Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

Kan det tenkes at Wenger henter inn Beckham?? Ser at wilshere har skrevet dette på twitter:

Bring Becks to Arsenal what a great Example he would be for all of us!His professional attitude,ability and experience!love 2 work with him!

 

Cesc skriver dette:

Don‘t be scared if tomorrow you see a new player in the squad......

 

Eller er det bare en ønske wilshere har, og cesc hinter til at det er en unggutt som skal prøve seg?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Kan det tenkes at Wenger henter inn Beckham?? Ser at wilshere har skrevet dette på twitter:

Bring Becks to Arsenal what a great Example he would be for all of us!His professional attitude,ability and experience!love 2 work with him!

 

Cesc skriver dette:

Don‘t be scared if tomorrow you see a new player in the squad......

 

Eller er det bare en ønske wilshere har, og cesc hinter til at det er en unggutt som skal prøve seg?

 

Har du en link til til Cesc sin tweet?

Fant den ikke på den som skal være den ekte...

 

Edit: Oioi, her snakker Wenger om Becks til den offisielle siden: http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...o-david-beckham

Link to comment
Share on other sites

Ikke? Flere som ikke finner? Ligger helt øverst.. Nå har fab forøvrig fulgt opp med denne:

 

You guys are so impatient.... Can you not wait 24h??? :-p

 

Mmmmm.... det siste som står her er:

@Persie_Official is lost! From nothing, he now has twitter and blackberry in one week! Too much for him. Please give him a hand!
Link to comment
Share on other sites

Vermaelen > Cahill

 

Djourou = Cahill

 

Squilacci/Koscielny < Cahill

Tja vanskelig å si om Squilacci/Koscielny < Cahill er riktig. Cahill er i hvertfall ikke £20mill bedre. Tror faktisk det er enklere å spille midtstopper hos Bolton enn i Arsenal. De er langt oftere etablert i forsvar enn Arsenal. Vi har mye mer bakrom enn Bolton også. Kan godt tenkes at Cahill hadde fått det langt tøffere å overbevise i vår backrekke

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere i tråden sagt at vi ikke behøver flere spillere, troppen er god nok...

 

..men..

 

..det kan ikke tålereres at Vermaelen er på sykestuen lenger. Enten blir han frisk, eller så må det tas grep. Etter min mening er Koscielny et tredjevalg for en hver tittelutfordrer. DJ har bevist at han har blitt frisk etter skaden, og er et hav forran fransk-polakken. Enten blir Verm frisk eller så hentes det et bedre alternativ enn Koscielny, vi har ikke råd til å prøve å gulle inn en god tabellplassering med Kos/Squi.

 

En annen posisjon jeg har tenkt litt på er høyreback. Nå har Eboue signert ny kontrakt, men likevel - hvor er alternativene til Sagna? Likeledes venstreback, Gibbs er skadet så ofte at man kan regelrett hevde at vi har null dekning på den posisjonen og priser oss lykkelig over at Clichy er så frisk som han er. Uansett, dette er en diskusjon som kan la seg vente med til sommeren og ingen grunn til å forhaste seg med tanke på back-up-løsninger.

 

Fabianski har i løpet av høsten overbevist, og har definitivt utsatt keeperdiskusjonen til sommeren. Midtbanen er fantastisk, og når Ramsey blir fit har vi en fantastisk dekning på sentralen ingen andre lag i divisjonen kan vise maken til. På det ene og alene fremskutte spissrollen har vi tre fantastiske alternativer, og en diskusjon om ny spiss lar seg definitivt vente på seg til sommeren.

 

Førstepri for meg er Vermaelen. Enten blir han frisk eller så får Wenger åpne lommeboken. Det beste hadde vært å få en stopper som ikke har spilt i europeisk cupsammenheng i år, men det er vel heller urealistisk med tanke på minimumskvalitet. Likevel, vi skal til dyst mot Barcelona, som soleklar underdog. For meg gjør det ingenting om Wenger henter en stopper som ikke kan spille i CL - vi har fremdeles ligaen og FA-cupen. (Forøvrig - Carling-cup-trofe er minimum i år. Jeg driter i hvor uendelig, ufattelig, usannsynlig lavstatus det trofeet har. Pokalskapet skriker etter nye kamerater, og der passer Mikke Mus, som alle kommer godt overens med, godt inn.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere i tråden sagt at vi ikke behøver flere spillere, troppen er god nok...

 

..men..

 

..det kan ikke tålereres at Vermaelen er på sykestuen lenger. Enten blir han frisk, eller så må det tas grep. Etter min mening er Koscielny et tredjevalg for en hver tittelutfordrer. DJ har bevist at han har blitt frisk etter skaden, og er et hav forran fransk-polakken. Enten blir Verm frisk eller så hentes det et bedre alternativ enn Koscielny, vi har ikke råd til å prøve å gulle inn en god tabellplassering med Kos/Squi.

 

En annen posisjon jeg har tenkt litt på er høyreback. Nå har Eboue signert ny kontrakt, men likevel - hvor er alternativene til Sagna? Likeledes venstreback, Gibbs er skadet så ofte at man kan regelrett hevde at vi har null dekning på den posisjonen og priser oss lykkelig over at Clichy er så frisk som han er. Uansett, dette er en diskusjon som kan la seg vente med til sommeren og ingen grunn til å forhaste seg med tanke på back-up-løsninger.

 

Fabianski har i løpet av høsten overbevist, og har definitivt utsatt keeperdiskusjonen til sommeren. Midtbanen er fantastisk, og når Ramsey blir fit har vi en fantastisk dekning på sentralen ingen andre lag i divisjonen kan vise maken til. På det ene og alene fremskutte spissrollen har vi tre fantastiske alternativer, og en diskusjon om ny spiss lar seg definitivt vente på seg til sommeren.

 

Førstepri for meg er Vermaelen. Enten blir han frisk eller så får Wenger åpne lommeboken. Det beste hadde vært å få en stopper som ikke har spilt i europeisk cupsammenheng i år, men det er vel heller urealistisk med tanke på minimumskvalitet. Likevel, vi skal til dyst mot Barcelona, som soleklar underdog. For meg gjør det ingenting om Wenger henter en stopper som ikke kan spille i CL - vi har fremdeles ligaen og FA-cupen. (Forøvrig - Carling-cup-trofe er minimum i år. Jeg driter i hvor uendelig, ufattelig, usannsynlig lavstatus det trofeet har. Pokalskapet skriker etter nye kamerater, og der passer Mikke Mus, som alle kommer godt overens med, godt inn.)

 

Man trenger en "potet" som kan spille over hele back-4'ern rett og slett. Men dem er ikke lette å finne.. Toure var fin sånn...

Link to comment
Share on other sites

Last Updated: 05 January *Clicky*

 

Thomas is close to a return to outdoor training after an Achilles injury and, according to Arsène Wenger, the prevailing mood is positive. However the manager knows he will have to look closely at the 24-year-old in the next few weeks. “Thomas is just on the fringe of getting back on the pitch again,” said the manager. “The next ten days to two weeks will be an important test for him and hopefully he can get through well. We will see."

 

Når jeg tolker denne oppdateringen forventer jeg at Wenger har begynt å sirkle inn en fullverdig førstelagsspiller, og ikke begår overmot med tanke på Kos (ikke noe angrep på Kos, han kan bli en bra stopper, men dette er ikke sesongen hvor han skal være et førstevalg. Og når Squi ble kjøpt for å være en backup-løsning...)

Link to comment
Share on other sites

Tja vanskelig å si om Squilacci/Koscielny < Cahill er riktig. Cahill er i hvertfall ikke £20mill bedre. Tror faktisk det er enklere å spille midtstopper hos Bolton enn i Arsenal. De er langt oftere etablert i forsvar enn Arsenal. Vi har mye mer bakrom enn Bolton også. Kan godt tenkes at Cahill hadde fått det langt tøffere å overbevise i vår backrekke

Det argumentet brukes mot alle stoppere Arsenal er linket til, men jeg er ikke helt sikker på om jeg kjøper den.

Jeg har ikke sett Lorient spille (Koscielnys gamle klubb), men kan umulig se for meg at det er et lag som dikterer kamper slik vi har til vane å gjøre. Med andre ord, Koscielny har nok spilt mye i etablert forsvar slik du mener Cahill gjør. Jeg tror at profesjonelle fotballspillere faktisk evner å spille fotball i forskjellige systemer. Selvfølgelig vil mannen trenge litt tid til å tilpasse seg, men jeg føler meg komfortabel med at Cahill vil takle overgangen.

 

Det er forøvrig flere kilder i dag som melder at Wenger er på stopperjakt etter at Squilacci har plukket opp en skade. Mertesacker og Cahill kommer da naturligvis i søkelyset.

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Trans...icle668931.html

 

Men noe overaskende linkes godeste Sol Campbell til klubben igjen som en ny nødløsning. Ikke meg i mot dersom han har bevart den gode formen han opparbeidet seg sist han var i klubben.

Link to comment
Share on other sites

 

Men noe overaskende linkes godeste Sol Campbell til klubben igjen som en ny nødløsning. Ikke meg i mot dersom han har bevart den gode formen han opparbeidet seg sist han var i klubben.

 

Dette er ikke bra. Sol holdt knapt nivået i fjor, og det lille jeg har sett av ham i Newcastle har ikke imponert for å si det mildt. Da vil jeg heller ha en av unggutta inn hvis ikke Wenger vil bruke penger.

Link to comment
Share on other sites

Spørs bare det, BølerUlf. Hvem har vi å ta av? Kyle Bartley?

 

Jeg håper Wenger på magisk vis finner en halvgammel midtstopper med brei erfaring, helst fra europacupspill, som kan komme billig. Å kjøpe noe stort nå vil være teit, for vi har tross alt ganske mange midtstoppere i stallen hvis vi ser bort ifra skadene. Marerittet er såklart skade på Djourou eller Kos nå. Det ville vært spikeren i kista for tittelracet.

 

Men jeg er forsåvidt enig i at Campbell er for gammel nå. Det eneste positive han kan bidra med er en viljestyrke av en annen verden, som den vi så fra ham i den forsmedelige kampen på White Hart Lane i fjor.

Link to comment
Share on other sites

GIVEMEFOOTBALL "If Squillaci has a problem then we must quickly go out for a player," said the Gunners chief earlier today. "If we only have two centre-backs then that cannot work with the number of centre-backs we have," the Arsenal boss continued in his earlier press conference.

 

Viss desse utsagna stemmer så er det vel duka for kjøp av midtstopper, men kven?

 

Gary Cahill, Per Mertesacker, Phil Jagielka, Chris Samba?

Link to comment
Share on other sites

Viss desse utsagna stemmer så er det vel duka for kjøp av midtstopper, men kven?

 

Gary Cahill, Per Mertesacker, Phil Jagielka, Chris Samba?

 

Har utrolig lyst på Cahill! Skikkelig fighter, det trenger vi.. Samba derimot, er mange jeg vil ha foran han for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Da kan det se ut som Wenger allikevel ønsker å handle i dette vinduet. På grunn av Squillachis skade og uvissheten rundt Vermaelens akilles, er det tydlig at en ny midtstopper skal inn.

 

Jeg ser det er endel namedropping her inne, og det er vel og bra. En annen tilnærmingsmåte er å se etter hvilken type midtstopper vi trenger, rettere sagt hvilken type Wenger og styret mener vi trenger. Alder, pris, lønn, kontraktslengde og hvilken spillertype vi trenger.

 

Vi har:

 

Squillachi - vår eldste midtstopper, ingen ekstremkvaliteter men rutinert og jevn.

Koscielny - spiller kun sin andre sesong på toppnivå, rask, stort utviklingspotensiale

Djourou - sterk, rask, dominant, skadeutsatt

Vermaelen - vinnerskalle, sterk, udisiplinert?

Bartley - sterk, verdifull rutine ift alderen sin

Miquel - teknisk meget god, stort potensiale

 

Squill er rundt 30, Kos, JD og Verm er ca. 24 mens Bartley og Miquel er ca. 20 år.

 

Jeg vil tippe at Wenger ser for seg at minst to av våre tre 24-åringer vil bli store Arsenal profiler de neste 5 åra. De to yngste har forhåpentligvis talent og erfaring nok til å være gode squadplayers allerede neste sesong, eller ihvertfall sesongen etter. Squillachi ble kjøpt inn (som en nødløsning?) sent i forrige overgangsvindu, og er etter min mening ikke god nok til å bli en Arsenal-legende. De andre 5 har potensial til å bli det. Enn så lenge.

 

Etter min mening trenger vi ikke flere midtstoppere med potensial. Det vil gi mindre spilletid til de flotte talentene vi allerede har, og i kampen om trofeèr de neste fem månedene har vi ikke råd til å eksperimentere med uferdige spillere som ikke har gått Arsenal-skolen.

 

Derfor ønsker jeg meg en meget rutinert, internasjonal midtstopper, på toppen av sin karriere, som kan gå inn å gjøre jobben fra dag 1. Ideellt sett bør han signeres for en relativt kort periode (1,5 år?). Med tanke på at vi fortsatt sliter på defensive dødballer, bør det være snakk om en spiller med pondus. I mine øyne er det bare Djourou (og knapt nok han) som viser store lederegenskaper. Miquel er muligens en slik type, men det vil tiden vise. Jeg håper det er en egenskap vår nye midtstopper besitter.

 

Puyol? ;)

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Wenger bruker mange penger for å få inn dekning for spillere som er skadet. Hvis han skulle gå for Cahill eller andre i den prisklassen så er det fordi han er misfornøyd med noen av de vi allerede har. Hvis jeg får ønske så blir det Subotic eller Hummels fra Dortmund

Link to comment
Share on other sites

Raul Albiol er linket. Men jeg foretrekker Cahill og Mertesacker før ham.

Eden Hazard og Cahill/Mertesacker, så tror jeg mye er gjort :)

 

Beckham skal være nær en låneavtale med shits form the neighbour streets. Går Beckham til Spurs, så har jeg mista respekt for ham.

 

Er ikke faren hans Tottenham-mann?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...