere har en veldig forsjellige forventninger til seg selv når det kommer til egen innsats.. Dette har også forumister og suportere.. Noen er nesten aldri fornøyd med egen prestasjon og stiller alltid skyhøye forventninger til seg selv.. Mange folk og lagkamerater kommer til meg f eks etter kamp og si du var jævlig god i dag, men jeg mener at jeg kunne vært bedre.. Denne holdningen er annerledes hos den enkelte suporter og det er derfor mange er uenige selv om de holder med samme lag.. Dette gjelder også når det kommer til Arsenal for min del, det kan alltid bli bedre og strevingen etter å bli bedre er ikke god nok i Arsenal.. Hvis man har høye krav til seg selv er oddsen for å bli bedre mye bedre.. Ta f eks Bendtner noen mener god nok for Arsenal andre ikke god nok, ergo forskjellig oppfatning av hva de mener er godt nok for Arsenal.

 

Jeg vil dra det så langt at en slik innstilling er mangelvare hos 80 % av spillerne i Arsenal og totalt fraverende hos Wenger.. Wenger kan si at han synes vi spilte bra, mens jeg mener vi var temmelig dårlige.. Til og med i unbeaten sesongen hadde vi et potensial til å vinne langt flere kamper, med litt selvinnsikt og et litt kritisk syn kan man se hva som skal til for å bli enda bedre.. Arsenal har en bra start 11, men de som er i den kan umulig føle plassen sin på laget truet på noen som helst måte av de som er bak der igjen..

 

Jeg mener Almunia, Squilaci, Denilson, Diaby(har kansje potensial), Bendtner, Rosicky, Chamack(vil gi han en sesong til) og Wenger per dags dato ikke er god nok til å være i klubben.. Synes også det er rart at folk her inne klikker fordi enkelt synes at de ikke er god nok, at noen mener vi burde hatt bedre folk i disse plassene i stallen er vel i bunn og grunn ikke negativt og burde vel være i alles interesser.. Så kan du si bla bla bla ende opp som Leeds jalla jalla, er dette plutselig enten eller???? Finnes vel en mellomting?? Er vel også sånn at hvis vi er bedre får vi mer "Growth i fanbase" og andre inntekter og blir mer aktraktive å spille for!

 

Sist vi vant noe var 6 sesonger siden og det trofeet var et under at vi vant og vi fortjente helt ærlig ikke vinne FA cupen i det hele tatt.. Det var en så til de grader bismak på den seieren der at jeg kunne nesten vært den foruten..

 

Vi har hatt for vane og ryke ut av CL, tape finaler og krakke under press lenger tilbake enn 6 år, men disse årene har det bare blitt værre..

 

Så er det noen som argumeterer slik, "ingen som forventet at vi skulle vinne serien i år likevel".. Ka faen er det for et argument, at fordi noen fotballeksperter ikke så på oss med tjukke Gooner Glasses og var realistiske i sin spådom skal vi som suportere si oss fornøyd å tape PL og lige cupen f eks når potensialet for og midler er der til å vinne??

 

Vi har også fått et falskt rykte på oss for å spille fantastisk fotball, har sett mer Booring Booring Arsenal i år enn fantastisk fotball.. Nå du vet ka som kommer til å skje er de da gøy å se på? Blir som å se en film du vet slutten på og har sett 1000 ganger før.. Håper og håper men ender med superskuffelse hver gang.. Noe må gjøres og det som må gjøres er ikke Wenger villig til så da må noen andre ta seg av det..

 

Noen som kan huske sist vi mooste et lag i PL?

Link to comment
Share on other sites

Interessant svar.

Hadde alle forumister hatt samme holdning som deg, da hadde ikke forumet vært særlig til diskusjonsforum. Jeg tolker det som feighet, å gjemme seg bak kjærlighetsbegrepet her. Det hadde vært interessant å lese dine meninger om kampen, spillet, spillerne og manageren.

 

Jeg begriper det ikke. :D

Forresten det er en vesentlig forskjell på blod og vann; familie og Arsenal. En ekte klisje men allikevel bør den være mer enn sann. Du har muligens et problem der. :P

B)

 

Er det ikke godt at alle ikke er like? Til tider, som regel når det virkelig butter for Arsenal, da kunne strengt tatt deler av dette forumet vært stengt. For da skrives det mye dumt.

 

Hvordan jeg definerer kjærlighet, familie, Arsenal, og om blod er tjukkere enn vann, har du strengt tatt fint lite med. Enda verre er at du stiller spørsmål ved min definisjon. Feig må du og gjerne kalle meg, men jeg er ikke i nærheten en gang av å være feig. Men du om det. Jeg VET hva jeg står for.

 

Innlegg redigert noe. CG

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke godt at alle ikke er like? Til tider, som regel når det virkelig butter for Arsenal, da kunne strengt tatt deler av dette forumet vært stengt. For da skrives det mye dumt.

 

Hvordan jeg definerer kjærlighet, familie, Arsenal, og om blod er tjukkere enn vann, har du strengt tatt fint lite med. Enda verre er at du stiller spørsmål ved min definisjon. Feig må du og gjerne kalle meg, men jeg er ikke i nærheten en gang av å være feig. Men du om det. Jeg VET hva jeg står for. Det vet tydeligvis ikke du.

 

Innlegg fjernet. CG

Link to comment
Share on other sites

Synes også det er rart at folk her inne klikker fordi enkelt synes at de ikke er god nok, at noen mener vi burde hatt bedre folk i disse plassene i stallen er vel i bunn og grunn ikke negativt og burde vel være i alles interesser..

 

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt det, men må tydeligvis si det igjen. Det er da ikke det faktum at folk er kritisk som gjør at folk "klikker", det er måten kritikken blir levert. Det må da vel for FAAN gå an å vise et snev av respekt ovenfor Wenger og spillerne når vi kommer med kritikk.

Link to comment
Share on other sites

At halve forumet kaster seg over Chaz fordi han irettesetter en som er totalt respektløs mot Wenger og skriver "...Wenger burde få et balle spark av styre", er for meg helt ufattelig. Det er en jævla barnehage her inne etter hver kamp hvor vi skuffer.

 

Wenger er egenhendig den person som sannsynligvis har fått 90% av barnehagen her inne til å elske Arsenal. Kanskje er det derfor så mange av dere reagerer slik dere gjør? Dere føler dere sveket av Wenger på en eller annen syk måte.

 

Skal dette forumet ikke forfalle til ren kloakk (som VGD) så må noen av oss si stopp av og til. Chaz er en av dem som gjør det. Takk Chaz.

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt det, men må tydeligvis si det igjen. Det er da ikke det faktum at folk er kritisk som gjør at folk "klikker", det er måten kritikken blir levert. Det må da vel for FAAN gå an å vise et snev av respekt ovenfor Wenger og spillerne når vi kommer med kritikk.

 

Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Men den som tror at den eies til evig tid, har misoppfattet stort. Det er virkelig mulig å misbruke den respekten man har opparbeidet seg, i Wengers tilfelle mener jeg at han delvis har gjort det. Jeg tenker da på hans fullstendig manglende evner til å se de klareste svakhetene i hans lag. Hans manglende evner til å gjøre de nødvendige grep på transfermarkedet og taktiske grep i kampsituasjoner. Han har gang på gang gått ut, fortalt media og fans at nå er de klare. Nå skal det vinnes. Nå skal laget forsterkes. Hva skjer. Det modne laget kollapser, og gir fra seg tidenes mulighet til et litt overraskende ligagull. Ett par totalt ukjente unggutter blir hentet inn fra et sted der det er 67km for å hente vann. En brasilinsk unggutt med enorme drikseferdigheter med apelsin blir hentet inn. Gang på gang! Grep må tas, og om Wenger er så smart som jeg tror, gjør han de i sommer. Det må inn en assistent/trener, som har taktiske ferdigheter og kompetanse på defansiv organisering, som overgår Wenger. Det bør ikke være vanskelig å finne flere sånne. En ny midtstopper av rimelig høy klasse, en dm i verdensklasse, en ving av verdensklasse og en spiss som er livsfarlig når han nærmer seg 16 MÅ INN!

 

Hvem er det som har bestemt at Chaz skal ha noe overformynderi her inne? Har han noen større grunn eller mer rett til å irettesette andre en hvem som helst andre her inne? Vi må alle ha lov til å ha våre meninger. Men da må vi også akseptere at andre har andre meninger enn oss selv.

Link to comment
Share on other sites

Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Men den som tror at den eies til evig tid, har misoppfattet stort. Det er virkelig mulig å misbruke den respekten man har opparbeidet seg, i Wengers tilfelle mener jeg at han delvis har gjort det. Jeg tenker da på hans fullstendig manglende evner til å se de klareste svakhetene i hans lag. Hans manglende evner til å gjøre de nødvendige grep på transfermarkedet og taktiske grep i kampsituasjoner. Han har gang på gang gått ut, fortalt media og fans at nå er de klare. Nå skal det vinnes. Nå skal laget forsterkes. Hva skjer. Det modne laget kollapser, og gir fra seg tidenes mulighet til et litt overraskende ligagull. Ett par totalt ukjente unggutter blir hentet inn fra et sted der det er 67km for å hente vann. En brasilinsk unggutt med enorme drikseferdigheter med apelsin blir hentet inn. Gang på gang! Grep må tas, og om Wenger er så smart som jeg tror, gjør han de i sommer. Det må inn en assistent/trener, som har taktiske ferdigheter og kompetanse på defansiv organisering, som overgår Wenger. Det bør ikke være vanskelig å finne flere sånne. En ny midtstopper av rimelig høy klasse, en dm i verdensklasse, en ving av verdensklasse og en spiss som er livsfarlig når han nærmer seg 16 MÅ INN!

 

At det i det hele tatt spekuleres i om Wenger fortjener respekt, gjør meg rett og slett sjokkert. Wenger er den manageren som har hatt nest mest betydning for Arsenal som fotballklubb, kun overgått av Chapman. Wenger forvandlet Arsenal fra å være en middelmådig klubb på midten av 90-tallet, til å være en klubb helt i toppen i Europeisk sammenheng. Vi har deltatt i CL hvert eneste år siden sesongen 98/99. Vi har flyttet inn i nytt stadion, og har dermed hatt særdeles begrensede ressurser i forhold til spillerkjøp, selv om media fremstiller det annerledes. Det er først nå etter at man fikk solgt unna de siste leilighetene på Highbury Square at vi virkelig kan bruke penger på etablerte kvalitetsspillere. Uansett hva Wenger uttaler i forbindelse med spillerkjøp, så blir han hudflettet. Dersom han sier at han skal forsterke, og ikke gjør det, så blir han beskyldt for å holde supporterne for narr. Dersom han sier han ikke skal forsterke, blir han beskyldt for ikke å se at troppen skriker etter forsterkninger. Å kjøpe spillere i dagens fotball er litt mer komplisert enn på FM.

 

Når det gjelder det med å hente inn en assistent/trener med taktiske ferdighet og kompetanse på deffensiv organisering, så hadde nok ikke det vært så dumt. Men nå har vi allerede en assistent som har rikelig med kompetanse på deffensiv organsiering i Pat Rice. Det hjelper ikke å ha en assistent/trener med denne kompetansen, dersom Wenger ikke er villig til å lytte til de rådene han får.

 

Så, still gjerne spørsmål til om Wenger har oppnådd det han kan med klubben, og at det kanskje er på tide med nytt blod på managersiden. Men å påstå at Wenger på noe som helst vis har misbrukt den respekten han har oppnådd, må du lengre ut på landet med. Wenger fortjener å bli omtalt med den største respekt fra oss Arsenalsupportere så lenge han lever, og i flere generasjoner etter hans død

Link to comment
Share on other sites

At det i det hele tatt spekuleres i om Wenger fortjener respekt, gjør meg rett og slett sjokkert. Wenger er den manageren som har hatt nest mest betydning for Arsenal som fotballklubb, kun overgått av Chapman. Wenger forvandlet Arsenal fra å være en middelmådig klubb på midten av 90-tallet, til å være en klubb helt i toppen i Europeisk sammenheng. Vi har deltatt i CL hvert eneste år siden sesongen 98/99. Vi har flyttet inn i nytt stadion, og har dermed hatt særdeles begrensede ressurser i forhold til spillerkjøp, selv om media fremstiller det annerledes. Det er først nå etter at man fikk solgt unna de siste leilighetene på Highbury Square at vi virkelig kan bruke penger på etablerte kvalitetsspillere. Uansett hva Wenger uttaler i forbindelse med spillerkjøp, så blir han hudflettet. Dersom han sier at han skal forsterke, og ikke gjør det, så blir han beskyldt for å holde supporterne for narr. Dersom han sier han ikke skal forsterke, blir han beskyldt for ikke å se at troppen skriker etter forsterkninger. Å kjøpe spillere i dagens fotball er litt mer komplisert enn på FM.

 

Når det gjelder det med å hente inn en assistent/trener med taktiske ferdighet og kompetanse på deffensiv organisering, så hadde nok ikke det vært så dumt. Men nå har vi allerede en assistent som har rikelig med kompetanse på deffensiv organsiering i Pat Rice. Det hjelper ikke å ha en assistent/trener med denne kompetansen, dersom Wenger ikke er villig til å lytte til de rådene han får.

 

Så, still gjerne spørsmål til om Wenger har oppnådd det han kan med klubben, og at det kanskje er på tide med nytt blod på managersiden. Men å påstå at Wenger på noe som helst vis har misbrukt den respekten han har oppnådd, må du lengre ut på landet med. Wenger fortjener å bli omtalt med den største respekt fra oss Arsenalsupportere så lenge han lever, og i flere generasjoner etter hans død

 

Jeg har selvsagt stor respekt for Wenger, men jeg kan forstå at mange supportere synes de blir holdt for narr av franskmannen. Mulig all verdens fans misforstår han, men de fleste har vel oppfattet at han skal forsterke laget i vinduet, og at laget er mentalt forberedt, og har de rette innstillingene... det blir tidvis litt mye prat om ting som ikke stemmer med det vi faktisk ser.

 

Om Pat Rice virkelig er god på defansiv organisering, ja da spør jeg ganske enkelt hvorfor det ser ut som det er et område det blir jobbet svært lite med. Arsenals bakre rekke, har fungert godt med Sol og Kolo, men ellers, har det vært alt for mange svært kritikkverdige forestillinger. Og jeg tror at spillerne har det som skal til av ferdigheter, men det mangler fortsatt en del på det psykiske og taktiske.

Link to comment
Share on other sites

Om Pat Rice virkelig er god på defansiv organisering, ja da spør jeg ganske enkelt hvorfor det ser ut som det er et område det blir jobbet svært lite med.

 

Av den enkle grunn at Wenger's fotballfilosofi handler om det som foregår på det offensive plan. Han har en tankegang som ikke er ulik tankegangen til Nils Arne Eggen, nemmelig at angrep er det beste forsvar. Wenger har jo sågar innrømmet tidligere at han har sine svakheter når det kommer til forsvarsspill.

 

Og slik jeg ser det, så var vi faktisk ikke så mye bedre deffensivt med Sol og Kolo enn det vi er i dag. Forskjellen er at vi var mye mer effektive foran mål, og på den måten drepte vi mange kamper. Det var heller ingen krise å komme under med et mål, da vi var så gode fremover på banen, at vi som oftest snudde kampene.

 

Problemet i dagens Arsenal, er ikke at det deffensive ikke er godt nok. Problemet er at det offensive ikke er godt nok. Og når det offensive ikke er godt nok, så blir ikke lenger angrep det beste forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Og slik jeg ser det, så var vi faktisk ikke så mye bedre deffensivt med Sol og Kolo enn det vi er i dag. Forskjellen er at vi var mye mer effektive foran mål, og på den måten drepte vi mange kamper. Det var heller ingen krise å komme under med et mål, da vi var så gode fremover på banen, at vi som oftest snudde kampene.

 

Dette har du langt på vei rett i, spesielt Kolo Toure var ei vimsebrok av dimensjoner. Sol Campbell klarte så noenlunde å holde styr på han. William Gallas klarte det ikke. Så hadde vi Philippe Senderos som back-up, og Sebastien Squillaci kommer ikke så ille ut i den sammenhengen heller.

 

Vi hadde derimot en stabil Gilberto Silva, vi hadde Bergkamp/Pires/Henry som stort sett åpnet det meste og vi hadde en svenske som løp ustanselig og smart. Selv med dette offensive artilleriet hadde vi likevel en kollapspsyke i gruppen som kostet oss i alle fall ett ligagull. Det var likevel så mye kvalitet i laget at det ikke ble så åpenbart som det har vært de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke godt at alle ikke er like? Til tider, som regel når det virkelig butter for Arsenal, da kunne strengt tatt deler av dette forumet vært stengt. For da skrives det mye dumt.

 

Hvordan jeg definerer kjærlighet, familie, Arsenal, og om blod er tjukkere enn vann, har du strengt tatt fint lite med. Enda verre er at du stiller spørsmål ved min definisjon. Feig må du og gjerne kalle meg, men jeg er ikke i nærheten en gang av å være feig. Men du om det. Jeg VET hva jeg står for. Det vet tydeligvis ikke du.

 

:D :D :D Det burde stå uimotsagt.

Du legger opp til "Tuppen og lillemor" polemikk.

 

Den enkle grunn at jeg tok tak i innlegget ditt på forrige side var at jeg synes du har en nedlatende tone overfor andres innlegg. Dette synes jeg er både urettferdig og stygt. Det provoserer, derfor måtte jeg kommentere innlegget ditt.

Du bør overfor andre vise iallefall en smule respekt.

Du må tåle at vi kritiserer din store kjærlighet: ARSENAL.

 

Ad kjærlighetsbegrepet ditt: Det var du som tok det opp.

Jeg burde kanskje ikke kommentert det. For jeg har selvsagt ingenting med det, og jeg driter syltynt både i deg og kjærlighetslivet ditt i så måte.

Og heller ikke er jeg interessert i om du har funnet deg selv eller at du vet hvor du står. ;) , i så måte er det vel på tide. :P

 

Jeg er interessert i Arsenal, og diskuterer det. Du diskuterer forumister.

Gi oss noe nytt. Skriv din mening om laget både negativt og positivt. Vis at det er takhøyde for å motta kritikk av ARSENAL. Vår lidenskap.

Link to comment
Share on other sites

Det er skikkelig vondt å være gooner for tiden...

 

Men, nå må Wenger bare samle troppen den kommende uken og gi de troa, også må vi håpe på en kalasseier mot Blackpool til helgen. Blackpool kan være en perfekt motstander for oss nå, som fort kan slippe inn masse mål. vi trenger selvtillit og tru på at gullet fortsatt er mulig. La oss også be for at Rooney blir suspendert noen kamper, men det er lite sannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

En særdeles trist helg å være vitne til. Utd ligger under med to mål, snur og vinner 4-2. Chelsea snubler mot Stoke. Arsenal tar imot Blackburn på Emirates, alle forventet seier. Kampen åpnet bra, vi stilte med et sterkt mannskap. Men etter skaden til Nasri, så stopper det helt opp. Ingen kreativitet, ingen smarte løp, ingen gode pasninger. Det verste av alt, er at vi satser på innlegg fra kant, noe som vi aldri har behersket. Rett og slett trist å se på. I denne kampen har vi ingen andre å skylde på enn oss selv. Wenger og gutta må virkelig snu denne trenden. Nå må vi rett og slett bare sikre andreplassen.

 

Huff, dette er trist.

Link to comment
Share on other sites

Trøste og bære. 0-0 mot Blackburn var skuffande. Stakkars oss som sit her proppa full av sjølvmedlidenheit.

Men eit snev av massesuggesjon og diverse andre psykosar er kanskje heller ikkje å forakte? Då har me det i alle fall alle like vondt. Alt er berre trist og nattsvart.

 

Filosofen Konfucius levde frå 551 til 479 f.Kr. Mannen var ikkje dum, og plutseleg ein dag kom han på ein god idè: Det er betre å tenne eit ljos, enn å forbanne mørket. I dag, 2500 år seinare, er det framleis ein god idè. Berre så synd at verda går så sakte framover, og når store delar av forumet også har ei noko spesiell oppfatning av kva dette "mørket" er, er det faktisk blitt mange gonger meir deprimerande å lese kva mørkemennene her skriv, en det er å sjå Arsenal spele fotball.

Link to comment
Share on other sites

Dette har du langt på vei rett i, spesielt Kolo Toure var ei vimsebrok av dimensjoner. Sol Campbell klarte så noenlunde å holde styr på han. William Gallas klarte det ikke. Så hadde vi Philippe Senderos som back-up, og Sebastien Squillaci kommer ikke så ille ut i den sammenhengen heller.

 

Vi hadde derimot en stabil Gilberto Silva, vi hadde Bergkamp/Pires/Henry som stort sett åpnet det meste og vi hadde en svenske som løp ustanselig og smart. Selv med dette offensive artilleriet hadde vi likevel en kollapspsyke i gruppen som kostet oss i alle fall ett ligagull. Det var likevel så mye kvalitet i laget at det ikke ble så åpenbart som det har vært de siste årene.

[/quot

 

Kolo hadde en jævlig bra sesong. Arsenal var da gode bakover ja. En grunn til det, var jo også Gilberto. Song når ikke Gilberto til anklene hva kvalitet angår. Wengers filosofi fungerer ikke, om man skal gjøre seg avhengig av å score 3-4 mål for å vinne. For det er nettopp det man må når man har en forsvarsfirer som ikke holder mål. Om bare det offansive skal prioriteres, kan man jo alltids kuttet ut en stopper, og kjøre med en spiss til. En mindre klønete forsvarsspiller som ikke kan løpe i veien for de andre. Nei, Wenger må nok ha større fokus på det defansive. Når det fungerer godt, er det det oppstår muligheter for det som Arsenal en gang var kjent for. Kontringer.

Link to comment
Share on other sites

refser:

 

"En grunn til det, var jo også Gilberto. Song når ikke Gilberto til anklene hva kvalitet angår."

 

Og likevel var Gilberto en av de som fikk veldig mye hakk fra supporterne. Var vel ikke før siste sesongen hans, eller faktisk etter at han var dratt, at hans "usynlige" jobbing ble skikkelig verdsatt...

Link to comment
Share on other sites

refser:

Og likevel var Gilberto en av de som fikk veldig mye hakk fra supporterne. Var vel ikke før siste sesongen hans, eller faktisk etter at han var dratt, at hans "usynlige" jobbing ble skikkelig verdsatt...

 

Mye sanhet i det ja Simbad. Mange hadde fått stor tro til Song etter forrige sesongs prestasjoner, og det så ut som rommet etter Gilberto Silva skulle fylles. Hans prestasjoner denne sesongen, har gitt et helt annet bilde. Song er ikke på langt nær så god som Gilberto Silva, og Gilberto Silva var en fantastisk god og viktig spiller for at Arsenals underholdende fotball skulle fungere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Arseblog skriver interessant om motsetningene mellom Arsenalsupportere i dagens spalte. Stiller meg bak denne:

 

I know football is passionate but there’s a difference between passion and hatred. There’s a difference between constructive argument and outpourings of outright hostility. If some people feel that’s the way to go then that’s up to them. I just don’t get it.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...