Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

Diaby imponerte kraftig ifjor sesongen! Han har skuffet litt i år, men hadde vært fantastisk om han hadde kommet i form igjen.

 

Viste stor fremgang ifjor ja, men er i mine øyne fortsatt litt for ustabil (Spesielt viktig å bli mer stabil med tanke på at han har en mer sentral rolle i det nye systemet). Går fra fantastiske kamper til horrible. Men dette håper og tror jeg proffessoren kan gjøre noe med!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Diaby imponerte kraftig ifjor sesongen! Han har skuffet litt i år, men hadde vært fantastisk om han hadde kommet i form igjen.

At han imponerte kraftig er vel litt å ta i? Hvis jeg ikke husker feil så hadde han flere dårlige kamper enn gode. Han var ustabil og utsatt for skader store deler av sesonger!

Link to comment
Share on other sites

At han imponerte kraftig er vel litt å ta i? Hvis jeg ikke husker feil så hadde han flere dårlige kamper enn gode. Han var ustabil og utsatt for skader store deler av sesonger!

Å si at han imponerte kraftig er ikke å ta i. Framgangen fra sesongen før var kolossal. Når han spilte sine bedre kamper var han helt utrolig!

Link to comment
Share on other sites

Å si at han imponerte kraftig er ikke å ta i. Framgangen fra sesongen før var kolossal. Når han spilte sine bedre kamper var han helt utrolig!

Ja, er enig at han gjorde det bra de kampene der formen satt, men hvis vi tar Diabys prestasjoner generelt sett i løpet av forrige sesong er det ikke noe vi ble kraftig imponert over? Song er et eksempel på en spiller som imponerte oss kraftig i fjor :)

Link to comment
Share on other sites

Etter en VELDIG skuffende London tur på lørdag, kan jeg bare konstatere at jeg virkelig ønsker meg spillere i januar. Ett brennende ønske om 2-3 skikkelig vinnertyper, som går i krigen og virkelig vil vinne fotballkamper. Spillere som nekter å gi fra seg en ledelse, og evner å være kynisiske i nødvendige situasjoner. Så er spørsmålet om monsieur Wenger tenker det samme.

Link to comment
Share on other sites

Enig der, hente inn 2-3 klassespillere med vinnermentalitet, samt selge Denilson, Bendtner, Diaby og RvP. Denilson duger ikke og han er ikke verdt arsenal-drakten. Det med at han stabiliserer midtbanen er til å le av.

Bendtner syter for mye og Chamakh er foran han. De to sistnevnte er for mye skadet og vi har ikke råd til sånt. Tar faen meg flere mnd før de er i form, og da er plutselig sesongen over!

Link to comment
Share on other sites

Enig der, hente inn 2-3 klassespillere med vinnermentalitet, samt selge Denilson, Bendtner, Diaby og RvP.

 

Jeg sliter litt med logikken her, kjøpe to-tre spillere og selge fire? Deriblant mannen som spilte fast som spiss for verdens nest beste lag i sommer? Selge kjempetalenter som Diaby og Bendtner? Tror du vi virkelig får inn to til tre spillere som er bedre disse fire du nevner i januarvinduet?

 

Jeg tror ikke det og mitt ønske er at vi fullfører sesongen med den troppen vi har, dette med unntak av om vi skulle oppleve en eksepsjonell skadekrise nå i vinter. Da kan man eventuelt hente inn en erstatter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter litt med logikken her, kjøpe to-tre spillere og selge fire? Deriblant mannen som spilte fast som spiss for verdens nest beste lag i sommer? Selge kjempetalenter som Diaby og Bendtner? Tror du vi virkelig får inn to til tre spillere som er bedre disse fire du nevner i januarvinduet?

 

Jeg tror ikke det og mitt ønske er at vi fullfører sesongen med den troppen vi har, dette med unntak av om vi skulle oppleve en eksepsjonell skadekrise nå i vinter. Da kan man eventuelt hente inn en erstatter.

Jeg har egentlig aldri betraktet Denilson som en verdig Arsenal-spiller, så det er best for meg om han forsvinner.. Her kan vi hente Matuidi som er mye bedre.

Mye har vi hatt bruk for Diaby og RvP i år? Dette skjer hvert år, de er skadet hele tiden og vi har ikke "tid" til sånt! Benzema er en herlig spiller som jeg gjerne vil se i Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig aldri betraktet Denilson som en verdig Arsenal-spiller, så det er best for meg om han forsvinner.. Her kan vi hente Matuidi som er mye bedre.

Mye har vi hatt bruk for Diaby og RvP i år? Dette skjer hvert år, de er skadet hele tiden og vi har ikke "tid" til sånt! Benzema er en herlig spiller som jeg gjerne vil se i Arsenal..

 

Haha, det med Denilson er bare latterlig. Førsteomgangen hans mot Tottenham var meget god og man så tydelig jobben han gjorde da. Tok ut van der Vaart gang på gang og det er ikke hans skyld at hele laget raknet i andre. Bidro dessuten masse framover, blant annet ved å være igangsetter på flere angrep som ledet til halvsjanser eller målsjanser.

 

For min del kan du hate Denilson så mye du bare vil, men å nekte for at han spilte godt blant annet mot Spurs på lørdag blir bare kvalmt. Kanskje du har mammaproblemer og er misunnelig på Denilson fordi at han Arsenalspiller og ikke du? Men hva vet vel jeg...

 

Benzema hører hjemme i en drittliga som for eks Ligue 1 eller Eresdivise. Det har han bevist selv i Real Madrid. Finnes ikke noe mer oppskrytt enn akkurat Karim Benzema.

Link to comment
Share on other sites

Benzema hører hjemme i en drittliga som for eks Ligue 1 eller Eresdivise. Det har han bevist selv i Real Madrid. Finnes ikke noe mer oppskrytt enn akkurat Karim Benzema.

Nå var vel grunnen til at van der Vaart havnet i Tottenham nettopp det at de fleste storlagene tenkte akkurat det samme om han. Benzema er en dyktig spiller og det at han ikke lykkes i Madrid er han ikke alene om. Robinho, Michael Owen, David Beckham, Walter Samuel, Kaka, Wesley Sneijder, Robben kan alle sies å ha hatt mindre vellykkede opphold og det er vel ingen av dem som kan sies å høre hjemme i fransk eller nederlandsk liga. Det er stor fallhøyde i Madrid. Når man ikke lykkes med en gang så er det skjelden at man kommer ovenpå igjen uten å bytte klubb. Bare se hvordan Sneijder og van der Vaart hever seg når de får troen på egne ferdigheter tilbake

Link to comment
Share on other sites

Denílson var uten tvil en av våre gode mot Tottenham tok ut Van der Vaart perfekt i 1. omgang, men gikk dårligere i andre omgang da Tottene byttet taktikk og fikk mer offensiv kraft, da han ble litt alene.

 

Problemet med Denilson er at han sjelden klarer å prege kamper og sliter mye når det kommer til tempo og full trøkk på den defensive jobbingen. Det hender han gjør gode inngripener og taklinger, men vi har sett mange ganger hvor han blir fraløpt og ikke kjemper hardt nok og fullfører løpene sine når vi blir kontret i mot. Siste eksempel var nå mot Tottenham og Bale. Han bare jogger hjemover og gir svært ofte opp i sånne situasjoner. Jeg mener det er uholdbart og fryktelig irriterende å se på.

Offensivt kan han strø gode pasninger og slenge ivei et bra skudd eller to, men får alltid en følelse at han "bare er der" og ikke bidrar nok hverken offensivt eller defensivt.

 

Wenger har tydeligvis veldig sansen for han, men jeg mener han er et svakt ledd i laget og et godt stykke ifra en førstelagsplass hvis bl.a. Ramsey, Diaby, Wilshere, Fabregas, Song alle er skadefri.

 

Jeg ser absolutt rom for en erstatter her, men ser ikke helt for meg at det skjer med det første.

 

Tviler forøvrig på at Wenger interessert i Benzema så lenge vi har såpass mange spisser i laget fra før.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg at Wenger lærer seg taktikk og at han skaffer seg baller nok til å benke spillere som ikke presterer pga. form o.l.

 

Samt at han forteller Fabregas at han ikke får ta et jævla direkte frispark igjen. Skjønner virkelig ikke hvorfor han tar dødballene våre, har vel kun scoret 1 gang på frispark etter å ha tatt utallige frispark, samt at det snart begynner å bli årevis siden han hadde en målgivende pasning på enten corner eller frispark..

Link to comment
Share on other sites

Ønsker en målfarlig venstreving/spiss som er rask og sterk. En som kan utfordre Arshavin. En spiller som kan utfordre bakrom med enorm fart og bra skudd-/avslutningsfot. En spiller som kan skape noe helt ut av ingenting. Får vi en slik spillertype i januar tror jeg vi kan klare å vinne noe i år!!

 

Synd å si, men vi kunne hatt veldig god bruk for en Bale-type i laget.

 

Håper Wenger henter inn enten Ashley Young, Babel, Honda, SWP, A. Ayew, en eller annen. Evt hente tilbake Traoré å håpe han utvikler seg til en knallgod ving... Kanskje å flytte opp Clichy kunne fungert også?

Link to comment
Share on other sites

De viktigste er at man får inn noen leder typer! Helst en rein kant og Moussa Sissoko, som kunne spilt sammen med Song i den defensive rollen. Det viktigste er helt klart Sissoko, foran er vi meget sterke men, defensiven er det dårlig. Han er høy han er en ballvinner/duelspiller, han er fransk og en ledertype

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med de som ønsker seg Gary Cahill, skulle ønske Wenger hadde eventuelt lagt i litt mer penger og kjøpt han i sommer istedet for en av de vi endte opp med.

 

Ellers kunne jeg godt tenkt meg Lee Cattermole. Ung, engelsk, stor løpskapasitet og taklingssterk, er i tillegg kaptein på Sunderland allerede. Trur det er en type som kunne ha løftet vinner mentaliteten litt og dratt de andre med seg i krigen på litt tyngre dager. Sikkert en del som mener spilleren er for stygtspillende med tanke på kort osv, men jeg mener at alle lag må ha en kriger/vaktmester som tar løpa og taklingene på egen bane. På den måten setter man seg litt i respekt hos motstanderen selv om det vil koste noen gule kort. Per idag har vi ingen hardttaklende og "dårlig taper" type spiller.

 

Tenk dere en midtbane trio bestående av Catermole, Wilshere og Ramsey, kunne ha spilt sammen i ihverfall 10 år framover!

Eneste svakheten er luftstyrke i rommet foran forsvaret, ingen av de er ruver akkurat høyt over bakken.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med de som ønsker seg Gary Cahill, skulle ønske Wenger hadde eventuelt lagt i litt mer penger og kjøpt han i sommer istedet for en av de vi endte opp med.

 

Ellers kunne jeg godt tenkt meg Lee Cattermole. Ung, engelsk, stor løpskapasitet og taklingssterk, er i tillegg kaptein på Sunderland allerede. Trur det er en type som kunne ha løftet vinner mentaliteten litt og dratt de andre med seg i krigen på litt tyngre dager. Sikkert en del som mener spilleren er for stygtspillende med tanke på kort osv, men jeg mener at alle lag må ha en kriger/vaktmester som tar løpa og taklingene på egen bane. På den måten setter man seg litt i respekt hos motstanderen selv om det vil koste noen gule kort. Per idag har vi ingen hardttaklende og "dårlig taper" type spiller.

 

Tenk dere en midtbane trio bestående av Catermole, Wilshere og Ramsey, kunne ha spilt sammen i ihverfall 10 år framover!

Eneste svakheten er luftstyrke i rommet foran forsvaret, ingen av de er ruver akkurat høyt over bakken.

Tror Cattermole og Cahill hadde vært gode kjøp med tanke på mentalitet og vinnervilje. Alle de gode Wenger årgangene har hatt en solid engelsk ryggrad

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg Eden Hazard og en stor, sterk midtbanespillere som vet hvordan det er å vinne pokaler. Song er klasse, men vi trenger en ved siden av ham med bedre fysiske forutsetninger enn det Denilson eller Wilshere kan tilby (Diaby er ikke tatt med i vurderingen ettersom han aldri spiller mer enn fem kamper uten å bli skadet.) Denne spilleren kan godt være engelsk, men ser ikke helt for meg hvem det skulle være. Ellers kan han godt være øst- eller mellomeuropeisk. Har ikke helt troa på en ny franskmann...

En annen spiller jeg ogdt kunne tenke meg er Neven Subotic. Føler meg ikke helt trygg på de stopperne vi har akkurat nå. Det er egentlig bare Vermaelen og Squillaci jeg stoler ordentlig på. Tror forsvaret vårt kunne trengt litt serbisk fandenivoldskhet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan forstå at folk kan ønske seg Cattermole pga hans knallharde innsats, men jeg syns allikevel han er en svært begrenset fotballspiller. Passningsfoten og overblikket er ikke noe mer enn gjennomsnittlig. Ikke noe Arsenalmateriale i mine øyne. Neven Subotic derimot har jeg stor tro på!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan forstå at folk kan ønske seg Cattermole pga hans knallharde innsats, men jeg syns allikevel han er en svært begrenset fotballspiller. Passningsfoten og overblikket er ikke noe mer enn gjennomsnittlig. Ikke noe Arsenalmateriale i mine øyne. Neven Subotic derimot har jeg stor tro på!

Det er akkurat knallhard innsats jeg mener vi mangler. Parlour var jo ingen ballmagiker, men han kunne løpe til skoa tok fyr. Tror vi trenger noen slike spillere i laget

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...