Jump to content

2011.01.25 Ipswich H


Mr Chapman

Recommended Posts

carling-cup-reflect.gif

Arsenal (0) v Ipswich (1)

Carling Cup, Emirates Stadium

Tirsdag 25. Januar 2011, 20:45

 

Tirsdag kveld får Arsenal en gylden sjanse til å kvalifisere seg for klubbens første finale i noen turnering siden 2007. Men utgangspunktet foran returkampen mot Championship-laget Ipswich burde vært langt lysere enn der er. Fordi som alle husker sørget Priskin for at de blå tok første stikk i semifinaleoppgjøret på Portmand Road for halvannen uke siden.

 

Selv med et tap i første kamp, forventer jeg virkelig at vi er finaleklare på tirsdag kveld. Ipswich er bare et lite drittlag som skal blåses av banen av Arsenal 9/10 ganger. Hadde vært kjipt om gutta lot denne sjansen til endelig å skaffe et trofe glippe mellom hendene. Derfor er det bare å kjøre på med fullt lag. Nasri, Fabregas, v Persie, Wilshere og Song er alle spillere jeg håper spiller fra start. Så får Wenger heller spare de beste i FA Cupen mot Huddersfield neste helg.

 

Uansett, en spennende kamp blir det nok. Helst håper jeg vi bare går rett i strupen på dem og avgjør hele greia før pause. Hvis vi ikke når finalen i Carling Cupen i år, kommer jeg til å bli så uendelig skuffet.

 

Come on you Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Det er nett det Wenger ikke gjør, selv om vi alle ønsker det. Uansett så er vi mestere i å blåse sjanser, og er ikke så effektive som andre lag, så å la unggutta vise seg er risky, plutselig så scorer Ipswich og håpet forsvinner hos de uerfarne.

 

Håper for all del at Wenger setter opp samtlige spillere som trådstarter sier, for da har det seg slik at gutta knuser trynet til Ipswich fans, samt Priskin !

 

Gooners !!

Link to comment
Share on other sites

Satser på så og si identisk lag som mot Wigan her mtp. at det er 5 dager til neste kamp og dette er mot Huddersfield Town. Tror verken vi skal slite oss ut mot et Ipswich lag som kommer til å parkere bussen og ei heller mot Huddersfield som ligger mange klasser under oss.

 

1295810909301375.jpg

 

Gibbs for Clichy og kanskje Eboué for Sagna. Eller så kunne vi kanskje hvilt Djourou og spilt enten Song eller Sagna ved siden av Koscielny. Tror ikke vi trenger å bekymre oss for det defensive på tirsdag B)

 

Dog mener jeg at å stille med toppet lag ville sendt et budskap og spiller vi som mot Wigan bare med litt bedre avslutninger burde kampen være over idet førsteomgangen blåses av og vi kunne gjort tidlige bytter.

 

Det viktigste på tirsdag blir iallfall at vi skaper mange sjanser, men hvis Wenger gjør 9 bytter som han gjorde mot Wigan tidligere i år så tror jeg vi kommer til å slite. Det viktigste blir iallfall at hvis Bendtner starter kampen, så må han starte sentralt! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette laget ønskes:

 

Szczesny; Eboue, DJ, Koscielny, Gibbs; Denilson, Wilshere; Rosicky, Arshavin(sentralt), Vela; Chamakh/Bendtner

 

Vinner ikke disse 11 mot Ipswich så har en sensasjon funnet sted, og jeg tror ikke den sensasjonen finner sted på tirsdag. Jeg tror vi vinner, og jeg ØNSKER roteringer. Helt unødvendig å stille med toppet lag mot et drittlag som Ipswich, disse 11 kommer til å gjøre jobben.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur ikkje det er navnet på spelarane som stiller til start mot Ipswich som betyr noko. Alle spelarane i vår fyrstelagsstall er betre enn Ipswich sine spelarar. Det som vil bety noko på tysdag er holdningen til spelarane. Ein må gje 100% i alle situasjonar og ein må ikkje få panikk om måla uteblir.

Link to comment
Share on other sites

Vi må rotere litt uansett, spillere som Djourou og van Persie bør hvile.. Dette er veldig skadeskutte spillere som ikke kan spille kamp ut og kamp inn. Har aldri sett den Miquel, men han har jo tross alt vært på benken i et par kamper, så syns han kan få seg en start. Som det sies over her så er det innstillingen og ikke start 11'ern som kommer til og telle mot Ipswich. Vil egentlig ha Bendtner som midtspiss, men Chamakh må også få spilletid og han kan ikke spille kant, så da må Bendtner spille der. Bendtner er heller ikke så ille på kanten som alle skal ha det til. Håper på dette laget fra start;

 

Marouane Chamakh

 

Andrey Arshavin-Cesc Fabregas-Nicklas Bendtner

Denilson-Alex Song

 

Kieran Gibbs-Laurent Koscielny-Ignasi Miquel-Emmanuel Eboue

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 3 - 0

Link to comment
Share on other sites

Tipper det blir noe lignende av Leedsmatchen

Chamakh

Arshavin-Rosicky-Bendtner

Denilson-Song

Gibbs-Kos-DJ-Eboue

Szczesny

Tror disse skal hamle opp med Ipswich ganske greit. Tror det sitter mest mellom øra når vi var så dårlige forrige kamp. Med samme innstiling som mot Leeds borte så bør det gå bra.

 

Får håpe Arshavin endelig skal få til en knallmatch, men må si jeg begynner å lure på om vi ikke kommer til å få se en Arshavin i toppslag mer

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er regelen for bortemål i denne kampen? Vet selvfølgelig hvordan den pleier å være, men mener å huske at i en eller annen cup så gjelder kun bortemålsregelen etter ekstraomganger og ikke etter 90 minutt..?

 

Er FA-cupen det. I Ligacupen er det vanlig bortemålsregel.

Link to comment
Share on other sites

Ok, da er det jeg som har missforstått!

Det er sånn som skjer :D

 

Det kan forøvrig være en fordel i morgen med det utgangspunktet gutta har fra kamp 1. Skulle det vise seg å bli vanskeligere enn antatt så kan det være greit å ha 30 min ekstra å avgjøre på.

Link to comment
Share on other sites

Tipper det blir noe lignende av Leedsmatchen

Chamakh

Arshavin-Rosicky-Bendtner

Denilson-Song

Gibbs-Kos-DJ-Eboue

Szczesny

Tror disse skal hamle opp med Ipswich ganske greit. Tror det sitter mest mellom øra når vi var så dårlige forrige kamp. Med samme innstiling som mot Leeds borte så bør det gå bra.

 

Får håpe Arshavin endelig skal få til en knallmatch, men må si jeg begynner å lure på om vi ikke kommer til å få se en Arshavin i toppslag mer

 

Bare å informere, Rosicky har vært sjuk, og vært sengeliggende i en uke, så han er ikke med i morgen. Arshavin sentralt, Vela på kant? Eller blir det kanskje for mye bytter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger velger å spille omtrent med samme mannskap som mot Wigan.

 

Naturlig å stille et mer "redusert lag" mot Huddersfield på søndag pga av ligakampen

mot Everton allerede på tirsdagen.

 

Og det synes jeg er fornuftig. :D Vi trenger denne ligacup-finalen.

Link to comment
Share on other sites

Støtter gunnersfan sin oppfatning av at det er den mentale innstillingen som er viktigst, men denne kampen er såpass viktig at jeg rent personlig ville ha kjørt på med det meste vi rår over. Så fikk en heller plukke av nøkkelspillere på det tidspunkt en eventuelt mener en har kontroll.

 

Her er en et skritt unna en Wembleyfinale mot en overkommelig motstander. Huddersfield kampen er langt unna målet. Prioriteringen er enkel i min verden.

Link to comment
Share on other sites

Støtter gunnersfan sin oppfatning av at det er den mentale innstillingen som er viktigst, men denne kampen er såpass viktig at jeg rent personlig ville ha kjørt på med det meste vi rår over. Så fikk en heller plukke av nøkkelspillere på det tidspunkt en eventuelt mener en har kontroll.

 

Her er en et skritt unna en Wembleyfinale mot en overkommelig motstander. Huddersfield kampen er langt unna målet. Prioriteringen er enkel i min verden.

 

Spot on Sir John. Samtidig er det 5 dager mellom Ipswich kampen og kampen mot Huddersfield. Attpåtil er samtlige kamper hjemme også så dette burde gå temmelig greit.

Link to comment
Share on other sites

Szczezny

Eboue - Djourou - Koscielny - Gibbs

Song - Wilshere

Walcott - Arshavin - Nasri/Vela

Chamakh

 

Tips: 5-1

Hadde vært flott om Arshavin fikk spille sentralt, men tror nok Nasri blir valgt i den rollen hvis ikke Cesc er på banen

Link to comment
Share on other sites

Tipper på reprise fra 2006.

 

- Semifiinale i CC

- Tapte 1-0 i bortekamp

- Paul Jewell var også den gang trener for det andre laget (Wigan).

 

Dvs seier 2-1, men ingen finale.

 

Vi har hatt en periode med opptur nå, sånn at flere av oss (inkludert meg selv) så smått begynner å tro på trofeer i år. Da kjenner nok laget sin besøkelsestid og får oss ned på jorda igjen.

 

Skal en svipptur til Helsinki i dag. Noen som kjenner en bra Pub der som sender kampen?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...