Jump to content

Gullkampen 2010-2011


Safe Hands

Seriemester  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Premier League er drøyt halvspilt. Tittelkampen er vidåpen. Hvem henger fortsatt med, og hvor er de potensielle bananskall? Storsinnet som jeg er tar jeg med Tottenham i betraktningen...

 

Mest spennende i denne sammenheng mener jeg er resterende bortekamper og innbyrdes oppgjør.

 

Det er naturligvis ennå mye hvis-om-atte-dersom-atte. Men på papiret ser det med Arsenal-briller ganske så lyst ut:

 

Arsenal (8):

West Ham

Newcastle

Tottenham

W.B.A

Blackpool

Bolton

Stoke

Fulham

 

Manchester United (10):

Tottenham

Blackpool

Wolves

Wigan

Chelsea

Liverpool

West Ham

Newcastle

Arsenal

Blackburn

 

Manchester City (8):

Aston Villa

Birmingham

Manchester United

Chelsea

Liverpool

Blackburn

Everton

Bolton

 

Chelsea (8):

Bolton

Sunderland

Fulham

Blackpool

Stoke

West Brom

Manchester United

Everton

 

Tottenham (9):

Newcastle

Blackburn

Sunderland

Blackpool

Wolves

Wigan

Man City

Chelsea

Liverpool

 

Antall gjenstående innbyrdes oppgjør blir efter dette:

Arsenal - 2

Manchester United - 5

Manchester City - 3

Chelsea - 4

Tottenham - 4

 

 

Tabellen pr.01.11.10

1.Chelsea 8-1-1 +24 - 25p

2.Arsenal 6-2-2 +12 - 20p

3.Man Utd 5-5-0 +10 - 20p

4.Man Cit 5-2-3 +03 - 17p

5.Tottenha 4-3-3 +01 - 15p

 

Tabellen pr.06.01.11

1.Man Utd 12-8-0 +24 - 44p

2.Man Cit 12-6-4 +17 - 42p

3.Arsenal 12-4-5 +20 - 40p

4.Tottenh 10-6-5 +06 - 36p

5.Chelsea 10-5-6 +17 - 35p

 

De kjøligste vurderinger av tittelkampen er det antagelig bookmakerne som står for. De holdt lenge Chelsea som favoritt, United som utfordrer, Arsenal og City som relative langskudd og Tottenham og Liverpool som mer eller mindre sjokk-kandidater.

 

Bookmakerne er som regel ganske enige seg i mellom, og jeg nøyer meg derfor med én av dem. Centrebet pr.06.01.11:

1.Manchester U 1.65 - sunket mye siden sesongstart

2.Arsenal 4.00 - sunket noe siden sesongstart

3.Man City 7.00 - omtrent som ved sesongstart

4.Chelsea 8.00 - steget mye siden sesongstart

5.Tottenham 31.00 - omtrent som ved sesongstart

 

Det er med andre ord fortsatt langt mer sannsynlig at vi ikke vinner serien, enn at vi faktisk vinner. Skal vi tro Centrebet..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Three horse race, United (i kraft av erfaring), City (i kraft av gjerrighet) og Arsenal (i kraft av ferdighet). United er utvilsomt fortsatt favoritt, men de to andre er fullt mulige vinnere. At Spurs eller Chelsea innhenter United tviler jeg sterkt på, men begge kommer nok til å henge på, om enn på en armlengdes avstand. Hvis jeg skal rangere de tre blir rekkefølgen United, Arsenal, City og jeg vil nok også si at det er mer sansynlig at vi ikke vinner enn at vi vinner. Sjansen er imidlertid fullt ut tilstede som en av tre (egentlig to, tror ikke City helt har det som skal til).

 

Akkurat nå er jeg mest opptatt av at vi ikke skal drite oss ut mot Leeds. Sjansen for det er også tilstede hvis det er et svekket "Wiganlag" som stiller til kamp.

Link to comment
Share on other sites

En analyse det er vanskelig å være uenig i, Sir. Selv om jeg ennå har vondt for å avskrive Chelsea. Formen forsvant plutselig, og jeg frykter den vil komme tilbake like plutselig. Avstanden er for dem ennå overkommelig.

 

Tidligere har jeg hevdet at man "aldri" vinner PL hvis man leder til jul. Oversikten under gir meg sånn delvis rett. I alle fall stemmer påstanden for Arsenals del. Selv ikke i unbeaten-sesongen ledet vi halvveis.

 

Ellers kan nevnes:

Man United har vunnet PL elleve ganger, men kun 3 av disse gangene også ledet til jul. To ganger har United ledet, men ikke vunnet til slutt (97-98 og 03-04). Et brukbart omen.

 

Chelsea har aldri vunnet PL uten samtidig å lede til jul, og skal derfor være sjanseløse i år.

 

1992-93: Norwich

Winner: Man Utd

 

1993-94: Man Utd

Winner: Man Utd

 

1994-95: Blackburn

Winner: Blackburn

 

1995-96: Newcastle

Winner: Man Utd

 

1996-97: Liverpool

Winner: Man Utd

 

1997-98: Man Utd

Winner: Arsenal

 

1998-99: Aston Villa

Winner: Man Utd

 

1999-00: Leeds

Winner: Man Utd

 

00-01: Man Utd

Winner: Man Utd

 

01-02: Newcastle

Winner: Arsenal

 

02-03: Arsenal

Winner: Man Utd

 

03-04: Man Utd

Winner: Arsenal

 

04-05: Chelsea

Winner: Chelsea

 

05-06: Chelsea

Winner: Chelsea

 

06-07: Man Utd

Winner: Man Utd

 

07-08: Arsenal

Winner: Man Utd

 

08-09: Liverpool

Winner: Man Utd

 

09-10: Chelsea

Winner: Chelsea

 

10-11: Man Utd

Winner: ?

Link to comment
Share on other sites

Martin Tylers statistikkspalte er brillefin for alle oss som liker den slags.

 

Et godt og et dårlig omen for Arsenals tittelsjanser:

 

"MARTIN SAYS: In the 18 Premier League seasons to date, only one team has won the title having suffered five defeats before the turn of the year. That was the Manchester United team of 2002/03, who lost five times in the 21 games they played before January 1. They lost 1-0 to both Bolton and Leeds in September, lost 3-1 at Man City in November and then were defeated 1-0 at Blackburn and 3-1 at Middlesbrough in December, yet still went on to win the title by six points in May."

 

 

"MARTIN SAYS: The Premier League-winning side with the worst away record is the Arsenal team of 1998, who picked up eight wins and 31 points from 19 away games. Their win percentage was 42.1% and they achieved 1.63 points per game that year.

 

Manchester United's current record is well below that tally. They have just two wins and 13 points from their nine away games so far. That's a win percentage of 22.2% and a record of 1.44 points per game, well below the Arsenal team of 1998. At their current rate they would finish with a projected 27.4 points from their away games this season, which would comfortably be the lowest ever."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Centrebet pr.06.01.11:

1.Manchester U 1.65

2.Arsenal 4.00

3.Man City 7.00

4.Chelsea 8.00

5.Tottenham 31.00

 

Pr. 23.01.2011:

1.Manchester U 1.57

2.Arsenal 3.5

3.Man City 9.0

4.Chelsea 10.0

5.Tottenham 51.0

 

Oddsen på Arsenal som mester er stadig synkende. Svært gledelig er det å se at vi nå har holdt nullen i fire seriekamper på rad. Det har ikke skjedd siden februar '09. Den gang var tallene likevel ikke imponerende. 4x 0-0: Tottenham borte, og Fulham, Sunderland og West Ham hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Oddsen på Arsenal som mester er stadig synkende. Svært gledelig er det å se at vi nå har holdt nullen i fire seriekamper på rad. Det har ikke skjedd siden februar '09. Den gang var tallene likevel ikke imponerende. 4x 0-0: Tottenham borte, og Fulham, Sunderland og West Ham hjemme.

Arsenal har alltid vært best når vi blir sett på som underdogs;)

 

Av de 4 kampene med clean sheets er ståa slik;

 

1x 0-0

3x 3-0

 

Imponerende? Ja faktisk, med tanke på at to av seierne er kommet på bortebane mot henholdsvis Birmingham og WHam. Nå er ikke WHam noe særlig til målestokk i årets PL, men Birmingham har tatt poeng mot flere av de andre vi sloss med om gullet. Først og fremst Manure. I tillegg slapp vi ikke inn mål mot City, som spilte utrolig destruktiv fotball, og vi slo Wigan nå sist. Får bare håpe dette kan fortsette fremover. Tror derimot det skal bli vanskelig å holde nullen mot både Everton og Castle, men hvis vi unngår skader på forsvarsfireren(*bankibordet*) i tillegg til Song og Wilshere, er det langt fra umulig.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er veldig bra at Chelsea nå kommer seg. Vi har møtt de to ganger, så det er bare bra for oss at de er topp motivert når de skal møte Manu to ganger. Et Chelsea uten gullsjanser vil være langt mindre motivert i de to kampene enn om de har et ligagull å kjempe om.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro et Chelsea lag alltid vil være motivert for å knuse United, men de må vise form som idag for å kunne klare det, hele tiden sagt det var en fodel for oss å møte Chelsea to ganger før transfervinduet åpna, Chelsea kommer til å hente inn klasse og det blir vanskeligere for United.

Link to comment
Share on other sites

helt klart fordel for arsenal at de er ferdige med chelsea, mens ManU og Chelsea har til gode å møte hverandre. Men vi må ikke undervurdere chelsea heller. De er absolutt i stand til å blande seg inn i gullkampen. Per i dag vurderer jeg sjansene til de enkelte lag i denne rekkefølgen:

 

ManU

Arsenal

Chelsea

ManC

 

Det er åpent hvem som vinner til slutt, men jeg tviler på om ManC klarer å stå løpet helt ut, men det er jo en fordel for oss at Arsenal er ferdige med dem også, mens de godt kan stelle i stand problemer for både ManU og Chelsea...

 

og tottenham...? De er sjanseløse, ingen trodde vel seriøst på dem som seriemester før start? ;) :D

Det kan nok hende de kan ta igjen et eller et par lag hvis de overgår seg selv, og lagene foran kollapser, men at de skal klare å passere ALLE lagene foran når de ligger 10 poeng etter nå, det er helt usannsynlig. Særlig fordi de jo har overprestert til de grader til nå. Å ha marginene så mye med seg som spurs har hatt til nå, med at de gjentatte ganger har stått opp fra de "døde" og STJÅLET poeng på slutten, det kan vel ikke fortsette i det uendelige? ;)

Link to comment
Share on other sites

Å ha marginene så mye med seg som spurs har hatt til nå, med at de gjentatte ganger har stått opp fra de "døde" og STJÅLET poeng på slutten, det kan vel ikke fortsette i det uendelige? ;)

Tja, United har jo drevet med dette i 20år... :D
Link to comment
Share on other sites

Kompis av meg satte 20.000 på Arsenal før jula til 6.00 i odds! Slår vi United hjemme og de snubler en gang er det i teorien nok til å ta gullet! Spørsmålet er om vi klarer å gjøre jobben vår mot de middels lagene? Tottenhan borte er vår tøffeste kamp vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Kompis av meg satte 20.000 på Arsenal før jula til 6.00 i odds! Slår vi United hjemme og de snubler en gang er det i teorien nok til å ta gullet! Spørsmålet er om vi klarer å gjøre jobben vår mot de middels lagene? Tottenhan borte er vår tøffeste kamp vil jeg tro.

 

120k da hvis det går inn. Ikke dårlig. Satte selv 1500 på Arsenal når jeg fikk 7.35 i odds.

 

 

 

En kollega av meg satte 2500 på følgende bet:

 

1. Top 3 = Arsenal - Man U - Man C (i riktig rekkefølge)

 

2. Arsenal scorer mest mål

 

3. Liverpool utenfor top5

 

4. Fulham får flere uavgjorte enn seier og tap

 

 

Odds: 73.55 = 183.875 kroner om den går inn.

 

Samme fyren vant 120.000 på et liknende i fjor...

Link to comment
Share on other sites

Kompis av meg satte 20.000 på Arsenal før jula til 6.00 i odds! Slår vi United hjemme og de snubler en gang er det i teorien nok til å ta gullet! Spørsmålet er om vi klarer å gjøre jobben vår mot de middels lagene? Tottenhan borte er vår tøffeste kamp vil jeg tro.

 

Jeg har USD 2400 på Arsenal som PL-vinner. Satt i Juni til 9,00 i odds. Spennende tider framover.

Link to comment
Share on other sites

Det som er litt morsomt er hvordan dere orker å vente så lenge :P jeg for min del klarer aldri å tippe på noe som jeg må vente på i flere mnd.. enten skal det være innen max en dag eller ingenting.

Men som vist så kan det nok være verdt det :angry:

Link to comment
Share on other sites

Det som er litt morsomt er hvordan dere orker å vente så lenge :P jeg for min del klarer aldri å tippe på noe som jeg må vente på i flere mnd.. enten skal det være innen max en dag eller ingenting.

Men som vist så kan det nok være verdt det :P

 

Trikset er å tippe så mye i mellomtida at man nesten glemmer de.t.. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Fortsett ManU i samme løp som hva de har gjort hele denne sesongen. Altså å score på få sjanser, flaks med avgjørelser og samtidig være dyktige (som de helt klart har vært) så vinner de nok PL igjen.

 

Etter kampen i dag får de seg nok et boost også. Fra 2-0 til 2-3 og hvis Rafael er hardt skadet så skal man ikke se bort ifra at de vil vinne for han og det er sikkert noe de klarer å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Fortsett ManU i samme løp som hva de har gjort hele denne sesongen. Altså å score på få sjanser, flaks med avgjørelser og samtidig være dyktige (som de helt klart har vært) så vinner de nok PL igjen.

 

Etter kampen i dag får de seg nok et boost også. Fra 2-0 til 2-3 og hvis Rafael er hardt skadet så skal man ikke se bort ifra at de vil vinne for han og det er sikkert noe de klarer å gjøre.

 

Neida! :rolleyes:

 

Rooney er totalt ute av form, og jeg tør å sette mange penger på at Berbatov ikke holder den formen han har nå noe særlig lenge. Det er rett og slett typisk Dimitar og være ekstremt opp og ned, og merk mine ord; om ikke lenge er han tilbake på bunnivå - og United vil slite. United har også 2 kamper igjen mot et Chelsealag på vei mot formen. Jeg tror at hvis vi klarer gode resultater borte mot Tottenham og hjemme mot United så skal vi ha en VELDIG god sjanse på gullet i år, det handler egentlig for oss om å holde oss skadefrie og ikke drite oss ut mot drittlaga. Jeg har faktisk veldig trua i år.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok desverre ikke veldig spennende så lenge Manure ikke taper fotballkamper...

De rir veldig mye på medgang, effektivitet og dommere med seg nå så vi får bare håpe det begynner å skurre i maskineriet der..

 

Er nesten ufattelig at de eventuelt vinner ligaen med det laget der..å sånn som de spiller.. usj! fysj! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Neida! :o

 

Rooney er totalt ute av form, og jeg tør å sette mange penger på at Berbatov ikke holder den formen han har nå noe særlig lenge. Det er rett og slett typisk Dimitar og være ekstremt opp og ned, og merk mine ord; om ikke lenge er han tilbake på bunnivå - og United vil slite. United har også 2 kamper igjen mot et Chelsealag på vei mot formen. Jeg tror at hvis vi klarer gode resultater borte mot Tottenham og hjemme mot United så skal vi ha en VELDIG god sjanse på gullet i år, det handler egentlig for oss om å holde oss skadefrie og ikke drite oss ut mot drittlaga. Jeg har faktisk veldig trua i år.

 

Enig her! United har TO kamper igjen mot et Chelsealag som i går viste tegn på bedre takter, mens Arsenal er ferdig med Chelsea.. Samtidig skal United møte City (derby), der det blir veldig åpent.. Arsenal har også hjemmekamp mot United, samtidig som det fortsatt er 45 poeng igjen å spille om! Synes heller ikke at United har overbevist i år...

 

Vi har også fått tilbake en Van Persie som vil være en viktig brikke for oss, med den formen han er på god vei til å bygge opp!

 

Jeg har fortsatt ståltro på dette! Et eventuelt Carling Cup-gull gir kanskje gutta også en ekstra boost til siste innspurt? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...