Jump to content

Gullkampen 2010-2011


Safe Hands

Seriemester  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Der røk nok gullet ja. Gullet ble ikke tapt etter denne kampen, men heller de andre uttalige elendige kampene Arsenal har prestert i år. Borte mot Sunderland, wigan og Newcastle, hjemme mot Newcastle, Spurs, West Bromwich, bare for å nevne noen. Alle tapene og unødvendige uavgjort resultatene har kommet av i all hovedsak to ting: Elendig forsvarsspill og mangel av killer innstinkt foran kassa. Alle lag har selvfølgelig dager som dette, men skal man vinne verdens tøffeste liga, så bør dette forekomme mye sjeldnere enn det har gjort for oss denne sesongen.

 

I sammenligning med vår gullrival, Man Utd, så har dem både et fantastisk godt organisert forsvar, en matchvinner i mål, en utrettelig hardtarbeiende midtbane og matchvinner foran mål med killerinnstinkt så det holder. I tilegg til å ha ledere som tar ukonsentrerte og overtente unge spillere i nakken når det går i motvind, og som viser spillerglede og konsentrasjon av ypperste klasse når de er i ledelsen.

Da holder det ikke at Arsenal har lekende, kreative og til tider uengasjerte spillere i absolutt alle ledd. Ikke bare uengasjert heller, men (nesten) konstant hinsides ukonsentrert i alle ledd.

 

Jeg tror selv de mest optimistiske Goonere i dag innser at gullet blir veldig veldig VELDIG vanskelig. Med en slik opptreden som vi presterte i dag, så er gullet helt umulig. Ut sesongen bør vi nå krysse fingrene for å klare oss på 2 plassen. Så spørr jeg meg selv; hva skjer nå til sommeren og mot inngangen av neste sesong? Jeg tenker meg det blir noe som dette:

 

Arsenal:

- Wenger går ut å skryter av sine spillere for fantastisk moral og ståpå-vilje gjennom hele sesongen, og skyver, det faktum at Arsenal har gått 6 år trofeløse, under en stol. I stede for å ta selvkritikk, vil Wenger heller forklare hvor en fantastisk prestasjon det er å klare å være blandt topp4. Han henter heller ingen nevnbare spillere inn, ettersom laget nå er ett år eldre, og Vermaelen blir regnet som "en ny signering" av Wenger. Kanskje til og med Frimpong, hvem vet..

 

Man Utd

- Manchester United bygger videre på sin jubelsesong, og henter inn 2-3 klassespillere som går rett inn på laget. Erstatter VdS med en ny klassekeeper, og de nye spillerne + de resterende sultne spillerne hiver etter å forsvare tittelen nok engang.

 

Chelsea:

Roman tar grep. Gjør klar midler for å forsterke, og om det er nødvendig, bytter ut Ancelotti med en ny manager for å tenke nytt. Kjøpet av Torres, tror jeg, er et signal på at det skal handles stort i sommer.

 

Man City

Som alltid, skal de handle og ta nye grep i sin plan om verdensherredømme. Tipper rundt £150-250 millioner blir brukt for å fortserke laget i alle ledd.

 

Skjer dette, vil Arsenal henge etter i kampen neste år. I stede for å la Wenger holde på slik, så bør styret bytte Wenegr ut etter sesongslutt. Prosjektet er over, og laget trenger å tenke nytt. I markedet vil spillere se på Arsenal som en fabrikk for å bli en bedre fotballspiller, for så å gå til en klubb som kan vinne trofeer. Vi trenger en som tenker nytt, som bygger laget bakfra. Fått hentet inn spillere som gir alt, og som klarer å holde hodet kaldt. Og som klarer dette i alle kampene i sesongen. Vi trenger en Vidic-type og en Rooney/Tevez-type. Gjerne også en arbeidsom midtbaneterrier.

 

Med all den kreativiteten i laget, og så alt for lite killer innstinkt vil laget bare fortsette slik det gjør i dag. Jeg er så lei at jeg tar gjerne en Mourinho.

 

Huff, dette ble et rotende innlegg, men så var da poenget å oppsummere en rotete sesong, så.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 2 2011, 08:27 PM) 221318[/snapback]

Bare å gratulere Manchester United med gullet. Dere kan takke Arsenal laget og Wenger for å stille seg på alle fire og bøye seg over og gjøre ting enda enklere enn det burde ha vært.

 

 

Forbanna enig Stefan! Klarer ikke å finne noen motivasjon eller håp etter denne runden..Og en ting til : Vi fortjener det heller ikke etter dagens dårligste kamp! Nå må Wenger vurdere stillingen sin,eller svelge noen kameler! Jeg føler meg pissa i trynet på når jeg ser Almunia holder på å kuke det til gang på gang! Hvilke ambisjoner sier jeg bare... Lurer på hvor mange poeng United har fått "gratis" de siste 10 årene på slike dommertabber som i dag? 100 poeng? Har jeg vært Unitedfan har jeg skjemtes,men de skjønner det fan ikke!

Link to comment
Share on other sites

For de som fortsatt lever i håpet: serien er over. Nok et troféløst år!

Arsenal har kun seg selv å takke, så elendige de har vært på hjemmebane.

- Kollaps mot Spurs

- Elendig forestilling mot west Brom (alle minus Nasri)

- Elendig mot Newcastle

- Sørgelige mot Sunderland og Blackburn.

 

Eneste kamp Arsenal har fortjent å vinne av de de ikke har vunnet hjemme, var mot City.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...