Jump to content

Gullkampen 2010-2011


Safe Hands

Seriemester  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Det var det da! Da kan vi ikke snuble mot lag som Newcastle og WBA.

 

Satser på ligacupen. Den er i allefall innen rekkevidde. :(

Riktig dette. Vi er altfor flinke til å gjøre det vanskelig for oss selv. For min egen helses skyld, så senker jeg forventningsnivået og satser på Ligacupen. FA-cupen er også en reel mulighet for trofé.

Link to comment
Share on other sites

Satt akkurat og så på kampene vi har igjen.

Gjør vi som vi skal, så vinner vi tittelen.

Det er svært overkommrlig.

 

Det er liten tvil om at det resterende kampprogrammet er lettere for oss enn for United. Et stort og sentralt spørsmål er imidlertid hvordan vi responderer på den grusommen kampen (eller riktigere sagt, andreomgangen) i går. Som flere har nevnt her inne tidligere: Vi har en tendens til å bruke tid på å komme oss etter slike smeller. Derfor er jeg redd for at de neste kampene hjemme mot Wolves/Stoke kan bli langt mer spennende enn det de burde ha blitt. Men naturligvis håper jeg at jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at FA har gjort ett ekstra grep for at Arsenal ikke skal henge med helt inn i gullkampen.

 

FA-cup kampen mot Leyton Orient har blitt satt opp til kl. 17:30 norsk tid søndag 20.02., og kampen mot Stoke City er satt opp til kl. 20:45 norsk tid tirsdag 22.02. Dette blir faktisk andre gang denne sesongen at vi spiller FA-cup på søndag, og PL påfølgende tirsdag

 

Det begynner å bli litt vel mange tilfeldigheter ute å gå nå

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at FA har gjort ett ekstra grep for at Arsenal ikke skal henge med helt inn i gullkampen.

 

FA-cup kampen mot Leyton Orient har blitt satt opp til kl. 17:30 norsk tid søndag 20.02., og kampen mot Stoke City er satt opp til kl. 20:45 norsk tid tirsdag 22.02. Dette blir faktisk andre gang denne sesongen at vi spiller FA-cup på søndag, og PL påfølgende tirsdag

 

Det begynner å bli litt vel mange tilfeldigheter ute å gå nå

 

Jepp. Jeg husker det var snakk om noe for en sesong eller to siden om at det skulle komme ut noe som skulle sjokkere hele England når det gjaldt Premier League og jeg regnet med det var snakk om korrupsjon, men det kom jo aldri frem noe der i det hele tatt..

 

Uansett. Tilfeldigheter kan ikke dette være. Ikke når det skjer så ofte gjennom en sesong og ei heller når dommerne gang på gang presterer å gjøre horrible matchavgjørende avgjørelser mot oss.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir faktisk andre gang denne sesongen at vi spiller FA-cup på søndag, og PL påfølgende tirsdag

 

Det begynner å bli litt vel mange tilfeldigheter ute å gå nå

 

Ja, det var jo faktisk sist uke :(

Nå skal det i rettferdighetens navn nevnes at Wenger selv syntes det var bedre å ha en ekstra dag til forberedelser før bortekampen mot Newcastle, enn før hjemmekampen mot Everton. Vet ikke hvor mye klubbene har å si, men det virket som Arsenal var forespurt om å flytte Evertonkampen til onsdag, og takket nei.

 

De to kampene mot Leyton og Stoke er jo også "hjemme"kamper.

Link to comment
Share on other sites

En morsom og litt filosofisk vinkling på helgens resultater.

http://www.arsenalvision.co.uk/articles/35...ism-alert-.html

 

Poenget er vel at hvis vi hadde ridd av stormen mot Nufc så er det også store sjangser for at resultatet til Manu hadde blitt anderledes.

 

Og jeg likte jo denne:

 

"No-one would have expected it beforehand and however insignificant it may seem that we are now one point closer (insignificant?!) it has been, in my crazy eyes at least, a f*cking good weekend in terms of our challenge for the title. That’s right, a F*CKING GOOD WEEKEND!"

Link to comment
Share on other sites

Vil tørre å påstå at de fleste (nøytrale og ikke-nøytrale) supportere vil mene at United tar gullet i år. Det klarer jeg ikke å fatte. Måten United har spilt i år er ikke en verdig vinner av årets PL. Føler at de sliter i hver kamp, og tapet mot Wolves kunne ikke kommet tidligere. Mener fortsatt at Arsenal har skjebnen i sine egne hender. Vi spiller best i England, og de kampene vi vinner, er ingen slite kamper heller. Vi bør ta gullet i år!

Link to comment
Share on other sites

En morsom og litt filosofisk vinkling på helgens resultater.

http://www.arsenalvision.co.uk/articles/35...ism-alert-.html

 

Poenget er vel at hvis vi hadde ridd av stormen mot Nufc så er det også store sjangser for at resultatet til Manu hadde blitt anderledes.

 

Og jeg likte jo denne:

 

"No-one would have expected it beforehand and however insignificant it may seem that we are now one point closer (insignificant?!) it has been, in my crazy eyes at least, a f*cking good weekend in terms of our challenge for the title. That’s right, a F*CKING GOOD WEEKEND!"

 

Et annet poeng er jo også at man kan spørre seg om mentaliteten til Manchester laget. De går på banen og VET at de nå kan skape en 7 poengs luke, men klarer det likevel ikke.

Jeg skal ikke påstå at våre gutter imponerte i andre omgang på lørdag, men ManU er ikke feilfrie de heller...heldigvis... :D

Link to comment
Share on other sites

Et annet poeng er jo også at man kan spørre seg om mentaliteten til Manchester laget. De går på banen og VET at de nå kan skape en 7 poengs luke, men klarer det likevel ikke.

Jeg skal ikke påstå at våre gutter imponerte i andre omgang på lørdag, men ManU er ikke feilfrie de heller...heldigvis... :D

 

 

Artig at flere begynner å stille spørsmålstegn ved mentaliteten og kvaliteten ved det laget der, jeg ble iallefall ikke overrasket over at ulvene vant.

Jeg har spådd poengtap i søkk og kav for utd utover i sesongen og INGENTING tyder på at dette ikke skulle stemme B)

Jeg trenger selvfølgelig ikke si hvem jeg tror ender opp med pokalen denne sesongen.

The future`s so bright, I gotta wear shades B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har spådd poengtap i søkk og kav for utd utover i sesongen og INGENTING tyder på at dette ikke skulle stemme

 

det var da ganske mye som tilsa at ManU skulle kunne fortsatt sin ubeseirede rekke; deres never-say-die holdning og Fergies taktiske ferdigheter, at de alltid har dommerne og marginene med seg, og at de er mye mer solide defensivt enn for eksempel Arsenal. Disse tingene måtte så ses opp mot det at ManU har spilt ganske dårlig og resultatmessig overprestert i lang tid. Svaret fikk vi overraskende nok mot Wolves, men det var altså på ingen måte en selvfølge at det skulle skje.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at FA har gjort ett ekstra grep for at Arsenal ikke skal henge med helt inn i gullkampen.

 

FA-cup kampen mot Leyton Orient har blitt satt opp til kl. 17:30 norsk tid søndag 20.02., og kampen mot Stoke City er satt opp til kl. 20:45 norsk tid tirsdag 22.02. Dette blir faktisk andre gang denne sesongen at vi spiller FA-cup på søndag, og PL påfølgende tirsdag

 

Det begynner å bli litt vel mange tilfeldigheter ute å gå nå

 

http://www.stokecityfc.com/page/NewsDetail...2288607,00.html

 

Kampen har nå blitt flyttet til onsdag! Gode nyheter!

 

Forøvrig er dette også nyheter som gjør at jeg får troen:

 

http://www.arsenalinsider.com/arsenal-news...ining-next-week

 

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2011/0...nst-wolves.html

 

Edit: Arsenal.com bekrefter også at Stoke kampen blir utsatt en dag.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det ser ganske bra angående gullkampen. Det står nok bare mellom Arsenal og Manchester United om ligagullet i år. Per idag ligger manu 4 poeng foran oss, men med mange tøffe kamper igjen kommer de nok til å miste poeng. Nøkkelkampen blir nok den mellom Arsenal og Manchester United vinner vi den og ikke tabber oss ut i de andre kampene tror jeg nok det blir gull i år. Det skal iallefall bli spennende og følge med de siste kampene og forhåpentligvis er det vi som løfter gullet i år.

Link to comment
Share on other sites

Tror desverre at Rooney vant ligagullet med den brassa mot City, vi kommer ikke til å vinne resten, tvilsom til at vi tar innpå United noe mer. Desverre, og dette sier jeg som vanligvis er superoptimist.

United har vært elendige på bortebane og de kommer garantert til å miste poeng borte. I tillegg tetner det til med kamper framover og stallen til united er alt annet en bred. Unngår vi skader og tullete utvisninger så er vi mer enn kapable til å dra i land dette

Link to comment
Share on other sites

Syntes det ser ganske bra angående gullkampen. Det står nok bare mellom Arsenal og Manchester United om ligagullet i år. Per idag ligger manu 4 poeng foran oss, men med mange tøffe kamper igjen kommer de nok til å miste poeng. Nøkkelkampen blir nok den mellom Arsenal og Manchester United vinner vi den og ikke tabber oss ut i de andre kampene tror jeg nok det blir gull i år. Det skal iallefall bli spennende og følge med de siste kampene og forhåpentligvis er det vi som løfter gullet i år.

Her har du nok helt rett. Kopierer vi hjemmekampen fra høsten 2008, så tror jeg vi vinner serien. Med uavgjort eller tap, vinner United.

På papiret, er vi favoritt til å vinne alle gjenståande kamper, bortsett fra denne kampen pluss borte mot Tottenham. Med uavgjort mot Manu, kan vi fortsatt vinne om Chelsea og Liverpool hjelper oss

Link to comment
Share on other sites

United har vært elendige på bortebane og de kommer garantert til å miste poeng borte. I tillegg tetner det til med kamper framover og stallen til united er alt annet en bred. Unngår vi skader og tullete utvisninger så er vi mer enn kapable til å dra i land dette

Hvis Chelsea får fart på sakene (noe som ikke ser så veldig sannsynlig ut, men dog) blir det også en nøkkelfaktor i gullkampen. De kan potensielt ta 6 poeng fra United innen vi skriver mai.

Link to comment
Share on other sites

Centrebet pr.06.01.11:

1.Manchester U 1.65

2.Arsenal 4.00

3.Man City 7.00

4.Chelsea 8.00

5.Tottenham 31.00

 

Pr. 23.01.2011:

1.Manchester U 1.57

2.Arsenal 3.5

3.Man City 9.0

4.Chelsea 10.0

5.Tottenham 51.0

 

Pr.01.02.2011

1.Manchester U 1.55

2.Arsenal 3.50

3.Chelsea 7.00

4.Man City 13.00

5.Tottenham 61.00

 

Pr.15.02.2011

1.Manchester U 1.50

2.Arsenal 2.88

3.Chelsea 21.00

4.Manchester C 31.00

5.Tottenham 71.00

 

De fleste synes enige om at det nå står mellom United og Arsenal. Chelsea, City og Tottenham kan maksimalt oppnå henholdsvis 81, 82 og 83 poeng. Sist gang noen vant serien med 83 poeng, eller lavere, var United i 2003.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må innrømme at jeg ikke har den helt store troen. Man U spiller ikke all verdens god fotball, men de har som vanlig evnen til å dra med seg gode resultater, samtidig som de klarer å holde hodet kaldt i avgjørende øyeblikk.

 

Arsenal må først og fremst klare sin egen jobb. Det er ikke rom for feil som vi har sett altfor mange ganger denne sesongen. Kamper som B'ham 1-2, Newcastle 0-1 og 4-4, Spudz 2-3 og WBA 2-3 har satt sine spor.

 

Har dog stor tro på at vi skal klare andreplassen. <_<

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg ikke har den helt store troen. Man U spiller ikke all verdens god fotball, men de har som vanlig evnen til å dra med seg gode resultater, samtidig som de klarer å holde hodet kaldt i avgjørende øyeblikk.

 

Arsenal må først og fremst klare sin egen jobb. Det er ikke rom for feil som vi har sett altfor mange ganger denne sesongen. Kamper som B'ham 1-2, Newcastle 0-1 og 4-4, Spudz 2-3 og WBA 2-3 har satt sine spor.

 

Har dog stor tro på at vi skal klare andreplassen. <_<

 

Dem spiller ikke flott, underholdende eller god fotball, men dem er ekstremt effektive!

Vi på vår måte spiller flott, hurtig og gøy angrepsfotball, men er ikke effektive nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter vi ender opp som gode gamle Smirre. Egentlig er vi best (dvs. fremst), men så gjelder det å knipe marginer der det faktisk teller da. Den hjelpeløse fosterstillingen som inntas når mållinjen skal passeres, synes litt for kjent... Og Alex Ferguson har noen ufyselig lange tær..

 

0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...