Jump to content

2011.01.25 Ipswich H


Mr Chapman

Recommended Posts

Det er bare småfolk som gleder seg ved andres motgang.

 

Den enes motgang er den andres medgang, om du skjønner hva jeg mener. Dog er jeg enig i at man ikke skal la andres medgang forsure en dag da Arsenal faktisk har tatt seg til en finale!

 

(Og at man har Berbatovs som kapten på fantasylaget er en formildende rosin i den sure pølsa)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Hvis du ikke blir oppgitt over at dommerne hjelper Manu hele tiden, så er det virkelig du som sliter big time

 

Langt derifra. Det er Blackpool som taper kampen, ikke dommeren. Kamikadze forsvar. Man må slutte å tro at dommerstanden i Englang "gir" United seierne. Det er faktisk talt bullshit!

 

Og hvis fokuset er slikt at man blir deprimert fordi United ikke avgir poeng på en dag da Arsenal spiller seg til Wembley, ja da må det være en feil en eller annen plass!

Link to comment
Share on other sites

Langt derifra. Det er Blackpool som taper kampen, ikke dommeren. Kamikadze forsvar. Man må slutte å tro at dommerstanden i Englang "gir" United seierne. Det er faktisk talt bullshit!

 

Og hvis fokuset er slikt at man blir deprimert fordi United ikke avgir poeng på en dag da Arsenal spiller seg til Wembley, ja da må det være en feil en eller annen plass!

 

 

Blackpool taper kampen men med betydelig hjelp fra dommeren, helt uforståelig at han ikke dømmer straffesparket som hele verden fikk med seg, og dette har desverre skjedd alt for ofte når utd har spilt.

Jeg sier ikke at det er dommeren som gir utd seierne, det er jo et anstendig fotballag til tross for at de ikke er like gode som for et par år siden, likefullt gir nok enda en dommeravgjørelse i favør av utd vann på mølla til alle dem som mener det er dommeren alene som har gjort utd til det laget de er.

 

Selvfølgelig skal vårt fokus være på at vårt lag endelig skal til Wem-ber-ley igjen.

Link to comment
Share on other sites

Langt derifra. Det er Blackpool som taper kampen, ikke dommeren. Kamikadze forsvar. Man må slutte å tro at dommerstanden i Englang "gir" United seierne. Det er faktisk talt bullshit!

 

Og hvis fokuset er slikt at man blir deprimert fordi United ikke avgir poeng på en dag da Arsenal spiller seg til Wembley, ja da må det være en feil en eller annen plass!

Enig der.

Jeg ser ikke på Manure, jeg bryr meg ikke om Manure, jeg gir egentlig blaffen i Manure.

Mine "ups and downs" kommer nesten utelukkende på grunn av Arsenals spill og resultater eller dommerens "oppførsel" i våre kamper, ellers gir jeg for det meste blaffen :rolleyes:

Jeg skriver nesten, for Hottentottenes resulater kan en sjelden gang ødelegge ett ellers godt humør.

Link to comment
Share on other sites

Langt derifra. Det er Blackpool som taper kampen, ikke dommeren. Kamikadze forsvar. Man må slutte å tro at dommerstanden i Englang "gir" United seierne. Det er faktisk talt bullshit!

 

Og hvis fokuset er slikt at man blir deprimert fordi United ikke avgir poeng på en dag da Arsenal spiller seg til Wembley, ja da må det være en feil en eller annen plass!

Så du mener at dommeren har ingen skyld når han faktisk lar vær å dømme straffe til Blackpool på stillingen 2-0 til Blackpool? Da må det være noe galt en plass hos deg.

 

Og hvor hyklersk er det ikke å sitte og juble som om man skulle være i CL-finale pga at man er i en LCfinale, kun et år etter at man snakket om hvor lite LC betydde da Manu kom til finalen og vant den? Er LC plutselig blitt en stor sak nå, kun fordi vi selv er med i finalen? Nei, vi må være ærlige og si at selv om vi har gått 6 år uten trofé og sådan er sultne på troféer, så er ikke LC så veldig stort.

Selvsagt er det stort å komme til Wembley, men det er fortsatt bare LC

 

Enig der.

Jeg ser ikke på Manure, jeg bryr meg ikke om Manure, jeg gir egentlig blaffen i Manure.

Mine "ups and downs" kommer nesten utelukkende på grunn av Arsenals spill og resultater eller dommerens "oppførsel" i våre kamper, ellers gir jeg for det meste blaffen :rolleyes:

Jeg skriver nesten, for Hottentottenes resulater kan en sjelden gang ødelegge ett ellers godt humør.

Nå er det nå en gang slik at Arsenal ikke lever i et vakuum hvor resultater i andre kamper ikke har noe å si... Arsenal og Manu kjemper om det samme, og da er det selvsagt slik at om en av partene får fordeler, vil det gå ut over den andre parten!

Link to comment
Share on other sites

Langt derifra. Det er Blackpool som taper kampen, ikke dommeren. Kamikadze forsvar. Man må slutte å tro at dommerstanden i Englang "gir" United seierne. Det er faktisk talt bullshit!

 

for all del, Blackpool ble for slitne og naive i den andre omgangen, og ManU er dyktige, og eksperter til å snu kamper. Det fortjener de cred for. Men når dommeren unnlater å blåse sesongens klareste straffe på stillingen 2-0 til Blackpool, en potensiell spiker i ManU kista, så er det frustrerende, provoserende, og helt UAKSEPTABELT. Dommeren gir ikke ManU seieren, men han gir dem MULIGHET til å snu kampen, en mulighet de knapt skulle hatt.

 

Og hadde det vært et enkeltstående tilfelle hadde det jo vært greit, men dette har vært en gjennomgangsmelodi i mer enn 20 år. Når man påstår at ManU får hjelp av dommeren, tar man det ut av løse lufta? Ingen røk uten ild som kjent... Og hadde det vært motsatt vei, hadde jo dommeren HELT SIKKERT dømt straffe. Du er vel ikke så naiv at du tror noe annet Chaz? Du har vært med for lenge i dette gamet til det, har du ikke?

 

Og hvis fokuset er slikt at man blir deprimert fordi United ikke avgir poeng på en dag da Arsenal spiller seg til Wembley, ja da må det være en feil en eller annen plass!

 

Det ble jo en ambivalent kveld. Naturligvis gleder man seg over finalebilletten, men når ManU vant, "tapte" jo på sett og vis Arsenal tre poeng, relativt sett. Sånn fungerer dynamikken på enhver fotballtabell. Og når man så HVORDAN ManU fikk sine poeng, er det vel ikke så merkelig at man blir litt pissed? Dette er jo nesten en fornærmelse mot alle rivalene til ManU.

 

Men jeg er likevel enig i de som sier at Arsenal bør fokusere mest på seg selv, og det de skal gjøre. ManUs kamper er utenfor vårt herredømme uansett, så det er dumt å kaste bort for mye energi på dette. Derfor er det nok viktigst og riktigst å glede seg over eget lag, og heller se frem til den dagen hvor man vinner på tross av all skjev dømming. Da blir jo tilfredsstillelsen over å vinne ekstra stor! Og muligheten er fortsatt god på opptil flere fronter. Det KAN bli en stor sesong for oss, på tross av ManUs hjelp av dommerne...

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at dommeren har ingen skyld når han faktisk lar vær å dømme straffe til Blackpool på stillingen 2-0 til Blackpool? Da må det være noe galt en plass hos deg.

 

Og hvor hyklersk er det ikke å sitte og juble som om man skulle være i CL-finale pga at man er i en LCfinale, kun et år etter at man snakket om hvor lite LC betydde da Manu kom til finalen og vant den? Er LC plutselig blitt en stor sak nå, kun fordi vi selv er med i finalen?

 

Jeg har aldri, ALDRI, nedvurdert ligacupen. Bare til din informasjon.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan glede deg over dette, da sliter du big time!

 

Må støte Raven her, selvfølgelig veldig glad for at Arsenal kan ta en trofè hjem, men å se Blackpool kaste bort initiativet til vår hovedutfordrer i en turnering som er 10X viktigere i min bok er unektelig et lite skår i gleden.

 

Og (denne er ikke til Chaz) det å kunne glede seg over United sine tap, evt. la en United-seier som satt så inn i h...... langt inne legge en demper på enhver kveld er vel den naturligste ting i verden - noe annet ville vært veldig merkelig..

Link to comment
Share on other sites

Det jeg syns er synd, er at halve kamptråden er spammet ned av uinteressante innlegg om Man Utds 3-2-seier i går, når vi faktisk har en Moan-tråd her på forumet.

 

Og la oss heller bruke energien på å hylle Wenger og hans menn! Det er ikke enkelt å spille foran 60 000 forventningsfulle supportere, vel vitende om at man med to mål før finalen er i boks, men spillerne løste oppgaven meget bra i går. Mange mener at vi ble holdt på pinebenken fram til 60 minutter, men det var pga av marginene ikke var på vår side. Det kunne fort stått både 2 og 3-0 til pause.

 

Poenget er at det aldri var noen tvil om hvilket av lagene som skulle til finale i går!

 

Bendter, Denilson og Arshavin spilte alle en stor rolle i gårsdagens seier. Som jeg har sagt hele tiden, så har Bendtner kvalitet som gjør han til en ekstremt farlig og god spiss. Dansken kan score mål fra alle posisjoner når som helst. Personlig ser jeg på dansken som hakket bedre enn Chamakh, hvert fall på enkelte områder.

 

Que sera sera

Whatever will be, will be

We're going to Wembley

Que sera sera!

Link to comment
Share on other sites

Poenget er at det aldri var noen tvil om hvilket av lagene som skulle til finale i går!

 

vel, tvilen var der ihvertfall frem til Bendtner scoret det forløsende 1-0 målet. Først da følte jeg meg rimelig sikker. Arsenal mestrer dårlig å stange hodet mot veggen for lenge. For øvrig enig i at en ihvertfall mulig grunn til at man slet med å få hull på byllen i går var presset fra publikum. Det var et krav at man skulle klare det.

 

Men det som betyr noe i dag er at laget er klar for finalen! Så får vi se hvordan de mestrer den situasjonen...

Link to comment
Share on other sites

Enig der.

Jeg ser ikke på Manure, jeg bryr meg ikke om Manure, jeg gir egentlig blaffen i Manure.

Mine "ups and downs" kommer nesten utelukkende på grunn av Arsenals spill og resultater eller dommerens "oppførsel" i våre kamper, ellers gir jeg for det meste blaffen ;)

Jeg skriver nesten, for Hottentottenes resulater kan en sjelden gang ødelegge ett ellers godt humør.

 

 

HELT enig!!

Er jo sånn at jeg har en hel del klysevenner som er manu-guys, og blir snyt forbanna hver gang vi går på en smell mot dem da, men vinner de ellers, er det bare å vinne mer enn dem =)

Link to comment
Share on other sites

Synd? Vær glad og smil over at det er aktivitet her..

Ja, burde virkelig glede meg over masse innlegg om Uniteds flakseseier i går, samtidig som mitt eget lag kvalifiserte seg for sin første finale i noen turneringen siden 2007.

 

Virker som en skikkelig smarting du...

Link to comment
Share on other sites

Ja, burde virkelig glede meg over masse innlegg om Uniteds flakseseier i går, samtidig som mitt eget lag kvalifiserte seg for sin første finale i noen turneringen siden 2007.

 

Virker som en skikkelig smarting du...

Har du sendt søknad som moderator?

Link to comment
Share on other sites

Da ble det Birmingham i Carling Cup-finalen. Kan bli hardt nok det!

Tror det fort kan bli en skikkelig slitekamp det der... Og hvis vi ikke scorer tidlig tror jeg vi fort kan ende opp med tap også

 

Det eneste som kan forhindre Arsenal å vinne denne finalen er dem selv. Desverre er det et litt for kjent tema.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som kan forhindre Arsenal å vinne denne finalen er dem selv. Desverre er det et litt for kjent tema.

 

Aldri i livet om gutta våre roter dette bort på Wembley. Imotsetning til flere her på forumet mener jeg gutta faktisk har vokst og modnet, og vist en vinnermentalitet og tålmodighet som har uteblitt tidligere. Selvfølgelig ikke i alle kampene - men i mange, så har gutta kjørt på og malt på helt til siste slutt, og dette er et meget godt tegn. Jeg tror gutta gjør rent bord mot stakkars Birmingham og sanker inn det første trofeet på mange år!

Link to comment
Share on other sites

Aldri i livet om gutta våre roter dette bort på Wembley. Imotsetning til flere her på forumet mener jeg gutta faktisk har vokst og modnet, og vist en vinnermentalitet og tålmodighet som har uteblitt tidligere. Selvfølgelig ikke i alle kampene - men i mange, så har gutta kjørt på og malt på helt til siste slutt, og dette er et meget godt tegn. Jeg tror gutta gjør rent bord mot stakkars Birmingham og sanker inn det første trofeet på mange år

 

farlig, farlig dette! Må ikke ta noe på forskudd her. Arsenal har ikke vist noen vinnerkultur til nå, og de møter et lag som bruker alle midler, utenfor boka om nødvendig. Nettopp slike lag Arsenal pleier å slite mot. Dette kommer til å bli en vanskelig finale. Men naturligvis BØR Arsenal vinne dette på ren kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er noen som utelater muligheten for å tape denne kampen, håper virkelig ikke spillerne gjør det samme, da taper vi den garantert!!!!!

Arsenal er helt klart et bedre fotball-lag enn birmingham, jeg vil anslå at vi i 8 av 10 kamper vil være vinnere i kamper mellom disse to lagene, det er imidlertid en god del usikkerhetsmoment forbundet med en finale på Wembley, bl.a det som går på spenning og nerver blant unge gutter som aldri har vært med å vunnet noe med Arsenal før, en motstander som går inn til oppgaven med livet som innsats, det usikkerhetsmomentet som alltid vil være til stede ved enhver fotballkamp, nemlig momentet om stang-inn og stang-ut og også usikkerheten rundt hvilket lag vi kan stille med om en måneds tid, det ER faktisk mulig at cupfinalen på Wembley kan være en av de 2 kampene av de 10 hvor vi IKKE går ut som vinnere i kampene mellom disse lagene.

Det er imidlertid usedvanlig viktig at vi klarer å få med oss dette mesterskapet, først og fremst pga erfaringen det gir oss med det å løfte pokaler i luften etter en turnering, deretter pga at vi da vil slippe det evinnelige maset om at vi ikke har vunnet noen trofeer etter at vi kom til Emirates og sist men ikke minst pga at det gir oss enda større muligheter til å vinne seriemesterskapet og til og med FA-cupen i tillegg.

Mitt tips er at vi vinner finalen :P

Link to comment
Share on other sites

Nå har våre "unge" spillere vesentlig mer rutine når det gjelder "viktige storkamper" både på klubblag og landslag enn Birmingham.

 

Så; det er nok heller Birmingham som går inn i denne finalen uten spesiell erfaring på dette området. For meg er vi klare favoritter både med tanke på kvaliteter i laget, og med erfaringen enkeltspiller har fra før under slike avgjørende 90minutter.

 

For all del; man skal ikke undervurdere sine motstandere i en finale, men vi kan da ikke føle at vi stiller som underdogs i hverken kvalitet eller erfaring.

Det handler ikke bare om å ha opplevd pokaler i Arsenal trøya, men erfaringen man har fått i disse situasjonene. Tap i en CL finale, CL semifinale seier, CL kvartfinaleseiere, FA-cup seier, Spania (Fabregas), Nederland (Persie), osv osv osv.... Dette er viktige erfaringer å ta med, når man skal ut i en finale. Vi har bra med erfaringer på disse kampene, (for jeg sammenligner slike kamper med en liga-cup finale) hvor det er et enormt trykk/press på det psykologiske planet før og under kamp.

Der er vi langt foran Birmingham, selv om vi har et yngre lag på papiret.

 

Cup er cup, men her er vi ganske store favoritter. Dette skal vi f... meg ikke rote bort. Lukter 1993 :P

Link to comment
Share on other sites

Når jeg mener at vi vinner 8 av 10 kamper mot birmingham skulle vel det bety at vi er store favoritter ja, helt korrekt, derimot er det altså fortsatt en mulighet for at vi heller ikke denne gang vil løfte pokalen i lufta, det er livsnødvendig å ikke glemme dette momentet, da blir vi utrolig sterkt rammet i det øyeblikket noe butter imot underveis og vi f.eks skulle komme et mål under.

Slike ting man lærer etterhvert som man driver med fotball dette :)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg mener at vi vinner 8 av 10 kamper mot birmingham skulle vel det bety at vi er store favoritter ja, helt korrekt, derimot er det altså fortsatt en mulighet for at vi heller ikke denne gang vil løfte pokalen i lufta, det er livsnødvendig å ikke glemme dette momentet, da blir vi utrolig sterkt rammet i det øyeblikket noe butter imot underveis og vi f.eks skulle komme et mål under.

Slike ting man lærer etterhvert som man driver med fotball dette :)

 

dine gamle pussige skrue :lol: Kan ikke forvente at vi alle har så lang fartstid som du på forumet her. Tenk halvparten av folka på din alder klarer knapt å håndtere en pc! *spøk btw*

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...