Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

Hmmm... var vel Aliadiere som spilte med Baptista i Ligacupen da han "storspilte" for oss :P

 

Stemmer det B)

 

Vela og Bendtner hadde et temmelig godt samarbeid i preseason 2008 og i ligacupen forøvrig, så kan hende han blandet de to :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 9 2010, 04:16 PM) 211526[/snapback]

Stemmer det B)

 

Vela og Bendtner hadde et temmelig godt samarbeid i preseason 2008 og i ligacupen forøvrig, så kan hende han blandet de to :P

 

Ja bingo :P Det var den godeste Aliadiere ja.... Men Bendtner var det som gjorde det godt med Vela ved sin side. Det var mest for å understreke det noen sa tidligere her eller der på forumet, at Vela passer godt i 4-4-2 med en kraftspiss ved siden av seg. De puttet vel på noen lange oppspill hvor Bendtner stusset videre og Vela gikk i bakrom?

 

Uansett... 4-4-2 som spiss, eller venstre angriper i 4-3-3 :P Vela vil blomstre.

Link to comment
Share on other sites

 

Vela og Bendtner hadde et temmelig godt samarbeid i preseason 2008 og i ligacupen forøvrig, så kan hende han blandet de to :P

Ja bingo :P Det var den godeste Aliadiere ja.... Men Bendtner var det som gjorde det godt med Vela ved sin side. Det var mest for å understreke det noen sa tidligere her eller der på forumet, at Vela passer godt i 4-4-2 med en kraftspiss ved siden av seg. De puttet vel på noen lange oppspill hvor Bendtner stusset videre og Vela gikk i bakrom?

 

Uansett... 4-4-2 som spiss, eller venstre angriper i 4-3-3 :P Vela vil blomstre.

 

Det var nok jeg som mente det B) Kan forøvrig også si at når Vela og Bendtner spilte sammen på topp i Ligacupen scorte Vela hattrick B)

Link to comment
Share on other sites

Tevez har spilt sin siste kamp for City. Noe for oss? I såfall må en ut og da blir nok Bendtner.

 

Han leverte inn en transferrequest som klubben avslo. Uansett tviler jeg på at han vil dra til Arsenal når han har sagt at han savner familien sin.

 

Ender nok på lån til sommeren hos en eller annen argentinsk klubb..

Link to comment
Share on other sites

Uavhengig om Tevez kommer til oss eller ikke: det er deilig å se at stjernegalleriet fra Eastlands slår sprekker! :) Hvor lenge er det til Balotelli og Adebaywhore gjør det samme?

Adebayor har vel vært ute og grint litt allerede?

Link to comment
Share on other sites

Jammen godt at vi slipper å tenke på nye spillere i januar! Troppen er jo god nok som den er, i følge Wenger :)

 

Vi har jo egentlig en veldig god tropp. Bortsett fra venstreback, defensiv midtbane og venstrekanten kanskje. Forhåpentligvis får Walcott/Vela sjansen på venstre istedet for Arshavin og gjør den til sin egen (forhåpentligvis Vela) mens den russiske backen som har vært linket til oss tidligere kommer inn eller Gibbs mirakuløst klarer å forbli skadefri.

 

Det jeg mener vi mangler er (fortsatt) en erstatter for Song og en taktisk rådgiver for Wenger samt en defensiv trener.

Link to comment
Share on other sites

Ønskeliste overgangsvinduet januar 2011

Spiller 1.:1. Posisjon: Sentral defensive midtbane

2. Høyde: 183+

3. Vekt: 80kg +/-

4. Spillestil: Tøff

5. Nøkkelkvalifikasjoner: Duellstyrke (langs bakke/på hodet), taklingssterk, vinnerskalle

6. Pris: £8mill +/-

 

Spiller 2.:1. Midtstopper (kan spille venstre back)

2. Høyde: 185+

3. Vekt: 80kg +/-

4. Spillestil: Tøff

5. Nøkkelkvalifikasjoner: Hodestyrke, no-nonsense, vinnerskalle

6. Pris: £8 mill +/-

 

 

Forslag til spillere så jeg kan spesifisere mine ønsker bedre tas i mot med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

Ønskeliste overgangsvinduet januar 2011

Spiller 1.:1. Posisjon: Sentral defensive midtbane

2. Høyde: 183+

3. Vekt: 80kg +/-

4. Spillestil: Tøff

5. Nøkkelkvalifikasjoner: Duellstyrke (langs bakke/på hodet), taklingssterk, vinnerskalle

6. Pris: £8mill +/-

 

Spiller 2.:1. Midtstopper (kan spille venstre back)

2. Høyde: 185+

3. Vekt: 80kg +/-

4. Spillestil: Tøff

5. Nøkkelkvalifikasjoner: Hodestyrke, no-nonsense, vinnerskalle

6. Pris: £8 mill +/-

Forslag til spillere så jeg kan spesifisere mine ønsker bedre tas i mot med stor takk.

 

Diaby og Vermaelen? :P

Link to comment
Share on other sites

Diaby og Vermaelen? B)

 

Diaby er ingen defensiv midtbane, samt at han er så ustabil og er mye skadet.

 

En spiller jeg liker er Cheik Tiote på Newcastle. Teknisk god, rask, sterk og aggressiv. Eneste minuset med han er vel at han er fra Elfensbenskysten og dermed spiller i ACN. Samtidig kom han til Newcastle i sommer så det ligger vel ikke akkurat i kortene at han forsvinner med det første :-|

Link to comment
Share on other sites

Hva med Moussa Sissoko fra Toulouse? 187cm og har allerede 115 kamper for Toulouse selv om han bare er 21 år.

 

Lescott ville vel passe den andre beskrivelsen, mener jeg så noe om at han ville vekk fra city en plass.

 

Sissoko kommer vel til å bli veldig dyr? Ellers så er han vel en box-til-box spiller mer enn ren DM. Uansett en spiller jeg skulle sett i Arsenal. Gjerne sammen med Blaise Matuidi.

 

Lescott vil jeg ikke se i Arsenal. Middelmådig spiller.

Link to comment
Share on other sites

Nettavisen avslutter dagens ryktebørs med dette: "Gael Clichy og Karim Benzema er aktuelle for en byttehandel."

Skal vel legges til at Nettavisen plukker sine rykter fra diverse tabloider i Storbrittania, men må allikevel si det høres spennende ut. Tror Benzema kunne blitt ekstremt god i den røde drakta.

Link to comment
Share on other sites

Nettavisen avslutter dagens ryktebørs med dette: "Gael Clichy og Karim Benzema er aktuelle for en byttehandel."

Skal vel legges til at Nettavisen plukker sine rykter fra diverse tabloider i Storbrittania, men må allikevel si det høres spennende ut. Tror Benzema kunne blitt ekstremt god i den røde drakta.

 

Personlig har jeg ingen ønsker om å kvitte meg med Clichy. Han er trolig den mest "likable" spilleren i hele Arsenal laget, men dessverre så passer han ikke godt nok inn i dette Arsenal laget lenger. Clichy + £6M for Benzema hadde vært en god deal. Dog måtte vi hentet en ny venstreback siden Gibbs er skadet såpass mye. Var en russisk venstreback som ble linket til oss en del i oktober og starten av november såvidt jeg husker riktig.

 

Og forøvrig mener jeg Benzema er en spiller vi trenger. Bendtner er ikke god nok, ei heller en spiss jeg tror passer til Arsenal sitt type spill. Og dermed har vi kun Chamakh og van Persie som kan spille vår enslige spiss. Hvis Cesc forsvinner til sommeren også så er det vel kanskje verdt det å ta sjansen på Benzema og satse på en formasjonsendring til 4-4-2.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som Ashley Cole. Det hadde til nå kostet oss £1,3M å hatt han i klubben fortsatt hadde avtalen DD gjorde blitt gjennomført.

 

Det har jeg også tenkt på mange ganger. Jeg misliker Cole sterkt selv også, men det er mest fordi jeg er partisk pro-Arsenal. Slik jeg leste storyen den gangen så var han blitt lovet en ukelønn på £55k, men når han skulle skrive under så reduserte klubben beløpet til £50k. Urimelig mye penger for de fleste av oss, men det er uansett ikke gøy å bli tilbudt mindre enn lovet.

 

Isolert sett så mener jeg Cole hadde rett og Arsenal feil, men siden jeg er Arsenalsupporter så elsker jeg fortsatt klubben. Ashley Cole må gjerne brenne et visst sted hva meg angår.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...