Jump to content

2011.01.25 Ipswich H


Mr Chapman

Recommended Posts

Når jeg mener at vi vinner 8 av 10 kamper mot birmingham skulle vel det bety at vi er store favoritter ja, helt korrekt, derimot er det altså fortsatt en mulighet for at vi heller ikke denne gang vil løfte pokalen i lufta, det er livsnødvendig å ikke glemme dette momentet, da blir vi utrolig sterkt rammet i det øyeblikket noe butter imot underveis og vi f.eks skulle komme et mål under.

Slike ting man lærer etterhvert som man driver med fotball dette :)

 

Joda, men du skrev jo også som en faktor at:

det er imidlertid en god del usikkerhetsmoment forbundet med en finale på Wembley, bl.a det som går på spenning og nerver blant unge gutter som aldri har vært med å vunnet noe med Arsenal før,
, og dette er et argument jeg mener blir helt feil.

I forhold til Birmingham, så er vi et hav foran i "erfaring" under et slikt press, som en finale har både før og underveis i kampen. Ikke fordi vi har spillere med mange finaler på sin cv, men fordi mange av de har vært med i CL år etter år, hvor man havner opp i situasjoner hvor man må vinne på et meget høyt nivå. (1/8finale, kvartfinaler, semifinale, finale)

Jeg tror også vi vinner 8 av 10 kamper mot Birmingham under slike omstendigheter, men man skal aldri ta noe for gitt.

Derfor skrev jeg:

Cup er cup, men her er vi ganske store favoritter. Dette skal vi f... meg ikke rote bort.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...