Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Ser at Seb Larsson er på vei til City! Hva i all verden skal de med han??

 

Han har god utdannelse - og er homegrown. De trenger noen slike i City. Han skal vel kunne gi f.eks Milner ganske god kamp? Jeg så Milner mot Notts County, og det var triste greier.

Link to comment
Share on other sites

Ingen stoppere inn dette vinduet, til tross for at behovet definitivt er til stede. I fjor sparte vi oss muligens ut av gullkampen ved å ikke handle inn en ny midtspiss. Det endte med at Arshavin måtte spille target-man. Hvem er det som skal trå til når vi blir utsatt på stopperplass? Personlig ville jeg hentet hjem Bartley, dersom det var uaktuelt å hente en ny spiller.

 

Nå skal ikke dette bli et pro-kjøpsgalskap innlegg, jeg er veldig glad over at vår klubb ikke svir av en halv milliard på vinduets siste timer. At Wenger henger så godt med med de kjøpene han gjør og de ressursene han bruker er meget inmponerende. Det hadde bare vært så utrolig befriende dersom han viket fra prinsippene sine en gang i blant og klinte til med et solid spillerkjøp som kan prestere fra første spark på ballen. Jeg syns det er synd hvis vi skal spare oss i fra en mulighet til å vinne en stor pokal denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvis Carrol er verdt £35mill.....

 

dette er jo sykt. Et åpenbart panikkjøp fra Pool sin side for å kompensere for salget av Torres. Men kanskje denne gamblingen betaler seg? Jeg ser ikke bort fra at Carrol og Suarez blir en suksess, ihvertfall på sikt. Det er på mange måter bra Wenger ikke hiver seg på denne galskapen. På den annen side burde han kanskje bli LITT mer løssluppen og impulsiv, ihvertfall AV Og TIL? Og dagens situasjon minner om da Liverpool solgte Ian Rush til italia, og hentet inn John Barnes og Peter Beardsley (var ikke det fra Newcastle også?). Sesongen etter (1988) hadde jo Liverpool kanskje det beste laget de noen gang har hatt. Det skal nok litt mer til denne gangen, men det viser ihvertfall at moralen er at noen ganger må man kanskje trå til litt på sparket, ihvertfall hvis behovet i laget er der (sånn som at Arsenal er dårlig dekket i midtforsvaret). Både ManU, Pool og Chelsea har lykkes med det... Og selv om prisen var høy, Torres gjør utvilsomt Chelsea fryktinngytende, hvis han holder seg skadefri...

Link to comment
Share on other sites

dette er jo sykt. Et åpenbart panikkjøp fra Pool sin side for å kompensere for salget av Torres. Men kanskje denne gamblingen betaler seg? Jeg ser ikke bort fra at Carrol og Suarez blir en suksess, ihvertfall på sikt. Det er på mange måter bra Wenger ikke hiver seg på denne galskapen. På den annen side burde han kanskje bli LITT mer løssluppen og impulsiv, ihvertfall AV Og TIL? Og dagens situasjon minner om da Liverpool solgte Ian Rush til italia, og hentet inn John Barnes og Peter Beardsley (var ikke det fra Newcastle også?). Sesongen etter (1988) hadde jo Liverpool kanskje det beste laget de noen gang har hatt. Det skal nok litt mer til denne gangen, men det viser ihvertfall at moralen er at noen ganger må man kanskje trå til litt på sparket, ihvertfall hvis behovet i laget er der (sånn som at Arsenal er dårlig dekket i midtforsvaret). Både ManU, Pool og Chelsea har lykkes med det... Og selv om prisen var høy, Torres gjør utvilsomt Chelsea fryktinngytende, hvis han holder seg skadefri...

Det er noe panisk over det hele ja. En ting å være god på et Newcastle lag i medgang. Hva skjer på et Liverpool lag i mottgang når du i tillegg har en prislapp på 350millioner hengende på deg. Minner litt om kjøpet av Keane

Link to comment
Share on other sites

Eeehm, i dont think we need more players, i think we have a good team now, and i think our defence will be strong to hold on to the rest of the season.

 

Forventer noe slikt med en fransk aksent.

Du glemte en viktig detalj - ordet han har med i hver eneste uttalelse: "overall". Så setningen hadde blitt noe slikt:

Overall I dont think we need more players. I think we have a good team now overall...

Link to comment
Share on other sites

Du glemte en viktig detalj - ordet han har med i hver eneste uttalelse: "overall". Så setningen hadde blitt noe slikt:

Overall I dont think we need more players. I think we have a good team now overall...

Kommer sikkert til å rette et spark eller to til prisen på Carroll og Torres også :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Aleksander Schau oppsummerer det hele godt:

 

- Det er galskap. Det vitner om utrolig dårlig planlegging og klubbdrift når man holder på og shoppe sånn på siste dag. Det går ikke an å holde på sånn, med så god tid til å forberede seg, sier Schau til Dagbladet, noen få minutter før siste frist går ut.

 

- Spillere flyr rundt på medisinske tester i siste liten. Man må ikke glemme at de testene som oftest blir regnet som svært viktige, og tar rundt tre timer. Nå rekker man omtrent å spørre spillerne om det og det gjør vondt, og så blir det opp til vedkommende å ha integritet nok til å svare ærlig, sier han.

 

Amen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er hva vi har blitt vant med som Arsenal supporter, og jeg må si meg enig med Wenger. Hastekjøp er ikke noen langsiktig plan. Av de store er det bare United som fulgte oss denne gangen, men de har vel ikke økonomi til dette kjøret lenger. Blir bra når de nye reglene kommer for klubbers økonomi, da ligger vi mange hestehoder foran de fleste i Europa!

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ufattelig skuffet over at vi ikke har hentet inn minst en etablert, defensiv (FS eller DM) spiller i dette vinduet. Jeg hadde håpet at Wenger hadde lært fra i fjor, hvor vi måtte sette all lit til Bendtner.

 

Praksisen vi kjører nå er et realt sjansespill.

 

Vi har ingen reell dekning for Song. Wilshere kan ta den posisjonen, men det er absolutt ikke ideelt. Ingen vet hvor lang tid det tar før Ramsey er tilbake i samme form som i kampen mot Stoke i fjor. Denilson er en god fotballspiller når han har en midtbanekollega bak seg. Diaby er ikke et alternativ engang så mye som han koser med ballen.

 

Vi har ingen ideell dekning på midtstopperplass. Vermaelen kommer garantert ikke til å spille en eneste kamp på månedsvis, og Squillaci har bevist i hele høst at han ikke klarer å ta PL-nivået. Kos er etter min mening et sjansespill, men han spiller fantastisk nå når han har selvtillitt. Bena til JD er jeg livredd for.

 

Krysser fingrene, og nærmest forbanner den som slenger ut noe sånt som 'Wenger knows' - for det er mye lenger enn overgangsvinduets varighet at disse problemsstillingene har gjort seg gjeldende.

 

 

 

Edit: Vanligvis retter jeg ikke mine skrivefeil etter at et innlegg er sitert, men dette ble for drøyt!

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ufattelig skuffet over at vi ikke har hentet inn minst en etablert, defensiv (FS eller DM) spiller i dette vinduet. Jeg hadde håpet at Wenger hadde lært fra i fjor, hvor vi måtte sette all lit til Bendtner.

 

Praktisen vi kjører nå er et realt sjansespill.

 

Vi har ingen reell dekning for Song. Whilsere kan ta den posisjonen, men det er absolutt ikke ideelt. Ingen vet hvor lang tid det tar før Ramsey er tilbake i samme form som i kampen mot Stoke i fjor. Denilson er en god fotballspiller når han har en midtbanekollega bak seg. Diaby er ikke et alternativ engang så mye som han koser med ballen.

 

Vi har ingen ideell dekning på midtstopperplass. Vermaelen kommer garantert ikke til å spille en eneste kamp på månedsvis, og Squillaci har bevist i hele høst at han ikke klarer å ta PL-nivået. Kos er etter min mening et sjansespill, men han spiller fantastisk nå når han har selvtillitt. Bena til JD er jeg livredd for.

 

Krysser fingrene, og nærmest forbanner den som slenger ut noe sånt som 'Wenger knows' - for det er mye lenger enn overgangsvinduets varighet at disse problemsstillingene har gjort seg gjeldende.

 

Dette er spot on Gauseth. La oss si at vi hadde investert kanskje 10-15 millioner pund i en midtstopper og en aldrende DM (eller en som kan spille begge posisjoner) det ville vel ha lønt seg uansett mtp. hvis vi hadde vunnet et trofé og Squillaci f.eks. kunne blitt solgt igjen til sommeren og kunne ha gitt litt tilbake til kassa hvis det er så farlig å ha med å gjøre.

 

Samtidig ville vi også ha fått en backup for Song nå som vi har trengt siden 08/09 sesongen.

Link to comment
Share on other sites

På den ene siden er jeg litt småsur for at det ikke ble noen nye spillere i dette vinduet, men på den annen side er jeg så utrolig stolt over den politikken som klubben har.

 

Gårsdagens lag kostet vel totalt £40 mill eller noe, og det sier ALT om klubbens smartness mtp overganger.

 

Panikkkjøp og økonomisk doping er den største trusselen for fotballen. Andy Carrol kostet mer enn David Villa, det er jo faktisk ikke mer å si om den saken....

 

Det er en tillitserklæring til troppen at man ikke henter inn forsterkninger i januar. Det jeg derimot ser på som ett minus, er at vi ikke sikret oss en spiller eller to, som alternativer, eller backup... Jeg er livredd for skader, og det kan fort vise seg at det er dette som står i veien for trofeer i år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...