Jump to content

Gullkampen 2010-2011


Safe Hands

Seriemester  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dette blir nok desverre ikke veldig spennende så lenge Manure ikke taper fotballkamper...

De rir veldig mye på medgang, effektivitet og dommere med seg nå så vi får bare håpe det begynner å skurre i maskineriet der..

 

Er nesten ufattelig at de eventuelt vinner ligaen med det laget der..å sånn som de spiller.. usj! fysj! :rolleyes:

Dette er veldig spennende.

Slår vi de hjemme er det to poeng å hente, om vi spiller likt ellers.

Så har de Chelsea i to kamper.

Slår de oss på Emirates er det greit at dr vinner.

 

Men dette kommer til å bli råspennende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Gullkampen er avgjort. Hadde det bare vært Manu vi var "up against" så hadde vi hatt mulighet, men når man gang på gang ser at dommerne er på lag med Manu, så er det bare å gi opp!

 

ja det er både frustrerende, provoserende og desillusjonerende å se på. Ingen overraskelse at ManU snudde, og det er imponerende at de får det til gang på gang. Men når de også gang på gang er avhengig av dommerens hjelp for å få til dette blir det bare kvalmt. Det blir som om Northug skulle starte med en kilometers forsprang i skisporet hvert renn. Men Arsenal har fortsatt GODE muligheter til å vinne, på tross av dette. Dette vil jo i så fall gjøre en slik prestasjon enda større. Arsenal må bare fokusere på sitt eget spill. Og glem ikke at ManU har et vanskeligere program igjen...

 

 

EDIT:

"banen her er heller ikke av samme standard som hjemme på Old Trafford" - Dimitri Berbatov etter seieren mot Blackpool. Urtrolig at en som spiller for et lag hvis hjemmebane minner mer om en potetåker enn en fotballbane, ihvertfall sammenliknet med teppet på feks Emirates, kan si noe sånt. Vitner vel ikke akkurat om selvinnsikt.... :rolleyes:

og uttalelsen blir jo spesielt ironisk når man tenker på de reaksjonene Wenger fikk etter sin BERETTIGEDE kritikk av matta på OT etter kampen i desember...

Link to comment
Share on other sites

Min påstand er at dersom United klarer å opprettholde flyten, og gå gjennom sesongen ubeseiret, så vinner de ligaen. Dersom United går på ett tap, er det store sjanser for at dette får en tilsvarende effekt som når vår rekke med kamper uten tap ble brutt, og da kan det se stygt ut med tanke på gull til United. Det er ikke bare fordeler med å gå så lenge uten tap. Den psykologiske effekten av å tape etter en slik periode, er vanskelig å håndtere selv for de aller beste.

Link to comment
Share on other sites

Min påstand er at dersom United klarer å opprettholde flyten, og gå gjennom sesongen ubeseiret, så vinner de ligaen. Dersom United går på ett tap, er det store sjanser for at dette får en tilsvarende effekt som når vår rekke med kamper uten tap ble brutt, og da kan det se stygt ut med tanke på gull til United. Det er ikke bare fordeler med å gå så lenge uten tap. Den psykologiske effekten av å tape etter en slik periode, er vanskelig å håndtere selv for de aller beste.

 

Enig i dette, men det er en VESENSforskjell mellom ManU anno 2011 og Arsenal anno 2004. For mens Arsenal stort sett var KLART bedre enn sine motstandere i HVER ENESTE kamp, og knapt lå under en eneste gang, hangler jo ManU videre, og blir reddet av dommere og flaks i tillegg til egen never say die holdning. ManU VET at de har overprestert poengmessig i forhold til det de har vist. Det kan slå begge veier. Det må jo gi dem en enorm selvtillit at de vet at de kan klare seg selv om de spiller dårlig. Samtidig kan det jo på sikt påvirke dem negativt at de ikke spiller særlig bra. Men jeg tror ikke at ManU lar seg vippe av pinnen selv om de skulle tape en kamp eller to. Jeg tror derfor at de uansett kommer til å følge oss til døra. Hvem som vinner er åpent. Men du har rett i at det ikke bare er fordeler med å gå lange perioder ubeseiret, fordi det blir mer press på å unngå tap enn å vinne. Dette kan bli en stressfaktor i sluttfasen. For det er lett å bli litt defensiv i hodet når man hele tiden har noe å forsvare.

Link to comment
Share on other sites

Min påstand er at dersom United klarer å opprettholde flyten, og gå gjennom sesongen ubeseiret, så vinner de ligaen. Dersom United går på ett tap, er det store sjanser for at dette får en tilsvarende effekt som når vår rekke med kamper uten tap ble brutt, og da kan det se stygt ut med tanke på gull til United. Det er ikke bare fordeler med å gå så lenge uten tap. Den psykologiske effekten av å tape etter en slik periode, er vanskelig å håndtere selv for de aller beste.

De har jo blitt reddet av dommeren både mot WBA og Blackpool. Må jo komme en kamp eller to der det jevnes ut.

Link to comment
Share on other sites

Dersom United går på ett tap, er det store sjanser for at dette får en tilsvarende effekt som når vår rekke med kamper uten tap ble brutt

 

Akkurat dette er jeg usikker på, Kim. Jeg mener dette er en av de store forskjellene på Fergusonpsykologi og Wengerpsykologi. Red Nose er flinkere til å samle trådene fort og gi gass. Han er dessuten flinkere under kampledelse til å ta grep for å styre kampforløp, mens Wenger først korrigerer etter at kampforløpet har endret seg (i beste fall). Forøvrig er Wenger på høyden eller bedre i alt annet, men akkurat dette har gjort at mange pokaler vi ferdighetsmessig skulle ha vunnet er havnet i Manchester de siste 10-12 årene. Det er ingen holdepunkter for at dette er annerledes denne sesongen. United kommer sikkert til å gå på en blemme eller to før eller siden. Problemet er bare at det er minst like sansynlig at Arsenal gjør det samme. Jeg vurderer gullkampen i øyeblikket til 70/30 fordel United og ser på dette som et two horse race med City som outsider. Det er ingen andre realistiske gullkandidater igjen denne sesongen. At United tilsynelatende ofte spiller med 12 mann gjør ikke saken enklere.

Link to comment
Share on other sites

 

Centrebet pr.06.01.11:

1.Manchester U 1.65

2.Arsenal 4.00

3.Man City 7.00

4.Chelsea 8.00

5.Tottenham 31.00

 

Pr. 23.01.2011:

1.Manchester U 1.57

2.Arsenal 3.5

3.Man City 9.0

4.Chelsea 10.0

5.Tottenham 51.0

 

Bare litt Torres-effekt.

Pr.01.02.2011

 

1.Manchester U 1.55

2.Arsenal 3.50

3.Chelsea 7.00

4.Man City 13.00

5.Tottenham 61.00

Link to comment
Share on other sites

1.Man Utd: 54poeng (24kamper)

2.Arsenal: 49poeng (24kamper)

3.City: 46poeng (25kamper)

4.Chelsea: 44poeng (24kamper)

5.Spurs: 41poeng (24kamper)

 

 

Kamper i februar:

Arsenal:

Newcastle 5/2 B,

Wolves 12/2 H,

Barca 16/2 H- CL,

Leyton 20/2 B- FA CUP,

Stoke 22/2 H,

Birmingham 27/2 (FINALE)

 

Utd:

Wolves 5/2 B,

City 12/2 H,

Crawley Town 19/2 B- FA CUP,

Marseille 23/2 B- CL,

Wigan 26/2 B

 

City:

Wba 5/2 H,

Utd 12/2 B,

Aris 15/2 B- EPL,

Notts County 20/2 H- FA CUP,

Aris 24/2 H- EPL,

Fulham 28/2 H

 

Chelsea:

Liverpool 6/2 H,

Fulham 14/2 B,

Everton 19/2 H- FA CUP,

København 22/2 B- CL

 

Spurs:

Bolton 5/2 H,

Sunderland 12/2 B,

Milan 15/2 B- CL,

Blackpool 22/2 B

 

Med bortekamper mot Wolves, Wigan, og Marseille, i tillegg til en hatkamp mot City på OT, gjør februar til en skummel mnd for Utd. De har ikke vært sterke spillemessig på bortebane, selv om de står uten tap. 3-8-0 er tallenes tale, og flere av disse kampene har de vært "heldige" (flyt, marginer) som ikke har gitt et tap.

De må få et godt resultat borte mot Marseille i CL, siden de har et hardt program før returkampen i mars. (Chelsea og Liverpool på bortebane). Derfor kan de ikke ta for lett på den bortekampen i CL, noe som gjør at de kan få flere trøtte bein enn de andre rivalene denne mnd.

Vil Utd fortsette sin flyt, eller vil de nå endelig merke presset og gå på en smell eller to?

 

Jeg tror enten Wolves eller Wigan kan overraske med å ta poeng, og City taper ikke på OT denne sesongen. 5 poeng?

 

Arsenal skal ta 9 poeng, selv om Newcastle borte kan være en nøtt. Jeg tror likevel at vi skal være sterke nok til å utnytte de store rommene Newcastle ofte gir i kamper på egen banehalvdel, og når har de mistet Carroll (Pool) og Ameobi med skade, så kan det bli tamt fremover. Vi møter etter mitt syn Barcelona på et ypperlig tidspunkt, og nå er det bare å håpe at ikke skadene flommer på de neste par ukene. Jeg tror vi kan oppleve en meget innholdsrik mnd, og sette oss i en god posisjon både i liga og i CL. Topper vi det med en pokal på Wembley, så er selvtilliten iallefall ikke noe å si på for resten av sesongen.

 

Hva med Chelsea?

Jeg tror desverre at de blir en hard nøtt fremover mot våren, og det skyldes ikke bare Torres og Luiz. Men også om at Lampard, Terry, Drogba, Essien, og Malouda er på vei til å finne formen. Mange har snakket om at de er ute av gullkampen, men jeg tror de blir en outsider om Utd nå begynner å avgi poeng og vi ikke vinner og vinner. Jeg frykter Chelsea, selv om 10poeng på 14kamper kan høres ille ut.

 

City har en kamp mer spilt, og er fortsatt med......

Det er mange nye spillere i troppen med enorme kvaliteter, men rytmen i spillet har ikke vært stabilt bra pga denne kjøpspolitikken. De har også en manager som for meg ikke har det samme som Wenger, Ferguson, og Ancelotti.

Svaret på at de fortsatt kan vinne, ligger kanskje i at Utd, Chelsea, og Arsenal har vært for ujevne denne sesongen. Under "normale" omstendigheter ville det ikke vært en mulighet, at City med 46poeng på 25kamper fortsatt har gode sjanser for å vinne pokalen. Måtte det ikke skje, selv om man kommer inn i en fase hvor alt faktisk kan skje.

 

Spurs kan kjapt gå på en smell borte mot Sunderland, siden jeg tror fokuset i den perioden ligger mye på Milan. De MÅ ha 9 poeng denne mnd om de fortsatt skal sloss om den viktige 4.plassen, men jeg tror ikke det vil skje. Topp 3 kan de bare se langt etter, for det vil ikke skje.

De er skadeplaget, og spurvene er sakte men sikkert på vei ut av CL spill 2011/12. Dvd-produksjonen stopper opp, om de ikke lager en film på hvordan det var å reise helt til Italia. De er jo svært oppfinnsomme :rolleyes:

 

Denne mnd har ikke mange storkamper på programmet, men den kan bety mye for hvilket utgansgpunkt man har når man går inn i sluttspurten. Nå er det bare å håpe på at Utd går på en smell eller to, slik at vi tetter igjen denne luka. Nå skal vi kjøre på, for denne mnd kan bli en virkelig fin på en rød og hvit måte.

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Vel der røk nok gullsjangsen i år. Ett poeng mot Newcastle er i seg selv ikke en skandale, men måten det kom på tror jeg er veldig ødeleggende fremover.

 

- Mental knekk etter det som vel. er større nedtur enn Spurs tapet.

- Skade på Djourou. Med Koz og Squid i forsvaret viser statistikken at vi nesten ikke vinner kamper.

- Song og Denilson skadet, og Diaby med Karantene. Vi er short på DM fremover

- De andre lagene lærer nok engang at ved å gruse til i taklingene mot oss så evner vi ikke å svare.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...