Jump to content

2010.12.13 Man Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

Prestisjekamp for Wenger. Det er bortebane. Han kommer ikke til å legge opp en taktikk der vi taper på kontringer. Tabber derimot er en svakhet

Mulig, men da må vi putte flere. United er ikke i godt gammelt slag. Skal de slås på OT så må det være nå. Skal vi vinne PL så må det være nå.

 

Når det er sagt så er jeg som vanlig pessimistisk. Tror vi gjør en god kamp, men roter det hele bort på tabber eller i værstefall en dommeravgjørelse.

 

Hvis vi vinner så er det en vitamininnsprøytning av de skjeldne. Det er en slik match som kan få banket inn troen på at det er mulig å ta hjem trofeet. Å herregud så spennende det blir

Er så enig med deg, vinner vi denne begynner styret, Wenger, spillerene, supporterene, media, m.m. og faktisk tro det er mulig å vinne ligaen.... Da kan alt skje! Taper vi, viser vi nok en gang at vi ikke er gode nok når det gjelder!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Taper vi er ingenting avgjort! Får vi eit godt resultat er ingenting avgjort.. Det er så enkelt..

 

Ingenting er avgjort uansett hvordan det går, men denne kampen vil nok få stor betydning mentalt for hvordan resten av sesongen vil bli...

 

Får vi 3 poeng ikveld, så vil det løftet vi får psykisk bety mer enn poengene :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

Dæven. Visste ikke at Idris Elba var en Gooner!

 

Håper dette laget kommer ut på OT i kveld:

 

Szczesny

 

Sagna - Squillaci - Djourou - Clichy

 

Song - Wilshere

 

Nasri - Arshavin - Rosicky

 

Chamakh

 

Rosicky på venstrekanten for å hjelpe Clichy, Djourou inn for Koscielny (foretrekker egentlig Koscielny ovenfor Squillaci men føler at JD og Squillaci har hakket bedre kommunikasjon hittil). Med dette laget og en litt mer skjerpet midtbane så tror jeg dette kan gå. Dessverre tipper jeg Squillaci og Kos starter mens Arshavin spiller på venstre og Wenger starter med Fabregas eller van Persie istedet for Rosicky.

 

Samt håper jeg Denilson holder seg vekke fra dette oppgjøret. Takler ikke å se mer håpløse balltap på midtbanen og en ung brasilianerer som jogger tilbake. Da vil jeg heller se en Wilshere som gir alt så lenge han er på banen.

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes:-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 13 2010, 02:41 PM) 211714[/snapback]

Dæven. Visste ikke at Idris Elba var en Gooner!

 

Håper dette laget kommer ut på OT i kveld:

 

Szczesny

 

Sagna - Squillaci - Djourou - Clichy

 

Song - Wilshere

 

Nasri - Arshavin - Rosicky

 

Chamakh

 

Rosicky på venstrekanten for å hjelpe Clichy, Djourou inn for Koscielny (foretrekker egentlig Koscielny ovenfor Squillaci men føler at JD og Squillaci har hakket bedre kommunikasjon hittil). Med dette laget og en litt mer skjerpet midtbane så tror jeg dette kan gå. Dessverre tipper jeg Squillaci og Kos starter mens Arshavin spiller på venstre og Wenger starter med Fabregas eller van Persie istedet for Rosicky.

 

Samt håper jeg Denilson holder seg vekke fra dette oppgjøret. Takler ikke å se mer håpløse balltap på midtbanen og en ung brasilianerer som jogger tilbake. Da vil jeg heller se en Wilshere som gir alt så lenge han er på banen.

 

brukbart lag dette ja. må håpa at song klarer å overlate det offansive til de som har efrdigheter for det, og at denilson ser kampen på sky...

Link to comment
Share on other sites

Taper vi er ingenting avgjort! Får vi eit godt resultat er ingenting avgjort.. Det er så enkelt..

 

Ja, så enkelt er det. I kveld skal det deles ut 2, eller 3 poeng. Ikke 12, som vi kan få inntrykk av i media.

 

Jeg tror United scorer 2, og vi et sted mellom 0 og 4. Tipset må derfor bli 2-4, og dagsformen til Arshavin blir helt avgjørende. Har han dagen kan han skaffe 4 mål på egenhånd. Har han ikke dagen tror jeg ikke vi scorer i det hele tatt.

 

Efter denne kampen ser bortetallene våre slik ut. Det er liten tvil om hvilken halvdel som på papiret ser mest fryktinngytende ut:

 

Man Utd - x-x

Man City - 3-0

Chelsea - 0-2

Everton - 2-1

Liverpool - 1-1

Aston Villa - 4-2

Sunderland - 1-1

Blackburn - 2-1

Wolves - 2-0

 

Birmingham

Blackpool

Bolton

Fulham

Tottenham

West Ham

Wigan

Stoke

Newcastle

West Brom

Link to comment
Share on other sites

Det store spørsmålet foran dagens kamp er hvem som spiller på siden av Song!

 

Denilson, Wilshere eller en annen kanin?

 

WILSHERE!

Han gir alltid 100%. Han har ikke vært så god etter det røde kortet mot Birmingham, men han er fortsatt bedre enn Denilson. Jack er engelsk og skjønner virkelig hva slike kamper handler om. Nei, jeg tror ikke Denilson er dum, men Wilshere har vokst opp i Arsenal og har fått inn rivaliseringen skikkelig.

I tillegg var Denilson direkte forferdelig mot Partizan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg både gruer og gleder meg veldig til kveldens kamp, føler dette kan gå alle veier, men er vel litt mer pesimistisk enn optimistisk idag. Man u er ikke i sitt livs form, og slik sett er mulighetene gode for seier. Men vi er litt vaklende bak i forsvar, og Rooney, berba og nani kan fort skape mye trøbbel.

 

I dag MÅ forsvaret være skjerpet, de må være gode, og de må ha marginene på sin side. Offensivt må vi bare gjøre det vi pleier å gjøre så scorer vi helt sikkert, både Chamakh, Nasri, Arshavin, Wilshere ser jeg på som potensielle scorere i kampen. Eller kanskje en av våre forsvarskjemper avgjør på corner eller frispark?

 

Vel uansett blir det nok en spennende kamp, av de som skal på Bohemen så sees vi der, håper jeg rekker kampstart selvom jeg befinner meg i Bergen akkurat nå, skal jeg kunne rekke det, sålenge flytoget ikke får signalfeil :rolleyes:

 

Lykke til alle gooners!

Link to comment
Share on other sites

WILSHERE!

Han gir alltid 100%. Han har ikke vært så god etter det røde kortet mot Birmingham, men han er fortsatt bedre enn Denilson. Jack er engelsk og skjønner virkelig hva slike kamper handler om. Nei, jeg tror ikke Denilson er dum, men Wilshere har vokst opp i Arsenal og har fått inn rivaliseringen skikkelig.

I tillegg var Denilson direkte forferdelig mot Partizan.

 

Litt redd for at det kan koke over for Wilshere...

Link to comment
Share on other sites

Problemet er vel bare at det veldig sjelden det koker i det hele tatt for Denilson...

 

Jeg synes det er underlig at du ønsker å disse Denilson. kanskje han blir vår neste verdensmester? For all del, du skal få lov til å skrive hva du vil, men jeg synes det er en pussig holdning.

 

Jeg synes heller ikke at han har vært gnistrende denne sesongen, men han er en god fotballspiller som gjør hva han kan.

 

Det har vært veldig mye snakk om at Song bør benyttes som enslig DM. Sånn er det ikke. Vi spiller med to holding midfielders. De to siste gangene Song og Denilson har hatt disse rollene (Partizan og Wigan) har vi vært dønn solide bakover. Hvor mange sjanser har vi hatt mot oss totalt i disse kampene? Kan telles på én hånd.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget;

Fabianski/Szczesny

Sagna-Squi-Djourou-Clichy

Song-Denilson

Nasri-Cesc/Arshavin-Arshavin/Rosicky

Chamakh

 

Hvorfor Song-Denilson? De er gode sammen defensivt. Statistikken viser så, og de vil forhåpentligvis klare å dekke rommet mellom stopperne og resten av midtbanen vår på en bedre måte enn om Wilshere spiller.

 

Helst håper jeg Rosicky starter på venstre, og Arshavin i Cesc-rollen. Hvorfor gamble med Cesc? Denne kampen er ikke SÅ viktig at vi er nødt til å risikere å miste han i en enda større periode av sesongen.

Hvorfor ikke RvP fra start? Nettopp tilbake fra skade, og trenger tid på seg. Kan derimot bli en viktig joker i dag, sammen med Walcott og evt Wilshere...

 

Merker nervene begynner å komme nå. Håper bare vi kommer oss ut av dette med æren i behold, og at vi viser at vi har tenkt å være med til siste slutt i år!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er underlig at du ønsker å disse Denilson. kanskje han blir vår neste verdensmester? For all del, du skal få lov til å skrive hva du vil, men jeg synes det er en pussig holdning.

 

Jeg synes heller ikke at han har vært gnistrende denne sesongen, men han er en god fotballspiller som gjør hva han kan.

 

Det har vært veldig mye snakk om at Song bør benyttes som enslig DM. Sånn er det ikke. Vi spiller med to holding midfielders. De to siste gangene Song og Denilson har hatt disse rollene (Partizan og Wigan) har vi vært dønn solide bakover. Hvor mange sjanser har vi hatt mot oss totalt i disse kampene? Kan telles på én hånd.

 

Pr. i dag spiller syns det ser mer ut som vi spiller med tre "box-to-box" spillere og ikke to "holding" sentralt på midten som bytter på å spille offensivt og litt defensivt. Jeg mener det er for dristig selv om det noen ganger slår ut positivt offensivt. Det må vurderes etter hvilken motstander vi møter, men stort sett syns jeg det blir for mye ubalanse og for lite hjelp til forsvaret.

 

Og at vi var dønn solide er kanskje sant, men vi møtte to lag vi er langt bedre enn.

Min mening er at Song har vært ujevnt en del kamper nå og Denilson ikke har mye defensive fiber i kroppen...han bare er der liksom og gjør lite ut av seg både offensivt og defensivt. Gode eksempler på det er denne JOGGINGEN hjemover når vi får kontringer i mot. Helt utrolig! Sier ikke han er den eneste, men vi må kunne forvente fullt tempo og aggresivitet i den defensiv jobbingen. Denilson slår noen gode pasninger og fyrer i gang gode skudd innimellom, men også mange horrible pasninger og det blir veldig mye på tvers.

Hadde vært bra å se han utvikle seg, men jeg er ser ikke at han gjør det. Sorry..

 

Regner med Wilshere starter i kveld sammen med Song og Rosicky.

 

Må innrømme jeg ikke helt har trua på seier, men er jo lov å håpe og jeg er også godt fornøyd med ett poeng.

 

Come on Arsenal!!

Link to comment
Share on other sites

Sky Sports

Ser ut som Sky deler mine - og veldig mange andres - forventninger. Synd med Fabianski. Skulle egentlig likt å se Almunia denne kampen, til tross for direkte tilbake fra skadeavbrekk gitt at han blir kampklar. Han er nok veldig, veldig sugen på å revansjere seg mot scum etter Emirates i våres - og presset vil være mindre på han enn hva Szczesny eventuelt vil oppleve. Det er ikke barebare å bli satt inn på laget for en keeper, og spesielt ikke mot scum i scum city.

 

Ellers ingen overraskelser i Skys spådom hva angår våre motstandere. Jeg er 99 % sikker på at det er det laget vi møter. Den ene lille prosenten ligger på Anderson, som selv om er i god form fort kan bli ofret i en kamp som denne.

 

Gleder meg vanvittig mye til avspark. Vi har mye å revansjere, men samtidig er ikke United i all verdens form. Ja, de gruste Blackburn - men det Blackburnlaget var ikke Premier League-verdig den kampen. Som om Aston Villa fortjener hetsen etter 'Pool i forhold. Har troen. Mener bestemt at det hele hviler på midtbanen, det er der kampen vil bli vunnet i dag. Snakk så dere griner om sqi og kos, for det hele faller ned til om Song, eller Wilshere for den saks skyld, ligger som et anker hele kampen gjennom. Vi har et godt nok angrep til å spille ut hvilket som helst lag i verden - det meste ligger i hode på gutta. Og skrekken om at forsvaret skjærer seg atter en gang håper jeg dør i dag.

 

Forøvrig - 1 poeng i bagasjen er tilnærmet en seier. Det skal vi være mer enn nok fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Pr. i dag spiller syns det ser mer ut som vi spiller med tre "box-to-box" spillere og ikke to "holding" sentralt på midten som bytter på å spille offensivt og litt defensivt. Jeg mener det er for dristig selv om det noen ganger slår ut positivt offensivt. Det må vurderes etter hvilken motstander vi møter, men stort sett syns jeg det blir for mye ubalanse og for lite hjelp til forsvaret.

 

Og at vi var dønn solide er kanskje sant, men vi møtte to lag vi er langt bedre enn.

Min mening er at Song har vært ujevnt en del kamper nå og Denilson ikke har mye defensive fiber i kroppen...han bare er der liksom og gjør lite ut av seg både offensivt og defensivt. Gode eksempler på det er denne JOGGINGEN hjemover når vi får kontringer i mot. Helt utrolig! Sier ikke han er den eneste, men vi må kunne forvente fullt tempo og aggresivitet i den defensiv jobbingen. Denilson slår noen gode pasninger og fyrer i gang gode skudd innimellom, men også mange horrible pasninger og det blir veldig mye på tvers.

Hadde vært bra å se han utvikle seg, men jeg er ser ikke at han gjør det. Sorry..

 

Regner med Wilshere starter i kveld sammen med Song og Rosicky.

 

Må innrømme jeg ikke helt har trua på seier, men er jo lov å håpe og jeg er også godt fornøyd med ett poeng.

 

Come on Arsenal!!

 

Spot on Caribo.

 

Syntes Denilson var temmelig god i 08/09 sesongen før Song tok helt over som DM. Da spilte han virkelig med hjerte og løpte til han nesten stupte (var til og med en del som sammenlignet han med Flamini). Nå derimot er han en skygge av hva han viste tidligere. Han blir ofte forbipassert temmelig enkelt og istedet for å løpe og herje etter spilleren slik han gjorde før så bare dasser han etter. Dette går greit når motstanderen spiller ut på kantene og roer ned spillet, men mot kontringssterke lag så er ikke akkurat dette en spiller jeg vil se ute på banen. Selv om kanskje Wilshere kan gjøre dumme ting så kan han også gjøre ekstraordinære ting. Samt at man vet at gutten jobber iherdig hver eneste kamp. Mister han ballen så kommer han til å jage for å få den tilbake. Det samme kan vel ikke akkurat sies om Denilson.

 

Når det gjelder det offensive så har vi sett tidligere at han har en god pasningsfot, men allikevel så sender han ofte pasninger bak spillerene som fører til et tregere balltempo. Samtidig er han også vanvittig flink til å slå pasninger til spillere som er under press som igjen fører til balltap.

 

En Denilson i 08/09 form tar jeg gjerne, men den Denilson som i det siste har virket langt mer ivrig på å skifte hårsveis enn å gi alt vil jeg ikke se i nærheten av Old Trafford..

Link to comment
Share on other sites

Spiller vi vårt vanlige forsvarspill går vi på et tap i kveld,dette er en del av vår spillestil.Stå høyt med laget uansett og ha en enorm risiko ved at også forsvaret står høyt og ikke faller av når vi blir angrepet. Dette er noe Manu digger,da kan de kjøre sin kontringsfotball. Wenger må finne et mottrekk mot dette i kveld,ellers kan dette bli skikkelig stygt. Håper på en sier,er fornøyd med Uavgjort,og frykter tap :))

Link to comment
Share on other sites

Da nærmer det seg en av årets største kamper. Nervene ligger som flere 100 kg rundt magen på meg.

 

Først av alt så håper jeg at hele laget stiller med "halsvarmere" i dag, og de må svært gjerne ta de av seg og gi de til United spillerene når de hilser på dem før kampen. De får jo ikke lov til å kjøpe noe selv.....

 

Etter det så håper jeg men tror ikke at vi stiller med dette laget:

 

Fab (Szcz)

Sagna-Seb-Djo-Clichy

Song-Wilshere

Walcott-Nasri-Arshavin

Chamack

 

Tror vel at Wenger finner en plass til Van Persie og Denilson i dag, men håper ikke på det.

 

Lykke til folkens, måtte det bli varmt rundt hodene til United spillerene i dag....

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

 

Chamakh

 

Arshavin - van Persie - Nasri

 

Song - Fabregas

 

Clichy - Koscielny - Squillaci - Sagna

 

Fabianski

 

Litt vel offensivt? ...kanskje

 

Tror på:

 

 

Arshavin - Chamakh - Nasri

 

Denilson - Song - Wilshere

 

Clichy - Koscielny - Squillaci - Sagna

 

Szczesny

Link to comment
Share on other sites

Endelig får kansje får desidert beste keeper sjansen! Noe jeg har gått å vente leeeenge på ! Tror han holder nullen i dag hvis han får sjansen,vi vinner 1-0 med scoring av Theo!!!! Dagens arena er Bar Street i Paphos,Kypros,sammen med masse Engelskmenn! Ønsker alle en knallkveld!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...