Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

Det er i alle fall ein ting som er positivt med Wenger sitt no buy utspel. Alle våre spekulasjonar rundt spelarkjøp kan leggast på is til neste års fellesferie. :)

Steng tråden inntil vidare..

 

Tar dette med en stor klype salt, jeg. Wenger sier mye rart når det kommer til overganger, og du kan aldri stole på det han sier om dette temaet. Jeg skal ikke påstå at jeg liker det, men det er nå utrolig smart. Rykter som sprer seg over hele fotballverden har en lei tendens til å øke etterspørselen om en spiller. Dette øker ofte prisen med mange prosent.

Wenger er en skikkelig pokerspiller på overgangsmarkedet, og jeg kan se for meg at henter inn et skikkelig stort talent eller en defensiv leder. Jeg tror derimot ikke han kommer til å selge, med mindre det kommer et kjempebud på en av 2. valgene offensivt (eller Fabregas, men jeg tviler). Virker som han er veldig fornøyd med stammen i laget og det er jeg også. Ingen grunn til å ødelegge den for penger, det har vi nok av, tror jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Tar dette med en stor klype salt, jeg. Wenger sier mye rart når det kommer til overganger, og du kan aldri stole på det han sier om dette temaet. Jeg skal ikke påstå at jeg liker det, men det er nå utrolig smart. Rykter som sprer seg over hele fotballverden har en lei tendens til å øke etterspørselen om en spiller. Dette øker ofte prisen med mange prosent.

Wenger er en skikkelig pokerspiller på overgangsmarkedet, og jeg kan se for meg at henter inn et skikkelig stort talent eller en defensiv leder. Jeg tror derimot ikke han kommer til å selge, med mindre det kommer et kjempebud på en av 2. valgene offensivt (eller Fabregas, men jeg tviler). Virker som han er veldig fornøyd med stammen i laget og det er jeg også. Ingen grunn til å ødelegge den for penger, det har vi nok av, tror jeg. :)

 

 

Enig med deg vedrørende Wenger og hans fantastiske evner på overgangsmarkedet, denne gangen er jeg imidlertid helt overbevist om at han IKKE handler nye spillere hvis forutsetningen han nevner inntreffer, altså at vi ikke mister noen, stallen vår franske tryllekunstner har bygd opp er jo Englands soleklart sterkeste og i mine øyne store favoritter til samtlige pokaler.

Det har imidlertid vært snakk om både Vela og Bendtner ut, i tillegg til at Vermaelen virker borte i lang tid, da kan nok pipen få en annen låt :)

Tror nok ikke denne tråden bør stenges riktig enda...

Link to comment
Share on other sites

http://www.sport.co.uk/news/Football/47604...nals_style.aspx

 

http://www.givemefootball.com/premier-leag...reveals-desire-

 

Selv om jeg ikke tror det blir hentet en viss ung belgier håper jeg virkelig at han ender opp i Arsenal. Han er allerede en knallgod spiller, men under Wenger sitt lære kan han bli vanvittig god.

 

Håper bare han ikke ender opp hos noen andre lag i Premier League (Chelsea, Shitty eller ManU).

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 2 2010, 01:15 PM) 211091[/snapback]

http://www.sport.co.uk/news/Football/47604...nals_style.aspx

 

http://www.givemefootball.com/premier-leag...reveals-desire-

 

Selv om jeg ikke tror det blir hentet en viss ung belgier håper jeg virkelig at han ender opp i Arsenal. Han er allerede en knallgod spiller, men under Wenger sitt lære kan han bli vanvittig god.

 

Håper bare han ikke ender opp hos noen andre lag i Premier League (Chelsea, Shitty eller ManU).

 

Hvis Wenger har tro på at Hazard kan gjøre det bra i Arsenal tror jeg han henger seg på i kampen om den unge belgieren. Det har virket som Wenger har stålkontroll når det kommer til fransk og belgisk fotball så han har nok helt sikkert sett Hazard spille flere ganger. Han er også flink til å finne spillere som passer inn i spillestilen vår. Hvis han mener Hazard passer inn tror jeg fort vi kan få se et bud i løpet av januar. At Hazard liker klubben er jo et stort pluss og jeg tipper det går lovord om Wengers ungdomsutvikling i Frankrike.

Hvis jeg får det som jeg vil blir Hazard kjøpt og Vela solgt i januar.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 2 2010, 01:15 PM) 211091[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.sport.co.uk/news/Football/47604...nals_style.aspx

 

http://www.givemefootball.com/premier-leag...reveals-desire-

 

Selv om jeg ikke tror det blir hentet en viss ung belgier håper jeg virkelig at han ender opp i Arsenal. Han er allerede en knallgod spiller, men under Wenger sitt lære kan han bli vanvittig god.

 

Håper bare han ikke ender opp hos noen andre lag i Premier League (Chelsea, Shitty eller ManU).

Hvis Wenger har tro på at Hazard kan gjøre det bra i Arsenal tror jeg han henger seg på i kampen om den unge belgieren. Det har virket som Wenger har stålkontroll når det kommer til fransk og belgisk fotball så han har nok helt sikkert sett Hazard spille flere ganger. Han er også flink til å finne spillere som passer inn i spillestilen vår. Hvis han mener Hazard passer inn tror jeg fort vi kan få se et bud i løpet av januar. At Hazard liker klubben er jo et stort pluss og jeg tipper det går lovord om Wengers ungdomsutvikling i Frankrike.

Hvis jeg får det som jeg vil blir Hazard kjøpt og Vela solgt i januar.

 

For Vela har virkelig gjort seg bort i innhoppene sine :)

Link to comment
Share on other sites

For Vela har virkelig gjort seg bort i innhoppene sine

 

Ja, egentlig. Han har aldri klart å sette noe preg på kampene. Han er en finfin avslutter som er helt rå på å lobbe, men er redd for at han rett og slett ikke passer inn i PL. Virker alt for veik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg fortsatt en bunnsolid DM, som kan utfordre Song, og gjerne ta i fra han plassen. Song har vært svak i år og gjør ting vanskelig for seg selv. Det virker som det bleikede håret plutselig ga han tro på at han kunne være offensiv playmaker, en rolle han ikke mestrer. Det tror jeg har ført til at han har mistet fokus på det han virkelig kan, å forsvare! Lassana Diarra!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg fortsatt en bunnsolid DM, som kan utfordre Song, og gjerne ta i fra han plassen. Song har vært svak i år og gjør ting vanskelig for seg selv. Det virker som det bleikede håret plutselig ga han tro på at han kunne være offensiv playmaker, en rolle han ikke mestrer. Det tror jeg har ført til at han har mistet fokus på det han virkelig kan, å forsvare! Lassana Diarra!

Det som er rart, er at han til enhver kamp fortsetter trenden sin, selv om Wenger ser at det blir for tynt der bak og gjør ingenting... Savner virkelig selve Song-spilleren fra i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Ja, egentlig. Han har aldri klart å sette noe preg på kampene. Han er en finfin avslutter som er helt rå på å lobbe, men er redd for at han rett og slett ikke passer inn i PL. Virker alt for veik.

 

 

Hvor mange kamper har du sett Vela? Hvor mange sjanser har han fått? Jeg er sikker på at du sa det samme om f.eks. Song for 2 år siden

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kamper har du sett Vela? Hvor mange sjanser har han fått? Jeg er sikker på at du sa det samme om f.eks. Song for 2 år siden

 

Vela får dommen i mai, da må han ha fått noen innhopp og klart å markere seg. Regner med at han spiller i ligacupsemi og evt finale, da har han fått noen sjanser der som han bør ha brukt godt!

Link to comment
Share on other sites

Vela får dommen i mai, da må han ha fått noen innhopp og klart å markere seg. Regner med at han spiller i ligacupsemi og evt finale, da har han fått noen sjanser der som han bør ha brukt godt!

 

Det er jeg absolutt helt enig. Men inntil han får de sjansene, så ser jeg ingen grunn til å kritisere han. Han har vist bra innleggsfot, bra avslutninger men mangler litt på når han skal slippe ballen. Men det er noe som kommer med alderen. Er ikke mange klubber som er så kritiske til unggutter i alderen 17-22 år som det vi er.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg absolutt helt enig. Men inntil han får de sjansene, så ser jeg ingen grunn til å kritisere han. Han har vist bra innleggsfot, bra avslutninger men mangler litt på når han skal slippe ballen. Men det er noe som kommer med alderen. Er ikke mange klubber som er så kritiske til unggutter i alderen 17-22 år som det vi er.

Vela bør få tre sjanser til å vise seg frem i januar: Begge mot Ipswich, pluss mot Leeds! Klarer han ikke vise seg der, kan man jo begynne å lure.

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg har lyst på er at Wenger innser at Song passer bedre til å spille DM enn boks til boks. Hvis ikke så er det like greit å bare sette han ut av laget og spille Rosicky der istedet siden Song ikke får brukt sine defensive kvaliteter og ei heller besitter de offensive fibrene til å bekle denne rollen effektivt nok.

 

Samt håper jeg når Fabregas kommer tilbake at han bekler den litt dypere boks til boks rollen ved siden av Song mens Arshavin/van Persie spiller den mer offensive midtbane rollen fremfor spanjolen.

 

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Song - Cesc

 

Nasri - van Persie - Arshavin

 

Chamakh

 

Det laget der ute på banen samtidig ville gitt meg orgasme.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 7 2010, 12:29 PM) 211396[/snapback]

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Song - Cesc

 

Nasri - van Persie - Arshavin

 

Chamakh

 

Det laget der ute på banen samtidig ville gitt meg orgasme.

Og det er vel egentlig det beste laget vi kan stille på papiret. Tenk så digg det hadde vært! Cesc tilbake i den dype playmakerrollen med en box-box-spiller i Song. Da måtte selvfølgelig Cesc tatt mer defensivt ansvar, men forhåpentligvis er de begge smarte nok til å kunne danne en fryktinngytende sentral midtbaneduo. RvP i mellomrommet til å hente baller/flikke videre/gå på dype løp, samt to veldig gode tekniske vinger som kan både gå ned å ta playmakerrolle, samt utfordre på egenhånd og en sterk spiss i Chamakh som jobber knallhardt og skaper rom for resten.

 

Det hadde vært utrolig gøy å se om det laget etter noen kamper sammen kunne ført laget vårt til flere pokaer de neste årene. Den eldste er Arshavin som er 29... Bak han har vi Rosicky(som vel er ett år eldre?)/Walcott/Vela/Wilshere?/(Bendtner?)

 

Kanskje den eneste posisjonen i laget vi nok blir nødt til å hente ny spiller om et par år. Evt kan man flytte Nasri over på venstre og Walcott/Eboue/Bendtner på høyre.

 

Uansett, det siste blir bare synsing, men ser vi konturene av et nytt storlag fra vår magiske franske manager?

 

Arséne Wenger's magic, he wears a magic hat, and when he saw the Premier League he said I'm having that!!

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 7 2010, 12:29 PM) 211396[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Fabianski

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Song - Cesc

 

Nasri - van Persie - Arshavin

 

Chamakh

 

Det laget der ute på banen samtidig ville gitt meg orgasme.

 

og:

 

Almunia/Woicech

Eboue - Squillaci - Koscielny - Gibbs

Denilson

Wilshere - Diaby - Rosicky

Walcott - Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg absolutt helt enig. Men inntil han får de sjansene, så ser jeg ingen grunn til å kritisere han. Han har vist bra innleggsfot, bra avslutninger men mangler litt på når han skal slippe ballen. Men det er noe som kommer med alderen. Er ikke mange klubber som er så kritiske til unggutter i alderen 17-22 år som det vi er.

 

Hehe, kan være enig i dette. La han få sjansen fram til mai. Bra innlegsfot? Definitivt. Avslutninger: definitivt. Også brukbar hurtighet og absolutt en lekker spiller å se på, men jeg syns rett og slett han virker for veik og det virker ikke som han passer inn i PL. Tror han hadde passet bedre i La Liga. Jeg ville mye heller hatt Hernandez fra United enn Vela, for å være ærlig. Og aldersforskjellen der er vel ikke stor? B)

Link to comment
Share on other sites

Vela er en spiller jeg har utrolig sansen for, og håper virkelig ikke han selges. Han er klubbens beste avslutter, selv om det ikke satt nå sist mot Wigan. Men så var han i tilleg vår beste spiller i den kampen. Syns Vela får for mye kritikk på forumet, syns aldri han har gjort seg bort. Når han får mere spille tid kommer han til og blomstre, det er jeg bombe sikker på! B)

Link to comment
Share on other sites

Vela er en spiller jeg har utrolig sansen for, og håper virkelig ikke han selges. Han er klubbens beste avslutter, selv om det ikke satt nå sist mot Wigan. Men så var han i tilleg vår beste spiller i den kampen. Syns Vela får for mye kritikk på forumet, syns aldri han har gjort seg bort. Når han får mere spille tid kommer han til og blomstre, det er jeg bombe sikker på! B)

 

Enig med deg Stian. Har alltid hatt tro på Vela, men syntes han har fått veldig få sjanser til å vise seg frem. De få gangene han har fått sjansen så har det vært alene på topp i en 4-3-3 formasjon (tenker nå på forrige sesong) hvor han ble for veik alene mot 2 midtstoppere. Dog syntes jeg han har vist veldig gode takter ute på venstrekanten, hvorav han hadde en veldig god periode etter jul, men ble satt ut av laget med en gang Arshavin var tilbake fra skade.

 

Bare gutten får litt tillit tror jeg han kan bli en klassespiller for oss.

 

@MikL02

 

Hernandez er et år eldre enn Vela, men fra 2006 til 2010 så spilte han også temmelig fast på Guadalajara, så han fikk derfor på et kritisk tidspunkt i karrieren sin et skikkelig gjennombrudd. Vela har ennå ikke fått dette hos oss, men når det først kommer så er jeg ikke i tvil om at han kommer til å vise seg skikkelig frem.

 

Krysser bare fingrene for at det blir for oss og ingen andre.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 7 2010, 08:36 PM) 211420[/snapback]

Enig med deg Stian. Har alltid hatt tro på Vela, men syntes han har fått veldig få sjanser til å vise seg frem. De få gangene han har fått sjansen så har det vært alene på topp i en 4-3-3 formasjon (tenker nå på forrige sesong) hvor han ble for veik alene mot 2 midtstoppere. Dog syntes jeg han har vist veldig gode takter ute på venstrekanten, hvorav han hadde en veldig god periode etter jul, men ble satt ut av laget med en gang Arshavin var tilbake fra skade.

 

Bare gutten får litt tillit tror jeg han kan bli en klassespiller for oss.

 

Vela passet perfekt i 4-4-2 med en sterk spiss makker på topp, men som du sier blir han for veik alene mot to midtstoppere. Jeg er også helt enig i at han har vist seg fra en positiv side på venstre kanten, når han skjærer inn i banen kommer han ofte til sjanser + at han har en av de beste på laget når det gjelder innlegg. Så lenge Vela får spille med frihet, så funker det bra, noe vi så mot Wigan.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 7 2010, 08:36 PM) 211420[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Enig med deg Stian. Har alltid hatt tro på Vela, men syntes han har fått veldig få sjanser til å vise seg frem. De få gangene han har fått sjansen så har det vært alene på topp i en 4-3-3 formasjon (tenker nå på forrige sesong) hvor han ble for veik alene mot 2 midtstoppere. Dog syntes jeg han har vist veldig gode takter ute på venstrekanten, hvorav han hadde en veldig god periode etter jul, men ble satt ut av laget med en gang Arshavin var tilbake fra skade.

 

Bare gutten får litt tillit tror jeg han kan bli en klassespiller for oss.

Vela passet perfekt i 4-4-2 med en sterk spiss makker på topp, men som du sier blir han for veik alene mot to midtstoppere. Jeg er også helt enig i at han har vist seg fra en positiv side på venstre kanten, når han skjærer inn i banen kommer han ofte til sjanser + at han har en av de beste på laget når det gjelder innlegg. Så lenge Vela får spille med frihet, så funker det bra, noe vi så mot Wigan.

 

Han var hvertfall rimelig god i partnerskap med Baptista i ligacupen :P var vel også eneste gangen Baptista var god...

Link to comment
Share on other sites

Han var hvertfall rimelig god i partnerskap med Baptista i ligacupen B) var vel også eneste gangen Baptista var god...

 

Hmmm... var vel Aliadiere som spilte med Baptista i Ligacupen da han "storspilte" for oss :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...