Jump to content

2011.04.02 Blackburn H


Mr Chapman

Recommended Posts

Song har kanskje ikke alltid prestert på topp hele denne sesongen, men hvilke av spillerne våre har vært stabilt gode denne sesongen? Er ikke mange akkurat. Refser har jo forøvrig konstant hakket på Song uansett hvilken kamp det har vært. Er det en spiller som alltid får kritikk i den gården er jo Song.

 

Song er absolutt en meget meget god spiller, men pga. Wenger som denne sesongen har latt han hatt langt friere tøyler enn tidligere så har han vært langt dårligere til å skjerme den bakre fireren vår. En annen ting som må tas med i betraktning er at Song er enestående i laget vårt. Vi har ingen som gjør den jobben han gjør eller som kan spille den posisjonen. Dermed ligger det veldig mye press på Song samt at han som regel spiller 90 minutter i hver bidige kamp.

 

Song har en del aspekter ved spillet sitt han kan forbedre og legge vekk, men han er en av PL's absolutt beste DM'er.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Mye sanhet i det ja Simbad. Mange hadde fått stor tro til Song etter forrige sesongs prestasjoner, og det så ut som rommet etter Gilberto Silva skulle fylles. Hans prestasjoner denne sesongen, har gitt et helt annet bilde. Song er ikke på langt nær så god som Gilberto Silva, og Gilberto Silva var en fantastisk god og viktig spiller for at Arsenals underholdende fotball skulle fungere.

Og likevel er Song en av de viktigste spillerne i laget vårt også denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 4 2011, 05:39 PM) 221464[/snapback]

Song har kanskje ikke alltid prestert på topp hele denne sesongen, men hvilke av spillerne våre har vært stabilt gode denne sesongen? Er ikke mange akkurat. Refser har jo forøvrig konstant hakket på Song uansett hvilken kamp det har vært. Er det en spiller som alltid får kritikk i den gården er jo Song.

 

Song er absolutt en meget meget god spiller, men pga. Wenger som denne sesongen har latt han hatt langt friere tøyler enn tidligere så har han vært langt dårligere til å skjerme den bakre fireren vår. En annen ting som må tas med i betraktning er at Song er enestående i laget vårt. Vi har ingen som gjør den jobben han gjør eller som kan spille den posisjonen. Dermed ligger det veldig mye press på Song samt at han som regel spiller 90 minutter i hver bidige kamp.

 

Song har en del aspekter ved spillet sitt han kan forbedre og legge vekk, men han er en av PL's absolutt beste DM'er.

 

Når jeg synes Song har gjort seg fortjent til skryt, da har han fått det av meg også. Stefan B er jo en av de som alltid skryter av Song. Selv om mannen knapt gjør noe bra i løpet av 90 minutter. Om Song, og Wenger, hadde sett hans begrensninger, ville nok Song hatt svært konkrete oppgaver som gjorde at han holdt seg på egen banehalvdel størsteparten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Song hadde hvert fall en grusom kamp nå i helga. Ingen av Arsenal-spillerne var spesielt gode, men han skilte seg ut med en usedvanlig svak prestasjon. Personlig har jeg alltid vært en stor fan av Song, men denne sesongen har det egentlig blitt bevist at hans offensive kvaliteter er veldig begrensede. Song burde få klare instrukser om hva som er lovt eller ikke. Når han beveger seg framover på banen, bruker han som oftest for lang tid med ballen og dessuten er han arrogant i spillestilen. Dette fører ofte til kontringer i mot også. Song hører hjemme bakover på banen - der er han et monster!

 

Og angående beste DM'er i ligaen, rangerer jeg både Essien, Mikel, de Jong (stygg spiller, men dog) og Tiote (beste DMen i ligaen denne sesongen) over Song. Per i dag er også Lucas (faktisk) en bedre defensiv midtbanespiller enn vår egen Song.

Link to comment
Share on other sites

Song hadde hvert fall en grusom kamp nå i helga. Ingen av Arsenal-spillerne var spesielt gode, men han skilte seg ut med en usedvanlig svak prestasjon. Personlig har jeg alltid vært en stor fan av Song, men denne sesongen har det egentlig blitt bevist at hans offensive kvaliteter er veldig begrensede. Song burde få klare instrukser om hva som er lovt eller ikke. Når han beveger seg framover på banen, bruker han som oftest for lang tid med ballen og dessuten er han arrogant i spillestilen. Dette fører ofte til kontringer i mot også. Song hører hjemme bakover på banen - der er han et monster!

 

Og angående beste DM'er i ligaen, rangerer jeg både Essien, Mikel, de Jong (stygg spiller, men dog) og Tiote (beste DMen i ligaen denne sesongen) over Song. Per i dag er også Lucas (faktisk) en bedre defensiv midtbanespiller enn vår egen Song.

 

Det du sier her, er helt sant. Både angående årets prestasjoner og hans ferdigheter i forhold til de andre spillerne. Godt å se at det ikke er bare meg som var svært positiv imed tanke på hans prestasjoner sist sesong, og nå har innsett at det muligens ikke var noe annet enn et blaff. Rikelig med dm som overgår Song i de fleste toppseriene i de 5 beste europeiske ligaene.

Link to comment
Share on other sites

Det du sier her, er helt sant. Både angående årets prestasjoner og hans ferdigheter i forhold til de andre spillerne. Godt å se at det ikke er bare meg som var svært positiv imed tanke på hans prestasjoner sist sesong, og nå har innsett at det muligens ikke var noe annet enn et blaff. Rikelig med dm som overgår Song i de fleste toppseriene i de 5 beste europeiske ligaene.

Hvis jeg ikke tar feil så har vi 0 tap når Song har spilt denne sesongen. Hvis det stemmer så har han vel gjort noe bra.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke tar feil så har vi 0 tap når Song har spilt denne sesongen. Hvis det stemmer så har han vel gjort noe bra.

 

Dette stemmer nok ikke. Nå har jeg sjekket lagoppstillingen i de kampene vi tapte i PL før jul, og finner at Song spillte i alle kampene vi tapte (WBA, Newcastle, Chelsea, Tottenham og United). Vi har ikke hatt noen tap i PL etter jul.

 

Du tenker nok på Djourou. Det er vel med han på banen at vi ikke har tapt i PL denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke tar feil så har vi 0 tap når Song har spilt denne sesongen. Hvis det stemmer så har han vel gjort noe bra.

 

Det er vel det jeg også har lest,men når det er sagt var

ikke Song spesielt god eller dårlig mot Blackburn. Han hadde en middelmådig kamp

som flere hadde. Totalt blotta for en blø for drakta holdning. Noe som jeg syns er betenkelig.

 

Problemet er vel heller at Song er uten tvil vår desidert beste DM....bak han som cover derimot..

er spranget langt til neste. Synd Frimpong ble skadet for han kunne fort blitt en ressurs.

 

Ellers interessant lesning fra Keown:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...ir-futures.html

 

som sier nok det jeg også har sagt. Jeg tror en opprydning i stallen er bra,få inn noen

med de rette innstillingene så er noe gjort.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel det jeg også har lest

 

Som skrevet i svar til BølerUlf, så stemmer det ikke. Ifølge kamprapportene på arsenal.com, har Song spillt alle PL kampene hvor vi har tapt denne sesongen. Jeg tror dere blander med Djourou

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet i svar til BølerUlf, så stemmer det ikke. Ifølge kamprapportene på arsenal.com, har Song spillt alle PL kampene hvor vi har tapt denne sesongen. Jeg tror dere blander med Djourou

 

Det er nok helt korrekt Kim..bra noen har fakta iorden :D

Link to comment
Share on other sites

Dette stemmer nok ikke. Nå har jeg sjekket lagoppstillingen i de kampene vi tapte i PL før jul, og finner at Song spillte i alle kampene vi tapte (WBA, Newcastle, Chelsea, Tottenham og United). Vi har ikke hatt noen tap i PL etter jul.

 

Du tenker nok på Djourou. Det er vel med han på banen at vi ikke har tapt i PL denne sesongen

Da var jeg helt på jordet ja. Vet ikke hvor jeg hadde dette fra for jeg visste jo at Djourou er uten PL-tap. Sorry.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 5 2011, 03:18 PM) 221491[/snapback]

"Arsenal's win % with Alex Song starting this season in the Premier League is 71%, without him 0%."

 

Det var statistikken rundt Song som BølerUlf nok blandet med Djourou :)

Serr? Vi har ikke vunnet en eneste kamp uten Song fra start denne sesongen? :S

 

Det er oppsiktsvekkende tall

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 5 2011, 03:18 PM) 221491[/snapback]

"Arsenal's win % with Alex Song starting this season in the Premier League is 71%, without him 0%."

 

Det var statistikken rundt Song som BølerUlf nok blandet med Djourou :)

 

Det var det ja. TIng tyder vel på at Song sammen med Cesc er vår klart viktigste spiller.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 5 2011, 03:18 PM) 221491[/snapback]

"Arsenal's win % with Alex Song starting this season in the Premier League is 71%, without him 0%."

 

Det var statistikken rundt Song som BølerUlf nok blandet med Djourou :)

Eneste statistikken som betyr noe er hvor mange poeng vi har med Wenger på benken og der har dessverre SAF en bedre statistikk enn oss

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 5 2011, 03:18 PM) 221491[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

"Arsenal's win % with Alex Song starting this season in the Premier League is 71%, without him 0%."

 

Det var statistikken rundt Song som BølerUlf nok blandet med Djourou :)

 

Eneste statistikken som betyr noe er hvor mange poeng vi har med Wenger på benken og der har dessverre SAF en bedre statistikk enn oss

 

Ja, det har du så rett, så rett i. Vi får håpe Wenger klare å gjøre noe med det før mai er over. Ellers har vi jo alltids sesongen11/12 da. Det blir en god sesong å være Arsenalsupporter det. Etter at stallen har blitt forsterket ved at 2-3spillere har blitt sendt bort. Og at Wenger har hentet inn 3-4 kvalitetsspillere så klart B)

Link to comment
Share on other sites

Såg kampen fra lower tier på lørdag og var skuffa over mangelen på effektivitet. Det er mange manglar i laget både defensivt og offensivt, men det var det og tidlegare. Men da hadde me fleire stjerner som kunne avgjera kampane med ekstreme prestasjonar.. (Henry, Berkamp, Pires med fleire..) me hadde og ein kaptein som gjekk foran..

Link to comment
Share on other sites

Statistikk lyver ikke, tolkningen av statistikk derimot...

 

Altså sånn sett kan vi si at det finnes ikke løgn, kun tolkninger av budskap som er løgnaktige?

 

Men du fikk frem poenget mitt -> Statistikk kan manipuleres og tolkes akkurat slik man selv vil ha det

Link to comment
Share on other sites

Altså sånn sett kan vi si at det finnes ikke løgn, kun tolkninger av budskap som er løgnaktige?

 

Men du fikk frem poenget mitt -> Statistikk kan manipuleres og tolkes akkurat slik man selv vil ha det

Løgn finnes i aller høyeste grad. Men så lenge statistikk er en oversikt over faktiske observasjoner så kan den strengt talt ikke lyve. Pasningene til Denilson er et glimrende eksempel. Han har meget høy treffprosent. Det er et faktum. Deretter kan man diskutere i det uendelige om hvorvidt han er en god pasningsspiller eller ikke. Poenget er at statistikk aldri lyver.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har meninger. Mange meninger. Noen har jeg poengtert i Arsene Wenger tråden. Som et quote til Sir John. Det bør være et rimelig greit svar.

 

Og min kjærlighet til Arsenal er ufravikelig. 100%. Case closed. Uavhengig av spill og enkeltmennesker. Enten de er spillere, direkører, manager, supportere eller tea-ladies. Derfor vil jeg ikke belemre hverken dette foraet eller andre med mine innerste tanker. Du vil heller aldri få meg til å snakke negativt om kone eller barn heller. Min nærmeste familie, med andre ord. Uansett hvor uenig jeg kan være med den ekelte av dem. OG, Arsenal ER som nærmeste familie å regne for mitt vedkommende.

 

Jeg er SÅ DRITA LEI av alle denne verdens Dannialdoer som blottlegger både seg selv og den man elsker. Denne måten å fremstå som supporter strider med ALT jeg står for. Kritiser gjerne, men gjør det i det minste med snev av stil og conduite.

 

Så, for å si det på en SVÆRT ENKEL MÅTE, jeg kritiserer hverken Dannialdo eller andre for HVA DE MENER, men for måten det gjøres på. Geddit????

 

 

Dette er utrolig god lesing og noe av det samme som jeg føler.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...