Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 11 2011, 08:03 PM) 214095[/snapback]

Så det stod i stad at Beckham visstnok hadde spredd asken ved/over WHL.

 

Edit: Så det var snakk om bestefaren, så da kan det nok hende at faren er det også ja :P

 

Link

Er ikke Ferguson faren hans?? :)

Link to comment
Share on other sites

 

Etter min mening trenger vi ikke flere midtstoppere med potensial. Det vil gi mindre spilletid til de flotte talentene vi allerede har, og i kampen om trofeèr de neste fem månedene har vi ikke råd til å eksperimentere med uferdige spillere som ikke har gått Arsenal-skolen.

 

Derfor ønsker jeg meg en meget rutinert, internasjonal midtstopper, på toppen av sin karriere, som kan gå inn å gjøre jobben fra dag 1. Ideellt sett bør han signeres for en relativt kort periode (1,5 år?). Med tanke på at vi fortsatt sliter på defensive dødballer, bør det være snakk om en spiller med pondus. I mine øyne er det bare Djourou (og knapt nok han) som viser store lederegenskaper. Miquel er muligens en slik type, men det vil tiden vise. Jeg håper det er en egenskap vår nye midtstopper besitter.

 

 

 

Quoter meg selv litt her, jeg :P

 

Matthew Upson fyller jo endel av de kriteriene. Med bare et halvår igjen av kontrakten med West Ham, burde det være mulig å få ham for en relativt billig penge. Jeg synes det kan være en god løsning for å demme opp for skader og tett kampprogram. Upson har vunnet PL med Arsenal før, han :P

Link to comment
Share on other sites

Ja Upson er jo absolutt ett alternativ, men føler jeg kommer til å bli virkelig skuffet om ikke Cahill er den som kommer inn portene. Av den grunn at om vi ikke kjøper han så kommer Chelsea, United eller City til å kjøpe han.

 

Og om Arshavin forsvinner til Juventus, vil jeg gjerne se Hazard inn nå i januar :)

 

Om det faktisk skjer, tviler jeg på.

Link to comment
Share on other sites

arsenal trenger en midtstopper, em defansiv midtbane og en spiss som gjør mål! hvem som helst ville vært en forsterkning på nåværene tidspunkt. men, om man måtte nevne navn, ville vel mertesacker eller cahill vært ok bak. diarra tilbake ville også hjulpet, og cavani ville vært utmerket på topp for arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Quoter meg selv litt her, jeg :ph34r:

 

Matthew Upson fyller jo endel av de kriteriene. Med bare et halvår igjen av kontrakten med West Ham, burde det være mulig å få ham for en relativt billig penge. Jeg synes det kan være en god løsning for å demme opp for skader og tett kampprogram. Upson har vunnet PL med Arsenal før, han :blink:

 

Jeg tror Upson er veldig aktuell her som du sier.

 

- Holder et anstendig PL nivå

- Han kjenner klubben.

- Prisen bør være akseptabel

 

Et kinderegg.

Link to comment
Share on other sites

arsenal trenger en midtstopper, em defansiv midtbane og en spiss som gjør mål! hvem som helst ville vært en forsterkning på nåværene tidspunkt. men, om man måtte nevne navn, ville vel mertesacker eller cahill vært ok bak. diarra tilbake ville også hjulpet, og cavani ville vært utmerket på topp for arsenal.

 

Diarra har jeg så absolutt ikke lyst på! Han har tapt seg stort, og han stopper opp alt av angrepspill.

Link to comment
Share on other sites

Diarra har jeg så absolutt ikke lyst på! Han har tapt seg stort, og han stopper opp alt av angrepspill.

 

tja, tjo. men wenger ville nok fått fart på lass igjen. men som du sier, han har ikke vært imponerende de siste månedene. men det finnes rikelig med svært gode og unge dm både i tyskland og italia. flere av de med kvaliteter som overgår både song og denilson. song imponerte meg i fjor, men har i år skuffet stort. kanskje den spilleren som sammen med arshavin, som har skuffet mest i forhold til i fjor.

Link to comment
Share on other sites

tja, tjo. men wenger ville nok fått fart på lass igjen. men som du sier, han har ikke vært imponerende de siste månedene. men det finnes rikelig med svært gode og unge dm både i tyskland og italia. flere av de med kvaliteter som overgår både song og denilson. song imponerte meg i fjor, men har i år skuffet stort. kanskje den spilleren som sammen med arshavin, som har skuffet mest i forhold til i fjor.

 

Song har da ikke vært så mye dårligere enn i fjor? Har også banket inn et par viktige mål i år og ikke hatt kun defensive oppgaver denne sesongen. Jeg for min del mener han skal holde igjen litt mer på midtbanen pga. av balansen i laget.

Diarra ble sutrete og dro nesten med en gang når han var hos oss sist og skulle han komme tilbake nå får han jaggu kjempe om plassen å ha litt annen holdning.

 

Song er en viktig spiller for oss og blir nok ikke erstattet, men en forsterkning på hans nivå på defensiv midtbane og som backup kunne vært bra å ha.

Nå får vi se da hvilken rolle Ramsey får på laget i fremtiden også. Wilshere gjør jo også en god jobb defensivt, men føler vi trenger å se mer av hans offensive kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

tja, tjo. men wenger ville nok fått fart på lass igjen. men som du sier, han har ikke vært imponerende de siste månedene. men det finnes rikelig med svært gode og unge dm både i tyskland og italia. flere av de med kvaliteter som overgår både song og denilson. song imponerte meg i fjor, men har i år skuffet stort. kanskje den spilleren som sammen med arshavin, som har skuffet mest i forhold til i fjor.

 

Song har jo vært av våre aller beste spillere denne sesongen! Å benke han i til fordel for Diarra ville vært hodeløst, men en backup for Song ville vært fint uten at jeg har noen tro på at han blir Diarra.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske Wenger hadde hentet Babel fra Liverpool og fått fram potensialet i den gutten.Slik han fremstår nå så minner han meg om en viss Henry i sine dager i Juventus.Jeg synes det hadde vært veldig spennende om Wenger prøvde å omskolere han til spiss i Arsenal,men det kommer vel aldrig til å skje,,og jeg er vel sikkert den eneste her inne som ønsker at vi skal kjøpe han også :blink:

 

Ellers så er jeg veldig spent å se hva som skjer med tanke på stopperkjøp.

Har egentlig ikke nå spesielle ønsker,håper bare at det kommer noen som blir en forsterkning for oss og ikke en byrde.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske Wenger hadde hentet Babel fra Liverpool og fått fram potensialet i den gutten.Slik han fremstår nå så minner han meg om en viss Henry i sine dager i Juventus.Jeg synes det hadde vært veldig spennende om Wenger prøvde å omskolere han til spiss i Arsenal,men det kommer vel aldrig til å skje,,og jeg er vel sikkert den eneste her inne som ønsker at vi skal kjøpe han også :blink:

 

Ellers så er jeg veldig spent å se hva som skjer med tanke på stopperkjøp.

Har egentlig ikke nå spesielle ønsker,håper bare at det kommer noen som blir en forsterkning for oss og ikke en byrde.

Enig med deg hvis du med begrepet byrde, mener en spiller som Silvestre. Jeg mener vi ikke trenger spillere som det, som f.eks Upson (som jeg mener er over sitt beste nivå)

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg hvis du med begrepet byrde, mener en spiller som Silvestre. Jeg mener vi ikke trenger spillere som det, som f.eks Upson (som jeg mener er over sitt beste nivå)

 

Kjøper Wenger Upson så kommer jeg til å gråte. Tror nesten jeg ville hatt Silvestre ovenfor Upson.

Link to comment
Share on other sites

Hvor god er egentlig Gary Cahill? Jeg tror han ville blitt et fjerdevalg hos oss. Bak Vermaelen, Djourou og Koscielny. Prisen ville antagelig ligget i området 10-15 millioner pund. Stiv pris for et fjerdevalg. Jeg tror ikke på denne handelen.

 

Matthew Upson nevnes av andre. Han overbeviser ikke meg. I likhet med Cahill tror jeg han ville blitt et fjerde-, kanskje femtevalg. Hvis det er riktig at hans kontrakt utløper til sommeren er en pris mellom £3-5 millioner ikke utenkelig. Kanskje, men jeg tror ikke helt på denne heller.

 

Micah Richards er min personlige favoritt. Han er ikke noe førstevalg hos Mancini, og kanskje er det mulig å få Richards for "Gary Cahill-pris". Det representerer mer verdi for penga, spør du meg. Ung, rask, engelsk, kan bekle både høyreback- og stopperposisjon. Likevel er nok en Richards-handel mest ønsketenkning. City trenger ihvertfall ikke penger.

 

Nei, vi må nok belage oss på at Wenger igjen henter en ukjent franskmann. Hvis han i det hele tatt handler. Det er neimen ikke sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Faen skal vi med utenlandske spillere hele tida? Få inn engelsk kvalitet !!

 

Cahill, Richards to meget gode stoppere og er engelske !

 

Godt poeng, la oss for all del slippe talentløse spillere som Fabregas, Nasri, Van Persie, Sagna, de har ikke det du kaller "engelsk kvalitet". La oss satse på spillere som Upson, Vaughan og Phillips, de har den "engelske kvaliteten" du etterlyser og jeg er sikker på at vi kan få dem for en billig penge også B)

 

I tilfelle noen ikke skjønte det, det er et snev av sarkasme i dette innlegget.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner virkelig ikke at det skal ha noen verdens ting og si hvordan nasjon en spiller er fra.. Så lenge det er en bra spiller, så bryr det meg lite om han er fra India, Colombia eller England.

 

Jeg er delvis enig. Det er noe eget med den engelske mentaliteten og jeg tror det er viktig å ha noen britiske spillere i 11`ern. Da, i vårt tilfelle, GJERNE noen typiske lederskikkelser med vinnerskalle. Slike spillere har også stor innflytelse på treningsfeltet og i garderoben. Djorou og Kosci er gode, men kanskje trengs det en engelsk stopper som i langt større grad dirigerer, delegerer oppgaver til vår unge midtbane(?). En midtbane som er fantastisk, men som enkelte ganger kanskje tømmer seg i for stor grad og ikke ligger helt rett i posisjoneringen (?)

 

En Sol Campell i glansdagene hadde vært perferkt for vårt lag

Link to comment
Share on other sites

For min del så ville jeg gjerne sett Christopher Samba komme i januar, langt billigere enn Cahill og Jagielka f.eks. samtidig så er han en spillertype vi kunne trengt i laget. Vi vet også at han takler både det fysiske og tekniske nivået som trengs for å spille i Premier League og i og med at han er født i Frankrike ville han ikke hatt noe problemer med kommunikasjonen heller. Et annet pluss er at han er helt rå i lufta, både offensivt og defensivt.

 

Tror han kunne vært et meget godt kjøp for oss.

Link to comment
Share on other sites

Sånn generelt sett, hvis det er slik at det følger med noe ekstra av å være engelskmann, slik som guts, vinnervilje, organiseringsevner og lederevner så foreslår jeg at man samler elleve slike i et landslag. Jeg er sikker på at de hadde vunnet alt, eller.....?

 

Slik jeg ser det så kan man godt mangle alle disse egenskapene og fortsatt være engelsk. Man kan ha alle disse egenskapene og være f. eks en greker, tysker eller somalier.

Link to comment
Share on other sites

Sånn generelt sett, hvis det er slik at det følger med noe ekstra av å være engelskmann, slik som guts, vinnervilje, organiseringsevner og lederevner så foreslår jeg at man samler elleve slike i et landslag. Jeg er sikker på at de hadde vunnet alt, eller.....?

 

Slik jeg ser det så kan man godt mangle alle disse egenskapene og fortsatt være engelsk. Man kan ha alle disse egenskapene og være f. eks en greker, tysker eller somalier.

Helt enig med deg har Tapapa. Det engelske landslaget har "ledere som Terry, Ferdinand, Gerrard og Barry. Allikevel er det ingen som evner å sette frem brystkassa og tre frem som et eksempel når de spiller med flagget på brystet. Vi trenger ikke se lengre tilbake i tid enn til Vieiras dager som kaptein, og han var fransk senegalesisk.

Link to comment
Share on other sites

Sånn generelt sett, hvis det er slik at det følger med noe ekstra av å være engelskmann, slik som guts, vinnervilje, organiseringsevner og lederevner så foreslår jeg at man samler elleve slike i et landslag. Jeg er sikker på at de hadde vunnet alt, eller.....?

 

Hehe, nice one Tapapa B)

 

Jeg tror det å ha de rette typene av engelske lederskikkelser har mange skjulte effekter. Når Chelsea mistet Lampard og Terry var de ugjenkjennelige og jeg tror deres nervær, deres evne til å samle laget og skape en tro og entusiasme er essensiell. Selvfølgelig var dette et eksempel for å lage et poeng og langt ifra noe som overførbart til alle klubber all den tid Lampard og Terry i tillegg til å være ledere også er knakanes gode fotballspillere, men jeg tror nok definitiv det kan "ligge" noe i betydningen av slike forbilder.

 

Klubber kan fint vinne masse titler uten noen å ha noen spillere som kommer fra landet klubben spiller i, absolutt. Men jeg tror det er visse fordeler ved det å ha engelske kontinuitetsbærere, lederskikkelser i et lag som spiller i den engelske ligaen, uten at jeg helt klarer (orker ei heller så sent på kvelden) å gi en solid begrunnelse for det. Men det er nå en gang min mening ;)

 

"Styremedlem og en av Rosenborgs tidligere kontinuitetsbærere, Christer Basma, mener suksessen til «gamle» RBK var tuftet på nettopp kontinuitet :

 

Om det er Ciljan eller ikke, spiller ingen stor rolle. Det viktigste er at de finnes i klubben. I min tid var det fire-fem markante kontinuitetsbærere, og det var grunnen til at det gikk så bra som det gikk, sier han"

 

 

Kontinuitetsbærere kan selvsagt også være fra andre land, men er betydningen enda større hvis "bæreren" er fra landet klubben spiller i? Mye mulig i mine øyne. Nå har jeg padlet meg litt vekk fra topicen i og med at, f.eks, et kjøp av Cahill ikke kan settes inn i

"Kontinuitetsbærer-kategorien", men mitt forrige innlegg var ikke direkte knyttet til et eventuelt kjøp, mere et generelt synspunkt. Vi kan jo ikke kjøpe en kontinuitetsbærer, men vi kan kjøpe en leder som på sikt kan bli det (?) Det som er gledelig er at vi begynner å få en del av disse "bærer`ne" gjennom Cesc, Clichy, RVP bl.a, men disse er ikke utpregede ledere i mine øyne.

 

Ble et noe rotete innlegg dette, men det får bare værra`. Jeg skylder på klokkeslettet. Avslutningsvis vil jeg si at først og fremst ønsker jeg meg en skikkelig leder. Et monster, en bauta, og han trenger ikke være engelsk. Men jeg liker å ha briter i laget og jeg liker å tro det gir visse fordeler.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...