Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 05:35 AM) 214923[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ikke akkurat betryggende ord det her akkurat. Vedder på at Wenger ikke kjøper inn en erstatter for Vermaelen og at Djourou eller Koscielny blir skadet i en måned eller to i starten av februar og vi ender opp i samme situasjon som for 2 sesonger siden..

Høyt spill av Wenger. Meget skummelt. Og jeg blir ikke overrasket om så skjer.

 

Ligger jo veldig i kortene det her ja!

Vermaelen er langt unna kampform, hvis han i det hele tatt blir å så i laget i år.. Djourou er fortsatt litt i faresonen synes jeg. Han har spilt veldig mye nå, og mtp hvor lenge han var skadet så er jeg redd en ny skade ligge i horisonten..

Så tanken på at vi kan ende opp med Squillaci(osm også er skadet) og Koscielny i innspurten skremmer vettet av meg ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 10:31 PM) 214993[/snapback]

http://www.skysports.com/story/0,19528,11675_6687372,00.html

 

Haha javel. Kan ikke helt se hvorfor vi skulle kjøpe en midtstopper som er skadet 95% av tida.

 

Flere kjeks i kjekspakken...nei takk!

Han har jo ikke spilt fotball på evigheter, tåler ingenting og er alt for treig også.

 

Kan ikke skjønne at det er en spiller å vurdere en gang..

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 10:31 PM) 214993[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.skysports.com/story/0,19528,11675_6687372,00.html

 

Haha javel. Kan ikke helt se hvorfor vi skulle kjøpe en midtstopper som er skadet 95% av tida.

Flere kjeks i kjekspakken...nei takk!

Han har jo ikke spilt fotball på evigheter, tåler ingenting og er alt for treig også.

 

Kan ikke skjønne at det er en spiller å vurdere en gang..

Det ville vært et like dårlig kjøp som Silvestre...

Link to comment
Share on other sites

@johncrossmirror

Oxlade-Chamberlain set for #Arsenal - to be loaned back to #Southampton. New defender? Only right price/deal. Cahill at £18m isn't either

 

@MattLawExpress

I'm told oxlade-chamberlain has agreed to join arsenal - only question left is if he moves this month or in the summer. Rejected liverpool.

 

Visstnok så er Alex Oxlade-Chamberlain klar for oss som de melder fra på twitter. Hvis det stemmer så har vi altså kjøpt 3 spillere i januar og alle er vinger og blir sendt på utlån..

 

Hadde kun Wenger tenkt like mye på selve "nået" enn fremtiden i dette januar vinduet så ville vi hatt en meget stor sjanse på Ligagull, Carling Cup og F.A. cupen. Selvfølgelig kan vi fortsatt ha det, men med en skade eller to til på f.eks. Song og Djourou så sliter vi vanvittig hardt.

Link to comment
Share on other sites

Det med Woodgate kan da aldri i livet ha noe snev av sannhet i seg. Regner med at vi får hevet han etter oss dersom en overgang er aktuell.

 

Jeg anser signering av en ny stopper som meget viktig. Har liksom ikke helt troen på at vi kan velge og vrake blant våre nåværende midtstopperne i tiden som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Det med Woodgate kan da aldri i livet ha noe snev av sannhet i seg. Regner med at vi får hevet han etter oss dersom en overgang er aktuell.

 

Jeg anser signering av en ny stopper som meget viktig. Har liksom ikke helt troen på at vi kan velge og vrake blant våre nåværende midtstopperne i tiden som kommer.

 

Hvis Woodgate noengang skal komme til Arsenal må det være helt gratis og med egen fysioterapeut.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 22 2011, 01:28 PM) 215017[/snapback]

@johncrossmirror

Oxlade-Chamberlain set for #Arsenal - to be loaned back to #Southampton. New defender? Only right price/deal. Cahill at £18m isn't either

 

@MattLawExpress

I'm told oxlade-chamberlain has agreed to join arsenal - only question left is if he moves this month or in the summer. Rejected liverpool.

 

Visstnok så er Alex Oxlade-Chamberlain klar for oss som de melder fra på twitter. Hvis det stemmer så har vi altså kjøpt 3 spillere i januar og alle er vinger og blir sendt på utlån..

 

Hadde kun Wenger tenkt like mye på selve "nået" enn fremtiden i dette januar vinduet så ville vi hatt en meget stor sjanse på Ligagull, Carling Cup og F.A. cupen. Selvfølgelig kan vi fortsatt ha det, men med en skade eller to til på f.eks. Song og Djourou så sliter vi vanvittig hardt.

 

Alex Oxlade-Chamberlain er en meget spenende signering, men som du sier så må Wenger tenke litt på hva som kan skje i løpet ev de neste månedene. Song i forsvar og Denilson som DM vil ødelegge de sjansene som arsenal har i år! Ser vi på de faste 11 som vi har nå, så ser vi et lag som kan vinne hva som helst. Blir det skade i den troppen, så må de erstattes med kvalifiserte spillere! Song som CB er ikke det, og Denilson som DM er isåfall ikke det.

 

Kan bare håpe at Djourou & Koscielny holder seg skadefri frem til Vermaelen kommer tilbake i form(tviler på at han rekker det denne sesongen!)

 

Ideelt sett, så skulle vi hatt en som kan spille CB & DM. Da ville vi fått en som kan vikariere for Song ved behov eller ved formdipp. Noe vi uansett mangler i stallen :D

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det som vi ikke får noen nye spillere ettersom Squi er tilbake neste uke... Like greit!

 

@johncrossmirror

Oxlade-Chamberlain set for #Arsenal - to be loaned back to #Southampton. New defender? Only right price/deal. Cahill at £18m isn't either

 

@MattLawExpress

I'm told oxlade-chamberlain has agreed to join arsenal - only question left is if he moves this month or in the summer. Rejected liverpool.

 

Visstnok så er Alex Oxlade-Chamberlain klar for oss som de melder fra på twitter. Hvis det stemmer så har vi altså kjøpt 3 spillere i januar og alle er vinger og blir sendt på utlån..

 

Hadde kun Wenger tenkt like mye på selve "nået" enn fremtiden i dette januar vinduet så ville vi hatt en meget stor sjanse på Ligagull, Carling Cup og F.A. cupen. Selvfølgelig kan vi fortsatt ha det, men med en skade eller to til på f.eks. Song og Djourou så sliter vi vanvittig hardt.

 

Må nesten skuffe deg litt her: http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ade-chamberlain

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det som vi ikke får noen nye spillere ettersom Squi er tilbake neste uke... Like greit!

Må nesten skuffe deg litt her: http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ade-chamberlain

 

Skuffer meg gjør du ikke Hulken :D

 

Er klar over at Wenger har sagt det ikke blir et kjøp av fyren dette vinduet, men tenkte bare jeg skulle legge det ut siden et par sportsjournalister var så overbevist om at han skulle til Arsenal ;)

 

Forøvrig syntes jeg ikke det er like greit at vi ikke kjøper fordi Squillaci er tilbake neste uke. La oss si at Djourou får seg en skade i starten av februar og han kanskje bare er ute en måned. Da må vi dra opp Squillaci - Koscielny partnerskapet igjen mot selveste Barcelona.

 

Ikke akkurat noe man vil at skal skje. Squillaci mener jeg er en helt grei spiller, verken god eller dårlig på noe. Dog må han som Koscielny ha en dominant stopper ved siden av seg for å fungere optimalt, eller i Squillaci sitt tilfelle fungere i det hele tatt.

 

Hadde vi kjøpt en spiller som fungerer som DM og midtstopper som Kellman sier så ville vi vært betydelig mye sterkere og sjansen for å ta sølvtøy ville økt betraktelig. Tar vi CC og Premier League i år så ville vel en investering på kanskje £5-10M i januar blitt verdt det?

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det som vi ikke får noen nye spillere ettersom Squi er tilbake neste uke... Like greit!

Må nesten skuffe deg litt her: http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ade-chamberlain

 

"Avkreftelsen" fra Arsenal.com er fra 14. januar så ting kan jo har skjedd siden den gang.

Samtidig er det vel ingen direkte avkreftelse fra Wenger og sier han ikke vil uttale seg om spekulasjoner og sine planer på transfermarkedet.

 

Midtstopper er vel førsteprioritet, men ser det ikke usannsynlig at vi kjøper Oxlade-Chamberlain i samme slengen. Er vel et typisk Wenger-kjøp.

Jeg tolker det sånn at Wenger egentlig ikke vil ha inn noen ny midtstopper fordi han mener de fire vi har er "top quality" og at Song eller Miquel kan brukes hvis det blir flere skader.

Kanskje ikke helt betryggende men..

Jeg mener det er nødvendig med fem stoppere i en klubb som spiller så mange kamper og har ofte skader på midstoppere. Song bør spille på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det som vi ikke får noen nye spillere ettersom Squi er tilbake neste uke... Like greit!

Må nesten skuffe deg litt her: http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ade-chamberlain

 

Ser ut som ting har endret seg siden da. http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ade-chamberlain

Link to comment
Share on other sites

Selv om Alex Oxlade-Chamberlain kanskje utvikler seg til å bli en verdenklasse spiller om 3-5 år så skulle jeg virkelig ønske at Wenger heller prioriterte å kjøpe inn en midtstopper nå. Sitter med en følelse av at Squillaci kommer til å bli skadet så og si med en gang etter "comebacket" og da har vi virkelig tråkket i salaten.

 

Miquel er for ung til å spille for førstelaget, Bartley er på utlån resten av sesongen (visstnok uten mulighet for tilbakekalling), Vermaelen klarer jeg ikke å se at er tilbake innen utgangen av mars.

 

Så hva skjer da hvis Song, Djourou eller Koscielny får seg en skade eller suspensjon? Wenger har uttalt at Diaby kan ta over for Song på midten hvis det trengs, men mtp. skadeproblemene til Diaby og det faktum at han 20 minutter ut i comebacket mot Wigan i slutten av desember ble skadet igjen gjør at han burde tatt noen grep i det leddet her. Som sagt så tror jeg vi kommer til å slite som vanlig her og på alle måter føler jeg at Wenger har prioritert temmelig rart i det vinduet her mtp. at han har kjøpt 3 vinger som alle er rundt 18 år og mest sannsynlig kommer til å ende opp på utlån..

Link to comment
Share on other sites

Å hente begge deler er det ideelle. Vi trenger en stopper.

 

Som jeg linket en gang tidligere så var N'zonzi og Samba linket i et "double swoop". Det ville jo vært to meget gode signeringer hvis du spør meg. Forøvrig ville de to til sammen kostet mindre enn hva Gary Cahill gjør B)

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 24 2011, 01:57 PM) 215154[/snapback]

Som jeg linket en gang tidligere så var N'zonzi og Samba linket i et "double swoop". Det ville jo vært to meget gode signeringer hvis du spør meg. Forøvrig ville de to til sammen kostet mindre enn hva Gary Cahill gjør B)

 

Men trengs N`zonzi ? Ikke, spør du meg, heller legge ut litt mer enn en stopper som vi sårt trenger !

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 24 2011, 01:57 PM) 215154[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Som jeg linket en gang tidligere så var N'zonzi og Samba linket i et "double swoop". Det ville jo vært to meget gode signeringer hvis du spør meg. Forøvrig ville de to til sammen kostet mindre enn hva Gary Cahill gjør B)

Men trengs N`zonzi ? Ikke, spør du meg, heller legge ut litt mer enn en stopper som vi sårt trenger !

 

Vet ikke om du så hva jeg skrev, men både Christopher Samba og Steven N'Zonzi linket. Samba er midtstopper mens N'Zonzi er en stor, sterk og ung defensiv midtbanespiller. Vi kunne trengt begge to spør du meg. En god backup for Song og en stor og dominant stopper som backup for Djourou.

 

Forøvrig profilene til begge spillerene på Wikipedia legger jeg under.

 

Steven N'Zonzi

Christopher Samba

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 24 2011, 04:10 PM) 215161[/snapback]

Vet ikke om du så hva jeg skrev, men både Christopher Samba og Steven N'Zonzi linket. Samba er midtstopper mens N'Zonzi er en stor, sterk og ung defensiv midtbanespiller. Vi kunne trengt begge to spør du meg. En god backup for Song og en stor og dominant stopper som backup for Djourou.

 

Forøvrig profilene til begge spillerene på Wikipedia legger jeg under.

 

Steven N'Zonzi

Christopher Samba

 

Hoi, her har jeg bomma grovt, vekslet N`zonzi med N`zogbia, som er ving. Men da hadde saken blitt annet, Samba er vel kaptein om jeg ikke tar feil? og er meget så sterk og har fysikken i god orden. Og N`zonzi har jeg ikke sett så mye av, men om han er som du sier, DM, sterk, ung og stor, så sier jeg heller velkommen! B)

Link to comment
Share on other sites

N'Zonzi sitter på benken i Blackburn, vil helst ikke ha benkeslitere fra det drittlaget. Da begynner signeringene våre å komme ned på Liverpool -og Tottenhamnivå. N'Zonzi har heller ikke de tekniske forutsetningene til å passe inn i Arsenal. En ganske oppskrytt spiller syns jeg.

 

Denilson er kanskje ikke like 'stor' og 'sterk', men han er fremdeles en langt, langt bedre spiller.

Link to comment
Share on other sites

N'Zonzi sitter på benken i Blackburn, vil helst ikke ha benkeslitere fra det drittlaget. Da begynner signeringene våre å komme ned på Liverpool -og Tottenhamnivå. N'Zonzi har heller ikke de tekniske forutsetningene til å passe inn i Arsenal. En ganske oppskrytt spiller syns jeg.

 

Denilson er kanskje ikke like 'stor' og 'sterk', men han er fremdeles en langt, langt bedre spiller.

Synes personlig at Gary Cahill er oppskrytt uten ekstremkvaliteter. Samba er et bedre alternativ, og trolig mye billigere

Link to comment
Share on other sites

Synes personlig at Gary Cahill er oppskrytt uten ekstremkvaliteter. Samba er et bedre alternativ, og trolig mye billigere

 

Nå nevner ikke Wilshere Samba her da Raven, men jeg er helt enig med deg om at jeg heller vil se Samba i Arsenal drakta enn Cahill.

 

 

@Wilshere

Forøvrig så har jeg ikke sett så mye av Blackburn sine kamper i år, men utifra det jeg så av N'Zonzi i fjor og en del av Blackburn fansen på diverse forum så rangerer de han ganske høyt. Blant annet så vant han jo årets spiller 09/10 sesongen. I år har han hatt et par skader som har holdt han ute av spill og det at Blackburn tilbydde han en 5-årskontrakt på starten av sesongen burde også tilsi at dette er en spiller de gjerne vil ha i mange år fremover.

 

Hvordan han måler seg med Denilson vet jeg ikke, men jeg tror som ren DM at han ville gjort minst en like god jobb som det Denilson gjør, mye pga. at Denilson rett og slett ikke er en defensiv midtbanespiller og det er derfor vi burde fått inn en spiller som er nettopp dette.

Link to comment
Share on other sites

Som flere har sagt så blir det neppe noen ny stopper inn døra i vinduet. Hadde vel ikke regnet med det heller. Det er veller heller ingen opplagte kandidater å hente. Cahill overbeviste IKKE i kveld, og ser han ikke som en klar forsterkning.

 

Med Djourou, Kos og Vermaelen som kjemper om 2 plasser, med Squid som backup er vil vel rimelig greit besatt her på papiret. Hvis vi handler inn en stjernespiller der bak må nok Wenger slippe en av de 3 førstnevnte. Vi klarer ikke å holde 5 etablerte stoppere happy.

 

Tror vi må krysse fingrene for at de 3 bak holder seg friske og at Vermaelen kommer tilbake til innspurten. Jeg tror dog han skal slite med å få kamper i år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...