Jump to content

2010.12.13 Man Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

Forferdelig å være vitne til en slik elendig forestilling av oss! Fortsetter vi i dette sporet blir det ikke mange poeng i hjemmekampene mot Chelsea,Liverpool,Man U og City! Det er en ting som er utslagsgivende for dette tapet og det er spillestilen vi velger mot et så godt lag som Man U.Vi nekter å gjøre annet enn å spille oss gjennom midten,korte pasninger,ALDRI en lengre pasning til motsatt side og sjelden eller aldri de gode gamle overlappene fra backer med innlegg fra både dørlinje og dypet! Spillerne koster ikke på seg engang et overblikk ut til kantene... Slik vi spilte så trenger vi ikke en gang en spiss i startoppstillingen.Før kampen satt jeg å så Sky Sports der de analyserte Arsenal denne sesongen kontra i fjor! Og det de kom frem til var att Chamakh var den utslagsgivende spilleren for mye av suksessen vår! Veldig mange mål har kommet av innlegg og det sier seg vel selv att en enslig spiss av dette kalibret MÅ brukes som oppspillspunkt?

 

En annen ting jeg stusser veldig på er startoppstillingen.Arshavin har vært vår klart svakeste spiller denne sesongen og nå har han fått sjansen gang på gang uten å prestere.Når vi har Walcott som jeg mener er vårt desidert beste angrepsvåpen i slike toppkamper på benken(igjen) så er det noe som er galt en eller annen plassen.Føler meg sikker på att har Theo fått sjansen tror jeg vi har kunne lagt opp en litt annerledes spillestil med en del fokus på gjennombruddspassninger i bakrom av United-forsvaret.Men dette er selvfølgelig Wengers valg men nok en gang føler jeg han har gjort feil!

 

Jeg er heller ikke fornøyd med byttene som ble foretatt.Når Fabregas er frisk nok til å sitte på benken er han også frisk nok til å spille en hel omgang! Synes han burde blitt byttet inn i pausen å fått opp gløden blandt spillerne før de gikk ut til en ny omgang.Nå skal det også sies att det sikkert ikke er bare meg som ser meg bekymret på den hyppige skadesitusjonen vår.Pr dags dato har vi flere av våre nøkkelspillere ute med skade,Fabregas,Van Persie og Vermalen.Noe må gjøres feil en eller annen plassen i det fysiske apparatet..?

 

Nå skal det jo sies att vi ligger på 2plass og det er lenge igjen av sesongen.Vi er videre i CL,ligger an til å vinne Ligacupen(bare vi yter det vi vet vi kan) og vi har gjort unna bortekampene mot de "4 store"..Jeg skal prøve å være optimist en stund til men forventer meg att Wenger gjør noen forandringer fremover..slik gutta presterte på Mandag er dessverre ikke holdbart mere for min del,jeg forlanger titler og jeg forlanger de denne sesongen!

 

Til Wengers forsvar så har han selvfølgelig gjort en fantastisk jobb over tid med Arsenal.Har det ikke vært for Wenger har vi neppe hatt fotball-Europas beste økonomi,en ny fantastisk stadion,masse egenutviklede spillere med verdensklasse-potensial og en spillestil som alle fotballfans liker! Spørsmålet er om dette har kostet mere enn det smaker? Ingen titler siden Vieira forlot oss,sammen med Diarra og Henry mener jeg att han forlot klubben alt for tildlig! Kun 3 Engelske spillere med førstelagspotensiale! For 10 år siden hadde vi vel til tider 10 Britiske spillere i startoppstillingen! Går det ikke veien innen et par sesonger så forventer jeg att Wenger setter jobben sin til disposisjon,da vil jeg gjerne se en Britisk manager inn portene og med den filosofien å utvikle flere Britiske landslagspillere og "klubbspillere" Svaret får vi ikke vite før April/Mai neste år..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...