Jump to content

2010.12.13 Man Utd B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Er overhodet ikke overrasket. Arsenal "innfrir" som vanlig. Skal vi aldri lære?

 

Erstatter for Clichy bør seriøst vurderes. Dessverre kan vi ikke regne med Gibbs.

 

Japp. Clichy viste seg litt bedre i perioder i andre omgang når han var mer aggressiv, men dessverre er han altfor svak defensivt. Gibbs kan vi ikke regne med som du sier siden han er skadet 85% av sesongen (eller mer).

 

Forøvrig håper jeg nå Rosicky/Vela/Walcott får mer spilletid istedet for Arshavin, samt at skaden på Chamakh ikke er alvorlig.

Link to comment
Share on other sites

Men at de i studio klarer å si at Park "styrer" ballen lekkert i mål er jo årets uttalelse!

Ett skudd som skifter retning og han såvidt klarer å se før den treffer han i hodet...

Men, men med Chelsea seier neste helg og vår revansj over Chelsea på Emirates i jula, er vi like langt..

Link to comment
Share on other sites

jeg er MILDT sagt FORBANNA på Wenger i dag, og det er bare EN grunn til det!

 

Hvorfor fortsetter han å bruke Arshavin gang på gang, når han ikke viser vilje, han gjør en feil, så smiler han og dasser etter, jeg er LEI! Gi Walcott/vela sjangsen istedenfor, da kan vi begynne å Kontre igjen også!!

 

Ellers er jeg ekstremt fornøyd med stopperne våres i dag, samt Song! Song viser klasse og styrke!

 

Clichy blir lilleputt, Fabregas hadde vell en vellykket pasningsprosent på 5% når han kom inn...

 

Man utd har FLAKS som vanlig, Hater å møte supporterne i morgen.....

 

God natt folkens:)

Link to comment
Share on other sites

Veldig skuffet men veldig fattet. Føler at United spiller anti fotball etter målet. Dere, det er ikke lett å spille mot 10 mann i forsvar. Burde kanskje satt inn Bentner, sparket ballen høyt inn i feltet, fått noen tilfeldige sjanser som kanskje hadde blitt mål. Som Utd gjør det.

Liker måten Arsenal spiller fotball på, god kamp av vår unge keeper. Chesc er ute av form. Gjorde mange feil etter han kom inn. Vi har ennå ikke funnet medisinen mot UTD, det er skuffende.. Handsen var utrolig billig, like slapp som studio til TV2. Fire herrer som elsker United, hater TV2

Link to comment
Share on other sites

Men, men med Chelsea seier neste helg og vår revansj over Chelsea på Emirates i jula, er vi like langt..

 

For meg blir dette litt for mye hvisomattedersomatte. Vi har skuffet mye mot Chelsea de siste årene også. Har seriøst vondt for å se at dette laget skal hente hjem ligagullet. Håpet ligger i ligacupen, og det sier jo litt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke overrasket, det er den samme gamle visa. United dominerer store deler, får et mål som er av flaks. Og vi presser og skyter men eier ikke treffsikkerhet, innlegg, oppsett og lagvilje.

 

Bra med kampen:

-Szczesny spiller godt, varter opp med flere søknader om å få mer spilletid. Målet skal han overhode ikke klandres for!

 

Dårlig med kampen:

- Clichy blir løpt ifra og lurt utallige ganger, kommer seg noe i 2. omgang, men sliter defansivt.

- Angrepet er katastrofe

-Innlegg er katastrofe

- Moral er dårlig etter Uniteds mål.

- X * 10 i 15 feilpasninger

-Dårlig utnytting av de sjansene vi hadde.

Link to comment
Share on other sites

Men dommeren er dårligere enn samtlige Arsenalspillere!

At ikke Ferdinand vises det røde kortet er en skandale! Og Rooney skulle hatt rødt kort for viljehandsen, vdSaar gult for sløsing på tid osv osv!

 

 

Enig.

Samtidig har du en jæ... Fletcher som løper etter dommer uten å få kort mens Nasri får kortet for språkbruk i det han åpner kjeften...

Link to comment
Share on other sites

Jaja, dette har vi jo sett før...

 

Det vi taper på i dag er taktisk, oppfinnsomhet offensivt og et møkkamål til Manure pga. Clichy som har en forferdelig kamp.

Men det verste er hvor mye vi roter siste kvarteret og viser null angrepsvilje og trykk etter Rooney bommet på straffen. Dette irriterer faktisk mest!

Vi gjør det fryktelig enkelt for Manure-stopperne fordi vi ikke har flere måter å spille på og innleggene ikke er presise nok.

Link to comment
Share on other sites

Veldig skuffet men veldig fattet. Føler at United spiller anti fotball etter målet. Dere, det er ikke lett å spille mot 10 mann i forsvar. Burde kanskje satt inn Bentner, sparket ballen høyt inn i feltet, fått noen tilfeldige sjanser som kanskje hadde blitt mål. Som Utd gjør det.

Liker måten Arsenal spiller fotball på, god kamp av vår unge keeper. Chesc er ute av form. Gjorde mange feil etter han kom inn. Vi har ennå ikke funnet medisinen mot UTD, det er skuffende.. Handsen var utrolig billig, like slapp som studio til TV2. Fire herrer som elsker United, hater TV2

Måtte se kampen på Sky idag eg. Orker ikke norske kommentatorer når det gjelder man u.

Jeg er mest skuffet hvor dårlig Clichy var, trur det er den dårligeste kampen jeg har sett av en arsenalspiller på veldig veldig lenge!

Videre viste Wilshere hvor gammal han er, alt alt for ung til slike kamper.

Link to comment
Share on other sites

jeg er MILDT sagt FORBANNA på Wenger i dag, og det er bare EN grunn til det!

 

Hvorfor fortsetter han å bruke Arshavin gang på gang, når han ikke viser vilje, han gjør en feil, så smiler han og dasser etter, jeg er LEI! Gi Walcott/vela sjangsen istedenfor, da kan vi begynne å Kontre igjen også!!

 

Ellers er jeg ekstremt fornøyd med stopperne våres i dag, samt Song! Song viser klasse og styrke!

 

Clichy blir lilleputt, Fabregas hadde vell en vellykket pasningsprosent på 5% når han kom inn...

 

Man utd har FLAKS som vanlig, Hater å møte supporterne i morgen.....

 

God natt folkens:)

 

For det første så ble vi vel pissa på i 75-80 minutter, så flaks hadde strengt tatt vi at det ikke ble 3/4-0.

Song var forferdelig de første 20/25 minuttene, der han gang på gang sammen med Wilshere ga ballen bort på vår egen halvdel. Etter det ble han litt mer komfortabel med ballen i beina.

Men at Chamakh bommer på nærmest åpent mål er jo helt utrolig, det SKULLE stått 1-1 der. Nasri var en skygge av seg selv og jeg kan ikke skjønne hvorfor. Fordi Evra hadde da ikke en god kamp, han utfordra ikke Evra en eneste gang. Vi hadde en ordentlig mulighet i løpet av 94 minutter og det er alt for dårlig. Men med to seiere på rad nå, regner jeg med vi fortsatt henger med i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å bite det i seg. Manchester United er et bedre fotball-lag enn hva vi er og de er mye flinkere til å manipulere Webb. Nedsparkingen av Sagna minnet meg mye om Cantonas karatespark. Men han lager jo aldri frispark så da var det vel riktig! Fy faen.

 

Spillemessig ble vi virkelig utkjempet (som vanlig). Det ser ut som om vi alltid blir like overasket over at vi får motstand i midtbaneleddet. Park skinner som vanlig mot oss, Fletcher løper, river og skriker og får gjøre akkurat som han vil. Slikt lukter det ikke godt Arsenal spill av. Vi har nå 5 tap og sesongen er ikke midtveis engang. Det oser ikke gullkandidat av oss, selv om posisjonen i ligaen kanskje tilsier noe annet. Tap mot Chelsea, Tottenham og United i toppen, og tap mot WBA og Newcastle. Nei, man får bare nyte de øyeblikkene man kan, og krysse fingrene for at vi vinner Mikke Mus cup. Jeg tror ikke vi har mulighet på noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Det som skjer de neste kampene er ganske forutsigbart.

 

Vi banker Aston Villa lørdag. Vi tar oss til semifinale i ligacupen på bekostning av Wigan. Vi vinner igjen i ligaen mot Fulham. Vi slår Partizan i siste kampem og tar en vel fortjent andreplass i den svakeste cl gruppa. Vi trekker Barcelona eller Real Madrid i 16 dels finalen. Optimismen er igjen på topp før møte mot Man Utd. Der taper vi. Så går det rimelig greit i ligaen før hjemmemøte mot Chelsea i romjula. Nok ett tap.

 

Så vet dere det.... veldig sannsynlig, ikke sant?

 

 

Dette skrev jeg etter Braga-tapet og vi er i rute for å si det sånn. Vi er ett nesten lag uten guts og det vinner oss hverken ligamesterskap eller champions league. Dette ble tydeligjort i dag og styrker teorien om ett lag med for få vinnertyper.

Link to comment
Share on other sites

Taktisk utklassing.

 

- United banker ballen inn i farlig område ved enhver mulighet, og tar til takke med nedfallsfrukt og scrappy goals. Arsenal forsøker å spille ut United og skaper kun halvannen sjanse i løpet av hele matchen. Enten må vi snart lære å legge lista lavere i disse toppmatchene, eller så må gutta våre nå Barcelona-klasse.

- Dobbelbytte som skulle gi friske bein på banen, gir motsatt effekt. All vind ut av seilene. Fabregas er ikke i nærheten av noe som kan kalles form, og van Persie virker simpelthen redd. Redd for å bli skadet. Ikke så rart forsåvidt. Walcott er det dog og tross alt litt fart i, men han fikk knapt med tid.

 

Tittelen "dagens klovn" må deles mellom Rio Ferdinand og linjemann. Straffesparket er en vits. Og Ferdinand, som peker på lyskasterne efter å ha hoppet kung fu inn i magen til Sagna, likeså.

 

Neste lørdag er vi tilbake på tabelltopp. Heldigvis har vi mye å øve på i mellomtiden.

Link to comment
Share on other sites

utd har kontroll gjennom hele kampen. wenger burde vel strengt tatt hvilt arshavin i dag. clichy er utds farligste mann. han er jo en vandrende katastrofe i dag. den unge polakken er den eneste som får godkjent i dag. song viser i kveld at arsenal trenger en ny mann i hans posisjon. en som forstår hva arbeidsoppgaven hans er, og som forstår sine egne styrker og begrensninger. cesc gjør vel tidenes dårligste innhopp...

Link to comment
Share on other sites

Det er det dummeste straffesparket i manns minne! Kun fordi 75.000 + SAF skriker høyt (og muligens betaler) så blåser Webb.

 

Straffespark på Old Trafford er en del av oppskriften.

 

Synes ikke arsenal gjør seg bort og det er tydelig at united ikke er så farlige som de har vært i tidligere sesonger. Men arsenal er et dårligere lag desverre.

Wenger sa sist sesong at man ikke kan vinne ligaen når man slipper inn 40 mål, og at forsvaret er der det må jobbes med i ferien, som var. Vi har vel nå omkring 19 baklengs, 5 tap og vi er bare i desember.

 

Skuffende at Park med hele 1.78 m er den som header ballen i mål(Defoe gjorde vel det samme for tottenham på deres 3-2 skåring).

 

Så det er tydelig at Wenger ikke har gjort jobben sin når det kommer til det defensive. Både med personalet samt defensive taktikk/mentalitet. Det er nok ikke en del av den filosofien han har for klubben, så vi får håpe at han lykkes med det han har satt seg som visjon.

 

Uansett så må det snart gjøres noe med Clichy!!

 

Stoke neste, 3 poeng er et must!

Link to comment
Share on other sites

United ble som vanlig for sterke, og vi taper fortjent mot et bedre lag. Arsenal skapte knapt nok sjanser gjennom hele kampen, mens United fort kunne hatt 2-3 mål til. Jeg er svært skuffet over mange av spillerne, men innser samtidig at laget faktisk ikke er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Dagens kamp;

 

- Fletcher er ett svin og vil alltid være det.

- Wenger har en opptaksspiller i lomma, det er det samme om og om og om igjen, og ALDRI en plan B.

- Vi kan ikk slå innlegg.

- Vi er flinke til å holde i ball på ufarlig område.

- Vi prøver å spille som Barca uten å ha bevegelse.

- Dette må være tidenes labreste nivå på topplagene i england. Svakhetstegn for engelsk fotball ja, morro for de mer nøytrale? Kanskje.

- Skaper vi en sjangse idag egentlig?

 

Skuffet, men fattet som andre sier, men det er bare pga at jeg hele tiden visste hvordan dette ville gå. Vi har rett å slett ikke evner til å slå slike lag, det blir det samme hele tiden. Etter henrettelsen av invincebles så eier vi ikke snert til å knekke slike kamper. Under Wenger har vi vel scoret mer enn 1 mål på OT en gang, og det i Fa-cupen....Noen som burde ta lærdom..

 

Jaja, nok om det. Lettere å svelge når man ikke forventer så mye...Nå venter jeg bare på kveldens høydepunkt. Ett profetisk innlegg av dimensjoner her, og jeg tror ikke det er lenge før det kommer... Halleluja....

Link to comment
Share on other sites

Bedre i andre omgang, men det låg i kortene at det måtte et individuelt mirakel til for å komme tilbake. Det skjedde ikke.

 

Bottom line er at plan A skal gjennomføres og det vet Fergie. Han vet også hvilke knapper som skal trykkes på. Det hele er relativt forutsigbart. Det er for mange middelmådige (i forhold til behovet) brikker i dette laget til å skjule en ensporet kampplan.

 

Om Webb var banens svakeste eller ikke er uinterresant. Det har vært mast om toppkeeper, en gigantisk midtstopper, en solid defensiv midtbanespiller, en toppscorer og et alternativ til Clichy i årevis. Det er nesten to kinderegg, men det er forskjellen på dem som vinner de feteste pokalene og oss. Nå er det selvsagt mulig for Arsenal i vinne en av dem, men sansynlig er det langt i fra.

 

Vel fortjent United seier.

Link to comment
Share on other sites

United ble som vanlig for sterke, og vi taper fortjent mot et bedre lag. Arsenal skapte knapt nok sjanser gjennom hele kampen, mens United fort kunne hatt 2-3 mål til. Jeg er svært skuffet over mange av spillerne, men innser samtidig at laget faktisk ikke er bedre.

 

...and that I agree, sums it all up!

 

vi har eit godt stykke igjen.......

Link to comment
Share on other sites

Da er alt fortsatt vidåpent, vi hadde muligheten til å ta et jafs i forhold til seriemesterskapet i kveld men det er tøft å få poeng på OT har det jo vist seg før for alle lag, på bortebane derimot har utd på langt nær vært like solide, nå skal vi ha utd, city og chelsky på hjemmebane, alt er fortsatt vidåpent, ikke glem det.

Jeg synes i motsetning til de fleste her at Clichy klarer seg forbløffende godt mot Nani, det må være frustrerende for portugiseren å gang på gang være mann mot mann mot Clichy med fri bane til målet bak ham uten å klare å ta seg forbi ham, Wilshere er vel den som virkelig skuffet i dag, han ble rett og slett avslørt som "for ung", Sagna spiller også en meget svak kamp, Arshavin er helt håpløs men jeg synes Chamakh burde klart å løftet den returen fra Nasris skudd og da hadde nok denne kampen endt 1-1.

Synes også vi hever oss et par hakk i andre omgang men klarer ikke å produsere nok sjanser, utd er meget solide i midtforsvaret sitt, vi har ballen mye men skaper for lite.

Soleklart rødt kort på kung-fu-sparket til gale Rio, helt vanvittig at det ikke en gang ble frispark :)

Vi la oss bakpå fra start av, prøvde å holde lagdelene tette men nok en gang viser det seg at vi ikke er skapt for å spille fotball på denne måten, vi må bruke de styrkene vi har, nemlig teknikk og fart og da må vi skape bekymringer for det laget vi spiller mot, når vi legger oss bakpå blir vi bare passive og elendige, det bedret seg dog i andre omgang når vi løftet oss opp på banen som sagt.

Jeg gjentar, ALT ER FORTSATT VIDÅPENT som på ei gammel ei.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...