Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

Er enig i at det er få plasser i laget vi har svakheter på spillere om du tar spiller for spiller inviduelt. Det jeg savner i dagens mannskap er en spiller eller to med skikkelig pondus, spillere som virkelig gir motstanderene en trøkk i duellene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Er enig i at det er få plasser i laget vi har svakheter på spillere om du tar spiller for spiller inviduelt. Det jeg savner i dagens mannskap er en spiller eller to med skikkelig pondus, spillere som virkelig gir motstanderene en trøkk i duellene.

 

Støtter denne. En skikkelig terrier, en kriger. Dagens utgave er vel litt for "spett" i forhold til de andre storlagene. Gutta viser til tider verdensklassem, men vi blir til tider altfor forutsigbare desverre og er altfor ustabile i våre prestasjoner. En skikkelig vinnermentalitet ønskes mer enn noen spiller. ;)

Link to comment
Share on other sites

Savner en skikkelig frisparktaker, Fabregas, Rosicky og Nasri er brukbare, men skulle gjerne sett en som er spesialist.

 

 

Men når det er sånne detaljer vi er ute etter, så bør vel det si at stallen er ganske bra? Når man ikke ønsker mer enn en bedre frisparkskyttere når man har Nasri, Fabregas, Van Persie og Denilson i stallen som alle er meget habile på distanseskudd...

 

Vi har en sterk stall per dags dato. Prøv å beholde mest mulig av den er mitt håp for overgangsvinduet...

Link to comment
Share on other sites

Moussa Sissoko kunne jeg tenkt meg. En hardtarbeidende sterk boks til boks spiller, med gode takling og pasningsferdigheter. Hadde vært en flott tilvekst i stallen.

 

Enig. Kan jo også nevne her at Moussa Sissoko blir meget god på det nyeste FM-spillet. Som sagt ingen garanti for at dette hender i virkeligheten, men det er jo litt artig i det minste.

 

For min egen del er jeg fornøyd med stallen vi har. Så noen her nevnte at vi burde kjøpe en midtstopper neste sommer, men dette tror jeg ikke blir nødvendig etter å ha sett ingen ringere enn JD i det siste. Han har virkelig hevet seg. Squilacci er også alltid stabil og god. Vermaelen trenger man ikke si noe om engang, håper bare han rister av seg skadene. Når det gjelder Koscielny er det han jeg er mest skuffet over, men han har ikke vært dårlig og fortjener mer tid på seg.

 

Midtbanen vår er solid, mener nå jeg. Denilson får ufortjent mye kritikk, og han mener jeg fungerer veldig fint på midtbanen, han gjør faktisk utrolig mye usynlig drittarbeid. Det er ikke hans jobb å sende kreative pasninger som åpner forsvaret. Til det har vi de kreative, dere veit selv hvem det er.

 

På spissplassen mener jeg det heller ikke trengs. Chamakh, RvP, Bendtner(som for øvrig gjerne for min del kan bli solgt i januar), Vela, JET... Kunne bare ønske at Vela fikk noen flere sjanser til å bevise hva han er god for. Men han har ikke overbevist særlig de gangene han har vært innpå, riktignok.

 

Keeperplassen mener jeg pdd det ikke er vits å diskutere. Fabianski og Almunia har vært gode i år, punktum. Vi har også en annen sulten polakk i de bakre rekker...

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen vår er solid, mener nå jeg. Denilson får ufortjent mye kritikk, og han mener jeg fungerer veldig fint på midtbanen, han gjør faktisk utrolig mye usynlig drittarbeid. Det er ikke hans jobb å sende kreative pasninger som åpner forsvaret. Til det har vi de kreative, dere veit selv hvem det er.

Jeg mener Denilson er blandt de svakeste midtbanespillerne våre i øyeblikket. Den usynelige drittjobben er ikke tilstrekkelig. Han må tilby mer hvis han skal forsvare en plass på laget. Det er ingen som forventer lissepasninger ala Cesc, men aggresivitet og duellstyrke derimot er noe som savnes. Til å være en "holding midfielder" er han dessuten for svak til å holde på ballen. Synes han til tider blir for lett. Spillere som Barry, Essien, Song, Huddlestone, Cattermole har en fysikk som er i en helt annen divisjon, men som jeg mener er nødvendig hvis man skal gå fra å være brukbar til å være virkelig god i en litt tilbaketrukket midtbanerolle.

 

For all del, han er en habil spiller, men han mangler det lille ekstra som gjør han til et naturlig førstevalg

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Wenger heller går for Young? Mener å ha lest før han gikk til Villa at Arsenal var klubben hans?

http://www.goal.com/en-gb/news/2559/rumour...join-arsenal-in

 

Er vel ikke det vi trenger mest nå,men vist kontrakten går mot slutten så blir bør det ikke bli så dyrt.

 

Jeg mener å huske at lillebroren hans spiller for ett av våre ungdomslag. Jeg også lest at han opprinnelig var en gooner.

Link to comment
Share on other sites

Lite ønsker om keper for tiden,registrerer jeg.

Betyr vel at vi kritikere vurderer at det ikke er så presiserende lenger.

 

Ellers syntes jeg vi har en bred stall. Vi har endelig fått betalt for satsingen vår.

Men en og annen spiller inn og ut tror jeg er bra for dynamikken.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker om dette overgansvinduet, og de neste, er: Hold på så mange spillere som mulig!

 

Nå som skadesituasjonen er moderat i forhold til de to siste sesongene har vi 'altfor god' stall med 'altfor god' bredde. Vi ser stadige flere av våre spillere som er utålmodige for å få spille, og det er helt naturlig.

 

Har dere tenkt over hvor gode tredjevalg vi har i mange posisjoner?

 

Midtspiss:

Rvp

Chamach

Bendtner

 

Alle disse spillerne er fotballstjerner som går rett inn på de aller fleste lag i verden. Hvem av disse vil være fornøyd med å være et tredjevalg omtrent uten spilletid?

 

Venstrekant:

Arshavin

Rosicky

Vela

 

Alle disse ville spilt fast på ca 15 av 20 PL-lag.

 

På vår dynamiske midtbane er det plass til tre spillere.

Fabregas

Diaby

Song

 

Disse kan også gjøre en god jobb:

Nasri

Wilshere

Denilson

 

Hva skal vi da gjøre med Ramsey, Lansbury, Eastmond, Frimpong?

 

Ingen av våre fire kompetente midtstoppere er motivert for benkesliting.

 

----------

 

Jeg tror bestemt at vi vil se flere spillere som forlater Arsenalskuta, enn det blir nye spillere inn i 2011.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Denilson er blandt de svakeste midtbanespillerne våre i øyeblikket. Den usynelige drittjobben er ikke tilstrekkelig. Han må tilby mer hvis han skal forsvare en plass på laget. Det er ingen som forventer lissepasninger ala Cesc, men aggresivitet og duellstyrke derimot er noe som savnes. Til å være en "holding midfielder" er han dessuten for svak til å holde på ballen. Synes han til tider blir for lett. Spillere som Barry, Essien, Song, Huddlestone, Cattermole har en fysikk som er i en helt annen divisjon, men som jeg mener er nødvendig hvis man skal gå fra å være brukbar til å være virkelig god i en litt tilbaketrukket midtbanerolle.

 

For all del, han er en habil spiller, men han mangler det lille ekstra som gjør han til et naturlig førstevalg

 

Helt, helt enig! Dog ville jeg brukt Denilson i bortekamper hvor vi trenger stabilitet. Ikke fordi Denilson er så fryktelig god som en stabilisator, men fordi alternativene er litt for offensive.

 

Drømmen hadde vært om Diaby kunne fått stabilisert prestasjonene sine, Song holder seg til DM-jobben og Cesc kommer i form. DA har vi en krutt midtbane som kan vinne major trophies. Vi kan selvfølgelig vinne ting med andre kombinasjoner på midten også, men hva gjelder Denilson synes jeg også at manglende er litt for mange. Pdd vell og merke! :)

Link to comment
Share on other sites

Drømmen hadde vært om Diaby kunne fått stabilisert prestasjonene sine, Song holder seg til DM-jobben og Cesc kommer i form. DA har vi en krutt midtbane som kan vinne major trophies. Vi kan selvfølgelig vinne ting med andre kombinasjoner på midten også, men hva gjelder Denilson synes jeg også at manglende er litt for mange. Pdd vell og merke! :)

 

Diaby imponerte kraftig ifjor sesongen! Han har skuffet litt i år, men hadde vært fantastisk om han hadde kommet i form igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...