Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

Sånn generelt sett, hvis det er slik at det følger med noe ekstra av å være engelskmann, slik som guts, vinnervilje, organiseringsevner og lederevner så foreslår jeg at man samler elleve slike i et landslag. Jeg er sikker på at de hadde vunnet alt, eller.....?

 

Slik jeg ser det så kan man godt mangle alle disse egenskapene og fortsatt være engelsk. Man kan ha alle disse egenskapene og være f. eks en greker, tysker eller somalier.

 

Når det gjelder det med England, så er det jaggu ikke rart at de ikke vinner noe. Det har ingenting med mangel på vinnerskaller osv. Det har rett og slett med å gjøre at managerne ikke evner å benytte riktig lagoppstilling. Det sier seg selv at når man benytter 4 spillere på midten, som alle har sin styrke sentralt (Lampard, Gerrard, Barry og Milner) Det betyr at to spillere blir nødt til å spille ut av posisjon, istedet for å putte inn spillere som er mer utpregede kantspillere. Det er kanskje også på tide å skjønne at Lampard og Gerrard ikke passer inn sammen sentralt, så da må en av de ofres.

 

Er forsåvidt enig med deg i at man kan ha alle egenskapene som blir etterspurt, og ha noe annet enn engelsk pass. Både Vieira, Petit, Gilberto og Flamini for nå nevne noen få, var vinnerskaller så det holdt. Jeg bryr meg katta i hvilket pass spillerne har, så lenge de blør for drakta hver eneste kamp.

 

Folk snakker om at vi må hente inn Cahill, da han er engelsk, og er en vinnerskalle. Vel, Subotic i Dortmund er en vinnerskalle, og han er også en bedre midtstopper enn Cahill. Burde vi ikke gå for den beste spilleren, fremfor å se på hvilken nasjonalitet spilleren har?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Hittil i overgangsvinduet kan jeg ikke akkurat si meg imponert over hva Wenger har gjort. JET og Vela burde allerede vært ute på lån og en erstatter for Vermaelen burde allerede ha vært siktet ut.

 

Vi er nå over halvveis i januar og verken Vela (som Bolton ville ha på lån til og med før januar kom) og JET har ikke spilt noe særlig fotball på mange måneder. Ramsey forstår jeg heller ikke hvorfor ikke kunne forblitt hos Nottingham Forest en måned til i og med at han ikke er klar for Premier League, men han var tydeligvis fysisk klar for the Championship.

 

Kan skjønne at Wenger ville avvente situasjonen med Vermaelen, men når Squillaci attpåtil pådrar seg en skade og vår emminente franskmann ikke virker å ta noen grep så blir jeg mektig skuffet. Forundrer meg ikke om han allerede har en spiller som er så og si klar for klubben, men at han istedet for å signere han nå drøyer så lenge han kan for å få han for litt mindre penger.

 

Men det jeg har mest tro på er at det verken kommer en erstatter for Vermaelen/Squillaci og at Vela og JET ikke kommer seg på lån før i februar..

 

Forøvrig er dette noe jeg gjerne ville ha sett, men meget usannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

(Stefan B @ Jan 18 2011, 01:10 PM) 214664[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Hittil i overgangsvinduet kan jeg ikke akkurat si meg imponert over hva Wenger har gjort. JET og Vela burde allerede vært ute på lån og en erstatter for Vermaelen burde allerede ha vært siktet ut.

 

Vi er nå over halvveis i januar og verken Vela (som Bolton ville ha på lån til og med før januar kom) og JET har ikke spilt noe særlig fotball på mange måneder. Ramsey forstår jeg heller ikke hvorfor ikke kunne forblitt hos Nottingham Forest en måned til i og med at han ikke er klar for Premier League, men han var tydeligvis fysisk klar for the Championship.

 

Kan skjønne at Wenger ville avvente situasjonen med Vermaelen, men når Squillaci attpåtil pådrar seg en skade og vår emminente franskmann ikke virker å ta noen grep så blir jeg mektig skuffet. Forundrer meg ikke om han allerede har en spiller som er så og si klar for klubben, men at han istedet for å signere han nå drøyer så lenge han kan for å få han for litt mindre penger.

 

Men det jeg har mest tro på er at det verken kommer en erstatter for Vermaelen/Squillaci og at Vela og JET ikke kommer seg på lån før i februar..

 

Forøvrig er dette noe jeg gjerne ville ha sett, men meget usannsynlig.

 

Joda, men du har vel sett hvordan Wenger opererer i januarvinduet?

Wenger venter svært ofte til siste liten (som med f.eks. Arshavin) og jeg blir ikke overrasket om det samme skjer nå. Det er ikke nødvendigvis pga. å presse ned prisen. Han håper vel samtidig at Squillaci kommer kjapt tilbake og dermed tar en ny vurdering om stopper skal hentes inn. Han har vel innsett at det må kjøpes, men jeg tror ikke han egentlig har noe lyst og derfor dryger det ut.

 

Den eventuelle nye stopperen må selvsagt minst være like god eller bedre som de vi har og som også innehar solide kvaliteter som styrke, tempo, hode- og duellspill. Om Samba er rette man er jeg mer tvilende til fordi han er alt fra god til fryktelig klønete. (Altså ca. som Koscielny). Sterk hodespiller og en fysisk koloss, men tempo og teknikk har han ikke mye av. Minner meg faktisk litt om Djourou i spillestil bare dårligere.

 

Jeg synes Sakho fra PSG hadde vært et spennende kjøp, men kanskje han blir litt for "fersk" å slenge inn i tøffe PL-oppgjør nå og har vel ingen flytteplaner nå i januar. Zapata har jeg også sansen for, men ulempen er at sør-amerikanere reiser på andre siden av jordkloden for å spille uviktige landskamper i tide og utide.

 

Wenger går nok for å hente kvalitet, men billigst mulig. Og han er også opptatt av tilgjengeligheten ift. e-cup og dermed blir utvalget mindre nå midt i sesong. Ser ikke for meg det slenges £15-20 mill. på bordet for en midtstopper nå ihvertfall, men det viktigste er at den eventuelle nykommeren kan umiddelbart tilføye laget kvalitet og gjøre jobben.

 

Er vel rykter om at Richard Dunne er aktuell: B)

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premie...efender-richard

 

Edit: JET blir lånt ut til Cardiff nå og jeg regner med Vela havner i en annen PL-klubb eller i Spania snart.

 

Ellers blir nok Ramsey å se mer og mer på banen de neste kampene. Er bl.a. to cupoppgjør han muligens blir delaktig i.

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at Wenger vil sprenge banken med å hente Sergio Ramos for 250 millioner.

Har lite tro i dette ryktet, ønskes ikke Sagna lenger? Han er for god for å sitte på benk.

Men vi skulle kanskje hatt en back? Eller skal vi fortsette med Eboue ?

 

Vil helle ha en midtstopper istedenfor.

 

Ryktes også at Wenger vil ha japanske Keisuke Honda, Liverpool og Newcastle vil også ha denne spilleren.

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at Wenger vil sprenge banken med å hente Sergio Ramos for 250 millioner.

Har lite tro i dette ryktet, ønskes ikke Sagna lenger? Han er for god for å sitte på benk.

Men vi skulle kanskje hatt en back? Eller skal vi fortsette med Eboue ?

 

Vil helle ha en midtstopper istedenfor.

 

Ryktes også at Wenger vil ha japanske Keisuke Honda, Liverpool og Newcastle vil også ha denne spilleren.

 

Nå kan forsåvidt Ramos benyttes som midtstopper

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner å bli veldig nervøs for at det IKKE kommer inn en stopper i dette vinduet. Det fungerer greit om dagen med Djourou/Koscielny, men jeg har vanskelig for å tro at sveitseren holder sesongen ut uten skader. Jeg føler meg også usikker på Vermaelen og en eventuell retur denne sesongen. Cahill, Jagielka, Samba, Mertesacker eller hvem det nå (forhåpentligvis) blir er ikke så farlig for min del, så lenge det kommer en solid, robust kar som kan spille NÅ.

Link to comment
Share on other sites

Har på feelingen at dersom noen kommer inn portene på Emirates så vil det skje i tilnærmet stil som Arshavins ankomst - en helvetes hastesak for å få han spilleberettiget. Typisk Wenger, skal alltid pushe selgende manager noe hinsides for et ekstra prisavslag. Akkurat der kunne Wenger vært foruten økonomiutdannelsen sin.

 

Husker det var noen rykter i sommer (eller var det forrige vinter?) om Sakho. Det hadde vært noe, selv om jeg (jeg, jeg, JEG) ikke ville ha satt han direkte inn i PL per d.d.

 

Forøvrig håper jeg det er hold i ryktene om Bendtner til Juve, men i så fall bør vi hente inn en erstatter (ja, går Bendtner skal han erstattes, uansett hva f*** enkelte mener om han). Jeg ser i alle fall ingen fra de yngre rekker som er klar til å ta steget som ikke er på utlån. Derfor tror jeg heller ikke Bendtner blir solgt før i sommer. Eventuelt.

 

Jeg vil uansett se forsterkninger i forsvar. Nå får vi se hvordan Gibbs klarer seg, men ryker han ut på sykestuen igjen i løpet av relativt kort tid vil jeg at vi lar han gå. Jepp, dere hørte meg rett. Vi er ikke tjent med en spiller som "alltid" blir skadet. Eboue er ikke en god nok erstatter for Sagna dersom vi skal vinne PL og CL, og midtstopperplassen sier seg selv. Jeg er av oppfatning at selv de mest konservative anslagene fra Arsenal hva angår Vermaelen er BS. Jeg tror ikke han spiller en til kamp denne sesongen, for kjenner jeg Wenger rett tørr han rett og slett ikke å slippe innpå Verm før han er 110 % fit og vel så det. Forhåpentligvis rekker han sesonginnspurten, så for min del bør Wenger få fingeren ut og klaske til med en ny "number 1". Så får vi se om Vermaelen er god nok til å kapre den rollen igjen når han er frisk. Heldigvis er det 11 dager igjen før vinduet stenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av oppfatning at selv de mest konservative anslagene fra Arsenal hva angår Vermaelen er BS. Jeg tror ikke han spiller en til kamp denne sesongen, for kjenner jeg Wenger rett tørr han rett og slett ikke å slippe innpå Verm før han er 110 % fit og vel så det.

 

Har selv tenkt i de samme baner når det gjelder Vermaelen. Det har rett og slett vært mange for mange "tilbakeslag" når det gjelder hans skade. Tror vi må vente til neste sesong før han er back in business.

 

Tror Wenger gjør klokt i å hente en skikkelig stopper. Pr i dag går det akkurat rundt, men ved skader og karantener, så sliter vi seriøst på denne plassen. Må dog innrømme at jeg ikke har den helt store troen på noe kjøp dette vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at Wenger vil sprenge banken med å hente Sergio Ramos for 250 millioner.

Har lite tro i dette ryktet, ønskes ikke Sagna lenger? Han er for god for å sitte på benk.

Men vi skulle kanskje hatt en back? Eller skal vi fortsette med Eboue ?

 

Vil helle ha en midtstopper istedenfor.

 

Ryktes også at Wenger vil ha japanske Keisuke Honda, Liverpool og Newcastle vil også ha denne spilleren.

 

Jeg ser INGEN vits med og hente Ramos. Sagna er en mye bedre back.

Link to comment
Share on other sites

Har på feelingen at dersom noen kommer inn portene på Emirates så vil det skje i tilnærmet stil som Arshavins ankomst - en helvetes hastesak for å få han spilleberettiget. Typisk Wenger, skal alltid pushe selgende manager noe hinsides for et ekstra prisavslag. Akkurat der kunne Wenger vært foruten økonomiutdannelsen sin.

 

Husker det var noen rykter i sommer (eller var det forrige vinter?) om Sakho. Det hadde vært noe, selv om jeg (jeg, jeg, JEG) ikke ville ha satt han direkte inn i PL per d.d.

 

Forøvrig håper jeg det er hold i ryktene om Bendtner til Juve, men i så fall bør vi hente inn en erstatter (ja, går Bendtner skal han erstattes, uansett hva f*** enkelte mener om han). Jeg ser i alle fall ingen fra de yngre rekker som er klar til å ta steget som ikke er på utlån. Derfor tror jeg heller ikke Bendtner blir solgt før i sommer. Eventuelt.

 

Jeg vil uansett se forsterkninger i forsvar. Nå får vi se hvordan Gibbs klarer seg, men ryker han ut på sykestuen igjen i løpet av relativt kort tid vil jeg at vi lar han gå. Jepp, dere hørte meg rett. Vi er ikke tjent med en spiller som "alltid" blir skadet. Eboue er ikke en god nok erstatter for Sagna dersom vi skal vinne PL og CL, og midtstopperplassen sier seg selv. Jeg er av oppfatning at selv de mest konservative anslagene fra Arsenal hva angår Vermaelen er BS. Jeg tror ikke han spiller en til kamp denne sesongen, for kjenner jeg Wenger rett tørr han rett og slett ikke å slippe innpå Verm før han er 110 % fit og vel så det. Forhåpentligvis rekker han sesonginnspurten, så for min del bør Wenger få fingeren ut og klaske til med en ny "number 1". Så får vi se om Vermaelen er god nok til å kapre den rollen igjen når han er frisk. Heldigvis er det 11 dager igjen før vinduet stenger.

Eboue er en meget god erstatter for Sagna. Hvilke andre PL lag har en så god høyre back på benken??

Link to comment
Share on other sites

Dette var et meget spennende rykte! Denne spilleren er vel et mer typisk Wenger-kjøp en Mertesacker/Cahill/Hangeland. En 25 år gammel landslagsspiller fra Nederland, som kan spille stopper og DM. Han har gått Ajaxskolen og er trent etter totalfotball filosofien.

 

http://www.caughtoffside.com/2011/01/20/ar...-international/

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 20 2011, 10:45 PM) 214918[/snapback]

Chelsea med Bosingwa :D

Tror Eboue er bedre i øyeblikket. Bosingwa er ikke over skaden ennå. :D

 

Dette var et meget spennende rykte! Denne spilleren er vel et mer typisk Wenger-kjøp en Mertesacker/Cahill/Hangeland. En 25 år gammel landslagsspiller fra Nederland, som kan spille stopper og DM. Han har gått Ajaxskolen og er trent etter totalfotball filosofien.

 

http://www.caughtoffside.com/2011/01/20/ar...-international/

Det virker jo som et typisk Wenger-kjøp. ;)

Link to comment
Share on other sites

[New centre back?] At the moment we are nowhere because I’m first of all happy with what I have and [also] I do not want to harm the progress of Koscielny and Djourou. Squillaci has experience and Vermaelen is coming back so we have top quality centre backs.

 

The first option [in case of problems at the back] is to put Alex Song there if needed. Then as well I have a player like Miquel who has already been in the squad, that would be the second option. That’s where we are at the moment but let’s touch wood and hopefully our centre backs get through this period without any problems.

 

Ikke akkurat betryggende ord det her akkurat. Vedder på at Wenger ikke kjøper inn en erstatter for Vermaelen og at Djourou eller Koscielny blir skadet i en måned eller to i starten av februar og vi ender opp i samme situasjon som for 2 sesonger siden..

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 05:35 AM) 214923[/snapback]

[New centre back?] At the moment we are nowhere because I’m first of all happy with what I have and [also] I do not want to harm the progress of Koscielny and Djourou. Squillaci has experience and Vermaelen is coming back so we have top quality centre backs.

 

The first option [in case of problems at the back] is to put Alex Song there if needed. Then as well I have a player like Miquel who has already been in the squad, that would be the second option. That’s where we are at the moment but let’s touch wood and hopefully our centre backs get through this period without any problems.

 

Ikke akkurat betryggende ord det her akkurat. Vedder på at Wenger ikke kjøper inn en erstatter for Vermaelen og at Djourou eller Koscielny blir skadet i en måned eller to i starten av februar og vi ender opp i samme situasjon som for 2 sesonger siden..

Dette er veldig likt det vi var gjennom i overgangsvinduet i fjor, bare det at det da var spissplassen. Da skjedde det ingenting, og jeg frykter det samme skjer nå. Det at Miquel ikke har fått sjansen i en av kampene mot championshipmotstand, viser vel at han ikke er et reelt alternativ. At Wenger da baserer seg på at de to stopperne som er friske holder seg friske, høres merkelig. Kriseplanen hans er å bruke Song, men det virker da som at han glemmer at Song etterlater seg en plass på midtbanen - en plass vi ikke har en erstatter...

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 05:35 AM) 214923[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

[New centre back?] At the moment we are nowhere because I’m first of all happy with what I have and [also] I do not want to harm the progress of Koscielny and Djourou. Squillaci has experience and Vermaelen is coming back so we have top quality centre backs.

 

The first option [in case of problems at the back] is to put Alex Song there if needed. Then as well I have a player like Miquel who has already been in the squad, that would be the second option. That’s where we are at the moment but let’s touch wood and hopefully our centre backs get through this period without any problems.

 

Ikke akkurat betryggende ord det her akkurat. Vedder på at Wenger ikke kjøper inn en erstatter for Vermaelen og at Djourou eller Koscielny blir skadet i en måned eller to i starten av februar og vi ender opp i samme situasjon som for 2 sesonger siden..

 

Dette er veldig likt det vi var gjennom i overgangsvinduet i fjor, bare det at det da var spissplassen. Da skjedde det ingenting, og jeg frykter det samme skjer nå. Det at Miquel ikke har fått sjansen i en av kampene mot championshipmotstand, viser vel at han ikke er et reelt alternativ. At Wenger da baserer seg på at de to stopperne som er friske holder seg friske, høres merkelig. Kriseplanen hans er å bruke Song, men det virker da som at han glemmer at Song etterlater seg en plass på midtbanen - en plass vi ikke har en erstatter...

 

Denilson stepper inn for Song.

Link to comment
Share on other sites

Sagna kan vel også gå inn som stopper med Eboue på backen. Jeg mener det er ett bedre alternativ enn å sette Song ned på midstopperplass. Song er ikke langt unna å være Arsenal's viktigste spiller denne sesongen. Det er per i dag ingen i Arsenal troppen som er i nærheten av å fyll DM rollen på samme måte som Song.

 

Jeg mener egentlig at vi burde klare oss uten en ekstra stopper. Squillaci er vel ikke så mange ukene unna en retur. Spar Djourou i cup kampene så bør dette forhåpentligvis gå greit.

Link to comment
Share on other sites

Denilson stepper inn for Song.

 

Nei takk! Denilson er ikke i nærheten av å erstatte Song som DM. Mye pga. at Denilson ikke er en defensiv midtbanespiller.

 

Tror nok vi ender opp med nada i dette overgangsvinduet og at vi som i fjor og året før der kommer til å slite når det gjelder midtstoppere, men hvis vi har litt flaks så kan det kanskje gå. Dette er vel den første sesongen på mange sesonger hvor vi har hatt en forholdsvis skadefri tropp og forhåpentligvis vil det fortsette.

 

Men uansett så burde det bli hentet en erstatter for Vermaelen og også en backup for Song. Stopperen burde være som Djourou (stor, sterk og dominant) mens Song's backup gjerne kan være en spiller som er i slutten av karrieren. Hvem det skal være har jeg ikke peiling på, men Denilson burde ikke få denne oppgaven. Han er bedre når han spiller sammen med Song.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 05:35 AM) 214923[/snapback]

Ikke akkurat betryggende ord det her akkurat. Vedder på at Wenger ikke kjøper inn en erstatter for Vermaelen og at Djourou eller Koscielny blir skadet i en måned eller to i starten av februar og vi ender opp i samme situasjon som for 2 sesonger siden..

 

Høyt spill av Wenger. Meget skummelt. Og jeg blir ikke overrasket om så skjer.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 10:33 AM) 214935[/snapback]

Nei takk! Denilson er ikke i nærheten av å erstatte Song som DM. Mye pga. at Denilson ikke er en defensiv midtbanespiller.

 

Tror nok vi ender opp med nada i dette overgangsvinduet og at vi som i fjor og året før der kommer til å slite når det gjelder midtstoppere, men hvis vi har litt flaks så kan det kanskje gå. Dette er vel den første sesongen på mange sesonger hvor vi har hatt en forholdsvis skadefri tropp og forhåpentligvis vil det fortsette.

 

Men uansett så burde det bli hentet en erstatter for Vermaelen og også en backup for Song. Stopperen burde være som Djourou (stor, sterk og dominant) mens Song's backup gjerne kan være en spiller som er i slutten av karrieren. Hvem det skal være har jeg ikke peiling på, men Denilson burde ikke få denne oppgaven. Han er bedre når han spiller sammen med Song.

Også mulig å gå for en spiller som kan spille i posisjonen til Song samt midtstopper. To fluer i en smekk

Link to comment
Share on other sites

Mye bedre er å ta hardt i, og vel så det. Skal ikke sammenligne de to, men Sagna er hvert fall utvilsomt Premier Leagues beste back for tiden.

 

Spørsmålet er vel kun om Ramos takler Premier League like godt som La Liga, men uansett så er det en ting Sagna overgår Ramos en lang gang på. Og det er oppførsel på banen. Ramos er en temmelig uspiselig fyr, mens det verste med Sagna kun er hårsveisen ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...