Jump to content

Gullkampen 2010-2011


Safe Hands

Seriemester  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg tror alt kan være avgjort iløpet av de neste to kampene til Utd sin fordel. Får de mer enn 3 poeng, ja da tror jeg det er kjørt for vår del.

Om de skulle ende opp med "kun" to poeng eller enda færre, så vil faktisk vi ha muligheten til å være i førersetet. Da vil de første kampene i mai, være det som avgjør sesongen 2010/11. Avhengig av at vi gjør det vi skal gjøre, og det er jo ikke noe som alltid viser seg å være et sikkert valg.

 

Men; slipper Utd unna både røde kort og karantener i tillegg til alt det andre de har av "fordeler", så er det jo faktisk imponerende å gi de en slik kamp til døra med slike forutsetninger. Hvordan Rooney får spille mot Chelsea og Liverpool etter lørdagens kamp, er noe av det sykeste jeg har sett på fotballbanen siden Morrow ble kastet rundt av Adams etter en cup-finale :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror alt kan være avgjort iløpet av de neste to kampene til Utd sin fordel. Får de mer enn 3 poeng, ja da tror jeg det er kjørt for vår del.

Om de skulle ende opp med "kun" to poeng eller enda færre, så vil faktisk vi ha muligheten til å være i førersetet. Da vil de første kampene i mai, være det som avgjør sesongen 2010/11. Avhengig av at vi gjør det vi skal gjøre, og det er jo ikke noe som alltid viser seg å være et sikkert valg.

 

Men; slipper Utd unna både røde kort og karantener i tillegg til alt det andre de har av "fordeler", så er det jo faktisk imponerende å gi de en slik kamp til døra med slike forutsetninger. Hvordan Rooney får spille mot Chelsea og Liverpool etter lørdagens kamp, er noe av det sykeste jeg har sett på fotballbanen siden Morrow ble kastet rundt av Adams etter en cup-finale :)

Hvorfor er det kjørt: Får de fire poeng, et mer enn dine tre, og vi slår de hjemme, ja så er vi foran om vi gjør jobben vår. Og det må vi jo uansett gjøre for å ha muigheter.

 

Jeg tror ikke dette handler om hva som skjer mellom Manchester United mot Chelsea og Liverpool. Dette er å vente på at andre skal milykkes.

Avgjørelsen finner sted på Emirates når gigantene møtes.

Vi må ut å ta poengene, vi kan ikke stå og vente på at andre skal mislykkes.

Merker at jeg blir oppgitt over pinglinga her inne på forumet.

 

Dette går bra, men vi må kline skikkelig til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er desverre enig Charlie. Når det avgjørende slaget en dag skal utkjempes forteller erfaringen oss at vi finner en måte å skyte oss selv i foten. Denne egenskapen gjør at det ikke er mulig å tro på seier, men håpet har vi jo alltid da.....

..........

Siste runde Manu taper sin kamp,vi trenger bare å hanke inn 3 poeng så er vi seriemestere. Vi leder 1-0 helt til det er 89 min. Så kommer Clichy og måker inn et selvmål. Vi ender på andre plass :lol:

 

Ville vært så typisk at jeg ikke hadde blitt sint engang.

Link to comment
Share on other sites

..........

Vi leder 1-0 helt til det er 89 min. Så kommer Clichy og måker inn et selvmål. Vi ender på andre plass

 

Ville vært så typisk at jeg ikke hadde blitt sint engang.

 

ja, det virker forutbestemt og er nesten til å bli overtroisk av.... :blink: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det kjørt: Får de fire poeng, et mer enn dine tre, og vi slår de hjemme, ja så er vi foran om vi gjør jobben vår. Og det må vi jo uansett gjøre for å ha muigheter.

 

Jeg tror ikke dette handler om hva som skjer mellom Manchester United mot Chelsea og Liverpool. Dette er å vente på at andre skal milykkes.

Avgjørelsen finner sted på Emirates når gigantene møtes.

Vi må ut å ta poengene, vi kan ikke stå og vente på at andre skal mislykkes.

Merker at jeg blir oppgitt over pinglinga her inne på forumet.

 

Dette går bra, men vi må kline skikkelig til.

 

Jeg tror det psykologiske har så mye å si i denne fasen, og spesielt hvordan sesongen har utviklet seg. Om de får en seier og uavgjort mot Chelsea og Pool, så vil det skape et enormt trøkk med styrke mot oss. Det vil faktisk være sterke resultater mot sterke rivaler, uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Om de får et tap i disse kampene, så kan det være en stor forskjell. Ikke poengmessig, men at de "får sine tap", når det nærmer seg siste fase av sesongen-

Vi kan allerede ha fått oss en trøkk etter cupfinalen, og det kan påvirke oss enda mer om Utd fortsetter å fosse frem.

Handler ikke om pingling, men at man frykter det mentale mot en motstander som tydeligvis IKKE lar oss komme nærmere selv i kamper som man ser på som nøkkel-kamper. Får de 4 poeng i disse to kampene, så frykter jeg at de vil ta dette på "rutinen og flyten" de har hatt i mange sesonger.....

 

Jeg har troen, men den sjansen blir vesentlig mindre om de kommer seg unna i disse to kampene.

4 eller 6 poeng, vil bety så mye mer enn MAKS 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Dem spiller ikke flott, underholdende eller god fotball, men dem er ekstremt effektive!

Vi på vår måte spiller flott, hurtig og gøy angrepsfotball, men er ikke effektive nok.

 

Er dessverre litt enig i den beskrivelsen. Har samme følelsen i kampar der me verkeleg treng mål og jagar sigersmålet.

 

Arsenal må bli litt meir kyniske, litt meir lure og ha litt meir flaks. Då er me der og gullet er vårt.

Link to comment
Share on other sites

Van Persie er ute i minimum 3 uker og Walcott er ute i minst 2-3 uker. Vermaelen er det ingen nyheter om, men han blir mest sannsynlig ikke spilleklar før om 2-3 uker heller hvis man tar i betraktning av at han trenger kamptrening.

 

Med RvP ute så synker sjansene våre drastisk mtp. ligagull. Bendtner og Chamakh er ikke i nærheten av nederlenderen selvom Chamakh presterte meget godt i de 3-4 første månedene av sesongen. Her blir det viktig å få marokkaneren tilbake i god form samt Bendtner.

 

Et par andre faktorerer som spiller inn er om Cesc, Nasri, Arshavin, Wilshere, Song, Djourou og Szczesny holder seg skadefrie. En skade på noen av disse og vi er i store problemer. Særlig med skader på Nasri, Arshavin og Song siden vi nå ikke har noen gode erstattere for disse. Da må vi nok hente tilbake et par spillere fra lån som f.eks. Lansbury og Vela og selv om begge disse to har vist positive takter så er det noe helt annet å komme tilbake til en storklubb som Arsenal og få det presset på seg.

 

Det så lenge ut som en meget positiv skadesituasjon hvor vi hadde få skader på nøkkelspillere, men dessverre som de siste 3-4 sesongene så har det hopet seg opp i rundt midten av februar og starten av mars som det vanligvis har gjort.

 

Krysser fingrene og ber om at vi ikke får mer motstand i form av skader enn hva vi allerede har.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det psykologiske har så mye å si i denne fasen, og spesielt hvordan sesongen har utviklet seg.

 

dette er nok riktig, men tror du, ut fra erfaringer både i inneværende og foregående sesonger, og fjernere historie for den saks skyld, at denne erkjennelsen øker Arsenals sjanser...?

Link to comment
Share on other sites

dette er nok riktig, men tror du, ut fra erfaringer både i inneværende og foregående sesonger, og fjernere historie for den saks skyld, at denne erkjennelsen øker Arsenals sjanser...?

 

Om Utd får noen tøffe resultater i disse to kampene, så vil jo vi føle at vi nå ENDELIG har sjansen etter flere sesonger til å hente pokalen. En større sjanse har vi vel ikke hatt, siden vi vant sist pokal?

Om det blir to gode resultater (4poeng evt 6poeng), så tror jeg ikke vi har styrke nok (mentalt?) på dette planet til å ta igjen Utd. Der vil kulturen og flyten til Utd være en styrke, som holder seg til slutt. Er jo dette jeg har skrevet om i mine siste innlegg i denne tråden. Jeg mener det skiller mye mellom f.eks 4 poeng og 3 poeng for Utd i disse to kampene, og tenker jeg mest på hvordan dette kanskje vil slå ut på det psykologiske planet i innspurten..... Et tap kan si mye i denne fasen, det samme kan man si om de får to gode resultater på den andre siden.

Jeg tror på Chelsea ikveld, og tror Pool kan fikse seg et poeng. 1 poeng, da er ALT opp til oss..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Var mer skuffet enn jeg var på søndag kl 19. Nyheten om RVP gjorde at jeg mistet all tro på gull i år.

 

Men det var 30 minutter siden, nå er optimismen tilbake. Jeg har tro på at Chelski tar poeng i kveld. Tror også at de avgir flere poeng. Da er det bare å vinne de resterende kamper.

 

Vi avgjør alt med 4-0 seier borte mot Fulham i sista kamp og tar tittelen på målforskjell.

Link to comment
Share on other sites

Var mer skuffet enn jeg var på søndag kl 19. Nyheten om RVP gjorde at jeg mistet all tro på gull i år.

 

Men det var 30 minutter siden, nå er optimismen tilbake. Jeg har tro på at Chelski tar poeng i kveld. Tror også at de avgir flere poeng. Da er det bare å vinne de resterende kamper.

 

Vi avgjør alt med 4-0 seier borte mot Fulham i sista kamp og tar tittelen på målforskjell.

 

Dette liker jeg.

Realistisk og tøft - ikke særlig beskjedent og det smitter til alle.

Offensivt.

 

Vi avgjør alt med 4-0 seier borte mot Fulham i sista kamp og tar tittelen på målforskjell.

Versus

Vi leder 1-0 helt til det er 89 min. Så kommer Clichy og måker inn et selvmål. Vi ender på andre plass .

 

Dette er oss goonere i et nøtteskall.

Leser typen av siste eksempel ingen andre steder enn her inne. Og på TV - hos naboen vår i London.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur Vieira04 er inne på noko her når det gjeld mentaliteten til dagens stall. Vi har ingen krigere, ein 19 åring med namn Wilshere er det nærmaste vi kjem det som i mine auge er ein krigar. Men så lenge vi selger alt som runder 30 år med den grunn at dei har runda 30 år så misser vi verdifull rutine, som kan skape ro og balanse når ting tetner seg i hop om både Champions League og Premier League og dei heimlege cuper.

 

Fyttirakker'n eg saknar Vieira, Adams, Keown, og ikkje minst Linighan som avgjør cupfinalen i'93 (året vi tok cup-double mot Sheff. Wed) på heading med knekt nase. Det var noko av det vi hadde hatt behov for bl.a mot birmingham no på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe at når Walcott, van Persie og Fabregas er tilbake, så holder dem seg spillbare resten av sesongen. Heldigvis er det få kamper i mars, Sunderland til helga, CL i midtuka og WBA(?) etter det.

 

Kampene mot United, Liverpool, Blackpool, Aston Villa, Fulham, blir meget avgjørende.

Link to comment
Share on other sites

Her snur det jammen meg fort.

Fra sutring og pingling til herlig optimisme.

 

 

Hehe. Jeg har heldigvis ikke vært den som har sutret her på forumet etter helga, selv om det gikk ei kule varmt hjemme i stua på Søndag...

Link to comment
Share on other sites

Neida. dette var ment mer generelt.

Syntes kommentaren din er full av tæl.

 

Her er det bare å gå høyt ut. Gjør gutta det de skal nå har vi alle tiders mulighet til å ta seriegullet. Jeg slenger inn en odds på 5-0 i helga...

Link to comment
Share on other sites

Vi får bokføre dette som 3 poeng vunnet og håpe på at vi følger opp med 3 poeng mot Sunderland selv samtidig som King Kenny disker opp en ny gave. Da er vi ett eller to poeng bak med en kamp tilgode og alt er opp til oss selv - igjen. Her er det bare å gi gass.

Link to comment
Share on other sites

Her snur det jammen meg fort.

Fra sutring og pingling til herlig optimisme.

 

Og sånn skal det være. Arsenal og fotball er å la følelsene få utløp. Leve irrasjonaliteten, så får vi heller være rasjonelle på jobb/skole alle andre dager ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...