Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

Det er akkurat knallhard innsats jeg mener vi mangler. Parlour var jo ingen ballmagiker, men han kunne løpe til skoa tok fyr. Tror vi trenger noen slike spillere i laget

Parlour var ingen ballmagiker men jeg mener bestemt at han hadde mye bedre ferdigheter enn Cattermole. Sistnevnte sliter også med disiplinen. Hvis en DM skal hentes har jeg troen på Matuidi. Lass Diarra er også velkommen tilbake. I de to gutta har du den samme arbeidsinnsatsen, krydret med ballferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Nå er dette muligens veldig usannsynlig, men jeg ville virkelig likt å sett Adam Johnson i Arsenal. Han kunne virkelig gitt Arshavin god og sunn konkurranse ettersom jeg mener vi er fryktelig dårlig dekket i den posisjonen (sett bort i fra at Nasri og Rosc begge kan spille der, men det hadde uansett vært greit med en ung, naturlig - og ikke minst - engelsk venstreving som at på til har et vannvittig potensiale).

 

Han har også ytret misnøye i City, noe som er positivt =)

 

I tillegg mener jeg at vi ikke burde hente en soleklar første-11 spiller til denne posisjonen. AA er pri, og av den årsak ville det vært tullete å hente Young, Downing etc til venstrevingen etter min mening.

 

Foruten det burde vi ta det veldig rolig i januar, for faktum er at vi har en god og bred stall.

Link to comment
Share on other sites

Parlour var ingen ballmagiker men jeg mener bestemt at han hadde mye bedre ferdigheter enn Cattermole. Sistnevnte sliter også med disiplinen. Hvis en DM skal hentes har jeg troen på Matuidi. Lass Diarra er også velkommen tilbake. I de to gutta har du den samme arbeidsinnsatsen, krydret med ballferdigheter.

Cattermole klarer uten tvil å matche Parlour på teknikk. Parlour var svak teknisk, men veide opp for mye med fandenivolds arbeidsvilje. Matudi og Diarra er uten tvil gode, men de er ikke engelske og selv om de er langt bedre teknisk så tror jeg ikke de matcher Cattermole på innsats og arbeidsmoral

Link to comment
Share on other sites

Gary Cahill fra Bolton, kan være et godt kjøp. Kontrakten hans går ut sommeren 2012, og Bolton har store økonomiske problemer. Prisen blir neppe så ekstrem høy, og man får inn en engelsk stopper som kan ta nye steg for fremtiden i en bedre klubb.

Absolutt en spiller som kan vise seg å bli meget god ved siden av Vermaelen, og han har allerede fått bra erfaring i PL.

 

Ellers har jeg vært en stor fan av Richards i City, men det ser jo ut som om han får mye spilletid i City og neppe da blir en mulighet. Et fantastisk talent, med enorme fysiske kvaliteter. Hadde vært en drøm å fått inn en slik stopper, for det er der jeg tror han virkelig hadde passet best, og ikke som høyre back.

 

Ellers, er jeg fortsatt åpen for å få inn en rettvendt spiss, slik at vi har flere forskjellige spisstyper å velge i. Nå veit jeg ikke om denne unge brasilianeren Wellington, kan bli en liten outsider eller om han blir en ny "ving" som Vela (tenker ikke på skadeproblemene, men mere på hvordan han "takler" denne rollen). Kan hende Wellington trenger tid til å sette seg inn i London og Arsenal, og at vi ikke får se han før tidligst sesongen 2011/12.

 

Hva med Afobe, kunne han snart være aktuell?

Føler at vi har en mangel der fremme......

 

Får virkelig ikke håpe vi får inn en Cattermole, rett og slett en grisespiller. For min del er det ikke arbeidsvilje det han holder på med, men rett og slett galskap.

Link to comment
Share on other sites

Nå er dette muligens veldig usannsynlig, men jeg ville virkelig likt å sett Adam Johnson i Arsenal. Han kunne virkelig gitt Arshavin god og sunn konkurranse ettersom jeg mener vi er fryktelig dårlig dekket i den posisjonen (sett bort i fra at Nasri og Rosc begge kan spille der, men det hadde uansett vært greit med en ung, naturlig - og ikke minst - engelsk venstreving som at på til har et vannvittig potensiale).

 

Han har også ytret misnøye i City, noe som er positivt =)

 

I tillegg mener jeg at vi ikke burde hente en soleklar første-11 spiller til denne posisjonen. AA er pri, og av den årsak ville det vært tullete å hente Young, Downing etc til venstrevingen etter min mening.

 

Foruten det burde vi ta det veldig rolig i januar, for faktum er at vi har en god og bred stall.

Johnson skal forlate City pga manglende spilletid, ser ikke at han skal få noe mer hos oss.

Ser Richards er ønsket også over; Selv om han er Arsenalfan tviler jeg på at det blir noe av, han har vært i City lenge og er høyt rangert av trenerapparatet der.

 

Selv ønsker jeg meg en venstreback og en knallhard ledertype av en stopper som kan trø til på midten også.

Link to comment
Share on other sites

Johnson skal forlate City pga manglende spilletid, ser ikke at han skal få noe mer hos oss.

Ser Richards er ønsket også over; Selv om han er Arsenalfan tviler jeg på at det blir noe av, han har vært i City lenge og er høyt rangert av trenerapparatet der.

 

Selv ønsker jeg meg en venstreback og en knallhard ledertype av en stopper som kan trø til på midten også.

 

Er helt enig med deg. Trenger en solid stopper. Mexes hadde vært en perfekt spiller for arsenal.

En klok spiller med masse erfaring. Og ikke minst er han billig siden kontrakten hans snart går ut.

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med deg. Trenger en solid stopper. Mexes hadde vært en perfekt spiller for arsenal.

En klok spiller med masse erfaring. Og ikke minst er han billig siden kontrakten hans snart går ut.

Wenger virker å ha et "personlighetsfilter" når han skaffer seg spillere, og Mexes er laaaangt unna å komme gjennom det... Oppskrytt luksusspiller som er hoven og overlegen

Link to comment
Share on other sites

Wenger virker å ha et "personlighetsfilter" når han skaffer seg spillere, og Mexes er laaaangt unna å komme gjennom det... Oppskrytt luksusspiller som er hoven og overlegen

 

 

Her er jeg helt enig med deg. Jeg kan forstå at noen ønsker Cahill og Subotic, men Mexes er en såvidt over middels stopper som aldri har overbevist meg på noen måte om at han kan utfordre noen av stopperne vi allerede har....

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at Benzema kan komme til å bli hentet i januar for £25 mill. Om det skulle skje ville dette vært det beste laget og formasjonen vår??;

 

Fabianski

Sagna-Squi-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Wilshere

Arshavin

Chamakh-Benzema

Tviler på at Wenger bruker så mye penger på Benzema

Link to comment
Share on other sites

Vårt beste lag uten Samir Nasri? Neppe.

 

Såvidt vi vet kan det fort bli Nasri der istedet for Cesc, hvis ikke så ville jeg hatt Nasri ved siden av Song og Cesc med Cesc i en litt dypere rolle som Xavi innehar i Barcelona.

 

Fabianski

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

 

Cesc - Song - Nasri

 

Arshavin

 

Chamakh/van Persie - Benzema/van Persie

Link to comment
Share on other sites

Benzema kan gå å legge seg, overvurdert spiller. og vi har Chamakh

Skal vi han en spiss, så skal vi ha en kraftspiss som tåler å spille flere kamper uten å bli skadet.

Men i mitt syn har vi ikke bruk for flere spisser.

Heller styrke forsvaret og mulig en anker som backup for Song.

 

Benzema er kanskje overvurdert akkurat for øyeblikket, men før han dro til Real Madrid var han uten tvil en av Europa's beste spisser. Samtidig er han fortsatt kun 22 år gammel. Legge seg? Tror du heller burde realisere at Benzema kunne vært et fantastisk tilskudd til Arsenal sitt lag med sin teknikk, fart, styrke og avslutter egenskaper.

 

Wenger har tidligere vært interessert, men Lyon er som kjent ikke villig til å la sine spillere dra billig, men tviler uansett sterkt på at Benzema dukker opp i januar for 25 millioner pund.

 

Det er forøvrig en ting jeg har å utsette på Benzema og det er holdningene hans. Det er her Wenger kunne gjort underverker..

Link to comment
Share on other sites

Cattermole klarer uten tvil å matche Parlour på teknikk. Parlour var svak teknisk, men veide opp for mye med fandenivolds arbeidsvilje. Matudi og Diarra er uten tvil gode, men de er ikke engelske og selv om de er langt bedre teknisk så tror jeg ikke de matcher Cattermole på innsats og arbeidsmoral

Nei det stemmer at de ikke er engelske og det vil vel si at de kanskje ikke er så overpriset. Både Matuidi og Diarra er svært hardtarbeidende, og de kan i motsetning til Cattermole takle, uten å måtte sitte tre uker på tribunen i etterkant. Viktig å kunne skille mellom innsats og kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 30 2010, 10:18 AM) 210851[/snapback]

Benzema er kanskje overvurdert akkurat for øyeblikket, men før han dro til Real Madrid var han uten tvil en av Europa's beste spisser. Samtidig er han fortsatt kun 22 år gammel. Legge seg? Tror du heller burde realisere at Benzema kunne vært et fantastisk tilskudd til Arsenal sitt lag med sin teknikk, fart, styrke og avslutter egenskaper.

 

Wenger har tidligere vært interessert, men Lyon er som kjent ikke villig til å la sine spillere dra billig, men tviler uansett sterkt på at Benzema dukker opp i januar for 25 millioner pund.

 

Det er forøvrig en ting jeg har å utsette på Benzema og det er holdningene hans. Det er her Wenger kunne gjort underverker..

Tror ikke Wenger kunne "reddet" Benzema. Han har jo ikke klart det med Adebayor, Bendtner osv

Link to comment
Share on other sites

En hvis han kjøper noen allikevel... :)

 

Hehe...tror nok det vil få en motsatt effekt. Folk ville da isåfall bli positivt overrasket. Wenger har nok fanget opp ett og annet som er skrevet om han i diverse fora rundt omkring, og har nok sikkert lagt merke til de sterke beskrivelsene som benyttes om han de gangene han har sagt han ønsker å forsterke laget, uten å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Hehe...tror nok det vil få en motsatt effekt. Folk ville da isåfall bli positivt overrasket. Wenger har nok fanget opp ett og annet som er skrevet om han i diverse fora rundt omkring, og har nok sikkert lagt merke til de sterke beskrivelsene som benyttes om han de gangene han har sagt han ønsker å forsterke laget, uten å gjøre det.

Det er med managere som det er med dommere. Uansett hva du gjør så blir halvparten sur på deg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg oppfatter det som at Wenger mener at alle i troppen er av topp, topp kvalitet og knapt kan erstattes.

Jeg er ikke helt enig i det det og mener det kan være bra å bytte ut noen innimellom som ikke helt klarer å forbedre seg eller holder nivået bra nok. Men skulle noen av dem ta skikkelige steg og overbevise har jeg ingen problemer med at de blir.

 

Når alle er skadefri har vi uansett et luksusproblem, men det er jo bare bonus. Det er nesten umulig å holde alle like fornøyde.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...