Jump to content

2011.04.02 Blackburn H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Huff. Skjønner virkelig ikke hvorfor Wenger insisterer på å ligge så forbanna høyt med forsvarslinja. Legg laget litt dypere og spill Walcott/Arshavin/RvP i bakrom! Samtidig gjør det oss langt mindre sårbare for disse lange ballene til Blackburn.

 

Man kan forøvrig også lure på hvorfor ingen av spillerne våre rapper til ballen oftere..

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig typisk Arsenal.

Lurer supporterne til å tro at de har lyst til å vinne, ved å gi alt og skape sjanser første 10 minutter, for så å legge seg ned og drite på draget resten av kampen!

Er det virkelig ingen som vil vinne utpå der???

Vi spiller på hjemmebane mot det dårligste laget i PL pr nå!!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger må få vekk han Almuna fra klubben mere elendig keeper i PL skal man lete lege etter.

Ikke bare bommeren han elendig på den ballen men treffer spillere soleklart med boxinga si.

Bare flax den ikke står 0-1 der, detta vet vel alle laga i PL om at han er ustabil i måle.

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig typisk Arsenal dette her. Det virker ikke som vi har ett system å spille etter. I mitt hode så spiller blackburn en bedre taktisk kamp enn oss. De provoserer almunia ut av mål og vi ser hva som skjer da. Fare hver gang. Vi er friske de først 10, så faller vi helt ifra. Noen som sa vi var favoritter til alt i år? hmmm....

 

Vinner vi idag og vinner vi gull, så er det på tross av enkelte spillere vi har. Jeg står for det jeg sa tideligere i år. Dette må være en av tidenes svakeste Premier Leauge. Og uansett hvem som vinner gull i år, så er det ett av de dårligste lagene jeg kan huske...

Link to comment
Share on other sites

For å vær stygg her:

 

Vi mangler en keeper,vi mangler en spiss ,en kreativ midtbanespiller og en som kan kjefte og dirigere laget litt.

 

Van Persie går for det meste i veien idag. Han er omtrent aldri foran mål. Skal han spille slik må vi få inn en spiss som Chamakh.

 

Alumunia er like ustabil som været. Oser usikkerhet av han.

 

Etter Nasri fikk en albu i hodet har han forsvunnet litt ut av kampen.

 

Arshavin,Walcott og Wilshere får en pluss.

 

Skal vi vinne dette må vi få inn en som kan skape noe og legge litt trykk på forsvaret.

Vi har vel tapt 100% av duellene i Blackburns 16 meter.

Få inn Chamakh.

 

Vi trenger en som kan spille fram Walcott og da må Fabregas inn.

 

Det positive så langt er det vi skapte de første 10 minuttene,resten av omgangen er oppsiktsvekkende svak.

Når det gjelder da.....ja gidder ikke si det engang.

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig typisk Arsenal dette her. Det virker ikke som vi har ett system å spille etter. I mitt hode så spiller blackburn en bedre taktisk kamp enn oss. De provoserer almunia ut av mål og vi ser hva som skjer da. Fare hver gang.

 

Synes Almunia stort sett har klart seg bra i feltet, jeg. Den siste var stygg, men han har hatt flere bra nedplukninger før det.

 

Når det er sagt, er jeg aldri trygg når han kommer ut...

Link to comment
Share on other sites

Svært bra de første 10, men derertter har det vært mye rart. Almunia er og blir en jævla klovn. Det mangler så absolutt killerinstinkt på toppp for Arsenal.

 

En grei oppsummering av de 3-4 siste sesongene. Denne kampen må vinnes - mer er det ikke med det.

Link to comment
Share on other sites

Som ofte før starter vi kampen bra, men når vi ikke utnytter mulighetene og innleggene blir upresise dabber det av å vi låser oss fast resten av omgangen og spillerne blir frustrert fordi de ikke vet å endre måten å spille på.

Samtidig står vi høyt og gir Blackburn unødvendige mye rom og de er faktisk nærmest scoring fordi Almunia er og blir forever usikker og Sagna virker litt ukonsentrert på høyreback. (Hoilett og N'Zonzi får mye rom der)

Blackburn scorer først hvis vi fortsetter med det der.

 

Vi skaper jo en del, men det er absolutt null aggresivitet og vilje til å vinne ballen inni boksen og foran mål.

Van Persie er midtspiss, men vandrer overalt og når innleggene kommer står 4-5 spillere helt i ro.

 

Skjerpings i 2. omgang! Dette er langt under nivået vi bør ligge på.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg eller skiller Wilshere seg ut veldig fra laget når det kommer til skader? Han har i løpet av sesongen blitt taklet stygt og landet ganske hardt ned på bakken etter farlige dueller men spiller fortsatt og gjør det bedre enn de fleste på banen. Skulle ønske hele laget var som han :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...