Jump to content

2010.12.13 Man Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

Makan til klarering! Barnelærdom å ikke klarere ballen i det området! Flaks at den ikke gjekk inn!

 

Derfor jeg foretrekker Koscielny ovenfor Squillaci.. men når Wenger insisterer på å spille Squillaci og Djourou ikke får spille så må vi nesten bare ta til takke med han. Han er hvertfall milevis bedre enn Silvestre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2010, 10:25 PM) 211767[/snapback]

Derfor jeg foretrekker Koscielny ovenfor Squillaci.. men når Wenger insisterer på å spille Squillaci og Djourou ikke får spille så må vi nesten bare ta til takke med han. Han er hvertfall milevis bedre enn Silvestre.

Hehe, uten tvil. Bedre enn Ståle Stensås også :) Men har sansen for Squillaci, men den inngripen der var ikke direkte bra for nervene.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2010, 10:42 PM) 211771[/snapback]

Clichy igjen.. huff. Dessverre er han ikke god nok lenger.

Enig, han er ikke venn med ballen og blir lurt gang på gang. Har heller ikke med framøve slik som han var før. Frykter at han aldri kommer tilbake på gammalt nivå i Arsenaldrakten.

Link to comment
Share on other sites

Drittmål, men fullt fortjent. Latterlig av Arshavin å ikke sentre til Chamakh rett etter der

 

Enig. Wenger må forresten ta noe grep her. Clichy sliter mot Nani/Rafael/Fletcher og Rosicky får ikke til så mye på midten. Arshavin får ikke til noe ute på kanten og er definitivt best i midten.

 

Ellers så skulle jeg ønske Gibbs spilte denne kampen. Da ville det innlegget fra Nani aldri kommet inn..

 

Clichy driter seg ut igjen og Arshavin sløver.. typisk at de scorer igjen nå.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2010, 10:47 PM) 211774[/snapback]

Enig. Wenger må forresten ta noe grep her. Clichy sliter mot Nani/Rafael/Fletcher og Rosicky får ikke til så mye på midten. Arshavin får ikke til noe ute på kanten og er definitivt best i midten.

 

Ellers så skulle jeg ønske Gibbs spilte denne kampen. Da ville det innlegget fra Nani aldri kommet inn..

Synest synd på Walcott som spiller bra hver gang han kommer innpå, og Arshavin som er søppel i 19 av 20 kamper men får starte.

Gibbs vel desverre i sjukesenga si igjen?

Link to comment
Share on other sites

Feilpassning på feilpassning.

 

Klappet Clichy ironisk pga pga Szczesny dårlige passning? Han er iallefall ikke den rette personen til det..

 

Denne kampen skal vi ikke tape, men det gjør vi om vi forsetter slik. Kommer jo aldri til avslutninger siden det kommer en feilpasning før vi har bygget opp et angrep...

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2010, 10:47 PM) 211774[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Enig. Wenger må forresten ta noe grep her. Clichy sliter mot Nani/Rafael/Fletcher og Rosicky får ikke til så mye på midten. Arshavin får ikke til noe ute på kanten og er definitivt best i midten.

 

Ellers så skulle jeg ønske Gibbs spilte denne kampen. Da ville det innlegget fra Nani aldri kommet inn..

 

Synest synd på Walcott som spiller bra hver gang han kommer innpå, og Arshavin som er søppel i 19 av 20 kamper men får starte.

Gibbs vel desverre i sjukesenga si igjen?

 

Walcott har vel ikke spilt bra i hver kamp han har kommet inn. Syntes han har vært svak i hver eneste kamp siden han kom tilbake fra skaden sin bortsett fra i CC mot Newcastle. Han har hatt to gode avslutninger mot Shaktar og Partizan, men ellers har han vært svak.

 

Dog skal det sies at Arshavin er vanvittig svak om dagen også. Klarer ikke å skyter lenger heller virker det som.

 

Og ja. Gibbs ligger i sykesenga som vanlig.. B)

Link to comment
Share on other sites

Feilpassning på feilpassning.

 

Klappet Clichy ironisk pga pga Szczesny dårlige passning? Han er iallefall ikke den rette personen til det..

 

Denne kampen skal vi ikke tape, men det gjør vi om vi forsetter slik. Kommer jo aldri til avslutninger siden det kommer en feilpasning før vi har bygget opp et angrep...

Kan si mye gale om Clichy og hans fotballferdigheter for tiden. Men han er en kjernekar og jeg nekter og tru at han var ironisk i klappingen!

Link to comment
Share on other sites

Kan si mye gale om Clichy og hans fotballferdigheter for tiden. Men han er en kjernekar og jeg nekter og tru at han var ironisk i klappingen!

 

Meget mulig du har rett. Clichy er en godt likt spiller!

 

Skjønner bare ikke hvorfor vi ikke klarer å skape noen gode målsjanser engang. Synd, trist, leit....

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2010, 09:42 PM) 211771[/snapback]

Clichy igjen.. huff. Dessverre er han ikke god nok lenger.

 

Han har desverre vært utrolig svak i lang tid nå. Byr på fint fremover på banen, hvor han gang på gang etterlater seg farlig rom bak seg. Spesielt tydelig når han spiller med Arshavin. På selve målet så er det jo utrolig at han lar Nani valse inn i 16 meteren før han "forsøker" å stoppe han! En dyktig forsvarer spiller vil være oppe i Nani i det han mottar ballen, for så å tvinge han utover igjen. Men aldri Clichy, her gir vi stort sett motstanderen et par meter til å fundere på å utfordre eller delvis upresset legge ballen inn i feltet. Nå har jo selvsagt United som vanlig flaks i målet sitt. Men tendensen fra Clichy er alt for ofte til stede.

Link to comment
Share on other sites

Ellers er duellen Nani/Clichy en tikkende bombe, og jeg håper indelig at Clichy klarer å holde seg våken i 90+ minutter.

 

Ting og tang knyttet til Arsenal er desverre litt forutsigbare, men dette er ikke tapt ennå. 45 minutter med skjeen i en annen hånd takk. Litt Wengersk vrede og snuoperasjon ala Anfield er påkrevd her. Spørsmålet er om Wenger greier å fyre opp gjengen.

Link to comment
Share on other sites

Vår keeper sprer usikkerhet bakfra, bommer på utspill etter utspill fra start av, Sagna gjør ikke saken noe bedre når han hver gang han er i nærheten av ballen snur bakover og spiller dårlige tilbakespill.

Uff, dette var en skral omgang, Clichy er en av dem som har klart seg bra etter min mening, ikke hans skyld at han blir overlatt til mann-mann mot Nani gang på gang, Arshavin elendig, Nasri elendig og ikke minst Wilshere ELENDIG, når det er sagt; DETTE ER IKKE OVER

Link to comment
Share on other sites

Ikke allverdens kamp hittil med en drøss av feilpasninger av begge lag og typisk nok får vi et drittmål i mot rett før pause. Som ofte før henger ikke Clichy med mot Nani og resten er vel mest flaks og tilfeldigheter. Szezsny kan vel kanskje ikke klandres for den, men han må skjerpe utsparkene sine på tilbakespillene!

Syns vi er shaky baki forsvaret når vi skal starte angrepene. Ble litt bedre utover omgangen og vi skaper desverre alt for lite offensivt. 1-2 skudd på mål holder ikke.

 

Nå er det vi som må angripe og åpner en fare for kontringer i mot. Veldig synd vi ikke fikk det første målet.

Og ikke minst.....skyt fra 18-20 meter!! Kun småspill i midten nytter ikke mot et kompakt Manure-forsvar.

 

Må jo bare peise på med Fabregas, Van Persie og Walcott utover 2. omgang. nå.

 

La oss håpe vi i det minste roter med oss et poeng her!

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2010, 09:42 PM) 211771[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Clichy igjen.. huff. Dessverre er han ikke god nok lenger.

Han har desverre vært utrolig svak i lang tid nå. Byr på fint fremover på banen, hvor han gang på gang etterlater seg farlig rom bak seg. Spesielt tydelig når han spiller med Arshavin. På selve målet så er det jo utrolig at han lar Nani valse inn i 16 meteren før han "forsøker" å stoppe han! En dyktig forsvarer spiller vil være oppe i Nani i det han mottar ballen, for så å tvinge han utover igjen. Men aldri Clichy, her gir vi stort sett motstanderen et par meter til å fundere på å utfordre eller delvis upresset legge ballen inn i feltet. Nå har jo selvsagt United som vanlig flaks i målet sitt. Men tendensen fra Clichy er alt for ofte til stede.

 

Jeg liker veldig dårlig Clichys forsøk på å finte/dra seg forbi spillere der bak. Det er greit om han gjør det, fordi han ser det er syke rom der fremme, og slår deretter en kanon pasning som skaper noe stort. Det blir for dumt når han prøver å dra seg forbi, for så å slå en meningsløs passning som treffer nada.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2010, 09:42 PM) 211771[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Clichy igjen.. huff. Dessverre er han ikke god nok lenger.

Han har desverre vært utrolig svak i lang tid nå. Byr på fint fremover på banen, hvor han gang på gang etterlater seg farlig rom bak seg. Spesielt tydelig når han spiller med Arshavin. På selve målet så er det jo utrolig at han lar Nani valse inn i 16 meteren før han "forsøker" å stoppe han! En dyktig forsvarer spiller vil være oppe i Nani i det han mottar ballen, for så å tvinge han utover igjen. Men aldri Clichy, her gir vi stort sett motstanderen et par meter til å fundere på å utfordre eller delvis upresset legge ballen inn i feltet. Nå har jo selvsagt United som vanlig flaks i målet sitt. Men tendensen fra Clichy er alt for ofte til stede.

 

Jepp. Tenk å hatt en venstrebeint Sagna, da ville vi vært så uttallig mye sterkere.

 

Uansett hvor mye jeg liker Clichy så er han rett og slett not up to scratch. Offensivt syntes jeg også han har vært veldig svak de siste sesongene med utrolig svake innlegg og på overgangsmuligheter så roer han ofte ned når han møter en spiller på kanten..

 

Har vel vært noen rykter om at vi er ute etter en kroatisk eller russisk venstreback? I så fall håper jeg det stemmer..

Link to comment
Share on other sites

Same old story! Vidic kan takle som en galemathias, Rooney med etterslengere og Fletcher kjefter dommern opp og ned. Men Webb lar det gå, og slår kraftig ned på Chamakh og Arshavins første forseelser. Helt utrolig.

 

Jeg syns laget har jobbet meget defensivt, men vi har mye å lære når det gjelder å forsvare oss som et lag. Vi forflytter oss dårlig, og det blir ofte store avstander på midtbanen. Men United har dominert denne omgangen og hatt det meste av spill og sjanser. Dessverre glapp det på tampen av omgangen. Jeg observerer at Clichy som vanlig er involvert, men i denne situasjonen syns jeg det blir feil å gi han all skyld. Han faller av, og støter nesten perfekt. Nani går for skudd, Clichy er på ballen og den endrer retning og treffer/blir truffet av Park. Her syns nå jeg feilen begås. Park scorer med hodet i vår 16 meter!!!! Ingen midtbanespillere følger løpet hans, og ingen av stopperne plukker han opp. Knøttlille Park scorer med hodet!!! Nei, her syns jeg det er andre som skal ta skylden.

 

Offensivt har vi ikke klart å utrette mye. Vi visste alle at det ville bli tøft å spille vårt sedvanlige småpassningsspill når united stiller med 5 på midten. De løper og løper og vi sliter med å finne hverandre. En Walcott i storform hadde vært ideell i dette kampbildet, men spørsmålet er om han klarer å utrette noe mot Evra. Det må gjøres grep, hvilke vet jeg ikke, men jeg håper inderlig Wenger vet hva som må gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Vi starter første halvdelen av omgangen ganske bra, hvor vi ligger tett med lagdeler, flinke til å hjelpe hverandre i presset, og ikke minst være i sikring. Dette merket man bl.a på at Clichy fikk god støtte, midtbanespillerene jobbet ganske bra sammen i bevegelsene. Bra defensiv jobb.

 

Vi har flere gode muligheter, og burde helt klart prøvd å avslutte istedenfor å trenge seg til 5meteren. Rosicky, Song, og Arshavin forsvinner mer og mer fra sine roller utover omgangen (også posisjoneringen), og vi har en løpsterk spiss som jobber mer bakover enn alle på midtbanen.

 

Så; begynte man å se tegn på at det ble større avstander, mindre kollektiv press, og mindre sikring. To viktige elementer som jeg påpekte før kamp, slo selvfølgelig til.

Målet:

Vi sover og Koscielny løper frem helt uten mål og mening på en hodeduell nesten på midtbanen, og Nani får komme alene mot Clichy uten noen sikring. Innlegget kommer selv med et bein fra Clichy, men så viser det seg nok engang at vi ligger for langt unna i markeringen i feltet. Park som scoret var ikke markert tett nok av Squillaci, men også Rooney var helt alene bak.

Hvorfor skjer dette gang på gang?

 

Er nivået og tempoet for høyt for våre stoppere? Dette har skjedd gang på gang denne sesongen, selv om det ikke bare har kommet baklengs. Men; det skaper utrygghet.

 

Skuffet, over at vi slipper oss unna det som tydeligvis var kamp-planen etter at klokka passerer 20minutter.

Link to comment
Share on other sites

Her tror jeg det må kjøpes spillere. ALT er mer solid i MU. Inkludert treneren. Wenger er gjerne bedre i noen faser, men Ferguson mye bedre til å tenke helhet.

Evra er så utolig mye bedre enn Clichy, stopperne deres er bedre, Nani er bedre enn våre "vinger", og Rooney er giftigere enn Chamakh. Kun noe lurt fra Wenger kan redde dette, men ettersom det er han som har fått oss inn i dette uføret, er det vel tvilsomt.

 

Hmm, Sagna med ett år på seg til legge inn, men blir et helt latterlig innlegg!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...