Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

Vi nærmer oss januar måned og nye transferspekulasjoner. Vi blir stadig linket til ulike spillere som vanlig. Hvordan er troen på at Wenger kommer til å forsterke oss med nye signeringer i dette overgangsvinduet? Selv tviler jeg på at det blir hentet inn forsterkninger overhodet. Skulle gjerne sett at det ble hentet inn et par spillere med rutine og killerinnstinkt, noe jeg syns mangler fullstendig i dagens utgave av Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Fy faen så mye latterlige kommentarer det er her på forumet. Fabianski har stått meget godt i alle kampene hittil i sesongen, bortsett fra at kanskje litt svakt skudd fra Keane i Carlin Cupen som han burde ha gjort det bedre med, men etter det har han stått meget godt og vært veldig trygg. I går gjorde han en feil mot Andy Carroll, men siden vi ikke har hatt så lang tid til å vurdere Fabianski som vår nummer en burde han fortsette å stå. Fortsetter tabbene så burde Szczesny få sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rimelig sikker på at det ikke blir noen nye spillere i Januar.

Ser egentlig ingen grunn til noen forsterkninger.

Vi får Fabregas,Van Persie,Bendtner ,Vermaelan og Ramsay snart tilbake i full form.

Det burde være nok forsterkninger det.

Link to comment
Share on other sites

Wellington Silva kommer nå i Januar. Tviler på at han går rett inn i A-stallen, men hvem vet?

 

Tør jeg lansere et sjokksalg?

Arshavin til Inter?

 

Når Januar kommer er han sur på grunn av lite spilletid i november/desember. I tilleg blir han bare tilbudt en ett-års forlengelse av kontrakten som går ut om 18 måneder.

 

Walcott blir en stor suksess på venstrekanten. TH14-kopi. Nasri fortsetter å briljere på høyrekant. JET blir god vikar. Blir så fint atte.

 

Nok vissvass fra meg. B)

Link to comment
Share on other sites

Wellington Silva kommer nå i Januar. Tviler på at han går rett inn i A-stallen, men hvem vet?

 

Tør jeg lansere et sjokksalg?

Arshavin til Inter?

 

Når Januar kommer er han sur på grunn av lite spilletid i november/desember. I tilleg blir han bare tilbudt en ett-års forlengelse av kontrakten som går ut om 18 måneder.

 

Walcott blir en stor suksess på venstrekanten. TH14-kopi. Nasri fortsetter å briljere på høyrekant. JET blir god vikar. Blir så fint atte.

 

Nok vissvass fra meg. B)

 

Wellington vil nok ha en forholdsvis kort vei til førstelaget når han kommer tror jeg, men vil nok ikke komme rett inn som du sier her.

 

Arshavin tror jeg ikke forsvinner i vinter, og heller ikke til sommeren. Dog tror jeg Walcott ville vært god på venstrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen selges tipper jeg det er Vela eller Almunia som er først ut døra. Almunia har vel gjort sitt som keeper i Arsenal mens Vela ser ikke ut til å helt ta steget i PL og får heller ikke særlig med sjanser av Wenger.

Jeg syns Denilson kan selges fordi han etter min mening ikke har utviklet seg godt nok de siste 2-3 årene og vi burde kanskje funnet en sterk midtbaneslugger isteden for han.

Derimot gir Wenger brassen mye tillit på laget så han blir vel neppe solgt hverken i januar eller til sommer'n.

Nå kommer Wellington som nevnt i januar, men han er fortsatt ung og trenger nok litt tid og blir neppe å se ofte på førstelaget denne sesongen. Men en spennende tilvekst på laget.

Wenger bør kanskje intensivere jakten på spillere Lukaku, Hazard og Afellay? De anses jo å ha en stor fremtid i en eller annen storklubb.

 

Jeg tror ikke det blir noe endringer på keeperplass nå i januar bortsett fra kanskje et salg av Almunia hvis han permanent har mistet plassen som førstekeeper. Siden vi har lånt ut Mannone og han eventuelt ikke kan hentes tilbake blir vel Almunia til sommer'n.

Wenger vil nok helst beholde alle spillere ut sesongen, men ser ikke bort i fra at det blir endringer likevel.

 

Skal ikke se bort i fra at det blir et kjøp på siste transferdag..gjerne omtrent på overtiden av fristen også B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rimelig sikker på at det ikke blir noen nye spillere i Januar.

 

Enig. På papiret skal vi ha et meget solid lag. Vanskelig å se hva man skal forbedre uten å legge "silly money" på bordet. Det er uansett ingen lagdeler som er så svak at Wenger ikke tror det er håp. Det er jo kun når det er åpenbare svakheter at han bruker penger

 

Fy faen så mye latterlige kommentarer det er her på forumet. Fabianski har stått meget godt i alle kampene hittil i sesongen, bortsett fra at kanskje litt svakt skudd fra Keane i Carlin Cupen som han burde ha gjort det bedre med, men etter det har han stått meget godt og vært veldig trygg. I går gjorde han en feil mot Andy Carroll, men siden vi ikke har hatt så lang tid til å vurdere Fabianski som vår nummer en burde han fortsette å stå. Fortsetter tabbene så burde Szczesny få sjansen.

Meget enig. Å tape 0-1 hjemme mot Newcastle er ikke keepers feil. Vi taper fordi vi ikke makter å score mål

Link to comment
Share on other sites

Det er keepers feil at vi tapte denne kampen. Hadde han gjort jobben sin i duellen mot Caroll så hadde kampen endt uavgjort.

Vi hadde med andre ord tapt 2 poeng istedet for 3. Det at vi ikke klarer å score mot Newcastle er en langt større tabbe en Fabianskis glipp. Den blir bare så mye mer synlig når de 10 andre spillerne driter seg ut

Link to comment
Share on other sites

Enig. På papiret skal vi ha et meget solid lag. Vanskelig å se hva man skal forbedre uten å legge "silly money" på bordet. Det er uansett ingen lagdeler som er så svak at Wenger ikke tror det er håp. Det er jo kun når det er åpenbare svakheter at han bruker penger

 

Hvorfor ble det ikke noe keeper kjøp i sommer når det kanskje er den mest åpenbare svakheten vi har hatt ?

Uten en skikkelig keeper kommer vi aldri til å vinne noe. Allerede i år så har vi tapt 4 poeng på grunn av elendig keeperspill. Hadde vi hatt en skikkelig keeper i de kampene, hadde vi bare vært 1. poeng bak Chelsea :)

Link to comment
Share on other sites

Rory Delap var et eksjepsonelt teknisk talent i CM 01/02 om jeg ikke husker feil. Ustari ble verdens beste keeper for bare tre år siden. Men spillet har jo hatt rett i feks Zlatan, Fellaini, Thiago Silva osv.

 

Har ikke sett stort av lukaku, men statistikkene hans er fantastiske, vil gjerne se han komme inn dørene, ikke fordi vi sliter på midtspissplassen, hvor vi er meget godt besatt fra før, men fordi jeg ikke vil se han komme inn i et rivaliserende PL lag

 

Vil gjerne også ha en leder på banen óg, kan vente til sommeren med å få inn en stoppermakker til Vermaelen som krever resultater og gir alt for laget, blør ordentlig for drakta.

Link to comment
Share on other sites

Hvis van Persie fortsetter med alle skadene, Vela ikke slår til (som han ikke helt virker å gjøre pdd) så er dette en mann jeg virkelig kunne ønske meg til klubben :

 

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/span...?artid=10010911

 

Fornøyd med Chamakh og mener selvsagt ikke vi skal selge han, men jeg jeg savner litt beslutsomhet i marokkaneren!

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt har vil vel ganske god dekning på alle plasser. Om det skal kjøpes i januar, bør dette i tilfelle vær spiller(e) av meget høy kvalitet som kan gå rett inn og forsterke første 11'ern.

Kan det være noen som forsinner ut allerede i januar? Almunia kanskje?

Link to comment
Share on other sites

En stopper i sommer som kan spille defensiv midtbane så er jeg som sagt fornøyd, mener laget vi har nå er sterkt nok til å kunne vinne ligaen. Om vi har noen svakhet i vårt faste a-lag(Bortsett fra keeper, som har vært stort sett like bra som de andre "topp4" i år) så er det Clichy og jeg mener det ikke er mange i verden som kan gjøre en mye bedre jobb defensivt og offensivt, og vi har jo Gibbs som er up-and-coming

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...