Jump to content

2010.12.13 Man Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

man_utd.png arsenal.png

 

Manchester United mot Arsenal har alltid vært Premier Leagues største oppgjør, med tanke på prestisje, betydning, ramme rundt kampen, forholdet mellom klubbene... alt! Mandag kveld er det igjen duket for hatoppgjøret når Wenger & Co skal avgårde til Manchester for å forhåpentligvis påføre United deres første ligatap for sesongen.

 

Skader

 

Torsdag kunne Wenger fortelle at kaptein Cesc Fabregas fortsatt er veldig usikker før mandagens storoppgjør, og spanjolen har selv uttalt at han neppe kommer til å risikere å forverre hamstring-skaden sin hvis han ikke er helt frisk. Djoruou og Clichy er dog ventet tilbake, mens Gibbs må tilbringe tre nye uker på sidelinjen.

 

Kommer til å fylle inn mer informasjon i åpningsposten senere, men tenkte vi måtte ha en tidlig kamptråd til denne fantastiske storkampen! Gleder meg helt vanvittig mye allerede, selv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Tror dette blir laget:

 

Fabianski

 

Sagna - Squillaci - Koscielny - Clichy

 

Nasri - Rosicky - Song - Wilshere - Arshavin

 

Chamakh

 

Ønsker meg Djorou inn for Koscielny, men tviler på at det skjer. Håper Rosicky starter, tror vi trenger han, samme med Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg 3 poeng på mandag og 1 poeng mot Chelsea... Da ligger vi på plutselig på førsteplass :P

Ønsker å se dette laget:

Fabianski

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

Song

Nasri-Wilshere-Arshavin

Chamakh - RvP

Viktig at Song tar ansvar bak...

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er heller tvilsom for denne kampen, skal man forstå forsiden rett. Det tror jeg kan bli vår nøkkel til seier i denne kampen. Med Fab på banen (mest sannsynlig helt ute av form) ville han senket oss.

Helt enig, ingen vits i at fabregas stiller til denne kampen da han er ute av form..

 

Fabianski

 

Sagna-- koscielny---- squillaci----Clichy

 

Walcott-----Nasri------song----wilshere---Arshavin

 

Chamakh

 

Hadde likt denne oppstillingen!

 

Må vi ikke glemme at man utd har en nani som for det meste herjer med Clichy...

 

Tror på en Borteseier med 0-1 til oss, forsvaret overpresterer og Fabianski står en eksepsjonelt god kamp!:P

 

Wilshere målscorer etter pasning fra Nasri:)

Link to comment
Share on other sites

Spennende kamp. Vi har mye å revansjere nå, og ikke minst muligheten til å skaffe oss en luke! Sier mot manscum og seier mot de meget, meget, meget ustabile blåskjortene - som mest sannsynlig kommer til å få en skikkelig på trynet av *urs, så begynner ting å ligne på noe. Kan bli en veldig fin adventstid, men før vi tar av:

 

11er

 

Dersom Gauseth måtte velge 11 spillere _nå_ og ikke på mandag, så ville det nok blitt denne 11eren:

 

Fabianski

Sagna - Sqi - Kos - Clichy

Song - Wilshere

Nasri - Rosc - Arshavin

Chamakh

 

Begrunnelse

  • RVP er veldig tydelig ikke i form. Benken.
  • Det betyr at Chamakh > Bendtner.
  • Nasri i stjerneform. Nasri > Walcott.
  • Rosicky ble rett og slett ofret for at RVP skulle få matching. Jeg får vondt i magen hver gang Mozart er på benken.
  • Arshavin er et kapittel for seg selv. Spørsmålet er hvor lenge man skal forsøke han uten å foreta noe. Jeg nølte litt, og tygde litt på kombinasjonen Walcott - Rosc - Nasri tidligere, men AA er verdensklasse når han er i sitt ess. I tillegg: Walcott har ikke så ufattelig stor fordel mot Evra på stillingen 0-0. Med andre ord: Treeren blir Nasri - Rosc - AA.
  • Wilshere er englands største box2box-talent. Song er en ballvinner av dimensjoner. Det er kjempeviktig at disse to holder midtbanen balansert - og dette skal være Song sin hovedoppgave i denne kampen. Jackie får løpe til han dævver, men blir han småsliten så skal vi heller henge tilbake med to DM enn 1.
  • Forsvarsfireren er "selvskreven". Du endrer ikke forsvaret utenen at noen driter skikkelig på låret/blir skadet. Punktum.

Trivia[/i]

 

Forøvrig har jeg notert at Evra slenger med kjeften sin igjen. Den rotta som ville by opp Cesc til dans utenom banen fortjener ikke et snev av oppmerksomhet etter VM-fadesen - uansett hvor rar/dum/teit Domenech skulle være. Gjorde skam på alle verdens kapteiner, det gjorde han.

 

Dere ser også at jeg ikke nevner Fabregas i diskusjonen over. Vel, for meg er han uaktuell. Cesc har ikke spilt siden Braga. Siden Braga. Det er over to uker siden. Det er glemmesak at han starte mot scum etter tre ukers skadeavbrekk. En matchet rosc er langt bedre enn rusten cesc.

 

Leste meg forøvrig opp på denne kamptråden. Skal si det er massive konspirasjoner om at Wenger spillere hustler-kortet mtp Cesc. Vel, vi har en ufattelig god erstatter i Rosc og en Nasri som blomstrer i sjefens avbrekk. Who cares?

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg stort til kamp nå! Skal se denne med to United fans og en Arsenal fan. Altså en klassisk 2 vs 2 :P De to tingene jeg frykter mest foran denne kampen er:

 

- Vårt shaky forsvar, tror United kan ta oss på mange kontringer, og at vi kommer til og gjøre en del dumme tabber i forsvaret.

 

- Wayne Rooney. Han putter nesten altid mot oss, ser heller ikke bort ifra at han putter på mandag.

 

Over til oss. Har tenkt en del på hvem jeg vil ha av Jack og Denilson. Valget endte på Jack, tror han passer meget bra til denne kampen, han har fighter viljen + at han har fantastiske offensive egenskaper. Vil også se Mozart fra start istede for Rvp, tror ikke RvP er klar for en slik kamp enda, samme gjelder El Capitan om han blir klar, både RvP og Cesc på benken med andre ord. Theo håper jeg blir brukt som en super-sub, hvis vi setter han inn i andre omgang kommer enten United til og trekke seg litt tilbake i banen eller så får Theo store rom og boltre seg i. En nøkkel til seier er at Nasri fortsetter storformen, han kan fort utgjøre forskjellen i denne kampen. Dette blir en helt åpen kamp, men satser på en 1 - 2 seier, Nasri og Arshavin putter for oss. Håper disse 11 entrer Old Trafford på mandags kveld:

 

Marouane Chamakh

 

Andrey Arshavin-Tomas Rosicky-Samir Nasri

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Sebastien Squillaci-Bacary Sagna

 

Lukasz Fabianski

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

- Vårt shaky forsvar, tror United kan ta oss på mange kontringer, og at vi kommer til og gjøre en del dumme tabber i forsvaret.

Prestisjekamp for Wenger. Det er bortebane. Han kommer ikke til å legge opp en taktikk der vi taper på kontringer. Tabber derimot er en svakhet

 

- Wayne Rooney. Han putter nesten altid mot oss, ser heller ikke bort ifra at han putter på mandag.

Mulig, men da må vi putte flere. United er ikke i godt gammelt slag. Skal de slås på OT så må det være nå. Skal vi vinne PL så må det være nå.

 

Når det er sagt så er jeg som vanlig pessimistisk. Tror vi gjør en god kamp, men roter det hele bort på tabber eller i værstefall en dommeravgjørelse.

 

Hvis vi vinner så er det en vitamininnsprøytning av de skjeldne. Det er en slik match som kan få banket inn troen på at det er mulig å ta hjem trofeet. Å herregud så spennende det blir

Link to comment
Share on other sites

På mandag skjer det igjen. Mancheter United tar i mot vårt eget Arsenal på Old Trafford. En kamp med mye historikk, rivalisering og lidenskap. I år er også denne kampen, en viktig peker på hva man kan forvente seg av Arsenal denne sesongen. I fjor hadde vi aldri en reel sjanse til å ta gullet men, om vi slår United denne gangen leder vi ligaen med 4 poeng!

 

Det er nå 5 år siden vi sist tok en tittel, for hver sesong som går nå vil presset øke, dette gjør denne kampen enda mer betydningsfull, vi trenger å vinne noe igjen!

Link to comment
Share on other sites

Det er nå 5 år siden vi sist tok en tittel, for hver sesong som går nå vil presset øke, dette gjør denne kampen enda mer betydningsfull, vi trenger å vinne noe igjen!

Fint at du sier det for da begynner jeg å tenke (det hender fra tid til annen). Vi har jo vunnet masse de siste 5 årene. Vi har ny stadion, en brei og god spillerstall, CL plass hvert år, en økonomi som er bunnsolid. Sammenlignet med andre så er jo det helt fantastisk. Flott at du nevnte det å vinne for da fikk jeg beina ned på jorda igjen. Selv om vi ikke blir best i år så kommer det :o

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp vi, etter min mening, ikke kan tape. For det første så er Man U ikke på sitt beste nå, og det må vi utnytte. Man U har også en kamp mindre spilt enn oss, og det er mye verre å spille en hengekamp når du vet at du må vinne for å henge med. Vi har ikke vært spesielt overbevisende i det siste, selv om vi har tatt de nødvendige poengene for å lede PL.

Jeg føler at dette er en god mulighet til å slå Man U, og en seier på Old Trafford kan gi oss den selvtilliten og momentet til å ta mange poeng i den vikige juletida.

Jeg vil se dette laget:

Marouane Chamakh

 

Andrey Arshavin - Tomas Rosicky - Samir Nasri

Jack Wilshere - Alexandre Song

 

Gael Clichy - Laurent Koscielny - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

Lukasz Fabianski

 

Jeg velger Wilshere foran Denilson fordi brasilianeren var grusomt dårlig mot Partizan, og Jack er, etter min mening, bedre både offensivt og defensivt når han har dagen. Jeg velger også Rosicky foran RvP fordi van Persie viste at han er rusten mot Partizan og Rosicky har et bedre samspill med Nasri og Arshavin. Føler at alle de andre er mer eller mindre selvskrevne.

Råtips: 0-2 Nasri og Arshavin

Link to comment
Share on other sites

For å vinne mot Manchester United på mandag føler jeg vi må være bunnsolide defensivt og samtidig smarte offensivt. Vi husker alle hvordan Nani herjet med Clichy i fjor, så derfor mener jeg dette laget er bedre rustet mot de røde djevelene.

 

Fabianski

 

Sagna - Squillaci/Koscielny - Djourou - Clichy

 

Song - Wilshere

 

Nasri - Arshavin - Rosicky

 

Chamakh

 

Mener Djourou burde være en klar starter på mandag hvis han er klar, helt klart den beste stopperen vi har tilgjengelig for tiden. Samtidig med Rosicky ute på venstre vil vi stort sett ha bedre defensiv sikkerhet på den siden, mens med Arshavin i midten har vi en magiker som kan sende flotte stikkere mot Nasri og Chamakha. Pluss at forrige kamp han fikk spille litt i midten var han veldig veldig god. Føler vi trenger litt russisk magi på Old Trafford på mandag!

Link to comment
Share on other sites

En kamp som alltid skaper store overskrifter både før og etter den er spilt, denne gangen har Evra på nytt vært ute og provosert med uttalelser som at "Arsenal er som et treningssenter" osv, håper spillerne bruker disse respektløse uttalelsene til å yte litt ekstra, max+ m.a.o.

Denne kampen er langt fra avgjørende med tanke på mesterskapet men er allikevel psykologisk utrolig viktig i dagens situasjon hvor ingen lag har kommet skikkelig i gang så langt.

Jeg forventer at våre ferdigheter med ball gjør at vi kommer til å ha ballen i store perioder av kampen, da blir det veldig viktig at vi ikke mister balansen i laget underveis, derfor tror jeg Denilson kommer til å starte i stedet for Wilshere.

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

Denilson-Song

Nasri-Rosicky-Arshavin

Chamakh

 

Hvis Cesc mot formodning skulle bli spilleklar er han en soleklar starter på bekostning av Rosicky, vår kaptein er selvfølgelig en vanvittig viktig brikke i så fall.

En benk bestående av bl.a Eboue, Djorou, van Persie og Bendtner kan også bli avgjørende.

På tide å vise hvem som er det sterkeste laget i PL, tipper på 1-3 og starten på en lang marsj mot gull.

Link to comment
Share on other sites

På mandag tror jeg det faktisk ikke har noe som helst å si hvordan vi spiller. Manu kommer til å vinne desverre, selv om hjertet mitt håper på et mirakel.

 

Vi er rett og slett for dårlig bakover, spesielt i midten hvor jeg tror en ellers så slapp Berbatov kan får en fin dag på jobben. Midtbanen vår tror jeg blir for veik og kommer til å slite med å dekke alle rommene bakover, men kanskje en scoringskåt Nasri kan trylle frem et par mål i den andre enden. Jeg stiller meg tvilende til om Chamakh kommer til å få til mye, pga midstopperne han møter.

 

Selv om vi taper, så er det ingen krise synes jeg. Vi er da ferdig med bortekamper mot Chelsea, Manu, Manc og Liverpool, og kommer dermed til å få disse i lekegrinda vår når vi virkelig trenger poengene! :o

Link to comment
Share on other sites

På mandag tror jeg det faktisk ikke har noe som helst å si hvordan vi spiller. Manu kommer til å vinne desverre, selv om hjertet mitt håper på et mirakel.

 

Vi er rett og slett for dårlig bakover, spesielt i midten hvor jeg tror en ellers så slapp Berbatov kan får en fin dag på jobben. Midtbanen vår tror jeg blir for veik og kommer til å slite med å dekke alle rommene bakover, men kanskje en scoringskåt Nasri kan trylle frem et par mål i den andre enden. Jeg stiller meg tvilende til om Chamakh kommer til å få til mye, pga midstopperne han møter.

 

Selv om vi taper, så er det ingen krise synes jeg. Vi er da ferdig med bortekamper mot Chelsea, Manu, Manc og Liverpool, og kommer dermed til å få disse i lekegrinda vår når vi virkelig trenger poengene! :o

 

Hvis Rio Ferdinand er skadet, så møter Chamakh to stoppere som ikke har spilt mye sammen. Vidic er som regel solid, men kan finne på å gjøre blundere i blant. Smalling har absolutt ikke imponert meg for United i år, i de få kampene jeg har sett han. Og høyrebacken deres, Rafael kommer til å slite enormt hvis Arshavin har dagen. Rafael er lik Clichy, han ruser ofte og lager en del frispark som vi kan nyte godt av. Og midtbana deres er ikke spesielt imponerende med Carrick, Fletcher/Anderson, Nani og Park. Så at midtbana vår er veik, kan ha svært lite å si da ingen av de nevnte ovenfor er spesielt store og sterke.

Men bakover kommer vi garantert til å slite mot en Berbatov, hvis han har dagen. Og vi sliter alltid mot Rooney, det tar jeg som en selvfølge.

 

Jeg håper på:

 

-----------------Fabianski--------------

Sagna----Djourou----Kosci----Clichy

------------Song--------Wilshere------

-----Nasri------Rosicky-----Arshavin-

-----------------Chamakh--------------

 

Vi er i stand til å skape store problemer for United med den angrepsrekka der, så lenge Djourou og Kosci holder Berbatov og Rooney i sjakk. Vi er ligaens beste bortelag mot et Unitedlag som ikke har tapt hjemme i år. Det blir vanskelig, men absolutt ikke uoverkommelig!

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig regner jeg med at dette blir en tett kamp der marginene avgjør. Håper for Guds skyld at ikke dommeren er partisk som han har vært tilfelle tidligere sesonger. Tullemål imot vil jeg heller ikke ha noe av, selv om det fort blir et faktum.

 

Det er 3 offensive spillere jeg frykter: Rooney (selvskreven), Nani (beste spilleren dems denne sesongen) og Park (flink til å komme i scoringsposisjon og har en tendens til å være god i store kamper). Fletcher var veldig gode i toppkampene sist sesong. Lurer på hvordan nivået han kalrer seg i år, håper at dommeren slår ned på den kyniske spillestilen. Berba glimter kun tidvis, og jeg tror ikke dette blir en slik kamp. Evra har ikke vært sitt vanlige jeg denne sesongen, noe som er veldig positivt for oss. Bak har de en Vidic som har vært meget god denne sesongen. Partneren blir det satt større spørsmålstegn til. Hvem blir det, og kommer han til å være i god nok form? Eventuelt manglende kommunikasjon må utnyttes! Ellers er vistnok Anderson i god form. Vi skal like se bort ifra at brasilianeren blir benket til fordel for den mer rutinerte Scholes.

 

Under Wenger har vi scort få mål på OT, men denne sesongen kan bli et unntak. Det er lenge siden vi har vært så gode på bortebane og vi har flere strenger å spille på - i tilegg til en benk som består av RvP (teknisk og fotballsmart), Bendtner (duellstyrke) og Walcott (ekstrem fart). Jeg føler meg trygg på at vi scorer minst ett mål.

 

Så klart er det bakover det er usikkert. I storkampene har vi tømt oss framover og naivitet har gitt bort mange mål. Song må ikke peise på framover og vi må unngå unødvendige inviduelle feil. Fabianski er heldigivis i form, og jeg regner med mange klasseredninger - forhåpentligvis blir det få tabber. Kosci og Squill fungerer ikke bra nok sammen, og minner meg om Toure og Gallas. Over 90 minutter vil motstanderen garantert slippe til noen store sjanser selv om forsvaret ellers gjør en god innsats. Kommunikasjonen er ikke god nok rett og slett.

 

I denne kampen regner jeg med at begge lag scorer. Typisk nok er det gjerne at vi scorer først, for så å slippe inn mål under 10 min etter. Nani får fort en assist, mens målscorerne står mellom Rooney, Park og Vidic (dødball). Jeg forventer full fokus, og 100% innsats. Ikke gi opp i presset, og heller ligge litt bakpå og satse på kontringer. Jeg har troa på at Arshavin kommer til å skape mye ettersom mye av fokuset kommer til å ligge på Nasri. Frekke løp fra midtbanen tror jeg også kommer til å skape mange sjanser for oss - men da må spillerne huske at noen ligger igjen!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig redd foran denne kampen.

United har skikkelig godt tak på oss og vi sliter med forsvarsspillet vårt.

 

Jeg håper derfor på at våre offensive spillere kan klare det utrolige -

å skape samt skore flere mål enn United i denne kampen.

 

Jeg håper ikke Wenger gambler på spillere som Van Persie og Fabregas.

Det er spillere som må komme inn igjen på laget, men med lettere matching.

 

Tror neppe Wenger velger mitt lag:

 

Fab

Sagna-Seb-Kos-Clichy

Song-Wilshere

Arshavin-Rosicky-Nasri

Chamack

 

Tipper 3-1 til United, men håper på 2-0 til Arsenal!

 

Lykke til, og selv om vi taper er ikke løpet kjørt.

 

HUSK DET!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hater egentlig disse kampene. Statistikken vår på Old Trafford er latterlig dårlig, og jeg kan fortsatt ikke tro at vi ikke vant tilsvarende kamp for et år siden. Spillemessig virker vi alltid å være det beste laget mot Man Utd, men de siste sesongene har latterlige forsvarstabber, elendig keeperspill, håpløse dommeravgjørelser + et utrolig selvmål ødelagt for laget. Dermed er det på tide at vi faktisk reiser til Manchester og får med oss et resultat. Jeg driter i hvordan det blir gjort, vi kan score et tidlig mål og forsvare oss resten av kampen, samma for meg, bare vi får med oss noe hjemover.

 

Come on you Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Lykke til, og selv om vi taper er ikke løpet kjørt.

 

HUSK DET!!!!!!

DET er viktig å huske. Selv om jeg ikke tror vi kommer tilbake fra denne kampen med seier/poeng i bagasjen ser jeg fortsatt ikke på denne kampen som noen "vinner/taper" av serien. Poeng her kan være viktig for resten av sesongen, men den tar langt ifra knekken på gullambisjonene våre. Den som vinner serien er det laget som har klart å være mest stabil gjennom hele sesongen med tanke på å sanke poeng. Nå får vi bare håpe at vi er ferdig med hjemmetap og kan klare å kare til oss så mange poeng som mulig på bortebane. Klarer vi dette er sjansen stor for at vi også har sjansen til å vinne serien når det nærmer seg april/mai.

 

Arsenal 'till I die!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...