Jump to content

2010.12.13 Man Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

Takk tottenham, jeg håpet på uavgjort mellom chelsea og tottenham! Nå kjenner jeg det hvor viktig det er for oss å vinne i morgen!! Dette må vi klare..

Jepp. Nå står det kun på oss selv om vi har lyst til å ligge på førsteplassen minimum en PL-runde til...

 

Men må si jeg er imponert over poengsankinga til Shitty, som selv om de ikke har spilt knallbra fortsatt ligger helt oppe i toppen. Like mange poeng som oss... Derimot er jeg ikke helt skremt av de enda, til det virker de altfor ustabile fortsatt, og at de ligger såpass høyt sier mer om kvaliteten over hele ligaen enn kun deres prestasjoner mener jeg. Nå får vi se hva som skjer med Tevez også, med tanke på uttalelsene hans og det at han visstnok har fått avslag på en "transfer request". Han er deres beste spiller pr dags dato, men vil de andre klare å ta ansvar hvis han ikke spiller fremover? Vil nok bli en del mer misnøye i stallen iallefall. Sjansen er stor for at Tevez og de som følger han kommer til å bli misfornøyde om han blir plassert på benk/tribune og behandlet dårlig. Fortsetter derimot Mancini å bruke han kan det fort bli misnøye fra de andre spissene over at de ikke får spille når Tevez har vært ute og gitt klar beskjed om å ville bort. Blir spennende å se hva som skjer der iallefall.

 

Så tilbake til topic;

 

Jeg håper så sykt, så sykt at vi klarer å ta minimum ett poeng i morra. På tide vi klarer slår Manure igjen føler jeg!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Jepp. Nå står det kun på oss selv om vi har lyst til å ligge på førsteplassen minimum en PL-runde til...

 

Men må si jeg er imponert over poengsankinga til Shitty, som selv om de ikke har spilt knallbra fortsatt ligger helt oppe i toppen. Like mange poeng som oss... Derimot er jeg ikke helt skremt av de enda, til det virker de altfor ustabile fortsatt, og at de ligger såpass høyt sier mer om kvaliteten over hele ligaen enn kun deres prestasjoner mener jeg. Nå får vi se hva som skjer med Tevez også, med tanke på uttalelsene hans og det at han visstnok har fått avslag på en "transfer request". Han er deres beste spiller pr dags dato, men vil de andre klare å ta ansvar hvis han ikke spiller fremover? Vil nok bli en del mer misnøye i stallen iallefall. Sjansen er stor for at Tevez og de som følger han kommer til å bli misfornøyde om han blir plassert på benk/tribune og behandlet dårlig. Fortsetter derimot Mancini å bruke han kan det fort bli misnøye fra de andre spissene over at de ikke får spille når Tevez har vært ute og gitt klar beskjed om å ville bort. Blir spennende å se hva som skjer der iallefall.

 

Så tilbake til topic;

 

Jeg håper så sykt, så sykt at vi klarer å ta minimum ett poeng i morra. På tide vi klarer slår Manure igjen føler jeg!!

 

 

Artig at flere begynner å få øynene opp for shitty, jeg har påstått at dette laget blir våre største utfordrere til gullet siden chelsky ledet med en bøtte full av poeng.

Ustabile ja, men hvem har ikke vært ustabile så langt??

Poenget er at dette laget har det største potensialet ved siden av Arsenal, også når det gjelder stallen til våre nærmeste konkurrenter er det shitty som virker skumlest...hvis Tevez skulle forsvinne vil nok garantert en minst like god spiller komme inn igjen, denne klubben er nemlig økonomisk dopet så det holder.

Link to comment
Share on other sites

Artig at flere begynner å få øynene opp for shitty, jeg har påstått at dette laget blir våre største utfordrere til gullet siden chelsky ledet med en bøtte full av poeng.

Ustabile ja, men hvem har ikke vært ustabile så langt??

Poenget er at dette laget har det største potensialet ved siden av Arsenal, også når det gjelder stallen til våre nærmeste konkurrenter er det shitty som virker skumlest...hvis Tevez skulle forsvinne vil nok garantert en minst like god spiller komme inn igjen, denne klubben er nemlig økonomisk dopet så det holder.

Sant det, spørsmålet er hvor flinke Mancini og spillerne er til å snu en dårlig trend hvis de plutselig skulle gå på flere tap etter hverandre.

 

Når det gjelder ustabiliteten har jo alle de 5 øverste lagene vært veldig så ustabile. Manure er kanskje de som har vært minst ustabile når det gjelder poeng(siden de ikke har tapt enda) men også de har gått på flere unødvendige poengtap.

 

Får bare håpe vi har rett når det gjelder på kvaliteten på stallen. Jeg mener iallefall at hvis man ser på kvaliteten på førstevalgene og andrevalgene i alle klubbene, så står vi kanskje noe bedre rustet enn de andre.

 

Så spørs det om vi klarer å gjøre Emirates om til det fortet vi håper på og i tillegg klarer å holde på den gode borteformen. Og hvordan vi reiser oss etter et evt tap mot Manure i morra...

Link to comment
Share on other sites

Ny storkamp, og nervene har allerede satt sine spor i en rastløs kropp.

Vi møter et United lag, som ikke har de kvalitetene i laget som de siste sesongenes Utd-lag. Vi har absolutt store muligheter til å ta med oss poeng hjem til London, og sjansen for seier er ikke værst.

Det viktigste i morgen, er å ikke gå på et nytt tap i disse 6-poengskampene. Ikke at det er kjørt for gullet med et tap, men da vil det psykologiske igjen slå ned. Har vi ikke nå hørt nok som f.eks: "gutter mot menn" og/eller "raser sammen, når det gjelder som mest". Dette må påvirke spillere også, når man har en til dels dårlig statistikk i slike kamper de siste sesongene.

 

Håper at vi ligger tettere med våre lagdeler i forhold til hva vi oftest gjør, og at presshøyden er lavere på banen.

Nani har flere ganger fått lov til å utfordre Clichy i tidligere kamper, uten at noen er i sikring. Dette er en drømmesituasjon for en ving med fart og teknikk, for da får han muligheter til å angripe med fart både innover og på utsiden av backen. Vi må nå hjelpe backene bedre, slik at dette våpenet blir stoppet.

 

Ellers er det viktig å ikke gi Rooney eller Berbatov noe som helst rom, og dette er noe jeg håper vil bedre seg til morgendagens kamp. Jeg føler at vi har stoppere som desverre står litt for langt unna i markeringen (gjelder ikke Vermaelen), og at de ofte kommer på etterskudd når motspilleren (spissen som oftest) får mulighet til å ta et skritt til siden i ballnedtaket, eller får lov til å vende opp. Tempoet har kanskje vært litt for høyt for to nykommere i PL?

Dette har vi ikke råd til i morgen, når vi møter så gode spisser som det Utd har.

Vi må ligge helt inntill kroppen, og helst prøve å få de ut av kampen med at vi aldri gir de tid med ballen. Få "smilegutten"-Berbatov og "tålmodige"-Rooney frustrerte.

 

Håper på følgende lag med Fabregas: 4-1-3-1-1

Fabianski

Sagna-Koscielny-Squillaci-Clichy

Song (ligge mellom midtbanen og forsvaret som et anker, og ikke noe annet.....)

Nasri-Fabregas-Rosicky

Chamakh

Walcott

 

Velger Rosicky istedenfor Arshavin pga:

* Bedre defensiv jobb

* Mindre pasningsfeil/balltap

* Flinkere til å roe ned

* Usikkerheten på når Arshavin har dagen, liker ikke den faktoren til en slik storkamp.

 

Vil ha inn Walcott pga hans enorme fart, og som kan utfordre bakrommet til United gang på gang. Med Fabregas, Nasri, og Rosicky på banen, kan det åpne seg mange muligheter med slike pasningsbein/kreativitet fra midtbanen.

Fremover kan Chamakh frigjøre rom, for han har vært utrolig dyktig på å dra med seg stoppere/backer på tur med sin arbeidsinnsats sålangt denne sesongen. Vi har ikke hatt noen som kan smette inn i dette rommet som da åpner seg, og der tror jeg Theo kan bli en joker.

Dessuten kan Chamakh nå få bruke hodestyrken til å stusse baller videre, og ikke bare prøve å legge de tilbake/ut på kanten der det frem til nå har vært medspillere.

 

Laget uten Fabregas: 4-5-1

Fabianski

Sagna-Koscielny-Squillaci-Clichy

Nasri-Denilson-Song-Jack-Rosicky

Chamakh

 

De sentrale midtbanespillerene med Denilson, Song, og Jack skal slite og jobbe i denne lagdelen, og sikre at vi hele tiden er nok spillere på den defensive delen av spillet. Det skal ikke bli store rom å boltre seg i... De får også litt mer ansvar å sikre backene, slik at Nasri og Rosicky ikke må tenke på dette hele tiden.

Nasri og Rosicky skal få friere tøyler fremover på banen, for å skape nok styrke slik at Utd ikke tør å slippe frem alt. Både med løp på kanten, eller å trekke seg inn sentralt.

Jeg velger en 5-er på midtbanen, siden man mister en kreativ spiller (Fabregas) i denne posisjonen. Velger å la Nasri da fortsette på kanten, istedenfor å sette han inn i Fabregas-rollen. Tror vel han helt klart kunne fungert bra derfra også, men vil føre en annen spilleplan. Med tre såpass hardtarbeidende (løpskraft) spillere sentralt, vil vi kunne ha en god sjanse til å eie dette området. Ingen tid eller rom vil bli skapt for Utd på sentralt.

Da kan Nasri få bruke sin kreativitet fremover i banen, enn at han kanskje blir fastlåst i midtbaneposisjonen. Chamakh trenger støtte, og vi må ikke bli for baktunge.

 

Jeg tror vi har gode sjanser imorgen. 1 poeng i morgen kan vise seg å være gull verdt. Viktigere å "safe" (om man kan bruke et slikt utrykk) med seg et poeng om mulighet, enn å gamble et spill som desverre alt for ofte har endt i tap under slike kamper.

 

Arshavin:

Skulle Tevez forsvinne fra City, så skal de nok slite uansett hvor dyr(e) erstatteren(e) er. Makan til innflytelse på lagets resultater, skal man lete lenge etter. En helt utrolig spiller, som har bært dette City-laget etter overgangen.

Link to comment
Share on other sites

Godt innlegg, Vieira04. Jeg er dog litt fysen på å bruke Arshavin, han har jo en enorm evne til å stråle i de store kampene, det er iallfall det bildet jeg har fått. Men skjønner tankegangen, og det viktigste imårra blir å ikke tape.

 

Også enig angående Tevez; det blir ikke "barebare" for de å hente en "minst like god spiller" tilbake. Carlos har, som du har nevnt, vært selve bærebjelken i City-laget.

 

MIKKEL MENER

 

En utroooolig viktig kamp, og jeg er så nervøs at jeg tviler på at jeg kommer til å få sove noe som helst i natt. Sommerfuglene er så definitivt der, og det er dette som er så deilig! Jeg har aldri følt meg så sikker på seier som jeg føler meg angående morgendagen. Dette er kanskje litt skummelt å si/føle, men jeg kan rett og slett intet for det. United ikke vært på det beste i år, eller har de? Jeg mener de rett og slett mangler kvaliteter her og der. Dagens Unitedlag er ikke gode nok til å vinne PL i år, og jeg tror vi har en skikkelig real sjanse til å sanke en trepoenger imårra.

 

Det er dog mange gode spillere på laget, og det er særlig én kar jeg frykter mer enn de andre. Hvem: Nani. Nani er en utrolig god spiller som elsker å utfordre, og det vil bli UHYRE viktig å stoppe den tekniske portugiseren. Er Clichy up for the challenge? Jeg håper det, men det vil bli utrolig viktig at vi gjør en kjempejobb bak der og sikrer kontinuerlig. Det er også viktig som Vieira04 sier, VI MÅ TETT OPPI MOTSPILLERNE. Vi kan ikke la Wayne Monkey og Dimitar Cigarette Berbatøv vende om å gjøre som de vil oppå der, da vil det koste oss dyrt. Nå må rett og slett hele backfireren "steppe up gamet", og det tror jeg vi gjør.

 

Hvorfor er jeg så sikker på seier?

Simpelthen fordi jeg mener vi har et mye sterkere lag enn Manure. Vi har Jack, vi har Samir, vi har Chamakh og vi har kanskje captain fantastic. Jeg klarer ikke å se at United er noe bedre lag enn oss, jeg mener faktisk helt fra hjerterota at dagens Unitedstall er helt middelmådig. Carrick? Really? Sorry ass... Dette tar vi.

 

Og vi tar de med dette laget:

 

Fabianski

Sagna - Squi - JD(PLS!) - Clichy

Song

Nasri - Rosicky(Fabregas?) - Arshavin

Marouane

 

Åååå, som jeg gleder meg! Up the Arse!

Link to comment
Share on other sites

Enig i din "analyse" rundt lagoppstillinger vieira04, men jeg er litt engstelig for at Wenger ikke gjør det samme..

 

Det er EKSTREMT viktig at Clichy får god støtte hvis han skal opp mot Nani og her gjør ikke Arshavin en god nok jobb. Kunne ønske meg en slags 4-4-1-1 formasjon imorgen (selv om dette er å tro på julenissen)

 

Fab

 

Sagna - Djorou - SS - Clichy

 

Nasri - Denilson - Song - Rosicky

 

Arshavin

 

Chamakh

 

* Ønsker i likhet med deg en litt mer kynisk/fornuftig tilnærming i måten vi angriper, og hvis f.eks Nasri er høyt i banen kan Rosicky ligge lavere, komprimere og hjelpe Song (hold deg hjemme!!!) & Denilson. Det samme med Nasri når Rosicky innvolverer seg høyt i banen.

 

En mer realistisk lagoppstilling ( hvis man fortsatt tenker på behovet for sikring og at Arshavin her ikke helt strekker til) vil være den den siste av dine oppstillinger.

 

 

Fabianski

Sagna-Koscielny-Squillaci-Clichy

Nasri-Denilson-Song-Jack-Rosicky

Chamakh

 

Og dette kan være et godt utgangspunkt, men grunnen til at jeg ønsker en skjev 4-4-1-1 er nettopp på grunn av russeren sin OFFENSIVE egenskaper. Mannen har 8 assist og en helt egen evne til å lage mål ut av ingenting.

 

Vanvittig spent på morgendagen, både gruer og gleder meg! Merker jeg både grøsser og får en skikkelig(!) "spenningsklump" i magen bare av å lese gjennom postene her på forumet... Det er noe helt eget med disse oppgjørene.. Selv om det var enda mer intenst i Vieira/Keane-tiden :rolleyes:

 

Oh to be a goona`h !!

 

Edit : Ser vi er enige når det gjelder Arshavin, Mikkel. Men som du sier er det viktigste å ikke tape og sånn sett kan det være fornuftig å benke russeren ( hvis ikke Wenger velger min 4-4-1-1 da :P ) for å demme opp for Uniteds viktigste våpen (Nani). Er ikke like sikker på seier som deg, men god tro - ja det har jeg! Det var denne defensive tryggheten altså...

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp som jeg gru-gleder meg helt ekstremt til. Vi har slitt mot United de siste årene, og forsvarspillet vårt har vært en av de største årsakene. Spesielt Nani har fått herje fritt med Clichy, uten noe særlig hjelp fra indreløper/kant. Hvis Clichy har en god dag, samtidig som han får støtte fra de offensive spillerne på hans side, tror jeg vi har en god sjanse. Berbatov fylte opp scoringskvoten hans mot Blackburn, så det blir neppe noe mål fra han.

 

Offensivt er vi nødt til å være effektive, og ta vare på de sjansene vi får. I tillegg så må vi bruke Chamakh, mest sannsynlig vil Smalling spille i midtforsvaret. Hvis Chamakh klarer å legge seg på han, samtidig som vi slår gode innlegg, vil det bli farlig. Jeg håper Rosicky får tillit fra start, han har et godt skuddben, og han kan hjelpe Clichy defansivt. Nettopp det å skyte blir viktig, vi må avslutte angrepne, slik at Untied ikke får kontringer, noe vi har slitt med de tidligere oppgjørene.

 

Jeg tror vi kan klare å få med oss hvertfall 1. poeng. Jeg mener at United har presset på seg, de spiller på hjemmebane og alle forventer en United seier. Hvis vi klarer å tette igjen bakover, og utnytte sjansene våre, så går dette vår vei!

Håper og tror på følgende lag:

Fabianski

Sagna - Squillaci - Djourou - Clichy

Wilshere - Song

Nasri - Arshavin - Rosicky

Chamakh

 

På benken har vi potensielle matchvinnere i van Persie og Walcott, som kan komme inn å endre matchbilde.

 

Jeg har troen på en seier, 1-3 med Chamakh, Arshavin og Nasri som målscorer.

 

Vi skal bevise hele fotballverden at vi kan slå hvem som helst, at vi blir å regne med i Mai, nå har vi muligheten. COME ON YOU ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste i dag er vel at Song gjør jobben han gjorde i fjor, vi trenger ikke hans kvaliteter oppe som en offensiv spiller! Hvis det skjer, kommer United til å kontre, og med stoppere som Squillaci og Koscielny kan dette blir farlig! Vil heller ikke se Denilson, husker fortsatt den episoden da Denilson jogget etter Rooney og fulgte ikke med en gang!

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

For noen kamper vi hadde mot United tidlig på 2000-tallet! Herlig feiring av Van Nistelrooys straffemiss!

 

http://www.youtube.com/watch?v=FUZxnW2tAHk

Gud som jeg savner disse kampene, der det virkelig var rivalisering, og et ordentlig hatoppgjør!

 

Mange insidere som melder at Fabiański er Skada og at det er Szczęsny som skal våkte buret i kveld.

http://younggunsblog.co.uk/2010/12/szczesn...gainst-man-utd/

 

http://arsenal.theoffside.com/team-news/po...ter-united.html

 

http://justarsenal.com/fabianski-injured-s...ce-man-utd/6117

Hvis dette er tilfelle får vi en ordentlig pekepinn på hvor god vår andre polakk er. Tror han kan klare seg bra, men han kan fort få debutnerver, som kan føre til noen blundere..

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste i dag er vel at Song gjør jobben han gjorde i fjor, vi trenger ikke hans kvaliteter oppe som en offensiv spiller!

 

Jeg skjoenner det har blitt opplest og vedtatt at han er elendig offensiv uten at jeg klarer aa forstaa det. Mot Partizan hadde han en maalgivende i tillegg til den nyedelige passningen inn til RvP foer straffa. To helt avgjoerende offensive involveringer i en kamp vi scoret 3 maal :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjoenner det har blitt opplest og vedtatt at han er elendig offensiv uten at jeg klarer aa forstaa det. Mot Partizan hadde han en maalgivende i tillegg til den nyedelige passningen inn til RvP foer straffa. To helt avgjoerende offensive involveringer i en kamp vi scoret 3 maal :rolleyes:

 

Veldig enig. Vi har ofte kort hukommelse, vi supprtere. Alt var ikke knirkefritt defensivt forrige sesong heller, selv om Song gjorde en god figur som ensom DM. Den nye 'dynamiske' midtbanen med to holdende sentrale midtbanespillere har blant annet forhindret mange kontringer imot, noe vi slet masse med ifjor. I tillegg til at Song har hatt nesten like mye defensivt ansvar i år, har han (som du sier) hatt mange gode og viktige bidrag offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjoenner det har blitt opplest og vedtatt at han er elendig offensiv uten at jeg klarer aa forstaa det. Mot Partizan hadde han en maalgivende i tillegg til den nyedelige passningen inn til RvP foer straffa. To helt avgjoerende offensive involveringer i en kamp vi scoret 3 maal :rolleyes:

 

Det som er opplest og vedtatt er at Song ikke kan være to steder samtidig og at hans rolle som "sweeper" svekkes mer enn ønskelig er. I denne kampen spesielt er vi avhengig av defensiv årvåkenhet, og jeg ønsker Song parkert der han er best.

 

Ellers er duellen Nani/Clichy en tikkende bombe, og jeg håper indelig at Clichy klarer å holde seg våken i 90+ minutter.

 

Jeg kunne også tenkt meg litt muskler for å ta hånd om Berbatov/Vidic, og det er det vel kun Djourou som kan levere i kveld.

 

Til slutt håper jeg at vi slipper å se dommeren gå på flere Rooney dives. Det har jaggu kostet oss nok nå!!

 

Desverre for overtroiske, så har jeg klare indikasjoner (iscenesatt av kanalen TV2 Spurs) på at kampen allerede er tapt uten at jeg går nærmere inn på dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjoenner det har blitt opplest og vedtatt at han er elendig offensiv uten at jeg klarer aa forstaa det. Mot Partizan hadde han en maalgivende i tillegg til den nyedelige passningen inn til RvP foer straffa. To helt avgjoerende offensive involveringer i en kamp vi scoret 3 maal :rolleyes:

 

Jeg syns faktisk Song har vært god offensivt. Problemet slik jeg ser det er

heller at ingen har like gode kvaliteter som Song defensivt.

 

Idag er jeg nervøs og håper vi kan få til et resultat på OT.

Dritlei United supportere dagen derpå etter de har slått oss.

 

Er litt usikker på hva lag jeg vil ha idag. Ingen tvil om at Nani

kan lage problemer for oss.

 

Jeg håper vi har noe lag alla dette:

 

Fab

 

Sagna Seb Kosci/Djorou Clichy

Song Wilshere

 

Nasri Mozart Arshavin

 

Chamakh

 

Idag må lykken stå oss bi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjoenner det har blitt opplest og vedtatt at han er elendig offensiv uten at jeg klarer aa forstaa det. Mot Partizan hadde han en maalgivende i tillegg til den nyedelige passningen inn til RvP foer straffa. To helt avgjoerende offensive involveringer i en kamp vi scoret 3 maal :rolleyes:

 

For min del så er det ikke det at Song er så elendig framover, det er han langt ifra. Det er heller

rommet han etterlater, som vi altfor ofte blir straffet for, som gjør at ihvertfall jeg mener han bør konsentrere seg om det defensive... Vi har flust med kreative, offensive spillere, defensive skorter det mer på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjoenner det har blitt opplest og vedtatt at han er elendig offensiv uten at jeg klarer aa forstaa det. Mot Partizan hadde han en maalgivende i tillegg til den nyedelige passningen inn til RvP foer straffa. To helt avgjoerende offensive involveringer i en kamp vi scoret 3 maal :rolleyes:

 

 

Song er absolutt ikke elendig offensivt, men han er bedre defensivt enn offensivt og bør ha sitt hovedfokus der. Vi har da mer enn nok andre som kan ta seg av det offensive!!!!! I dag bør Song ligge som et skjold foran våre 2 stoppere, 2 stoppere som ikke akkurat lyser trygghet. Song bør ligge foran de og plukke opp andreballer og fordele de videre til våre mer offensive, kreative spillere.

 

Jeg er strålende fornøyd om vi klarer 1 poeng i kveld, ekstremt viktig og ikke tape. (ikke at PL avgjøres i kveld men.....)

tror dessverre United nok en gang blir for sterke og vinner 2-0

 

Håper Wenger sender ut følgende gjeng:

 

Fabianski (evt Szczesny)

 

Sagna

Squillaci

Djourou (fortjener starte foran Kos)

Clichy

 

Walcott

Nasri

Song

Wilshere

Arshavin

 

Chamack

 

 

Subs: Szczesny, Kos, Eboue, Denilson, Rosicky, Van P og Bendtner

 

Håper på mye folk på Bohemen i kveld, la oss synge ut Unitedfansen for en gangs skyld.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kommer Almunia til å starte hvis Fab er skadet og Almunia er frisk. Tror (desverre) ikke Wenger risikerer vår yngste polakk på Old Trafford.

 

Er dette rå risikabelt da? Polakken har vært god de kampene han har spilt, og jeg vil ikke tro at en smårusten Almunia er noe bedre enn en sulten "sheshni"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...